Skocz do zawartości

Legecy Diesel usterka silnika


qfl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

u nas bierze sie dodatkowa full gwarancje na takie experymenty kosztuje 800 € i jest do 5 lat i 160 tkm

Problem nie ma nic wspolnego z DPF tylko z dieslem i jezdzeniem nim krotkich tras w miescie przez co silnik jest wiecznie zimny a mieszanka za bogata. Dotyczy to rowniez silnikow benzynowych, tylko one sie szybciej rozgrzewaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno dmuchać cały czas (codziennie) w trasie- można wtedy kupić dostawczy, inne diesle też jeżdżą podobnie: może przed zakupem kupujący powinni być poinformowani o użytkowaniu diesla subaru jedynie na przelotach :idea: czytając inne posty (outbeck)można oczekiwać jeszcze awarii sprzęgła :arrow: aż strach się bać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas bierze sie dodatkowa full gwarancje na takie experymenty kosztuje 800 € i jest do 5 lat i 160 tkm

Problem nie ma nic wspolnego z DPF tylko z dieslem i jezdzeniem nim krotkich tras w miescie przez co silnik jest wiecznie zimny a mieszanka za bogata. Dotyczy to rowniez silnikow benzynowych, tylko one sie szybciej rozgrzewaja.

Właśnie że ma. Bo tenże DPF zapycha sie a procedura jego oczyszczania polega na mega zwiększeniu dawki paliwa żeby podnieść temperature spalin i wypalić sadzę. Jak jeździmy głównie po mieście to DPF często się zapycha i procedura oczyszczania jest często powtarzana, co powoduje przedostawanie się paliwa do oleju. W dieslu zwiększenie dawki na zimnym silniku nie jest na tyle duże żeby od pracy na zimnym ropa dostawała się do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno dmuchać cały czas (codziennie) w trasie- można wtedy kupić dostawczy, inne diesle też jeżdżą podobnie: może przed zakupem kupujący powinni być poinformowani o użytkowaniu diesla subaru jedynie na przelotach :idea: czytając inne posty (outbeck)można oczekiwać jeszcze awarii sprzęgła :arrow: aż strach się bać

To raczej nie problem tylko Subaru, a prawie wszystkich aut z dieslem spełniającymi normę EURO 5 czyli prawie wszystkiego co się aktualnie sprzedaje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzajcie ilość w oleju w tych ecodieslach . Jeśli nie ubywa oleju w misce , to przynajmniej wymieniajcie częściej - to nie są żarty . Wszyscy producenci mają z tym problem , to dlaczego subaru miało by nie mieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększeniu dawki paliwa żeby podnieść temperature spalin i wypalić sadzę.

 

 

Ale Ty wiesz, że jest dokładnie odwrotnie? :mrgreen:

W benzynie żeby było wieksze EGT to sie zubaża mieszankę, ale w dieslu się wzbogaca i zmienia kąt wtrysku.

I prosze sie ze mnie nie naśmiewać na zielono :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

6 tyg. oczekiwania na naprawę gwarancyjną silnika z powodu uszkodzonych panewek po 38,6kkm - klękajcie narody, a czas oczekiwania na naprawę i jeżdżenia samochodem zastępczym :oops: porażający, szczerze powiedziawszy jestem roczarowany- jeżdzi ok- ale kopoty z połową silnika po takim przebiegu to porażka :roll: - gdzie jest ta jakość Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopoty z połową silnika po takim przebiegu to porażka :roll: - gdzie jest ta jakość Subaru

 

można zrozumieć twoje rozczarowanie ale to chyba nie jest typowa usterka tego silnika? w każdym razie za dużo osób o tym nie tutaj nie pisze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można latać na drzwiach od stodoły, można też jeździć furmanką, a przebieg <40kkm do wymiany połowy silnika uważam za porażający :( , a w nogach mam sporo przejechanych kilometrów i parę zużytych samochodów >100kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bulbas miałeś po prostu pecha, trzeba to przyjąć na klatę, poczekać na naprawę serwisową a potem znowu cieszyć się z auta, szkoda czasu na roztrząsanie tego. Swoją drogą, wspominasz o kilku zużytych autach z przebiegiem > 100 tys. km... ile ponad ten przebieg miały, że zostały zużyte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zużyte to może złe wyrażenie, przebiegi-240kkm,140kkm,130kkm,110kkm,pozostałe mniejsze <100kkm; na klatę może bym przyjął gdyby nie czas naprawy- pozostało 4 dni do 6 tyg.- nie pamiętam jaki jest czas naprawy gwarancyjnej (jutro sprawdzę), nie mogłem tego dopilować przez osttnie 10 dni i jestem coraz bardziej- aktualnie : :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w jakimś programie na TVN Turbo gość żalił się, że jego Avensis D4D z dziurą w bloku silnika naprawiają (a raczej ustalają czy podlega to naprawie gwarancyjnej) półtora roku. W tych jakże trudnych chwilach polecam "nie mam nogi" twórczości Kazika Staszewskiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadze rowniez jak koledzy, ze to po prostu pech i akurat na Ciebie wyszlo. Mojego zeszlego japonca sprzedalem (by kupic nowe MY09 Legacy 2.0D) przy 170tys km i silnik szedl jak zegarek (takze 2.0 CRD), od nowosci (7 lat) ani jednej usterki, ale mialem znajomego, ktoremu pekla glowica, wkurzyl sie i od tego czasu widze go tylko w Audi albo BMW - szkoda :) . Wspolczuje Ci, ale zarowno sie nie moge przejmowac prawdopodobienstwem usterki w przebiegu do, mam nadzieje, 200tys km. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej nie psuć obrazu (ja też tak myślałem do czasu )jedynie słusznej marki, przy okresowo wycofanym silniku 2,5t były to nie wiem czy cytuję dosłownie- "zanieczyszczenia technologiczne" :oops: , na panewce są ślady jakby coś tam było w momencie montażu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...