Skocz do zawartości

Wybieramy olej silnikowy do boxerów diesel + ankieta ;-)


wlyszkow

Preferencje olejowe dla boxera 2.0D  

88 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Croom, na tej stronie akurat ten C2 do Subaru zalecają :wink: :idea:

 

Tak ale czy nie lepszy byłby A3 z wyższym HTHS i tym samym poziomem popiołów ?

Co tam Subaru zaleca C2 , czy wogole Subaru podaje jakieś dane co do zawartości sapsów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Croom, na tej stronie akurat ten C2 do Subaru zalecają :wink: :idea:

 

Tak ale czy nie lepszy byłby A3 z wyższym HTHS i tym samym poziomem popiołów ?

Co tam Subaru zaleca C2 , czy wogole Subaru podaje jakieś dane co do zawartości sapsów ?

wg testów zużycia w dieselu HTHS im wyższy tym lepiej dla silnika nawet do wartość HTHS=5 widać poprawę prawie liniową (oczywiście należy brać poprawkę z lepkością na zimę bo na ogół wyższy HTHS to i wyższa lepkość w 100 i 40C co zimą, przy mrozach i krótkich trasach może bardziej szkodzić niż pomagać). W benzyniach jeżdżonych "cywilnie" już takiej zależności nie ma - progi są rzędu 2,6 ; 2,9 oraz 3,5 (dla aut z EU poza Grupą PSA).

 

Niestety wyższe HTHS i lepkość w 40/100C to wyższe spalanie :arrow: wyższa emisja (wzrost emisji w SBD z DPF wydaje się być wprost proporcjonalny do wzrostu spalania).

 

C2/C3 to poziom SAPS=0,8 ale na oleju CJ-4 z SAPS=1,0 nic złego dla DPFa się nie działo na SBD a silniki zużywają się mniej na tych olejach bo sporo wyższe ZDDP i TBN mają. C3 wersji 2008 nakłada wymóg dla TBN min. 6,0 a dla C2 tego nie ma. Poziomy siarki, fosforu dla C2 i C3 są takie same. Ciekawe jest to, że C3-08 może olej spełniać ale jeśli ma TBN < 8 to już nie dostanie A3/B4-08 co kiedyś wydawało się oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkludując jaki będzie najlepszy olej do mojego silnika z aktualnie dostępnych na rynku,uwzgledniając trwałość i ochronę silnika jako podstawowy aspekt?

...im wiecej wyników analiz oleju tym bliżej odpowiedzi... :idea: :wink: zobaczymy też jak wychodzi TBN i TAN przy 7,5 oraz 15kkm w PL bo w US już się pojawiają wyniki analiz olejów low-saps z dieseli z DPF (BMW, VW) oczywiście Castrola i już po 5,5k mil TBN jest rzędu 1,5 czyli dno i na 100% TAN jest już wyższy - czyli olej już przy 5,5k mil definitywnie nie nadawał się do jazdy - co więcej, podwyższone zużycie (na poziomie docierania silnika a to już nie był fabryczny olej ale kolejny) prawdopodobnie było już powodowane korozją. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...im wiecej wyników analiz oleju tym bliżej odpowiedzi...

 

Jestem przekonany ze nie uzyskamy jednoznaczej odpowiedzi o najlepszym oleju bo jeden olej będzie spisywal sie rewelacyjnie w jednym silniku a ten sam w innym nie wytrzyma tego co teoretycznie slabszy konkurent.

 

Widziałem w Polsce reklame Castrola widzieliście , podobno najlepszy olej jaki wyprodukowano.

Ale te krzywki wałka z reklamy jakoś zamiast zachęcić mnie odrzuciły :D:D:D:D

Ten olej jest najlepszy do boxerów :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tam Subaru zaleca C2 , czy wogole Subaru podaje jakieś dane co do zawartości sapsów ?

Obserwacja własna dotycząca Motula C2 i Motula C3 (oba 5W30, nazw nie przytoczę z lenistwa).

Otóż C3 nieznaczne "znika" a C2 nie. Czyli: przy C3 po 7-8kkm dolewka ok. 500ml a przy C2 bez dolewek do kolejnej wymiany.

Na C3 przejeździłem od 30kkm do 60kkm. Na C2 od 15kkm do 30kkm oraz mam go wlanego obecnie od przeglądu przy 6okkm. Po przejechaniu 6kkm bagnet nie pokazuje żadnych ubytków. Co ciekawe, Motul zaleca właśnie C2 a nie C3 (oba są dopuszczone).

Ktoś wyjaśni?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z C2 jest klasy A5/B5 więc o wiele bardziej wytrzymały (longlife) od A3/B4 który prawdopodobnie jest po prostu gorszym jakościowo olejem i pewnie mniej odpornym na domieszkę ON a może nawet ma większy % hydrokraka - pokusa zaoszczędzenia na produkcji jest w końcu ogromna... :wink:

 

Ile C3 wytrzymał bez dolewek, 5kkm skoro już przy 7-8kkm dolałeś 0,5L :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z C2 jest klasy A5/B5 więc o wiele bardziej wytrzymały (longlife) od A3/B4 który prawdopodobnie jest po prostu gorszym jakościowo olejem [...]
No właśnie, czy na pewno? Bo nawet chyba w tym wątku było o tym, że C3 A3/B4 powinien lepiej znosić wyższe temperatury niż C2 A5/B5. A jednorazowa dolewka 0.5l między wymianami jest do zaakceptowania. O ile oczywiście nie świadczy o ogólnie gorszej jakości oleju.

 

Ile C3 wytrzymał bez dolewek, 5kkm skoro już przy 7-8kkm dolałeś 0,5L :idea: :?:
Trudno powiedzieć, raczej ubywało go stopniowo.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nawet chyba w tym wątku było o tym, że C3 A3/B4 powinien lepiej znosić wyższe temperatury niż C2 A5/B5.

Olej A5/B5 może dłużej zachowywać dobrą kondycję i na długim dystansie może w porównaniu do A3/B4 dać niższe zużycie silnika - na krótkich odcinkach może jednak być odwrotnie :idea:

 

Będą dodatkowe UOA z SBD to zobaczymy jak się spisują te oleje i co z nimi robi paliwo...

 

Szkoda, że nikt z M1 ESP 5W-30 się do analizy nie zgłosił :| bo bardzo ciekaw jestem jak ten niziutki TBN daje radę w naszych warunkach.

 

Przykładowo w TDI: zmiana z M1 0W-40 na M1 5W-30 ESP skutkuje 50% wyższym zużyciem ale M1 0W-40 ma ~ 2x wyższy TBN i ~30% wyższy pakiet ZDDP a diesele po prostu to lubią - ale DPFy mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Motulu X-Clean C2 45-60 k km, i mogę go spokojnie polecić. Teraz próbka po 15k km poleciała na badania i zobaczymy jaki będzie werdykt.

Teraz zalałem AMS AFL, po Motulu było płukanko i .... subiektywnie wrażenia - wszystko jakby cichsze, ale może tak jest po dużym przeglądzie przy 60.

Jestem umówiony na ponowne badanie, tym razem AMS'a po jakichś 7,5k km - z miłą chęcią podzielę się wynikami. Swoją drogą sam jestem ciekaw czy będą "aż" takie efekty.

Bardziej mnie w SBD martwi układ wtryskowy i pompa. Jakoś nie mam zaufania co do trwałości commonrail'a, ale to pewnie dlatego że miło wspominam trwałość pompowtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam się zdziwiłem. Mam stałe źródło legalnego Motula w G4. Może przestali być konkurencyjni..... Przed zakupem nie sprawdziłem innych. Mój błąd. Dla porównania 300v Power Racing 5W30 120pln za 2l. To praktycznie taka sama cena. Kroją nas na tych dieslach jak leci. Jest popyt cena w górę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kroją nas na tych dieslach jak leci. Jest popyt cena w górę :evil:

Sprawdziłem w moim źródełku - cena bez zmian (czyli ok. 220 PLN na 5l i ok. 50PLN za 1l(). Czyli że zawsze przepłacałem :shock:

 

Pozdr.

 

 

Mówisz o Eco Clean 5W30 c2 ? Jeśli tak to ceny podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eco Clean 5W30 c2

niestety z UOA którego wyniki poznałem wychodzi, że nie daje rady 15kkm na krajowym ON w SBD nawet na poprzednim DPFie MY08 - publikacja pełnych danych obiecana przez właściciela w najbliższym czasie na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eco Clean 5W30 c2

niestety z UOA którego wyniki poznałem wychodzi, że nie daje rady 15kkm na krajowym ON w SBD nawet na poprzednim DPFie MY08 - publikacja pełnych danych obiecana przez właściciela w najbliższym czasie na Forum.

 

Niestety, jak wyżej ...

Obecnie AMS i zobaczymy jak sobie poradzi. Sam jestem mocno ciekaw.

Swoją drogą to rozpoczął bym ankietę jak często wymieniać olej w SBD 10 ? może 12k km ??

 

mrcg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Poproszę o komentarz "uczonych" ;)

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie : czy za owe alu u mnie w oleju mogą odpowiedzialne być wtryskiwacze/pompa wtryskowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, niech kotoś pokaże Quazar`a

nie mam żadnej próbki Quazara jeszcze... w pon pobiorę M1 ESP z > 11kkm z MY09 więc będzie widać czy tan/tbn już klęknął jak na ww. Motulu. :idea:

 

-- 29 maja 2011, o 23:16 --

 

czy za owe alu u mnie w oleju mogą odpowiedzialne być wtryskiwacze/pompa wtryskowa ?

nie widzę związku - wg mnie więcej niż Lab sugeruje tu nie wymyślimy - w wydaniu drastycznym "scuffing" wygląda tak na ściankach tłoka:

http://www.sacskyranch.com/piston_skirt_scuffing.jpg

 

Za długa jazda na "złamanym" antykwasowo oleju ze sporym poziomem piaseczku. Te 10-12kkm to z arytmetyki ale kiedy dokładnie olej padł antykwasowo i zaczął szkodzić zamiast pomagać to wg mnie trudno powiedzieć - wiem jednak, że nawet na sporo młodszym silniku SBD (pewnie nadal docieranym bo przebieg 15kkm) przy przebiegu 7kkm na oleju można mieć 3-4x niższe zużycie żelaza i alu (nawet przy wyższym nadal poziomie Si ale 2x krócej ten piasek tu pracował i olej chemicznie nadal był antykwasowy :idea: choć granica tan/tbn już przy 7kkm była blisko).

 

Trochę chyba wychodzi tu smutna prawda o krajowym ON bo teoretycznie olej nadal miał niezły TBN ale poziom kwasu wyprodukowanego podczas spalania ON i zawartej w nim siarki mógł spowodować powstanie kwaśnego odczynu oleju (również przy pomocy wody przemycanej do ON przez bio dodatki).

 

Silnik dostał płukankę więc poziom Si powinien spaść - filtr powietrza pewnie równiez nowy na przeglądzie. Co do wtryskiwaczy to jedyne co mi przychodzi do głowy to podczas nieprawidłowego ich funkcjonowania - nieprawidłowe spalanie ON - wtedy więcej kwaśnych produktów niepełnego spalania ON mogło się przedostawać do oleju :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...