Jump to content

Wybieramy olej silnikowy do boxerów diesel + ankieta ;-)


wlyszkow

Preferencje olejowe dla boxera 2.0D  

88 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted

Lista (będzie tu uzupełniana/aktualizowana) do 2.0D na dziś przy założeniu 5W-30 (lepkość preferowana - proszę użytkowników o potwierdzenie z manuala) oraz C2 / C3 z uwagi na popioły szkodliwe dla DPF (według sugestii SIP) wygląda tak:

 

1. Lotos Quazar C3 (od rekomendacji SIP chyba wypada zacząć a kolejność nie powinna sugerować niczego :mrgreen: )

http://www.lotosquazar.eu/product#product_b0s1

 

2. Mobil1 ESP

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp dodam, że Noack=9,5% a TBN=5,1 (wg Blackstone bo Mobil nie podaje)

 

3. Millers XF LONGLIFE C2 5w30

http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c2-5w30/

 

4. Millers XF LONGLIFE C3 5w30

http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-5w30/

 

Dodaję Motule bo były wielokrotnie wymienane..

 

5. Motul Eco-clean C2

http://www.motul-canada.com/en/products ... 30_TDS.pdf

 

6. Motul X-clean C3

http://www.motul.es/fichas_tecnicas/810 ... C3__E_.pdf (tylko w tym języku znalazłem ale parametry da się odczytać..)

 

Dorzucę również Shella (z tych ewentualnie pasujacych) - bo jest dostępny na stacjach paliw..

7. Shell Helix Ultra VX (Blend of severely hydrotreated slack wax, polyolefins and additives)

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 120328.pdf

może być również pod nazwą Q Advanced Engine Long Life VW 5W/30 (Quaker State)

 

8. Shell Helix Ultra Extra (Blend of severely hydrotreated slack wax, polyolefins and additives)

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 241423.pdf

ten olej występuje również pod marką Pennzoil Platinum™ Low SAPS 5W-30 Motor Oil

oraz Quaker State Synquest Fully Synthetic Low SAPS 5W-30

 

9. Shell Helix Ultra AX (Highly refined mineral oil, severely hydrotreated slack wax, synthetic esters, polyolefins and additives)

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 4_18CE.pdf

ten olej występuje również pod marką Q Advanced Engine Low Saps 5W/30 (Quaker State)

 

Dokładam Valvoline bo marka znana i ceniona na Forum:

http://valvoline.pl/pdf/1696.pdf

10. Valvoline SynPower ENV C2 SAE 5W-30 (str. 1)

11. Valvoline SynPower MST SAE 5W-30 (str. 4)

12. Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 (str. 6)

 

Oto produkty Castrola spełniające normy:

13. EDGE 5W-30

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... KN6Y_0.pdf

14. Magnatec Professional C2 5W-30

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... KNY2_0.pdf

 

Co jeszcze :?: Elf/Total :idea: :?: Inne pomysły :idea: czy już zaczynamy głosowanie i bitwę na argumenty :idea: :?: :mrgreen:

 

Proszę również o potwierdzenie z manuala czy 5W-40 nie jest dopuszczalne - na lato może się przydać :idea: a są pewnie 5W-40 godne rozważenia wg mnie do 2.0D :wink:

 

Warto również potwierdzić czy normy API jak CJ-4 oraz CI-4 (CI-4+) mogą być rozpatrywane - kolejna prośba o wklejenie specyfikacji z manuala.

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
Posted

kupiłem samochód wiosną 2010 nie robiłem przeglądu (nie wymieniałem oleju po dotarciu) i z samochodem nic się nie dzieje

mam zamiar dojechać jeszcze do wiosny i wymienić olej

podałeś ciekawe propozycje dzięki

poza tym nie znam się na olejach i jeżdżę zawsze na olejach zalecanych przez producenta.

Posted

Co zaleca producent mam nadzieję niedługo się dowiemy...

 

Motul rekomenduje np. to:

Best 8100 Eco-clean 5W-30 C2

Better 8100 X-clean 5W-30 C3

Posted
mam zamiar dojechać jeszcze do wiosny i wymienić olej

ja bym jednak wymienił, nie dość że po dotarciu, to jeszcze przed zimą... a koszt oleju niewielki...

Posted

e tam odradzili.

To Twój samochód, a nie ich, i to Ty podejmujesz decyzje :)

Wymiana oleju mu nie zaszkodzi, a kosztuje niewiele.

Posted
e tam odradzili.

To Twój samochód, a nie ich, i to Ty podejmujesz decyzje :)

Wymiana oleju mu nie zaszkodzi, a kosztuje niewiele.

czyli muszę się pofatygować do subaru polska żeby nie stracić gwarancji?

Posted

Ja nie miałem na myśli nic związanego z gwarancją, tylko zdrowym rozsądkiem (no może przesadną ostrożnością - interpretacja dowolna).

Nie wiem, jakie są warunki gwarancji, i nie wiem, co musisz zrobić, by ją stracić/nie stracić.

Posted
ja miałem wymienić, ale mi to odradzili panowie z Subaru

i chyba słusznie.....

 

chyba tzn?

 

-- 26 wrz 2010, o 23:11 --

Posted
chyba tzn?

 

Chyba....bo na co miałoby być wymienione :?:....

 

No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

Posted
chyba tzn?

 

Chyba....bo na co miałoby być wymienione :?:....

 

No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

 

 

A ja radziłbym wymienić ! Najlepiej z oleju - na kuazara :twisted::lol: ......rekomendowany....

 

 

 

 

 

a i szanse na nowy motor jeszcze na gwarancji będą większe.... :lol:

 

 

 

 

po pierwszych 7k km docierania (mimo wstępnego dotarcia w fabryce|) olej jest już wystarczająco zanieczyszczony, ja bym wymienił, szczególnie w dieslu

Posted
po pierwszych 7k km docierania (mimo wstępnego dotarcia w fabryce|) olej jest już wystarczająco zanieczyszczony, ja bym wymienił, szczególnie w dieslu

... i przed zimą też się przyda mieć czysty olej i filtr - też bym wymienił zanim mrozy nadejdą a po zimie również - więc w zależności od planowanych przebiegów aby nie odchudzić zbytnio i niepotrzebnie portfela - albo teraz jeśli do marca/kwietnia zrobisz te max 15kkm albo najpóźniej za 1-2 m-ce jeśli zimą planujesz sporo jeździć a chyba diesel do tego jest :idea:

 

polak900 , na razie 7kkm w 5 m-cy to niewiele na diesela.. jakaś trasa była czy dojazdy do pracy tyle nabiły :idea: :?: Możesz wkleić skan manuala gdzie jest info nt. oleju do 2.0D :idea: :?:

Posted

Ja mogę wrzucić skan ale dopiero w środę - wcześniej nie będę miał dostępu do manuala.

 

Czy ktoś wie, jaki TBN ma olej Castrola stosowany w naszych dieslach? Widzę, że sugerowany na wstępie Mobil ma stosunkowo niski TBN - 5,1. Motul

Motul X-clean C3 jest lepszy pod tym względem TBN- 7,4.

Posted
No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

 

A przynajmniej warto sie zastanowić .......czy warto :?: , producent "czymś" silniki zalewa i mowi , ze nie ma potrzeby... :wink: .....ale oni chyba nie maja takich doswiadczeń z olejem jak my..... :mrgreen: .

Posted
No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

 

A przynajmniej warto sie zastanowić .......czy warto :?: , producent "czymś" silniki zalewa i mowi , ze nie ma potrzeby... :wink: .....ale oni chyba nie maja takich doswiadczeń z olejem jak my..... :mrgreen: .

mnie bardziej ciekawi czy producent przewidział, że np. w Polsce boxer diesel może być używany do dojazdów po bułki albo do pracy np. 10km jednorazowo... pomijając kwestię paliwa ON (ponoć jest już lepiej choć wyroki skazujące za siarę w ON zapadają a ponoć w poradnikach zagranicznych bywało: dieselem omijaj PL itp... jeśli dobrze pamiętam to Francuzi tacy mili byli..).

 

Sumując ryzyko podwyższonej ilości siarki i innych zanieczyszczeń w ON w PL (degradujące TBN oleju i tak bardzo niskiego ze względów ekologicznych C2/C3 :!: ), krótkie odnicki + korki (parowanie oleju, "sludge" + wzrost % ON w oleju = spadek lepkości i ciśnienia oleju, smarowania...) wychodzi, że wymagania dla oleju są spore a do tego silnik/turbina i DPF sadzy nie cierpią... Zimą dochodzi kwestia wody/wilgoci... a TBNu brak :|

 

Diesele jeździły długo i bezwawryjnie jak były mniej ekologiczne ale to chyba już nic odkrywczego a niestety nasza eko rzeczywistość.. Niestety bo średnio ją czasami rozumiem widząc jak np. TDI teraz żyją 140kkm a potem recycling auta za 100k pln+ :idea: :?:

Posted

widzialem program o taxowce oraz maszynach polnych i ktore maja specjaly mikrofilter i olej ktory nie byl wymieniany od 200 tkm i jezdza i to bardzo dobrze :twisted:

nie zebym szczul :mrgreen: 15 tys km jest ok, moj ma 12 tkm i wcale nie jest jak smola co prawda nie taki miod jak na LPG :!:

w moim manualu stoi 5W30 C2 lub C3

Posted
mnie bardziej ciekawi czy producent przewidział, że np. w Polsce boxer diesel może być używany do dojazdów po bułki albo do pracy np. 10km jednorazowo...

dlatego napisałem "chyba".....ale brałem pod uwagę na co bym wymienił , żeby nie na gorszy niz w silniku ..... :mrgreen:

Posted
brałem pod uwagę na co bym wymienił , żeby nie na gorszy niz w silniku

aaaa... to się zgadza, niestety :wink: ale w nieskończoność na oleju zalanym fabrycznie jeździć to też ryzyko mimo wstępnego docierania - ale to tylko moje zdanie bo kiedy 1 OCI dzieliłem na pół albo nawet wcześniej (po 2-3kkm) - nigdy nie miałem problemów z silnikami. Służbowóz (Aurisa 1.6 dual vvti) pozwolono mi przegonić na OEM przez 12kkm / rok a potem zalano zimą 15W-40 minerała (tania flota :!: ) - auto jeździło na nim tydzień po czym ASO po osłuchaniu silnika (na moją reklamację m.in. bo palił 13L zamiast 7-8L jak wcześniej) sami od ręki zalali 5W-30 syntetyk - praca silnika poprawiła się od razu ale już nie działa jak dawniej na oleju OEM - czy zaszkodził zbyt długi okres jazdy na 1 oleju czy 1 tydzień na minerale - tego nie wiem, może jedno i drugie bo teraz kiedy chłodniej > 3k rpm wpada w fatalne drgania - jak wcześniej przy 4k rpm na minerale - prywatnie bym go już nie wziął choć ma zrobione niecałe 20kkm :shock: .

 

-- 27 wrz 2010, o 12:43 --

 

widzialem program o taxowce oraz maszynach polnych i ktore maja specjaly mikrofilter i olej ktory nie byl wymieniany od 200 tkm i jezdza i to bardzo dobrze

zgoda ale przy zastosowaniu innych filtrów oleju... np.:

http://www.amsoil.com/StoreFront/eabp.aspx prawie 99% przy 2 mikronach :shock: :?: a dla porównania - z zaawansowanej celulozy daje się "wycisnąć" klasę filtrowania ok. 20 mikronów a reszta czyli cząsteczki o rozmiarach 10-20 mikronów (niestety najbardziej niszczące silniki z racji ciasnego spasowania obecnych silników) krążą w oleju.

 

... no i na olejach klasy CJ-4 / CI-4 / CI-4+ (pozwalających na TBN=10 a nawet przy saps=1% i przy o wiele wyższym poziomie ZDDP) a nie C2/C3 jak to ekolodzy w EU wymusili..

 

-- 27 wrz 2010, o 12:45 --

 

nie taki miod jak na LPG

to wcale nie znaczy, że ten olej można dłużej stosować a tylko tyle, że mniej w nim sadzy - ale tu nie wątek o LPG :wink:

Posted

czyli jednym słowem lepiej jest wymienić olej nawet ze względu na gwarancje w razie jakiejś drogiej naprawy, dobrze zrozumiałem

Posted
czyli jednym słowem lepiej jest wymienić olej nawet ze względu na gwarancje w razie jakiejś drogiej naprawy, dobrze zrozumiałem

raczej inaczej - wymiana częstsza i na dobry olej nie powinna zaszkodzić ale w zachowaniu gwarancji nie pomoże - może zaś oszczędzić portfel po jej wygaśnięciu :idea: :wink:

Posted

jak wymienię w Aso to mi zaleją ten z lotosu, według mnie to raczej kiepski olej, ale się tak do końca nie znam

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...