Jump to content

shortblock sti + osprzęt i głowice gt 99 czy to zagra ?


buras
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Ładnych pare miesięcy temu posypały sie panewki w moim gt 99 .po rozebraniu silnika u Maraka w Dzierżeniowie ,okazało się ,żę z silnika do odzysku zostały tylko tłoki .po wielu kalkulacjach ,doszedlem do wniosku,że lepiej kupić nowy shortblock od sti 2.0 .oczywiście żeby mieć pewność że to zagada, przed zakupem konsultowałem się z mechanikami z nie-ASO i mapteka i oczywiście z markiem.wszyscy potwierdzili ,że da się to zrobić bez remapu .jako że mój turbodziadek czeka jeszcze w kolejce jakieś 3 tygodnie na złożenie do kupy ,mam pytanie czy ktoś z forumowiczów miał już robione podobne kombinacje ,jeżeli tak ,to bardzo prosze o napisanie jak to bedzie chodziło w praktyce i jakie ewentualnie mogą (tfu,tfu za plecy )wystąpić problemy ?przy okazji podziękowania dla Carfita za załatwienia Shortblocu (ładny ci on taki przyjechał, że spać z nim można było :D ).dziękuje wszystkim za pomoc

 

-- Pt wrz 24, 2010 10:26 am --

 

nikt nie robił takich kombinacji :shock:

Link to comment
Share on other sites

no to spokój w dusze mą tchnęliście :D ,o uszczelkach oczywiście ,też wiem ,tylko sie troche martwiłem że jak nie jest wszystko po numerkach od katalogu ,to mogą być jakieś numery .w planach było jeszcze inne turbo i remap tak do 300 kucyków ,ale dupsko już tak ściśnięte że aż piecze :roll:

starczyło na intercooler od sti ,krótką skrzynie i wolny wydech h&s .reszta musi poczekać na lepsze czasy

Link to comment
Share on other sites

komancz,

jak chcesz ją obrobić?

Uszczelki się dobiera odpowiednie (jest w sieci kilka kalkulatorów kompresyjnych), poza tym to trzez grubość uszczelki zmienia Ci się komora spalania.

Link to comment
Share on other sites

komancz,

jak chcesz ją obrobić?

Uszczelki się dobiera odpowiednie (jest w sieci kilka kalkulatorów kompresyjnych), poza tym to trzez grubość uszczelki zmienia Ci się komora spalania.

 

chodzi o srednice komory spalania , a nie o grubosc uszczelki. 2.0 i 2.5 ma inna srednice cylindra i tym samym glowice rowniez maja inaczej wyprofilowana komore spalania.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem podłączyć się pod temat. Mam dobre głowice (elegancko odremontowane) MY96 ale mam też walniętą panewkę. I teraz moje pytanie: jakiego shortblocku powinienem szukać jeśli się okaże, że dół silnika to kupa złomu? Dowiedziałem się, że shortblock z WRX 2000 nie będzie pasował, true? Chyba, że da radę taki zaadaptować do moich głowic?

 

Ewentualnie czy jakbym dostał kompletny motor z WRXa to czy będzie on grał z moją skrzynią? Motor z WRX oczywiście musiałby być z osprzętem - komputer, kolektory etc, coś jeszcze byłoby potrzebne do niego?

 

Będę bardzo wdzięczny za porady fachowców.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem podłączyć się pod temat. Mam dobre głowice (elegancko odremontowane) MY96 ale mam też walniętą panewkę. I teraz moje pytanie: jakiego shortblocku powinienem szukać jeśli się okaże, że dół silnika to kupa złomu? Dowiedziałem się, że shortblock z WRX 2000 nie będzie pasował, true? Chyba, że da radę taki zaadaptować do moich głowic?

 

Ewentualnie czy jakbym dostał kompletny motor z WRXa to czy będzie on grał z moją skrzynią? Motor z WRX oczywiście musiałby być z osprzętem - komputer, kolektory etc, coś jeszcze byłoby potrzebne do niego?

 

Będę bardzo wdzięczny za porady fachowców.

 

 

 

A dlaczego ma nie podejść?

Link to comment
Share on other sites

carfit, no nie wiem własnie dlaczego, nie jestem ekspertem w dziedzinie ale słyszałem o innym rozstawie śrub kolektora ssącego/wydechowego, inny stopień sprężania cylindrów (w sumie coś musi być w tym skoro stare GT miały 211 koni a nowsze 218). Głowice mam perełki po kapitalnej odbudowie i jeśli by się okazało, ze shortblock z WRXa podejdzie to byłaby to dla mnie bardzo dobra informacja.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...