Skocz do zawartości

Decyzja zapadła - szlifujemy wał i panewki...


whitefunk

Rekomendowane odpowiedzi

No więc byłem w Da Woj, po sekundzie słuchania mechanicy orzekli, że to na pewno panewka - na 98% :(

 

Jestem z deczka podłamany, nie wiem co teraz... czy się brać za ten remont, czy po prostu szukać całego silnika, ale 2.5 SOHC VVT to jak z igłą w stogu siana... masakra...

 

POMOCY!! :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Wiadomo, że takiego manewru nie można powtarzać w nieskończoność, bo po każdym zdjęciu materiału zwiększa się sprężanie, zmniejsza komora spalania i tworzą się w/w wspomniane problemy z rozrządem, ale inaczej się nie da naprawić motoru, no chyba że na nowych głowicach.... :twisted::lol:

 

Ale nikt nie mówi o planowaniu co roku, bo o ile się zwiększy sprężanie po zdjęciu 0,1mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocilem wlasnie z wypadu do Pragi, czytam watek i rece mi opadaja.

 

Ze dwa tygodnie temu pytales Kolego o Impreze N/A 2.5i z rocznikow 2006-2007, czym to sie je, co sie moze zepsuc i takie tam, bo szukasz samochodu. Calkiem bezinteresownie odeslalem Cie do elmo, bo akurat takie auto ma do sprzedania, piszac ze zaleta tego auta jest to ze jest... PEWNE. Nie kurna, zrobiles po swojemu. Kontaktowales sie chociaz w elmo? Pojezdziles tym autem? Pewnie nie. Bo prawda jest taka, ze juz miales auto wybrane, tylko chciales zebysmy upewnili Cie ze dobrze robisz.

 

Teraz sie okazalo ze kupiles pazdzierza (a sam *&%^%# pisalem ze skonczy sie kupieniem dziunga, w ktorego bedziesz ladowal kase) i jest lament. Znow zadajesz pytania na forum, tzn. masz juz swoja wersje i liczysz ze potwierdzimy ja. Ze potwierdzimy korespondencyjnie problem z panewka, potwierdzimy ze da sie rozpolowic blok bez rozkrecania, ze wal sie da wyszlifowac i ze wszystko da sie zrobic niedrogo. Chcesz, mozemy Cie przytulic i wysluchac... ale nie wiecej.

 

Subaru jest drogie. Jest drogie w zakupie, drogie w utrzymaniu, drogie w naprawach. N/A jest drogie, WRX drozsze, STI bardzo drogie. Nie pisze tego zeby Ci dowalic albo robic pozory ze mi sie powodzi. Nie probuje tez zgadaywac czy Ciebie na nie stac, czy nie stac. Po prostu staram sie sprowadzic Cie na ziemie. Jak wszyscy powyzsi rozmowcy, z ktorych 90% wydalo juz roczna pensje na bledy. Staramy sie ochronic Cie przed tym samym!!! Moja matka mawia "i jeszcze sobie szklem dupe wytrzyj" i niech to zostanie konkluzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Wiadomo, że takiego manewru nie można powtarzać w nieskończoność, bo po każdym zdjęciu materiału zwiększa się sprężanie, zmniejsza komora spalania i tworzą się w/w wspomniane problemy z rozrządem, ale inaczej się nie da naprawić motoru, no chyba że na nowych głowicach.... :twisted::lol:

 

Ale nikt nie mówi o planowaniu co roku, bo o ile się zwiększy sprężanie po zdjęciu 0,1mm ?

 

np. z 8.00 na 8.07 w 2 litrowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

whitefunk,

masz trzy wyjścia :

1) robimy obecny silnik ,

2) kupujemy używany motor 2.5 NA SOHC ,

3) kupujemy inny używany motor wraz z pełnym osprzętem/wiązką.

 

Wyjście 1 i 3 nie będzie tańsze niż 5.000 PLN, moim zdaniem szanse marne. Wyjście nr 2 może być w okolicach 3.000 PLN ale - nie bardzo wiesz co kupisz (czy nie kolejny szrot-story) , - jest problem w ogóle z dostępnością takiej jednostki.

 

Takie są realia. Wybór należy do Stryjenki ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

PS. elmo luks gość, czemuś do Niego nie uderzył ?????? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, w punkcie 2 tez czesto nie wiesz co dostaniesz. Wg. mnie wkladasz uzywany silnik i sprzedajesz samochod lub naprawiasz jesli chcesz zostawic sobie to auto. Wiem ze pierwsza opcja nie jest etyczna, ale badzmy realistami. I podstawa przy naprawie - trzeba ustalic co i DLACZEGO sie wysypalo. Ktos rzucil temat 'panewka bo dlugo olej nie zmieniany', ale ja bym sie tego kurczowo nie trzymal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. elmo luks gość, czemuś do Niego nie uderzył ??????

 

grzywaczewski, Grzesiek_67, dzięki za miłe słowo :oops: Do whitefunk pisałem, czy nie chce mojego, ale miał coś już upatrzonego. Szkoda, że trafił na padline :( Dałem mu namiar na nie-ASO, bo to obok ASO i 4T, chyba jedyne miejsce w Wawie, gdzie mogą pomóc.

 

Ja bym remontował obecny. Jak dla mnie jedyna pewna opcja. Drugi silnik też może być padnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, w punkcie 2 tez czesto nie wiesz co dostaniesz.

 

No przecież tak napisałem :

Wyjście nr 2 może być w okolicach 3.000 PLN ale - nie bardzo wiesz co kupisz (czy nie kolejny szrot-story) , - jest problem w ogóle z dostępnością takiej jednostki.
:mrgreen:

 

Dałem mu namiar na nie-ASO, bo to obok ASO i 4T, chyba jedyne miejsce w Wawie, gdzie mogą pomóc.

 

Dokładnie tak samo postąpiłem. Szkoda, że nie trafił Twojego ale już teraz nie ma co kolegi dobijać... :cry: :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru jest drogie. Jest drogie w zakupie, drogie w utrzymaniu, drogie w naprawach. N/A jest drogie, WRX drozsze, STI bardzo drogie. Nie pisze tego zeby Ci dowalic albo robic pozory ze mi sie powodzi. Nie probuje tez zgadaywac czy Ciebie na nie stac, czy nie stac. Po prostu staram sie sprowadzic Cie na ziemie

Wreszcie Ktoś napisał prawdę. Też tak uważam ale jako początkujący użytkownik Subaru nie chciałem wypowiadać się tak kategorycznie. Piszcie o tym częsciej aby nie było później rozczarowań wśród początkujących, że naprawy Subaru (szczególnie tych z niepewnych źródeł i bez wcześniejszej weryfikacji przez dobry serwis) są duuuużo droższe niż naprawy Punto, Calibry czy ztiuningowanego Golfa.

Sorry za OT ale wreszcie ktoś z doświadczeniem wywalił kawę na ławę. Szacun.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek1, mam tez Astre, ktora jest 4x tansza w utrzymaniu od Imprezy i ostatnio zaliczylem nia kilka treningow i jedne zawody. Bo nie ma pieniedzy na przebudowywanie TurboDziadka i jednoczesne starty Subaru :roll: Jest tez taka marka jak Porsche, ktora bardzo bym chcial miec. W zasadzie to stac mnie na samochod - tylko nie stac na jego utrzymanie.

 

Niestety whitefunk wdepnal w problem i musi sie z niego wygrzebac. Ja jestem madry, bo pare razy juz zrobilem po swojemu i... kase wtopilem. Tanie rozwiazania sie nie sprawdzaja. Kosztuja razy dwa i jeszcze zostaje garaz nikomu nie potrzebnych czesci.

 

whitefunk, jedz z tym autem do dobrego specjalisty, niech to zdiagnozuje. To moze byc Andrzej Koper, Marek z Dzierzoniowa, Carfit, emotorsport, Czoper, Ryzinski, Zbyszek z nie-ASO etc. byle znal sie na Subaru! Inne rozwiazania zle sie skoncza. Moj miejscowy mechanior od Astry tez bardzo chetnie zrobilby mi silnik w Legacy, ale nie zrobi go chocby po tym jak upieral sie ze wchodzi ponad 5 litrow oleju do silnika bo tak mu kradziony program w laptopie mowi, a ja bez laptopa wiem ze 4,5 wystarczy (no i przelal, co w niczym nie zaszkodzilo oczywiscie).

 

Pozniej wynegocjuj z nim przyzwoita cene - posilkujac sie wycenami kilku innych wyzej wymienionych na podstawie kosztorysu opierajacego sie na fachowej diagnozie - i zostaw cale auto. Jesli sie zgodzi, to spisz umowe zawierajaca kosztorys i termin realizacji.

 

Z tego co przeczytalem, to nawet lawety brac nie musisz. I badz dobrej mysli, bo tak jak 'jako' napisal, to nie musi byc panewka. U mnie tez tuzin osob slyszalo panewke, a to zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozniej wynegocjuj z nim przyzwoita cene - posilkujac sie wycenami kilku innych wyzej wymienionych na podstawie kosztorysu opierajacego sie na fachowej diagnozie - i zostaw cale auto. Jesli sie zgodzi, to spisz umowe zawierajaca kosztorys i termin realizacji.

 

 

teraz to już chyba nikt nie bedzie chciał naprawiać tego auta :twisted: , a sorry ..... zostaje ten cudotwórca co wymienia panewki bez sciagania głowic :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam jeszcze na wiadomość od jednej osoby na PW, zobaczymy jak się losy potoczą w każdym razie będzie dobrze...

 

 

Ważne, że sprawa idzie do przodu, głowa do góry 8)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Tylko sprawdźcie te silniki na wszelkie możliwe strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli flex z tarcza 125mm siegnie, to ja moge sprobowac rozpolowic ten blok bez rozkrecania, hehehe.

 

Czasem Da forum wkurza, ale jak czytam takie teksty, to ochota do jego czytania wraca :mrgreen:

 

Sam miałem doświadczenie z panewką, ale o tym, że to panewka powiedziało ASO, a potem Maras ogarniał temat.

Tanio nie było, ale to nie Trabant, ani Biały Byk, żeby było tanio. Ma być porządnie.

 

Czego i Koledze życzę. I może jeszcze tego, że zanim kupisz silnik czy dwa, niech FACHOWIEC od Subaru potwierdzi, że to panewa, bo może rzeczywiście zawory.

Ja tam się nie znam - ja pytam tych co się znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet go sobie oznaczyłem, żeby nie dali mi innego

 

Osikałes go :?: :mrgreen: Dobrze, że silnik się znalazł i fura będzie śmigac. Nie mnie nadal bym się upierał, by operacje na otwartej masce robił ktoś z osób wymienionych przez grzywaczewskiego. Trzymam kciuki 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja nie napisałem, że byłem w serwisie, konkretnie Da Woju i potwierdzono, że to na pewno panewka? Przecież pisałem, a dysgrafikiem nie jestem więc widać wyraźnie :mrgreen:

 

-- Pn sie 16, 2010 9:36 pm --

 

nawet go sobie oznaczyłem, żeby nie dali mi innego

 

Osikałes go :?: :mrgreen: Dobrze, że silnik się znalazł i fura będzie śmigac. Nie mnie nadal bym się upierał, by operacje na otwartej masce robił ktoś z osób wymienionych przez grzywaczewskiego. Trzymam kciuki 8)

 

Jak z remontu silnika można jeszcze zrobić jakaś tajemnicę i filozofię rodem z NASA, to już nikt mi nie wmówi, że do wyjęcia i włożenia silnika nawet w subaru potrzebna jest jakaś tajemna wiedza i niebywałe doświadczenie z tymi samochodami :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...