buras Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Witam wszystkich. Ładnych pare miesięcy temu posypały sie panewki w moim gt 99 .po rozebraniu silnika u Maraka w Dzierżeniowie ,okazało się ,żę z silnika do odzysku zostały tylko tłoki .po wielu kalkulacjach ,doszedlem do wniosku,że lepiej kupić nowy shortblock od sti 2.0 .oczywiście żeby mieć pewność że to zagada, przed zakupem konsultowałem się z mechanikami z nie-ASO i mapteka i oczywiście z markiem.wszyscy potwierdzili ,że da się to zrobić bez remapu .jako że mój turbodziadek czeka jeszcze w kolejce jakieś 3 tygodnie na złożenie do kupy ,mam pytanie czy ktoś z forumowiczów miał już robione podobne kombinacje ,jeżeli tak ,to bardzo prosze o napisanie jak to bedzie chodziło w praktyce i jakie ewentualnie mogą (tfu,tfu za plecy )wystąpić problemy ?przy okazji podziękowania dla Carfita za załatwienia Shortblocu (ładny ci on taki przyjechał, że spać z nim można było ).dziękuje wszystkim za pomoc -- Pt wrz 24, 2010 10:26 am -- nikt nie robił takich kombinacji :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Zagra bez problemu jeśli cały osprzęt dajesz z GT, testowane Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 nawet 2,5 zagra ze zmienionymi uszczelkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cysztof Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 PW 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buras Posted September 24, 2010 Author Share Posted September 24, 2010 no to spokój w dusze mą tchnęliście ,o uszczelkach oczywiście ,też wiem ,tylko sie troche martwiłem że jak nie jest wszystko po numerkach od katalogu ,to mogą być jakieś numery .w planach było jeszcze inne turbo i remap tak do 300 kucyków ,ale dupsko już tak ściśnięte że aż piecze :roll: starczyło na intercooler od sti ,krótką skrzynie i wolny wydech h&s .reszta musi poczekać na lepsze czasy Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 powodzenia życzę,ładna kombinacja daj potem znać jak ci poszło i jak ci to teraz lata Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 nawet 2,5 zagra ze zmienionymi uszczelkami nie tylko, trzeba rowniez obrobic dwulitrowe glowice ze wzgledu na mniejsza komore spalania niz w glowicach z silnika 2,5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 komancz, jak chcesz ją obrobić? Uszczelki się dobiera odpowiednie (jest w sieci kilka kalkulatorów kompresyjnych), poza tym to trzez grubość uszczelki zmienia Ci się komora spalania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 komancz, jak chcesz ją obrobić? Uszczelki się dobiera odpowiednie (jest w sieci kilka kalkulatorów kompresyjnych), poza tym to trzez grubość uszczelki zmienia Ci się komora spalania. chodzi o srednice komory spalania , a nie o grubosc uszczelki. 2.0 i 2.5 ma inna srednice cylindra i tym samym glowice rowniez maja inaczej wyprofilowana komore spalania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Chciałem podłączyć się pod temat. Mam dobre głowice (elegancko odremontowane) MY96 ale mam też walniętą panewkę. I teraz moje pytanie: jakiego shortblocku powinienem szukać jeśli się okaże, że dół silnika to kupa złomu? Dowiedziałem się, że shortblock z WRX 2000 nie będzie pasował, true? Chyba, że da radę taki zaadaptować do moich głowic? Ewentualnie czy jakbym dostał kompletny motor z WRXa to czy będzie on grał z moją skrzynią? Motor z WRX oczywiście musiałby być z osprzętem - komputer, kolektory etc, coś jeszcze byłoby potrzebne do niego? Będę bardzo wdzięczny za porady fachowców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Chciałem podłączyć się pod temat. Mam dobre głowice (elegancko odremontowane) MY96 ale mam też walniętą panewkę. I teraz moje pytanie: jakiego shortblocku powinienem szukać jeśli się okaże, że dół silnika to kupa złomu? Dowiedziałem się, że shortblock z WRX 2000 nie będzie pasował, true? Chyba, że da radę taki zaadaptować do moich głowic? Ewentualnie czy jakbym dostał kompletny motor z WRXa to czy będzie on grał z moją skrzynią? Motor z WRX oczywiście musiałby być z osprzętem - komputer, kolektory etc, coś jeszcze byłoby potrzebne do niego? Będę bardzo wdzięczny za porady fachowców. A dlaczego ma nie podejść? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 carfit, no nie wiem własnie dlaczego, nie jestem ekspertem w dziedzinie ale słyszałem o innym rozstawie śrub kolektora ssącego/wydechowego, inny stopień sprężania cylindrów (w sumie coś musi być w tym skoro stare GT miały 211 koni a nowsze 218). Głowice mam perełki po kapitalnej odbudowie i jeśli by się okazało, ze shortblock z WRXa podejdzie to byłaby to dla mnie bardzo dobra informacja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 ze shortblock z WRXa podejdzie podejdzie, do tego te gloiwce co masz i stary kolektor ssacy z osprzetem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now