Skocz do zawartości

Legecy Diesel usterka silnika


qfl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wipisujecie jakies dziwne rzeczy o dislach. Diesle sa do jezdzenia w trasie a nie po miescie. Ze polegl 1 silnik ... w niemczech polegly w zeszlym tygodniu 2 :D

I co :?: a ile poleglo 2,5 z powodu uszczelek lub panewek ? Ja moim 2 D przejechalem w 2 tygodnie 2000 km i powiem na trasie to diesel jest idealny 160 km /h przy 2800 U/min jest cicho i komfortowo. W miescie 2,5 LPG byl fajny ale trasy byly bardziej meczace bo przy 5000 u/min i 180 km/h po 2 godzinach jazdy silnik nie slyszalo sie fajnie w kabinie.

 

Pod wzgledem kosztow LPG byl zdecydowanie tanszy :) mi aktualnie pali 8 L ropy/ 100 km ale moze mieszanka bogatsza jest przy docieraniu. A jezdze spokojnie nie przekraczam 3000 u/ min bo i nie trzeba.

Poczekam zobacze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki to wynalazek czlowieka i sie psuja. Na niemieckim forum slyszalem o 2 przypadkach, na polskim o 2-3. U nas jest opcja gwarancji na 5 lat i 160 tkm (doplata 890€) mysle ze to wystarczy. Pierwsze motory zawsze cos moga miec. Oczywiscie szczerze ci wspolczuje bo to nerwy i koszta :( Ale gwarancja jeszcze Cie obejmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma producenta, który nie ma problemów z nowo wprowadzonymi silnikami (np.taki weteran jak VW z 2.0TDI na pocz. produkcji) - cała sprawa rozbija się o podejście producenta do tematu - czy nie miga się od napraw itd. Kryzys niestety nie sprzyja bezproblemowemu podejściu do napraw gwarancyjnych (co w efekcie i tak zemści się na producencie/importerze).

Szkoda że SIP nie przewidział opcji przedłużenia gwarancji - porządny silnik powinien wytrzymać spokojnie kilkaset tys. kilometrów - problem będzie jak osobom jeżdżącym więcej w cięższych dla silnika warunkach (czyli np. w mieście) zaczną wychodzić jakieś poważne awarie zaraz po zakończeniu gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc (napisałem "cięższe", a nie "ciężkie") miałem na myśli warunki jazdy w naszych miastach, gdzie praktycznie nie ma obwodnic, w trasie nie ma autostrad itd - polskie drogi i polskie miasta to cięższe warunki. Co do trwałości silnika to taka naprawa jak u ciebie bulbas nie powinna mieć miejsca nawet po 200kkm (może po 0,5 mln) - owszem osprzęt ma prawo się zużyć ale podstawowe części silnika powinny wytrzymywać dużo więcej - tym bardziej należy żałować że nie mamy możliwości przedłużenia gwarancji chociażby na silnik z osprzętem jak to jest w niektórych markach. Zobaczymy co się będzie działo po gwarancji - czy SIP będzie skłonny do tzw gestów handlowych, czyli całościowej lub częściowej partycypacji w kosztach dla klientów regularnie serwisujących w sieci autoryzowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale to była awaria silnika, a nie zużycie więc nie mylmy pojęć. Przebieg ma tu małe znaczenie, bo przyczyna była wada i już. Mi sie popsuł po miesiącu telewizor, wymienili płytke i teraz działa już z 10 lat. Auto na gwarancji, wymienieją co trzeba i tyle. Jedynie czas oczekiwania na cześci może byc trochę irytujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie odpowiedź na problemy z silnikami diesela w autach wyposażonych w DPFy i systemy ich aktywnej regeneracji przy użyciu paliwa może być zawarta w tym artykule, który kiedyś wrzucałem już do wątku olejowego:

http://www.amsoil.com/news/2010_march_m ... ection.pdf

Dodatkowo, niedawno wyczytałem, że obecność 5% ON a nawet więcej w oleju silnikowym (przy 15k mil odnotowano nawet przypadki 10% :!: to już pewnie słychać.. :| ) nie jest niczym nadzwyczajnym w autach z systemami aktywnej regeneracji DPFów - szczególnie wśród aut użytkowanych w trudnych warunkach a do takich należy zaliczyć jazdę miejską takim autem.

Można też doszukać się info i widać to również z ww. testu, że najnowszej generacji 100% syntetyczne oleje PAO/ester, w szczególności te do diesela są mniej podatne na utratę lepkości na skutek zjawiska "fuel dilution" od tzw. syntetyków Grupy III i innych niesłusznie szumnie nazywanych syntetykami.

Ja nie mam takiego zmartwienia ale gdyby stać mnie było na luksus posiadania nowoczesnego dieselka z DPF to zalewałbym go 100% syntetykami 5W-40 (aby mieć zapas lepkości w stosunku do zalecanego 5W-30) o klasie jakości API CI-4+ lub CJ-4 (ewentualnie ACEA C3) a w przypadku przewagi jazdy miejskiej zapomniałbym o longlife itp i olej wymieniałbym co 1/2 OCI czyli jakieś 7500km aby dać pożyć nie tylko DPFówi ale również silnikowi...

Taki to mój krótki głos w tej dyskucji bo aż się łza w oku kręci jak się czyta o nowych silnikach smarowanych ON zmieszanym z sadzą na skutek wyścigu ekologów... :evil: (ciekaw jestem ile CO2 emitowała nowiutka mazda D z DPF o której ostatnio czytałem a która paliła 13l ON po mieście dzięki DPFowi :!: to jest dopiero ekologia :evil: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlyszkaw

u nas nie ma takiej mozliwosci wolno tylko ACEA C2 lub C3 5W30 inaczej gwarancja bye bye.

Zreszta po 2000 km nic nie zauwazylem. Nawet nie wiem kiedy sie DPF wypala ... ale moja codzienna trasa 2x37km ze srednia 120 km/h

Na temat spalania sie nie wypowiadam bo offtop i podejrzewam, ze mieszanka jeszcze wzbogacona, bo spalanie dalekie od oficjalnej normy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlyszkaw

u nas nie ma takiej mozliwosci wolno tylko ACEA C2 lub C3 5W30 inaczej gwarancja bye bye.

Zreszta po 2000 km nic nie zauwazylem. Nawet nie wiem kiedy sie DPF wypala ... ale moja codzienna trasa 2x37km ze srednia 120 km/h

Na temat spalania sie nie wypowiadam bo offtop i podejrzewam, ze mieszanka jeszcze wzbogacona, bo spalanie dalekie od oficjalnej normy :shock:

Wymóg C2/C3 pojmuję... a na które konkretnie nagabują w ASO :idea: :?: :mrgreen: W DE Castrol SLX rządzi :idea: :?:

Castrol oficjalnie do Legacy D rekomenduje:

Zalecany Edge 5W-30

Dobry Edge Sport 0W-40

 

czy może jakiegoś SLXa wciskają :idea: :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi tylko spelniac wymogi ACEA 5W30 C2 C3 czemu nie 5W40 :?: (pewnie ze wzgledu na oszczednos spalania) producent jest obojetny.

więc pozostaje NIE oszczędzać na prawdziwych syntetykach - są o wiele bardziej odporne na działanie domieszek ON niż tzw. syntetyki G III i wszystkie poniżej: półsyntetyki i minerały jak np. Castrol Magnatec * (pozostają więc PAO i estry).

np. Motul zaleca dla Subaru diesel z DPF: 8100 Eco-clean 5W-30 API SM/CF; ACEA A5/B5/C2

http://www.motul-canada.com/en/products ... 30_TDS.pdf

ewentualnie jeszcze rozważyłbym (na przykładzie Motula) to: MOTUL 8100 X-clean SAE 5W-30 SM/CF; ACEA: A3/B4/C3 (ten jest bliżej 5W-40 i lepiej ochroni silnik).

http://www.motul.es/fichas_tecnicas/810 ... C3__E_.pdf

 

* "Castrol Magnatec is a mineral oil with a very small percentage of ester added to give it polarity".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol do subaru 2.0D opisuje jako "zalecany" Edge 5W-30, a jako "dobry" Edge Sport 0W-40 (API SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, C2/C3) - w pełni syntetyczny z niezłymi parametrami temperatur pracy.

Shell - Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (C2/C3, A3/B4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol, Motul czy Shell to dywagacje, a silnik na oleju zaleacanym przez Subaru (Castrol hi-fi super itp.,80pln/litr) przytarł się :idea:

Nie twierdzę, że u Ciebie przyczyną awarii był olej. Ale akurat castrol ma długą listę wpadek i problemów, także z topowymi olejami.

Do tego te próby przeforsowania na drodze sądowej prawa do nazywania oleju mineralnego syntetycznym...

 

I dlatego staram się ich produktów unikać.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol do subaru 2.0D opisuje jako "zalecany" Edge 5W-30, a jako "dobry" Edge Sport 0W-40 (API SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, C2/C3) - w pełni syntetyczny z niezłymi parametrami temperatur pracy.

Shell - Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (C2/C3, A3/B4).

z tą "pełnią" bym tak nie przesadzał.. :wink: no chyba, że hołdując nazewnictwu Castrola... :twisted: choć w serii Edge pojawia się w składzie PAO (oczywiście bełtane z HC czyli G III) ale to już pewien sukces Castrola w porównianiu z SLXem czy Magnatekiem wrrrr :twisted: Co ciekawe - więcej PAO jest w Edge niż w Edge Sport (ten jest już prawie zwykły minerał/HC - dawny RS)

 

Chodzi o to, że pomijając już niższą odporność olejów HC / G III na mieszanie z ON, same oleje inne niż PAO/ester zawierają o wiele więcej modyfikatorów lepkości / wskażnika lepkości niż pełne syntetyki PAO/ester (multi-grade'y same w sobie) -> skutkiem tego jest szybsza degradacja parametrów olejów NIE w pełni syntetycznych pod wpływem zmian temp i sił mechanicznych a do tego w dieselu również pod wpływem mieszania z ON.

Lanie 5W-30 innego niż solidny PAO/ester to wg mnie jazda na krawędzi bo spadek klasy lepkości oleju przepracowanego do 5W-20 jest baaardzo prawdopodobny a to jak na t-diesela to wg mnie stanowczo za mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja... :twisted: zakładam, że gorzej auto jeździ kiedy się zaleje Castrolem... :mrgreen: w takiej opcji pewnie lepiej nie wymieniać.. :mrgreen:

Czytałem kiedyś teorię nt. braku potrzeby wymian oleju ale koniecznej wymiany filtra oraz dolewania spec dodatków (pytanie czy to ma sens i czy się opłaca :idea: )... tyle, że ta teoria zakładała, że mamy w silniku bardzo dobrego 100% syntetyka a nie Castrola.. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam, że gorzej auto jeździ kiedy się zaleje Castrolem... w takiej opcji pewnie lepiej nie wymieniać..

 

albo przy założeniu, że na castrolu potrzeba tyle dolewek, że olej jest wymieniany non-stop, to po co wymiany okresowe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zauroczony, mija 7x8= 56 dni od odddania silnika 2d jedynie słusznej marki do naprawy i końca nie widać :x . Castrol czy lotos, motul czy shell- rozważania teoretczyne, a może mobil. Myślę, że po, mam nadzieję szybko (następnych2 tyg.)zakończonej naprawie silnik zostanie zalany quazarem- po 40kkm zobaczymy czy padnie tak jak na castrolu :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...