Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Rozbieżności w jednostkowych wynikach spalania mają wiele przyczyn. Jedni podają średnią z pomiaru rzeczywistego, inni ze wskazań komputera, który jak wiadomo mniej lub bardziej zaniża; jedni jadą po trasie spokojnie 80-100 km/h, inni zrywnie 80-180; ktoś może zmienił felgi na 18'', a jak wiadomo większa masa nieresorowana = wyższe spalanie, etc.

 

Xanadu, jeśli chcesz zbliżyć się do prawdy, spróbuj umówić się na stacji benzynowej z kimś kto ma w swoim Outbacku średnie spalanie na poziomie dajmy na to 5,5-6,0 l. Tankujecie do pełna, robicie jedną pętle własnymi samochodami, znów tankujecie do pełna i tym razem zamieniacie się na pojazdy. Możecie pójść krok dalej i powtórzyć oba przejazdy, ale jadąc już osobno, każdy w swoim stylu. A jak pojeździcie tak 160-ką, to i budżet państwa i paru gmin wesprzecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK przy +- 160 km/godz pali ponad 9 litrow/100.....a nawet wiecej...... :wink:

właśnie o tym mówię i ponownie zapytuję DLACZEGO - z czego wynika takie zużycie i dlaczego ten sam kierowca, w tych samych warunkach, ale innymi autami, ma tak różne wyniki?

tak się składa, że mam możliwość porównywania różnych aut na tej trasie i tak się składa, że OBK ma najwyższe spalanie - Forka jeszcze na tej trasie nie testowałem, ale też nie ma problemu, żebym następnym razem nim pojechał :wink:

nie chcę się czepiać, nie chcę zamieniać samochodu - próbuję zrozumieć charakterystykę pracy i znaleźć przyczynę - na dzisiaj moja diagnoza jest taka, że chcąc mieć zużycie paliwa w SBD porównywalne z innym autem, to trzeba jeździć nie przekraczając 120 km / h (pamiętając, że konkurentem jadę jednak 160 km / h)

żeby obraz był pełniejszy, to uzupełnię, że OBK podaje katalogowo zużycie średnie 6,4, a wspomniane wyżej auto nr 2 o niemal 2 litry mniej, czyli 4,5, co mniej więcej mogłoby potwierdzać również moje wyniki - tylko z czego wynika ta różnica? konstrukcja silnika, inny system CR, wysokość auta, jednak wpływ napędu 4 x 4? pamiętajmy też, że inne auto jest cięższe o 200 kg - podtrzymuję też tezę, że SBD pali więcej na nowym sofcie, co możemy zaobserwować na obu naszych autach (żona ma nawet pretensję, że namówiłem ją na wymianę softu, bo od tamtej pory auto zużywa średnio przynajmniej 1 litr więcej)

czy na pewno nie można wrócić do starego oprogramowania? a tak w zasadzie to dlaczego?

Przy okazji - jeśli chodzi o tylną klapę też nie mam żadnych zastrzeżeń

ja mam ewidentne purchle i to ponownie, bo klapa była już raz naprawiana... podobno... no chyba, że ktoś po prostu wyrównał purchle i smarknął na wierzch lakierem...

najważniejsze jest to, że ja nie mam czasu na użeranie się z serwisami - sprawę załatwiamy przy pierwszym podejściu i zapominamy, ale jak mamy taką czkawkę, to już nie jest fajnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem jeszcze takiego auta (diesel), które przy utrzymywaniu non-stop stałej prędkości ~ 160 km/h i więcej - spalałoby mniej niż 8,5 - 9,0 l / 100 km ... i dotyczy to nawet kompaktów, które w mieszanej eksploatacji zużywają powiedzmy ok. 5,0 - 5,5 l / 100 km. ... (za to jeździłem kilkoma benzynkami, w których opadanie wskazówki paliwa było widoczne dosłownie "gołym okiem" ... :) ).

 

Dlatego nie dziwi mnie, że jadąc OBK BD np. do Niemiec (czyli w moim przypadku non-stop autostrada) znacznie szybciej niż 120 - 130 km/h auto zużywa nieco więcej niż notowane na codzień średnie zużycie ok. 7,0 l / 100 km. ... .

Wiem jednak dokładnie ile w takich samych warunkach zużywa np. Passat 1,9TDi 130 PS (manual 6 biegów, PD) i Audi Allroad 3,0 TDi (najpierw 232PS CR a obecnie 240PS CR) z tiptronikiem ... .

Pamiętam też ile złopało Audi Allroad 2,5TDi i to już powyżej 130 km/h (VE) ... .

Wiem jak na tej samej trasie zachowuje się Avensis D4D i Land Cruiser D4D z automatem (oba CR) i jakieś mało podniecające Mondeo (CR) ... .

 

W życiu nie zgodzę się z twierdzeniem, że porównując OBK z wyżej wymienionymi - Subaru jest bardziej paliwożerne od innych samochodów o podobnej masie i gabarytach (i to bez względu na napęd FWD/AWD).

Za to na tle "mastodontów" typu LC120 czy nawet mocno zmodyfikowanego ekologicznie Allroada 240PS (przy 160 km/h zużycie wzrasta do przedziału pomiędzy 10 - 13 l / 100 km) - SBD to prawdziwy asceta i abstynent ... .

 

Naprawdę chciałbym zobaczyć (pojeździć) samochodami takimi jak raportuje Xanadu, które pomimo wyraźnie większej masy i automatycznej transmisji - przy 160 km/h zużywają aż o 2 litry mniej od SBD i innych samochodów, z którymi posiadam osobiste doświadczenia (jak narazie nie mam tyle szcześcia, bo im większą/cięższą kolumbryną jadę - zawsze muszę odpowiednio więcej zatankować :cry: ) ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie zgodzę się z twierdzeniem,

nie byłbym aż tak odważny i radykalny :wink:

kilkadziesiąt postów wyżej pisałem, że jakiś czas temu jechałem razem z kolegą (on jechał za mną) tą samą trasą, z mniej więcej tą samą prędkością i jego średnie zużycie było o ok. 3 litry niższe :wink: to nie jest kwestia wiary, czy zgody...

zastanawiam się nad dalszą zabawą w analizowanie zużycia paliwa - w ciągu kilku tygodni mogę parokrotnie przejechać tę samą trasę, na tym samym paliwie, ale za każdym razem innym autem (wliczając w to OBK i Forka) - tylko jak to udokumentować, żeby nie było, że opieram się jedynie na tym, co sam napiszę - jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam porownanie do Passata 2 TDI Bluemotion 140 KM i Legacy spala dokladnie o 1 L wiecej. Jezdzac ta sama trasa tak jak Passatem tj 100 km z czego 50 km bez ograniczen jadac na maxa reszta wg. przepisow. Srednia policzona po tankowaniu.

Realnie przy 200 km/h BC Legacy pokazuje 16 L/100 km w Passacie 14 /100km

Passat - 7,4

Legacy - 8,5

 

Outback ma wieksza powierznie czlowa. Karoseria jest niby taka sama ale duzy przeswit robi swoje.Tez zauwazylem, ze jadac Legacy do max 140 mam spalanie rzedu 6,6 realnie powyzej tych predkosci 7-7,5

Duze znaczenie ma to jaka frajde daje auto z jazdy. Jadac Legacy ciagle przspieszam zakrety dosyc ostro itp.

Pasatem 6 ty bieg i sie toczymy to tez robi swoje.

 

U mnie jest regula, ze po tankowanu do 300 km mam spalanie 6,4-6,6 a gdy tankuje BC pokazuje 7 mi sie nie udaje calego baku spokojnie wyjezdzic :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilkadziesiąt postów wyżej pisałem, że jakiś czas temu jechałem razem z kolegą (on jechał za mną) tą samą trasą, z mniej więcej tą samą prędkością i jego średnie zużycie było o ok. 3 litry niższe to nie jest kwestia wiary, czy zgody...

 

A ja kilka postów powyżej napisałem Ci żebyś przemyślał charakterystykę mocy i momentu obrotowego silnika Boxer-Diesel, bo być moze (? :wink: ) w tym miejscu tkwi zasadnicza różnica w ocenach:

- Twojej (zmiksowane zużycie okreslasz na 8,5 l / 100km ),

- Kolegi haubi65 (realne, przecętne zużycie Legacy BD pomiędzy 6,5 a 7,5 l /100km)

- mojej (praktycznie tożsamej z obserwacjami haubi65)

- a nawet Twojej Szanownej Małżonki 8) , dla której średni wynik 7,2 l /100 km w BD też jest czymś oczywistym

 

Nie wiem czy zauważasz Xanadu, (bez cienia złosliwości), ale to Ty jesteś "inny" ;) od "większości" i to Tobie przytrafiają się zindywidualizowane osobliwe przypadki w eksploatacji SBD ... .

 

Może nie jesteś docelowym klientem SUBARU BOXER DIESEL, nie "czujesz" tego silnika i być może powinieneś czym prędzej popróbować miodu z innego ula ??

 

Ja tez nie wyobrażam sobie jeżdżenia np. Renault'em i dlatego wybieram SUBARU, Audi, a nawet Skodę ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez cienia złosliwości, ale to Ty jesteś "inny" ;) od "większości" i to Tobie przytrafiają się zindywidualizowane osobliwe przypadki w eksploatacji SBD ...

w przeciwieństwie do wielu osób, chętnie się przyznaję do błędów, uczę i słucham :wink:

nie odbieram Twoich uwag, jako złośliwości i z uwagą poczytałbym nt. sposobów jazdy SBD, aby utrzymać spalanie na waszym poziomie - oczywiście moim nauczycielem mogłaby zostać moja szanowna małżonka, jednak znam jej sposób jazdy i szczerze wątpię, czy ktokolwiek z tu obecnych miałby w sobie tyle siły woli, żeby korzystać z auta aż tak delikatnie :wink: zresztą zwrócę uwagę na zagadnienie nieco pomijane w dyskusji - Forek mojej żony palił 1 litr mniej na starym sofcie, a jej poprzednie auto zużywało 2 średnio litry mniej, niż teraz Forek :wink:

powtórzę też, że jestem gotów przeprowadzić swoisty test, kiedy jeden kierowca, różnymi autami przejedzie tę samą trasę i wtedy porównamy wyniki - pozostaje kwestia, jak to udokumentować :wink:

 

A ja kilka postów powyżej napisałem Ci żebyś przemyślał charakterystykę mocy i momentu obrotowego silnika Boxer-Diesel, bo być moze (? :wink: ) w tym miejscu tkwi zasadnicza różnica w ocenach:

w jakim zakresie krzywa przebiegu momentu obrotowego Opla różni się od SBD?

wg mojej wiedzy max. moment w Oplu dostępny jest w zakresie 1.750 - 2.500 obr./min., czyli bardzo podobnie jak w SBD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu, troche sie pogubilem.... czy jestes zdziwiony tym, ze SBD pali ile pali, czy tym, ze wedlug Ciebie, po zmianie softu Twoj egzemplarz zaczal palic wiecej? A moze jednym i drugim?

 

A tak na marginesie moja klapa w miejscu styku z uszczelka ma lakier wytarty (miejscami do golej blachy...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jestes zdziwiony tym, ze SBD pali ile pali, czy tym, ze wedlug Ciebie, po zmianie softu Twoj egzemplarz zaczal palic wiecej? A moze jednym i drugim?

też się już zaczynam gubić :wink:

1. jestem zdziwiony, że po zmianie softu SBD pali więcej niż wcześniej

2. jestem zdziwiony, że pali aż tyle więcej choćby od wspomnianego Opla Insignia

3. jestem zdziwiony, że pali więcej niż innym, ale to może być zawsze wytłumaczone moją ciężką nogą (mógłbym polemizować, ale przyjmuję i niech tak nawet będzie, co nie wyjaśnia wyżej wymienionych zdziwień :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Patrzac na forum to raczej wszyscy szukaja czynnikow trzecich (kierowca, pogoda itd...), niz bezposredni wplyw softu na spalanie.

Musialbys wrocic do starego softu zeby Ci uwierzyli.... A to niestety niemozliwe.

Ad2. Tu to mozna stwierdzic, ze tttm. Konstrukcja silnika, naped 4x4, aerodynamika itd itd...

Ad3. To tylko dyskusje na forum.... Jeden patrzy na temat dokladniej, inny zgrubnie. Musialbys sie przejechac dwoma outbackami, w tych samych warunkach, na tym samym paliwie, itd. itd.... Bo jesli jedzie dwoch roznych kierowcow, to kazdy ma jednak inny styl. Lub ktos inny powinien pojezdzic Twoim i zobaczyc co mu wyjdzie. Mysle, ze na forum nikt nie jest w stanie dac jednoznacznej odpowiedzi.

 

Ja nie licze spalania, patrze tylko na komputer (pokazuje 6,8-7,2). Dwa razy sprawdzilem z dystrybutorem i wyszlo, ze zaniza okolo 0,5 /100. U mnie jazda miejska lub drogi lokalne, czyli predkosci do 120. Sporadycznie przelot eksperowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze to wspomniany soft ma wlasnie przeciwdzialac historiom, o zniszczonych dieslach :?: :idea: (Oczywiscie nikt sie przeciez nie przyzna :lol: ) Moze poprzedni soft dawal zbyt ubogo i przez to cos tam sie topilo :?: Ja tylko gdybam :P I dlatego teraz kazdemu troszke wiecej (niezauwazalnie) pali po zmianie softu, a akurat Tobie pali wiecej niz innym, bo cos przed zmiana softu miales spaprane juz w silniku :?:

Ale poki jeszcze nie przekroczyles przebiegu gwarancyjnego - moim zdaniem warto sie glebiej zaiteresowac jego praca (przynajmniej ja bym tak zrobil) :arrow: bo jak minie gwarancja, to pozniej moze byc kolejny post na forum o zepsutym silniku diesla tuz po gwarancji... :roll:

A jak piszesz :arrow: 90k sie zbliza 8)

w/g mnie roznice moga byc w spalaniu w tych samych autach, ale nie 1,5-2 litry...

Zapewne jestes bardzo zajety i nie chcesz tracic czasu na serwis, ale czasami lepiej dmuchac na zimne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/g mnie roznice moga byc w spalaniu w tych samych autach, ale nie 1,5-2 litry...

Moje spalanie: min 5,89, Ø 6,66, max 7,70 (wszystkie spalania z pełnych baków), zatem istnieje duży wpływ czynników zewnętrznych (rodzaj trasy, natężenie ruchu, temperatura, opony, stan drogi). Maksymalne spalanie miałem w bardzo mroźny tydzień (-20..-30) na zaśnieżonych, krętych drogach górskich.

 

Jeżeli takie same auta, w tych samych warunkach różnią się spalaniem 2 litrów to rzeczywiście musi być coś nie tak z silnikiem/elektroniką.

 

Możliwe, że zmiana oprogramowania nieznacznie zwiększa spalanie (<5%), ale wypowiem się dopiero po lecie, kiedy liczba pomiarów będzie istotna statystycznie :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUBLEO nie porownujmy OBK z Legacy :!: OBK musi palic wiecej

 

Nowy soft oczywiscie ze chroni silnik. W starym byl oglromny kop (przyrost momentu) jak turbina ladowala.Teraz jest o wiele lagodniej. A ile razy mi zgasl podczas ruszania. Takie zgasniecie Diezla to niezly lomot. Moj syn w ogole nie potrafil sobie dac rady. Z nowym softem jest zachwycony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUBLEO nie porownujmy OBK z Legacy :!: OBK musi palic wiecej

Przy prędkościach powyżej 100 km/h gdzie opory powietrza zaczynają odgrywać kluczową rolę, jak najbardziej. Ale poniżej, różnice spalania miedzy LEG a OTB są minimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresztą zwrócę uwagę na zagadnienie nieco pomijane w dyskusji - Forek mojej żony palił 1 litr mniej na starym sofcie, a jej poprzednie auto zużywało 2 średnio litry mniej, niż teraz Forek

Nie mam żadnego porównania do starego softu - mój OBD od pocżtku jeździ na nowym, więc naprawdę trudno mi skomentować te obserwacje ... .

 

w jakim zakresie krzywa przebiegu momentu obrotowego Opla różni się od SBD?

wg mojej wiedzy max. moment w Oplu dostępny jest w zakresie 1.750 - 2.500 obr./min., czyli bardzo podobnie jak w SBD

 

Po pierwsze chciałbym coś uściślić (ale to na marginesie bo i tak nie wiem na ile 200 kg różnicy wpływa na rzeczywistą konsumpcję ON):

Masa własna Insygnii Kombi zaczyna się katalogowo od 1540 kg : http://www.samochody.mojeauto.pl/opel/w ... ignia.html . Jestes pewny, że użyta do porównania waży "aż" 1768 kg ??

 

Po drugie jeśli przyjąć do porównania, że samochody Kolegów haubi65 i subleo zużyłyby w podobnych warunkach ok. 7,0 l / 100 km., a mój niechby nawet 7,3 l / 100 km - to w moim osobistym przekonaniu te 0,7 do 1,0 litra więcej na tle Insygnii jest wynikiem logicznym, w pełni akceptowalnym i nie uzasadniającym jakiejkolwiek krytyki.

Popatrz sobie tylko na wysoką bryłę OBK i wcale nie niską Legacy i porównaj to z obłą jak ryba Insygnią - leżącą "na ziemi" ... .

Oczywiście nie jestem specem od aerodynamiki ale dysponuję około rocznym porównywaniem wielkości zużycia ON pomiędzy Allroadem 2,5 TDi i praktycznie analogicznym modelem zwykłej A6 z zawieszeniem sportfahrwerk.

To "niskie" auto - w identycznym wieku i z identycznym motorem - zawsze wypadało wyraźnie korzystniej pod dystrybutorem, a przecież róznice zamykały się jedynie w wyskości podwozia i rozmiarze kół ... . Chociażby na takiej podstawie uważam, że niska i obła Insignia - w porównaniu z sylwetką pionowej i wysokiej ściany Outbacka - ma prawo, a nawet "powinna" spalać odpowiednio mniej ... .

 

Pytanie jest inne Xanadu - dlaczego w Twoim przypadku różnice są aż tak drastyczne ... :shock: ??

 

Pozdrówka, P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdecydowanie popieram pomysl naprawy kierowcy.

a na podstawie czego taki wniosek?

 

 

 

Aby daleko nie szukac na podstawie Twojej wypowiedzi z Marca 21

" np. ok. 70 km / h nie miałem szansy wrzucić 6-go biegu,"

 

Jesli masz takie pomysly..... mozna przypuszczac ze masz tez i inne zle wplywajace na spalanie.

 

I na podstawie doswiadczen osobistych, rodziny, znajomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby daleko nie szukac na podstawie Twojej wypowiedzi z Marca 21

" np. ok. 70 km / h nie miałem szansy wrzucić 6-go biegu,"

 

 

Fakt, wtedy obciazenie silnika, a wiec i spalanie, jest niewspolmiernie wyzsze... Silnik w brew pozorom, musi miec odpowiednie obroty aby spalal najmniej :arrow: w wiekszosci samochodow wypada to akurat po srodku skali predkosciomierza jadac na najwyzszym biegu... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Popatrz sobie tylko na wysoką bryłę OBK i wcale nie niską Legacy i porównaj to z obłą jak ryba Insygnią - leżącą "na ziemi" ... .

Ja nie mam porownania ani do Legacy ani do Insygni.

Ale w czasie ostatnich wakacji mialem okazje poobserwowac apetyt Outbacka (benzyna CVT) na paliwo.

 

Kluczem jest slowo "wiatr".

To jest pierwszy samochod tak wrazliwy na wiatr. Pierwszy jaki mialem.

Nawet klockowate Volvo 740 kombi nie reagowalo tak mocno.

 

W outbacku zmiana 2 litry na 100km w funkcji "wiatru" juz mnie nie dziwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy OBK bez względu na warunki moze palic 5 litrów na 100 km.

Jest jednak jeden haczyk :twisted:

Nazywa sie ekonomizer.

Starajcie sie jechać tak, aby jego strzalka maksymalnie dochodziła do połowy. :evil:

Powodzenia. :mrgreen:

Działa to bez zarzutu, tylko psychika siada i noga boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy OBK bez względu na warunki moze palic 5 litrów na 100 km.

Jest jednak jeden haczyk :twisted:

Nazywa sie ekonomizer.

Starajcie sie jechać tak, aby jego strzalka maksymalnie dochodziła do połowy. :evil:

Powodzenia. :mrgreen:

Działa to bez zarzutu, tylko psychika siada i noga boli.

Czyli przed testem lekka rozgrzewka i kilka magnezów, co by skurcz nie złapał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...