Skocz do zawartości

leos

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    subaru

Osiągnięcia leos

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  2. Mój przebieg to 6500km , samochód jest nowy.Zgodnie z aleceniem serwisu ( nie FHI) zmieniłem 100 km temu olej.Wlałem helixa ultra extra.W tej chwili nie ma juź olejów AX .Zamiast tego jest AB-L i jest to podobnie jak AX olej MB 229.51.Czy jest on PAO czy HC tego nie wiem.Nigdzie tego nie znalazłem.Ultra Extra kupiłem w intercarsie.Jest tam po dzień dzisiejszy.Kosztuje ok. 135 zł za bańkę 4l , niecałe 40zł za 1l. Czy olej motula 8100 x-clean jest oparty na estrach? Jedna rzecz któr amnie martwi to to ,że po tej wymianie silnik gdy sie rozgrzeje chodzi trochę głośniej niz przed wymiana gdy sie rozgrzał.Na razie nie mam odczucia luzów na wale.Raczej tak jakby rozrząd trochę bardziej hałasował niż przedtem.Ale jest to bardzo niewiele.Gdyby posłuchał go mechanik odpowiedziałby ,że jest ok. Ja jednak zastanawiam się czy shell nie jest trochę o za małej lepkości w stosunku do fabrycznegoShell ma lepkość odpowiednio: 67,9 dla 40st. Celsjusza i 11,8 dla 100st.. HTHS nie znam choc jest wymuszone normami powyżej 3.5.Nie wiem co zalała fabryka. Mam pytanie na ile mozna( za jakiś czas np. po 10tys km , 15tys km lub wcześniej jeśli oakże sie ,że jest taka potrzeba) zwiększyć lepkość oleju ( dobierając inny) w stosunku do oryginalnego czyli ok.70 przy 40 oraz 12 przy 100. A może zastosować można jakiś olej z innym pakietem dodatków który w przypadku subaru byłby bardziej dedykowany ku niemu a więc ku wyciszeniu rozrządu. Nie wiem czy lotos quazar c 3 byłby pomocny.
  3. wlyszkow, Dzięki za odpowiedź.Doceniam Pana wiedzę.Czytałem sporo Pana postów.Prosze mi doradzić jaki olej powiniem zastosować.Tzn którą marke i o jakich normach( np. MB, VW itp) leszek -- Pn mar 14, 2011 10:58 am -- Zalałem po 6500km Shella Helixa Ultra Extra 5w30.Spełnia wszystko co tylko może.Tankuję na Statoilu oraz Shellu.Te stacje są nie daleko mnie osiągalne i na ich paliwie silnik przynajmniej chodzi bez zbędnych "rewelacji" akustycznych , nie gąsnie na wolnych, tzryma równe wolne obroty, wkręca sie dobrze na obroty, reaguje prawidłowo na dodanie gazu i ma nominalna moc. U mnie w pozostałych stacjach jest z tym róznie. Dodam , iz zauważyłem u wielu producentów taki podziłał w produkcji: C3 z MB 229.51 jako jeden olej np.: ELF solaris lsx , Total ineo mc3, lotos c3... VW 504/ VW 507 jako drugi ELF Solaris llx, total ineo 504/507, lotos llIII... W olejach o normie VW 504/507 najczęściej nie ma specyfikacji C3, która(C3) nawiązuje trochę do MB 229.51 choć jest słabsza. Stąd mój wniosek choć ryzykowny ale takowy przyszedł mi do głowy ,że castrol slx prof. powerf. longlifeIII nie koniecznie musi tak naprawdę spełniac normę C3. Na początku jego produkcji nie spełniał na bank bo nie było oznaczenia c3 na butelkach. Dopiero później tak jakby dla potrzeb Subaru IMPORT POLSKA -- Pn mar 14, 2011 11:12 am -- Jeśli chodzi o Shella to jest oddzielny Shell helix ultra AV-L który zrobiony jest z myślą o normie VW 507.Więc pomyślałem ,że choć Helix ultra Extra ma i normę Mb229.51 oraz VW 507 to ,że zrobiony jest bardziej dla mercedesa i C3 niz dla Vw. -- Pn mar 14, 2011 11:30 am -- czy olej motul 8100 x-clean 5w30 jest lepszy od shella helixa ultra extra? Oby nie było ,że owszem motul jest niczego sobie, jest dobry ale reszta to mit.
  4. http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/SKLEP/ws_gru_clob.php?grukod=100004&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro= Szukając w e-sklepie intercarsu poprzez powyższą wyszukiwarkę nie ma. Natomiast gdy wyszukałem po marce samochodu tak jak polecił korzenxx owszem jest określona taka "częśc zamienna" .Gdy zadzwoniłem aby się upewnić zgadza się mają . Aczkolwiek tak jak podałem na początku posta w podstawowym(przynajmniej do niedawna) i najbardziej dla mnie użytecznym wyszukiwaniu tj. wg producenta oleju(ponieważ ja nie chce dobierać przez wyszukiwarkę typu "dobierz olej") nie ma.A przyznam ,że interesowałem sie tym oleju.Także intercars poprzez swoje niechlujstwo wprowadza w błąd. Ale dziękuje za info. Co do tego drugiego adresu o doborze oleju: dobieram olej do dpf-u i nie interesują mnie oleje typu 10wX ani 15wX przynajmniej na razie Jeśli chodzi o pojemnosci: nie powiedziałem ,że motul nie ma jednolitrowych opakowań tylko ,że polski dystrybutor spod polskiej granicy ich nie miał dostępnych. Petronas jest to malezyjskie przedsiębiorstwo naftowe założone w 1974 roku. Firma ta jest spółką publiczną. Swoją siedzibę firma ma w Tower One Petronas Towers. A skąd intercars to ciągnie to inna sprawa.Akurat gorzej ,że z Włoch.
  5. W intercasie Moutula nie ma Przynajmniej mówię o tym w Cząstkowie pod W -wą. -- N mar 13, 2011 9:16 am -- A, jeszcze jedno czy w ogóle Motul ma w swej ofercie coś do forestera 2.0 D? Tylko proszę o konkrety. Od razu piszę ,iż oferowano mi w drugiej rozmowie X -maxa 5w30 owszem tylko w opakowaniach 4-o litrowych.Więc musiałbym kupić 8l a potrzebuję 6.Taki niuans a jednak. Oczywiście olej zamawiany internetem bo innej drogi nie ma.Na pytanie jaka jest data produkcji odpowiedziano ,ze nie wiadomo bo trzeba iść do magazynu.To ja dziękuje za taki deal.W pierwszej rozmowie powiedziano ,że w kraju jest dostępny tylko 5w40. To chce mi Pan(do kolegi korzenxxx) powiedzieć nazywa się łatwą dostępnością. Aczkolwiek przepraszam z góry za swój "atak".Trochę mi nie wyszło dokładnie to w jakim tonie napisałem swoje posty.
  6. korzen93; gdzie w W-wie dostanę świeży (max 5-cio miesięczny) olej Motula czy Millersa? -- N mar 13, 2011 1:03 am -- korzen93 jaką masz pewność ,że za rok dostaniesz Syntium ,który w tej chwili jest dostępny np. w sieci intercars? Osobiście widzę te oleje w Polsce na rynku od niedawna. Powiem szczerze : nie zamierzam uganiać sie za olejami po całej Polsce, ściągać je z pod granicy jak ma to miejsce z Motulem.To przesada.W swoim rodzimym mieście mam parę marek które na bieżąco są dostawiane to po co szukać pośredników którzy bedą ciągneli olej z daleka tylko dlatego ,że ma o 0,3 KOH większe od tego oleju co mam na miejscu.
  7. Witam Panowie Jestem włascicielem forestera 2.0 D. Powiem szczerze niepokoi mnie polityka SIP-u jaki Panów na tym forum dotycząca srodków smarnych. Mianowicie: olej silnikowym jest zawsze dedykowany do danego silnika. W zwiazku z tym nie ma tu dowolności w wyborze w takim rozumieniu jaki tu jest przdstawiany na tym forum.Producenci pojazdów podpisują umowę z rafineriami na produkcję środków smarnych do swoich samochodów.Rafinerie robią konkretne oleje pod konkretne silniki.Np . dla hondy oleje robi total ale opakowania sa opisane honda i zawierają oleje o właściowsciach które nioe są dostępne w opakowaniach total .Oczywiscie moze się zdarzyć ,że niektóre oleje dedykowane dla danego samochodu sa zywcem przeniesione z oleju "rynkowego" ale my o tym nie musimy wiedizeć.Bardzo często wśród olejów rynkowych są 2 oleje w sumie o pozornie podobnych właściwosciach ale tak na prawdę tylko jeden z nich jest dedykowany Przykład łopatologiczny: Total quartz 9000 i total quartz 9000 energy.Szczególem wśrod nich jest to ,że jeden spełnia normę PSA 2296 i KOH jest około 9 a drugi normy PSA nie spełnia i ma konwencjonalny poziom SAPS.Norma PSA stawia tego pierwszego wysoko bo to dość wymagająca norma i daje możliwość stosowania w pojazdach peugeot z FAP.Jest to dobry przykład dedykacji. Innym przykładem jest różnica miedzy BP visco 7000 5w30 i BP visco 7000 5w30 longlifeIII.W różnych publikacjach mamy rózne specyfikacje dotyczące tych olejów które skutecznie robią wode z mózgu.Raz w obydwu olejach podaje sie normy 229.51 a w tylko w jedym vw 507 a raz w jednym normę MB 229,51 a wdrugim vw 507.Trzeba sobie jednak zdawać sprawę ,że jedna norma daję bardzo dobrą rozpuszczalność sadzy (MB 229.51)a druga b. dobrą odporność na zuzycie i tak napraw nie da sie tych własciwośći do końca pogodzić. i pomimo,że niby obydwie wg specyfikacji spełniają norme c3 to BP visco 7000 longlife III nie nadaje się do zalania jako c3. Dlatego nie ma znaczenia ,iż jakiś olej robi furrorę i utzrymuje jakiś silnik sprawny długo po gwarancji - ten konkretnie olej nie musi być dedykowany do naszego pjazdu może się przyczynić do skrócenia pracy naszego silnika a nie wydłużenia( np. motul 504/507 czy total q. ineo 504/507 czy lotos quazar LLIII).Dodam,że na drodze dedukcji nie musi nam sie udać okreslic czy będzie on odpowiedni dla naszego pojazdu.Może się sprawdzić ale nie musi. Także dywagacje na temat marek olejów są bezcelowe a wyszukiwanie olejów typu Millers .Motul czy temu podobne prędzej chyba służy zareklamowaniu ich na łamch forum niż faktycznemu zastosowaniu ich do forestera 2.0D. Tym bardziej ,że u nas w kraju nie ma sieci sklepów ani rozwiniętej dystrybucji tych egzotycznych olejów, więc nie ma gwarancji czy nie dostaniemy czegoś co wyprodukowano 2 lata temu.Nie prawdą jest fakt ,że data produkcji oleju nie ma znaczenia.Owszem ma i to duże.Ma to czy olej przeleżał lato w upale w magazynie i równie mroźną zimę itp.Nie po to to piszę ,żeby wychwalać Lotosa bo z zakupem jego też nie super łatwo. Ja uważam,że nie należy zmieniac marek oleju jak rękawiczek a więc trzeba być pewnym ,ze za rok dostaniemy ten sam produkt lub jego następcę. Co do olejów z daleka( malezja: - olej syntium z intercarsu) nie ma tej pewności. To sa dodatkowe argumenty za tym by trzymać się dedykacji.To ,ze w tym przypadku jest to Lotos moze nie budzić zaufania wręcz budzić lęk.Zawsze lepiej to niż orlen czy Łukoil.( to tak dla żartu). Wnioesek jest jeden trzymajmy się dedykacji
×
×
  • Dodaj nową pozycję...