Skocz do zawartości

Wybieramy olej silnikowy do boxerów diesel + ankieta ;-)


wlyszkow

Preferencje olejowe dla boxera 2.0D  

88 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

W intercasie Moutula nie ma Przynajmniej mówię o tym w Cząstkowie pod W -wą.

 

-- N mar 13, 2011 9:16 am --

 

A, jeszcze jedno czy w ogóle Motul ma w swej ofercie coś do forestera 2.0 D?

Tylko proszę o konkrety.

Od razu piszę ,iż oferowano mi w drugiej rozmowie X -maxa 5w30 owszem tylko w opakowaniach 4-o litrowych.Więc musiałbym kupić 8l a potrzebuję 6.Taki niuans a jednak.

Oczywiście olej zamawiany internetem bo innej drogi nie ma.Na pytanie jaka jest data produkcji odpowiedziano ,ze nie wiadomo bo trzeba iść do magazynu.To ja dziękuje za taki deal.W pierwszej rozmowie powiedziano ,że w kraju jest dostępny tylko 5w40.

To chce mi Pan(do kolegi korzenxxx) powiedzieć nazywa się łatwą dostępnością.

Aczkolwiek przepraszam z góry za swój "atak".Trochę mi nie wyszło dokładnie to w jakim tonie napisałem swoje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W intercasie Moutula nie ma Przynajmniej mówię o tym w Cząstkowie pod W -wą.

 

Naprawdę :?: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1

W polu marka wpisujesz Subaru i tak dalej :mrgreen::idea:, potem zakładka silnik/osprzęt :arrow: smarowanie silnika :arrow: olej silnikowy :mrgreen: .

 

A, jeszcze jedno czy w ogóle Motul ma w swej ofercie coś do forestera 2.0 D?

 

Zobaczysz jak rozwiążesz powyższą układankę :mrgreen: , zachęcam również do poczytania tego watku od początku, oraz tego :arrow:

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=106771&view=unread#unread.

 

Tylko proszę o konkrety.

 

Proszę :arrow: http://www.motul.pl/index.php?id=68

Możesz przebierać w pojemnościach jak w ulęgałkach :mrgreen: 8) .

Miłej niedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/SKLEP/ws_gru_clob.php?grukod=100004&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro=

Szukając w e-sklepie intercarsu poprzez powyższą wyszukiwarkę nie ma.

Natomiast gdy wyszukałem po marce samochodu tak jak polecił korzenxx owszem jest określona taka "częśc zamienna" .Gdy zadzwoniłem aby się upewnić zgadza się mają .

Aczkolwiek tak jak podałem na początku posta w podstawowym(przynajmniej do niedawna) i najbardziej dla mnie użytecznym wyszukiwaniu tj. wg producenta oleju(ponieważ ja nie chce dobierać przez wyszukiwarkę typu "dobierz olej") nie ma.A przyznam ,że interesowałem sie tym oleju.Także intercars poprzez swoje niechlujstwo wprowadza w błąd.

 

Ale dziękuje za info.

Co do tego drugiego adresu o doborze oleju: dobieram olej do dpf-u i nie interesują mnie oleje typu 10wX ani 15wX przynajmniej na razie

Jeśli chodzi o pojemnosci:

nie powiedziałem ,że motul nie ma jednolitrowych opakowań tylko ,że polski dystrybutor spod polskiej granicy ich nie miał dostępnych.

 

Petronas jest to malezyjskie przedsiębiorstwo naftowe założone w 1974 roku. Firma ta jest spółką publiczną. Swoją siedzibę firma ma w Tower One Petronas Towers. A skąd intercars to ciągnie to inna sprawa.Akurat gorzej ,że z Włoch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna norma daję bardzo dobrą rozpuszczalność sadzy (MB 229.51)

..i bardzo dobrze bo sadza sieje spustoszenie w dieselu

 

..a o skutkach stosowania olejów VW 507 (zwłaszcza w wydaniu OEM) i w rekomendowanych okresach wymiany (innych niż dla Subaru) w silnikach, do których są dedykowane - jest mnóstwo "rewelacji" na wielu forach na całym świecie :twisted:

 

Masz DPF więc musisz iść na pewien kompromis = musisz dbać o silnik i oszczędzać DPFa = zalewać odpowiedni olej, najlepiej jednak dobrej/potwierdzonej jakości bo dwa oleje spełniające te same minimialne wymogi/normy nie muszą być nawet porównywalnej jakości a mogą znacząco inaczej dbać o silniki oraz DPFy. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na trwałość zarówno silnika jak i DPFa (a także np. pomp paliwa) jest jakość krajowego ON, którego nieprawidłowe spalanie generuje kwaśne opary często degradujące olej silnikowy przed założonym czasem/przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlyszkow,

Dzięki za odpowiedź.Doceniam Pana wiedzę.Czytałem sporo Pana postów.Prosze mi doradzić jaki olej powiniem zastosować.Tzn którą marke i o jakich normach( np. MB, VW itp)

leszek

 

-- Pn mar 14, 2011 10:58 am --

 

Zalałem po 6500km Shella Helixa Ultra Extra 5w30.Spełnia wszystko co tylko może.Tankuję na Statoilu oraz Shellu.Te stacje są nie daleko mnie osiągalne i na ich paliwie silnik przynajmniej chodzi bez zbędnych "rewelacji" akustycznych , nie gąsnie na wolnych, tzryma równe wolne obroty, wkręca sie dobrze na obroty, reaguje prawidłowo na dodanie gazu i ma nominalna moc.

U mnie w pozostałych stacjach jest z tym róznie.

Dodam , iz zauważyłem u wielu producentów taki podziłał w produkcji:

C3 z MB 229.51 jako jeden olej np.: ELF solaris lsx , Total ineo mc3, lotos c3...

VW 504/ VW 507 jako drugi ELF Solaris llx, total ineo 504/507, lotos llIII...

W olejach o normie VW 504/507 najczęściej nie ma specyfikacji C3, która(C3) nawiązuje trochę do MB 229.51 choć jest słabsza.

Stąd mój wniosek choć ryzykowny ale takowy przyszedł mi do głowy ,że castrol slx prof. powerf. longlifeIII nie koniecznie musi tak naprawdę spełniac normę C3.

Na początku jego produkcji nie spełniał na bank bo nie było oznaczenia c3 na butelkach.

Dopiero później tak jakby dla potrzeb Subaru IMPORT POLSKA

 

-- Pn mar 14, 2011 11:12 am --

 

Jeśli chodzi o Shella to jest oddzielny Shell helix ultra AV-L który zrobiony jest z myślą o normie VW 507.Więc pomyślałem ,że choć Helix ultra Extra ma i normę Mb229.51 oraz VW 507 to ,że zrobiony jest bardziej dla mercedesa i C3 niz dla Vw.

 

-- Pn mar 14, 2011 11:30 am --

 

czy olej motul 8100 x-clean 5w30 jest lepszy od shella helixa ultra extra?

Oby nie było ,że owszem motul jest niczego sobie, jest dobry ale reszta to mit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leos, jaki masz obecnie przebieg :idea: :?: Jeśli nadal < 15kkm to zalanie tym Shellem nie było złym wyborem - nie tyle ze względu na listę norm (właściwie tylko C2/C3 jest istotne dla Subaru) a ze względu na technologię "syntetyka" HC - szerzej rekomendowanej na okres dotarcia. Wersja AX to olej zawierający więcej PAO syntetyka - może być lepsza po dotarciu ale czy wart ten olej jest ceny ze stacji Shella :roll: :idea: może gdzieś dalej od PL jest blendowany i stąd taaaakie ceny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przebieg to 6500km , samochód jest nowy.Zgodnie z aleceniem serwisu ( nie FHI) zmieniłem 100 km temu olej.Wlałem helixa ultra extra.W tej chwili nie ma juź olejów AX .Zamiast tego jest AB-L i jest to podobnie jak AX olej MB 229.51.Czy jest on PAO czy HC tego nie wiem.Nigdzie tego nie znalazłem.Ultra Extra kupiłem w intercarsie.Jest tam po dzień dzisiejszy.Kosztuje ok. 135 zł za bańkę 4l , niecałe 40zł za 1l.

Czy olej motula 8100 x-clean jest oparty na estrach?

Jedna rzecz któr amnie martwi to to ,że po tej wymianie silnik gdy sie rozgrzeje chodzi trochę głośniej niz przed wymiana gdy sie rozgrzał.Na razie nie mam odczucia luzów na wale.Raczej tak jakby rozrząd trochę bardziej hałasował niż przedtem.Ale jest to bardzo niewiele.Gdyby posłuchał go mechanik odpowiedziałby ,że jest ok.

Ja jednak zastanawiam się czy shell nie jest trochę o za małej lepkości w stosunku do fabrycznegoShell ma lepkość odpowiednio: 67,9 dla 40st. Celsjusza i 11,8 dla 100st..

HTHS nie znam choc jest wymuszone normami powyżej 3.5.Nie wiem co zalała fabryka.

Mam pytanie na ile mozna( za jakiś czas np. po 10tys km , 15tys km lub wcześniej jeśli oakże sie ,że jest taka potrzeba) zwiększyć lepkość oleju ( dobierając inny) w stosunku do oryginalnego czyli ok.70 przy 40 oraz 12 przy 100.

A może zastosować można jakiś olej z innym pakietem dodatków który w przypadku subaru byłby bardziej dedykowany ku niemu a więc ku wyciszeniu rozrządu.

Nie wiem czy lotos quazar c 3 byłby pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leos, kiedy będziesz miał 15kkm :idea: :?: Jeśli przypadnie na lato to możesz sprawdzić 5W-40 C3 np.:

AMSOILa AFL albo Motula x-clean.

AFL już sprawdzony na SBD i działa bardzo sympatycznie dla ucha itp. PAO/ester

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
nie zamierzam uganiać sie za olejami po całej Polsce, ściągać je z pod granicy jak ma to miejsce z Motulem.To przesada.W swoim rodzimym mieście mam parę marek które na bieżąco są dostawiane to po co szukać pośredników którzy bedą ciągneli olej z daleka tylko dlatego ,że ma o 0,3 KOH większe od tego oleju co mam na miejscu.

 

:shock: , Chłopie, skad Ty jesteś :?:

 

-- 13 mar 2011, o 01:22 --

 

korzen93; gdzie w W-wie dostanę świeży (max 5-cio miesięczny) olej Motula czy Millersa?

 

W Intercarsie Motula a świeże paączki u Bliklego :lol: :!:

 

 

Wiarucha skąd TY jesteś ?

Gdzie Ty widziałeś pączku Bliklego (czy jakoś tak ) w Poznaniu ?

 

A serio nie każdy z forum mieszka w Warszawie. A Motul jest egzotycznym olejem w sklepach (nie wypowiadam się odnośnie jakości bo się na tym nie znam)

 

-- 12 maja 2011, o 21:23 --

 

haubi

 

a jakie oleje zalecaja Krzyżaki ?

na stronach de nic nie piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to mi chodzi

w Norauto też maja plus te 4 sklepiki z listy

ale jak na takie miasto to skromnie w końcu mówimy o oleju a nie sprzęcie audiofilskim (notabene też ok 4 miejsc w Poznaniu).

nadal uważam, że to egzotyka (acha palmiarnia jest jedna a zoo 2 ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leos, kiedy będziesz miał 15kkm :idea: :?: Jeśli przypadnie na lato to możesz sprawdzić 5W-40 C3 np.:

AMSOILa AFL albo Motula x-clean.

AFL już sprawdzony na SBD i działa bardzo sympatycznie dla ucha itp. PAO/ester

 

 

5W-40 jest niezgodny z warunkami gwarancji.....

X-clean jest posępny w wersji 5w-30 również......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W-40 jest niezgodny z warunkami gwarancji.....

ASO / SIP tak twierdzi :idea: :?:

 

Jak więc oficjalnie interpretują zapis z własnego manuala do SBD :idea: w szczególności słowo "wymagane" :idea: :?:

 

" Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na wydajność paliwa. Oleje o niższej lepkości zapewniają bardziej wydajne zużycie paliwa. Jakkolwiek podczas upałów wymagane są oleje o wyższej lepkości właściwie natłuszczające silnik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, wrzuć - wg mnie warto poprosić DT o rozstrzygnięcie tej niekonsekwencji... :idea:

Quazar 5W-40 C3 jest jakby coś.. :wink: a parametry wg mnie (szczególnie temp zapłonu) ma nawet lepsze od brata 5W-30 C3 :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, wrzuć - wg mnie warto poprosić DT o rozstrzygnięcie tej niekonsekwencji... :idea:

Quazar 5W-40 C3 jest jakby coś.. :wink: a parametry wg mnie (szczególnie temp zapłonu) ma nawet lepsze od brata 5W-30 C3 :idea:

 

 

za kujawiaka dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie dotyczące oleju 5W-30 czy 5W-40 żywo mnie interesuje. W instrukcji obsługi do obk napisano, że do silników benzynowych jeden lub drugi (z gwiazdką, że zaleca się 5W-30)a przy silniku diesla jest już mowa tylko o 5W-30, z dopiskiem pod tabelką, że na upały "wymagane są oleje o wyższej lepkości właściwie natłuszczającej silnik". (bo jako laik mam nadzieję, ze dobrze rozumiem, że te 30 i 40 to właśnie oznacza lepkość?)

 

Gdyby więc korzystać wyłącznie z tabelki, rozumiem, że jak skorzystam z oleju 5w-40 na lato, to będzie to niezgodne z instrukcją? Czy wręcz zalecane, jeśli wezmę pod uwagę dopisek pod tabelką?

 

znawcy tematu, proszę o kaganek oświaty :D

 

P.S. Wrzucę pytanie do działu technicznego, nawet jeśli jest naiwne i zbyt proste, to kobiecie wybaczą :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznanianka, dobrze rozumujesz (te 30/40 to klasa lepkości) i bardzo logicznie :idea: - kłopot w niezgodności zapisów w manualu i ks. gwarancyjnej.. :roll:

 

P.S. Wrzucę pytanie do działu technicznego, nawet jeśli jest naiwne i zbyt proste, to kobiecie wybaczą

słusznie :lol: , ja już chyba w koszu wśród ignorowanych wylądowałem :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu kategorycznie Dyrekcja kategorycznie odrzuciła możliwość zastosowania 5W40 do dyszli na gwarancji. Znaczy się zalać można ale jak coś się stanie to wina użytkownika.

Takie info dostałem też w ASO.

 

http://foto.onet.pl//5i0cv,ut33buwmc0cb ... html#qsa1x

 

skan z manuala. Trochę słabo czytelny więc zacytuję:

" Zalecana jakość i lepkość w utrudnionych warunkach jazdy.

Silnik Diesla :

ACEA specyfikacja dla C2 lub C3:

Lepkość według norm SAE-Nr 5W-30. "

 

Innymi słowy do normalnej jazdy 5w-30 a do jazdy w trudnych warunkach... tylko 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki ewentualnie niekorzystny wpływ na silnik może mieć zmiana z 30 na 40 :roll: :?:

latem, przy % ON w oleju :roll: może taki, że trudniej będzie go usłyszeć w kabinie :idea: :?: :mrgreen: w przeciwieństwie do 5W-20 powstałego z domieszki ON do 5W-30...

 

A poważnie - SBD posiada normę EURO5 - prawdopodobnie chodzi więc o emisję:

http://www.subaru.pl/10legacy_power.html

Norma dla diesela jest 2x bardziej restrykcyjna niż dla benzyniaka a emisja w zależności od nadwozia Legacy: 156-168mg przy deklarowanym średnim spalaniu odpowiednio 5,9 - 6,3 ON/100km (zależność emisji/spalania jest niemalże liniowa).

 

Może więc być tak, że SBD jest w okolicach granicy normy EURO5 i stąd jakikolwiek olej o wyższej lepkości, mogący choćby minimalnie podwyższyć spalanie nie jest mile widziany... :idea: :roll:

 

Norma C3-08 nakłada na producenta wykazanie oszczędności spalania paliwa min. 1% w porównaniu do oleju referencyjnego ale tylko dla lepkości Xw-30 :arrow: dla 5W-40 C3 tego wymogu nie ma co jednak nie musi oznaczać, że na dobrym syntetyku 5W-40 auto będzie więcej palić niż na czymkolwiek 5W-30 - w moim żonowozie (innej marki i na Pb95) zużycie nawet spadło o ok 0,5L/100km po wylaniu jedynie słusznego rekomendowanego "markowego" 5W-30 :wink:

 

Niezależnie od faktu, że przy krajowym ON ww. normy emisji można sobie.... :P ale może się mylę i lepiej poczekać na odpowiedź DT i ewentualne jej uzasadnienie :idea: a z drugiej strony na wyniki analiz UOA - czy wykażą różnicę w zużyciu silnika pomiędzy olejami tych ww. klas lepkości :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...