BartZ Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Jechałem na razie Legacy 2.0 N/A i w porównaniu do Forestera 2.0 D nie jedzie. Legase 2.0 N/A nigdy nie jeździły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji to kupno My07 WRXa, jest pare ładnych sztuk na forum do sprzedania. Przy tak małych przebiegach róznica w spalaniu nie będzie az tak bardzo odczuwalna, pozatym na 2.0D trzeba by wyłozyć te 100k a dobrego zadbanego WRX my07 za 75tys mozna bez problemu kupic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommyXTM Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 za ok 3000 mam przegląd, więc jak będę w salonie przejadę się Imprezą N/A i dieslem od razu jeśli obie wersje są do testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Ja mam impreze 2.0 N/A coprawda MY07 jest troche mocniejszy od My08 bo ma 160koni ale jedzie całkiem niezle, 8,5sec do 100, ostatnio z sąsiadem w imprezie 2.0D się troche scigłem spod swiateł to troszke dyszel został w tyle. bo generalnie benzyna jedzie lepiej do 100, a diesel po 100... no i w dieslu gwałtowny (w porównaniu do beznyny) przyrost momentu zawsze wywołuje wrażenie wielkiej mocy, chociaz w praktyce efektem jest głownie częstsze machanie wajchą zmiany biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommyXTM Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 A nowy 2.0 N/A vs 2.0D - 9.6s vs 8.6 lub 9.0s i moment 196 vs 350 Nm. Im nowsze auto tym surowsze normy i tak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Trochę się dizlami najeździłem i efekt jest ZAWSZE taki sam: auto fajnie ciągnie, zwija asfalt, pali gumy i w ogóle i kiedy już masz wrażenie, że zaraz urwie ci głowę, to się nagle wszystko kończy bo trzeba bieg zmieniać i apiać wszytsko od nowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 bo generalnie benzyna jedzie lepiej do 100, a diesel po 100... no i w dieslu gwałtowny (w porównaniu do beznyny) przyrost momentu zawsze wywołuje wrażenie wielkiej mocy, chociaz w praktyce efektem jest głownie częstsze machanie wajchą zmiany biegów Czemu niby ma lepiej jechać? Jeśli oba auta mają porównywalną moc i jeżdżą w górnym przedziale obrotów to przy porównywalnej mocy maksymalnej będą podobnie się poruszać. W okolicach mocy maksymalnej wykres mocy (trochę takie masło maślane) diesla i benzyny wygląda podobnie, pole pod wykresem czyli praca będzie porównywalna (generalnie). Przyrost momentu to nic innego jak przyrost mocy ponieważ te parametry są od siebie zależne. A nowy 2.0 N/A vs 2.0D - 9.6s vs 8.6 lub 9.0s i moment 196 vs 350 Nm.Im nowsze auto tym surowsze normy i tak to wygląda. Nie można porównywać tak momentu bo jest on osiągany przy różnych obr/min. Już to przeliczałem w tym wątku na moc: 2.0D ma 90 do 120 KM w przedziale 1800-2400 (czyli przedział dla max. momentu) 2.0R ma 90 KM przy 3200 (punkt max. momentu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 A nowy 2.0 N/A vs 2.0D - 9.6s vs 8.6 lub 9.0s i moment 196 vs 350 Nm.Im nowsze auto tym surowsze normy i tak to wygląda. tommyXTM a nie myślałeś może o kupnie używanego auta Sam zawsze byłem zwolennikiem kupowania nowych samochodów, ale przy małych przebiegach chyba jednak taniej wychodzi wziąć używany "prawie" nowy :wink: Odnośnie diesel - benzyna się nie będę wypowiadać bo się nie znam, mogę jedynie powtórzyć to co usłyszałem na Plejadach Siedzieliśmy przy stoliku z Dyrekcją i Subarytą i była rozmowa o dieslach i krótko podsumować można ich zadnie na ten temat: krótkie trasy miasto - benzyna. Jak tak zwracasz uwagę na osiągi to hawk n/a ma 160km i chyba jakieś 8,6s, no moment mniejszy niż 2.0D, ale IMO to auto ma jeszcze innych kilka plusów np. wygląd Może to jest rozwiązanie dla Ciebie na drugie auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 To jest kolejna kwestia. Lanos N/A wygląda moim zdaniem nie zbyt ciekawie w porownaniu do Hawka RC/RS, który wygląda klasycznie i procz kurnika na masce wygląda tak samo jak WRX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Czemu niby ma lepiej jechać? Jeśli oba auta mają porównywalną moc i jeżdżą w górnym przedziale obrotów to przy porównywalnej mocy maksymalnej będą podobnie się poruszać roznica w tym że górny przedział obrotów jest w benzynie 2x większy niż w dieslu i w efekcie w aucie z manualem jazda do 100 (czyli m.in. jazda po miescie) jest generalnie bardziej komfortowa - dwa razy mniej biegow do przerzucenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 w tych nowych jest kompresor zamiast turbiny raczej odwrotnie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Trochę się dizlami najeździłem i efekt jest ZAWSZE taki sam:auto fajnie ciągnie, zwija asfalt, pali gumy i w ogóle i kiedy już masz wrażenie, że zaraz urwie ci głowę, to się nagle wszystko kończy bo trzeba bieg zmieniać i apiać wszytsko od nowa... nie koniecznie duzo poprawia REMAP a jeszcze wiecej zalozenie wieksze suszarki, diesel trzyma wtedy moc pod 4,8-5tys obr 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Ja mam impreze 2.0 N/A coprawda MY07 . temat dotyczy raczej lanosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Tomku nie czytalem tego postu przed rozmowami na priv. W twoim pryypadku mysle ze benzyna jest bardziej dopasowana. To czy dezel ma lepsza dynamike od benzynyny jestm sceptycny. Konie sa te same tylko gdzie indziej sobie siedza i innego bata potrzebuja aby kicac. Dezelem sie jezdzi inaczej niz benzynom. Gdy przesiadam sie z dezla na benzyne to widze zalety ale jak wracam do forka to widze inne zalety. Masz juz jednego dezla to mysle ze zona ci czasem udostepni benzynowom imprezkew zamian za rodzinne przejezdzki forkiem. My mamy taki zestaw i oboje jestesmy zadowoleni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Ja mam impreze 2.0 N/A coprawda MY07 jest troche mocniejszy od My08 bo ma 160koni ale jedzie całkiem niezle, 8,5sec do 100, ostatnio z sąsiadem w imprezie 2.0D się troche scigłem spod swiateł to troszke dyszel został w tyle. Chyba nie wiedział jak wygląda krzywa momentu obrotowego albo jechał na pół gwizdka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Impreza '07 2.0R benzyna 0-100 8.8 Impreza '08 2.0D diesel 0-100 9.0 dla RS i RE, 8.6 dla RA źródło: subaru.de Krzywa momentu nie ma tutaj nic do powiedzenia. Wykres mocy + przełożenia biegów (ewentualnie wykres momentu na kołach), trochę obliczeń i można zacząć teoretyzować. Tak czy inaczej osiągi na pewno są zbliżone (0,2 sekundy przy 100 km/h to jakieś 5.5m). Warto pamiętać, że mityczne 300 nm przy 2000 obr/min w dieslu to to samo co 150 nm przy 4000 obr/min w benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Trochę się dizlami najeździłem i efekt jest ZAWSZE taki sam:auto fajnie ciągnie, zwija asfalt, pali gumy i w ogóle i kiedy już masz wrażenie, że zaraz urwie ci głowę, to się nagle wszystko kończy bo trzeba bieg zmieniać i apiać wszytsko od nowa... nie koniecznie duzo poprawia REMAP a jeszcze wiecej zalozenie wieksze suszarki, diesel trzyma wtedy moc pod 4,8-5tys obr 8) No tak, masz rację, ale to juz jest dłubanie, a nie każdy chce, nie każdy lubi... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Impreza '07 2.0R benzyna 0-100 8.8Impreza '08 2.0D diesel 0-100 9.0 dla RS i RE, 8.6 dla RA Mhm, interesujące. Tak czy inaczej osiągi na pewno są zbliżone (0,2 sekundy przy 100 km/h to jakieś 5.5m) 5,5 m to więcej niż długość auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 5,5 m to więcej niż długość auta... to byc albo bie byc krolem na nocnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 otóż to!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolphin Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Dla mnie wybór był prosty - Impreza 2.0RS. Diesel był dla mnie po prostu za drogi, jeszcze miałem okazję kupić benzyniaka z zerowym przebiegiem 20% taniej. Żeby różnica w cenie samochodu się zwróciła musiałbym na prawdę duużo jeździć, a robię raczej standardowo około 15k rocznie. Frajda z jazdy jest, szczególnie, że poprzednie moje auto miało 40KM mniej Poza tym tak szczerze to nigdy nie byłem przekonany do diesli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommyXTM Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Myślę że albo nowa Impreza 2.0 RS albo używany Hawk N/A jak pisze np. Primi - fajny wygląd i osiągi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Uzywany Hawk Eye N/A to fajny pomysł, osiągi naprawde bardzo dobre, 0-100 w 8,5sec, jak wchodzi na wysokie obroty czyli od 5k auto dostaje drugie zyciei ciągnie jeszzcze mocniej, no i wygląd klasyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 No cóż, ja mogę tylko poprzeć kolegów forumowiczów zachwalających hawka N/A :arrow: wiosna, lato, jesień jeździ się fajnie, ale za to jak już przyjdzie wyczekana śnieżna zima A wspomnianego hawka N/A można kupić w dobrej cenie, dużo niższej niż cena lanosa, no i ten wygląd, styl, rajdowe konotacje, ach, och i łał Natomiast wszyscy, którzy jeździli lanosem i hawkiem podkreślają, że prowadzenie lanosa w porównaniu do hawka jest dużo lepsze :!: Lanos podobno jeździ sam :wink: Ja niestety nie miałem okazji porównać... Jak więc widzisz :arrow: wybór trudny, a ja Ci go nie ułatwiłem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Ja miałem okazje jechac Lanosem N/A i dla mnie prowadzi się inaczej, w moim odczuciu gorzej, no i wyraznie czuć, że te 10koni robi sporą róznice, do tego chyba jeszcze dochodzi masa bo Hawk ma 8,5sec do 100 a Lanos chyba 9,8 więc róznica jest dosc spora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się