Skocz do zawartości

shortblock sti + osprzęt i głowice gt 99 czy to zagra ?


buras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ładnych pare miesięcy temu posypały sie panewki w moim gt 99 .po rozebraniu silnika u Maraka w Dzierżeniowie ,okazało się ,żę z silnika do odzysku zostały tylko tłoki .po wielu kalkulacjach ,doszedlem do wniosku,że lepiej kupić nowy shortblock od sti 2.0 .oczywiście żeby mieć pewność że to zagada, przed zakupem konsultowałem się z mechanikami z nie-ASO i mapteka i oczywiście z markiem.wszyscy potwierdzili ,że da się to zrobić bez remapu .jako że mój turbodziadek czeka jeszcze w kolejce jakieś 3 tygodnie na złożenie do kupy ,mam pytanie czy ktoś z forumowiczów miał już robione podobne kombinacje ,jeżeli tak ,to bardzo prosze o napisanie jak to bedzie chodziło w praktyce i jakie ewentualnie mogą (tfu,tfu za plecy )wystąpić problemy ?przy okazji podziękowania dla Carfita za załatwienia Shortblocu (ładny ci on taki przyjechał, że spać z nim można było :D ).dziękuje wszystkim za pomoc

 

-- Pt wrz 24, 2010 10:26 am --

 

nikt nie robił takich kombinacji :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spokój w dusze mą tchnęliście :D ,o uszczelkach oczywiście ,też wiem ,tylko sie troche martwiłem że jak nie jest wszystko po numerkach od katalogu ,to mogą być jakieś numery .w planach było jeszcze inne turbo i remap tak do 300 kucyków ,ale dupsko już tak ściśnięte że aż piecze :roll:

starczyło na intercooler od sti ,krótką skrzynie i wolny wydech h&s .reszta musi poczekać na lepsze czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz,

jak chcesz ją obrobić?

Uszczelki się dobiera odpowiednie (jest w sieci kilka kalkulatorów kompresyjnych), poza tym to trzez grubość uszczelki zmienia Ci się komora spalania.

 

chodzi o srednice komory spalania , a nie o grubosc uszczelki. 2.0 i 2.5 ma inna srednice cylindra i tym samym glowice rowniez maja inaczej wyprofilowana komore spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podłączyć się pod temat. Mam dobre głowice (elegancko odremontowane) MY96 ale mam też walniętą panewkę. I teraz moje pytanie: jakiego shortblocku powinienem szukać jeśli się okaże, że dół silnika to kupa złomu? Dowiedziałem się, że shortblock z WRX 2000 nie będzie pasował, true? Chyba, że da radę taki zaadaptować do moich głowic?

 

Ewentualnie czy jakbym dostał kompletny motor z WRXa to czy będzie on grał z moją skrzynią? Motor z WRX oczywiście musiałby być z osprzętem - komputer, kolektory etc, coś jeszcze byłoby potrzebne do niego?

 

Będę bardzo wdzięczny za porady fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podłączyć się pod temat. Mam dobre głowice (elegancko odremontowane) MY96 ale mam też walniętą panewkę. I teraz moje pytanie: jakiego shortblocku powinienem szukać jeśli się okaże, że dół silnika to kupa złomu? Dowiedziałem się, że shortblock z WRX 2000 nie będzie pasował, true? Chyba, że da radę taki zaadaptować do moich głowic?

 

Ewentualnie czy jakbym dostał kompletny motor z WRXa to czy będzie on grał z moją skrzynią? Motor z WRX oczywiście musiałby być z osprzętem - komputer, kolektory etc, coś jeszcze byłoby potrzebne do niego?

 

Będę bardzo wdzięczny za porady fachowców.

 

 

 

A dlaczego ma nie podejść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, no nie wiem własnie dlaczego, nie jestem ekspertem w dziedzinie ale słyszałem o innym rozstawie śrub kolektora ssącego/wydechowego, inny stopień sprężania cylindrów (w sumie coś musi być w tym skoro stare GT miały 211 koni a nowsze 218). Głowice mam perełki po kapitalnej odbudowie i jeśli by się okazało, ze shortblock z WRXa podejdzie to byłaby to dla mnie bardzo dobra informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...