Skocz do zawartości

pochwalcie sie gdzie tankujecie ??


ComeToDaddy

Rekomendowane odpowiedzi

Lukoil to zuo :twisted:

 

Mój WRX na tym paliwie był uprzejmy konsumować 18l na każde 100 przejechanych km (w mieście)

 

Tzn z LUKOILA w Polsce czy z Ukrainy? Silnik pracował OK?

 

Stacja Lukoil w Polsce, a skąd było paliwo to nie mam pojęcia.

 

Silnik wydaje mi się, że pracował normalnie - poza tym, że skotłował ponad 2 litry więcej na każde 100km niż zwykle. Powtarzalnie przez 3 tankowania - potem przestałem tam tankować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 205
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do wiekszosci wysilonych silnikow z turbo zaleca sie 98, bo nie ma nic gorszego dla silnika niz owo niekontrolowane spalanie detonacyjne. 98 to nie ekstara konie a bezpieczenstwo silnika szczegolnie po modach.

 

Więcej oktan lepiej się spala dawka paliwa bo w sposób bardziej kontrolowany - czyli bardziej od zapłonu świecy (przez co spala się szybciej w całej swojej objętości) niż np. od rozgrzanych ścianek cylindra (spalanie następuje za szybko przez co trwa dłużej). Lepiej się spala dawka paliwa to silnik reaguje lepiej na pedał gazu (więc mamy ochotę słabiej naciskać pedał gazu) i nieco mniej pali. W mojej Megance to 0,5l/100 gdy jechałem na 100 oktanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2,5 roku jeździłem imprezą (GL-Sport) na Shell 95, czasem wlewałem V-Power racing i z czystym sumieniem mogę przyznać, że była różnica... oczywiście nie powalająca bo silnik 2.0 wolnossący, odetkany wydech ale odczuwałem, że samochód lepiej sie zbierał. Mimo to i tak nie opłacało się jeździć cały czas na V-p R bo przy butowaniu wychodziło 16l :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miesiąc temu byłem w Norwegii i po drodze przejechałem Danię i Szwecję i co mnie uderzyło to to, że są tylko trzy rodzaje paliwa na stacjach benzynowych: 95, 98 i ON. Brak np Ultimate, czy V-Power itp. I co ważniejsze nie zauważyłem zęby auto gorzej jechało czy w inny sposób kaprysiło. Doszedłem do wniosku, że te wszytkie lepsze paliwa z nazwy to bardziej chwyt marketingowy niż dbałość o jakość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

golum, to Ty masz na shellu 98 zwyklą ? Czy mowisz ogolnie o cenie na stacjach ? Bo ja tankuje vpowera z racji ze nie ma u mnie na shellu 98 zwyklej albo ja czegoś nie dowidzę. Są na shellach 98 ?

 

..to tak z rozpędu na shellach chyba nie ma zwykłej 98, a raczej też się nie spotkałem,

ale mimo wszystko porównując ceny nawet zwykłej 98 do 100, zwykle różnica cenowa była koło

1 zł czy 80 gr a teraz praktycznie nie ma , do czasu ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na shellu ni ma 98 :) Jest tylko VP99. :) Dodatkowo jest niby ulepszone 95 w postaci VP95 ale na moje oko leci z tego samego zbiornika, a jest 15 groszy droższa. Na BP jest 98 Ulimate ale chyba nawet na forum ktoś narzekał na jakość tego paliwa - że wcale nie ma 98. Nie wiem jak jest bo tankuję 95 :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neste to paliwa z Rafinerii Gdańskiej, czyli LOTOSU-u

To dobrze, że z lotosu, czy źle?

 

ja tankuje na neste, jedną mam blisko domu, drugą w drodze do pracy, spalanie jak widać w raportach Spritmonitor, a silnik pracuje tak jak powinien, moc jest, doładowanie jest, przyspieszenie jest.

 

[ Dodano: Nie Lip 26, 2009 9:25 am ]

GT od zawsze jezdzi na V-Power Racing , ale z pewnych wzgledow

formalnych musze wiedziec jakie jest oficjalnie zalecane paliwo.

Czy w instrukcji jest jakas wzmianka o tym ?

 

Polska instrukcja do GT my00 mówi, żeby do turbo lać 95 lub wyższą.

Mogę podesłać wyciąg z instrukcji :D

 

[ Dodano: Nie Lip 26, 2009 9:29 am ]

Tak, przypadkiem znalazłem fajny artykuł... http://nafta.wnp.pl/lotos-dostarczy-pal ... 1_0_0.html. No cóż... ja tankuje tam gdzie jest najtaniej ;-) (pomijając stacje Pana Mietka)

 

Nie oszukujmy się, jeśli chodzi o dostawców paliwa to 55-60% to orlen, 30% to lotos, reszta to import z Niemiec (stacje przygraniczne ciągną ze Schwedt) lub Czech (południe Polski) - kwestie kosztów logistyki. Tak więc niezależnie gdzie tankujemy, na auchan, neste, BP czy Shell, to w 90% jest paliwo z polskich rafinerii (których nie mamy za dużo ;) ).

 

Nota bene np na Lotosie w Płocku jest paliwo z Orlenu, a na Orlenie w Gdańsku jest paliwo z Lotosu, transport "dla idei" się nie kalkuluje i kupuje się tam, gdzie taniej wyjdzie.

 

Jakość paliw wychodzących z rafinerii jest b.podobna i jest wysoka, jakość paliw na stacji, gdzie tankujemy to inna bajka, która jest zależna od zachowania jakości / czystości zbiorników i uczciwości na samej stacji, przez ajenta, właściciela... pamiętajmy, że nie wszystkie stacje orlen czy lotos są "własnością" koncernów, tylko ajentów, i kontrola jakości na nich może być "ułomna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nota bene np na Lotosie w Płocku jest paliwo z Orlenu, a na Orlenie w Gdańsku jest paliwo z Lotosu, transport "dla idei" się nie kalkuluje i kupuje się tam, gdzie taniej wyjdzie.

 

Tylko powiedz mi, dlaczego paliwo na stacjach w Płocku czy w Gdańsku albo w pobliżu tych miast jest droższe niż gdziekolwiek indziej? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego paliwo na stacjach w Płocku czy w Gdańsku albo w pobliżu tych miast jest droższe niż gdziekolwiek indziej

bo konkurencji sprzedaje się drożej? Faktycznie dziwne.

Ze swojej strony moge dodać że paliwa z Lotosu już niedługo będą znacznie lepszej jakości - kończy się program rozbudowy i z nowych instalacji połynie czystsza waha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grygo informuję iż nie pracuję w Grupie Lotos a powyższa informacje rozpowszechniam świadomie i dobrowolnie, w poczuciu głębokiej troski o polski przemysł rafineryjny i stan waszych silników :grin: chyba lepiej dać zarobić naszym niż jakimś Łukojlom, Statojlom czy BjiPii.. Shelowi grzechy odpuszczam za to że dał nam Vpowera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Verva = zwykła waha + buteleczka tajemniczej receptury dolana do zbiornika. Proporcje 1:1000. To samo wszelkiej maści ultimajty dynamiki ultimy i inne wipołery. Może z jednym wyjątkiem - Vpower racing - kiedyś przyjeżdzało to z niemiec ale jak jest teraz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie, tylko lotos je chyba ostatnio wprowadzil , duzo wczesniej byl orlen z verva, ale moge sie mylic, z drugiej strony skoro verva i inne super-hiper paliwa to tylko dodatki do zwyklej 98, to te dodatki tez musza byc uniwersalne tzn, ze do obojetnie jakiego zrodla zwyklego paliwa dodajemy noname dodatek i tylko naklejke czy to super hiper verva czy lotos czy ultimate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z innej beczki, bo na temat LPG, to w roboczym aucie zauważyłem że najlepiej jeździ na LUKoilu (mniej pali, pracuje prawie jak na benzynie), a najgorzej na Orlenie (stuki, wirowania obrotów, pali jak smok...). Na BP też dają dobry gaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...