Skocz do zawartości

lotos quazar


hiszpan25

Rekomendowane odpowiedzi

nie, są inne normy dot zużycia elementów rozrządu, na sm nie ma takegiego prawa jak na SL

 

gdzieś to czytałem, było tam wypisane co nieco

 

analizując api wygląda to jeszcze inaczej

 

smvsl.jpg

 

pod względem przeciw zużyciowym takie same

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwaga, będę chwalił Quazara i od razu dodaję, że nie mam nic wspólnego z jego sprzedażą :) Jeśli już, to jestem z konkurencji (Elf, Agip, Mobil, Castrol).

Lotos Quazar to świetne oleje. Cała seria. I nie chodzi mi tu tylko o normy ACEA czy API, jakie spełniają. Każdy, kto choć trochę siedzi w temacie, wie, że otrzymać od Mercedesa aprobatę 229.51 mogą tylko rewelacyjne olejki (Quazar 5W-40 bodajże). Niestety w PL pokutuje pogląd sprzed 20-15 lat, że Lotos wypuszcza śmieci ... Owszem, są w Lotosie słabsze produkty, ale każda marka każda marka ma ofertę dla bogatych (pełne syntetyki) i również coś na biedniejszą kieszeń (minerał, półsyntetyk, olej w technologii syntetycznej).

A jeśli wierzycie, że kupując w PL Mobil czy Castrol zawsze kupujecie pewny olej, to robicie błąd. Kto wie, jak w PL rozprowadza się oleje, ten wie również, jakie lody się tu kręci.

Dopóki seria Quazar będzie mało popularna u nas i nie będzie atrakcyjna dla przerabiaczy, będą to jedne z lepszych olejów na świecie, niezależnie czy 5W-40 czy 0W-30 itd. Stawiałbym je spokojnie obok pełnych syntetyków od Motula, Liqui Moly, Amsoil czy Mobil1 (ale kupowanego np. w Niemczech).

 

Quazar drogi jest. Na razie tylko na stacjach Lotos. W hurtowniach brak, mówią, że cena trochę zwala z nóg i się nie sprzeda ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadujesz! Ale skoro się rekamują to chyba powinni mieć parę litrów na podorędziu...

 

tylko ze ASO ma beczke i nie sprzedaje na litry...

To kupujemy beczkę i cieszymy się nią przez długie lata!

:twisted:

 

i nie zapominjmy raz na tydzień zamieszać w tej beczce kijem, bo się osad wytrąci, jak w tym niedobrym Castrolu czy Motulu, i jest ryzyko, że zalejemy sobie z góry, tego rzadszego.... :P:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, będę chwalił Quazara i od razu dodaję, że nie mam nic wspólnego z jego sprzedażą :) Jeśli już, to jestem z konkurencji (Elf, Agip, Mobil, Castrol).

Lotos Quazar to świetne oleje. Cała seria. I nie chodzi mi tu tylko o normy ACEA czy API, jakie spełniają. Każdy, kto choć trochę siedzi w temacie, wie, że otrzymać od Mercedesa aprobatę 229.51 mogą tylko rewelacyjne olejki (Quazar 5W-40 bodajże). Niestety w PL pokutuje pogląd sprzed 20-15 lat, że Lotos wypuszcza śmieci ... Owszem, są w Lotosie słabsze produkty, ale każda marka każda marka ma ofertę dla bogatych (pełne syntetyki) i również coś na biedniejszą kieszeń (minerał, półsyntetyk, olej w technologii syntetycznej).

A jeśli wierzycie, że kupując w PL Mobil czy Castrol zawsze kupujecie pewny olej, to robicie błąd. Kto wie, jak w PL rozprowadza się oleje, ten wie również, jakie lody się tu kręci.

Dopóki seria Quazar będzie mało popularna u nas i nie będzie atrakcyjna dla przerabiaczy, będą to jedne z lepszych olejów na świecie, niezależnie czy 5W-40 czy 0W-30 itd. Stawiałbym je spokojnie obok pełnych syntetyków od Motula, Liqui Moly, Amsoil czy Mobil1 (ale kupowanego np. w Niemczech).

 

Quazar drogi jest. Na razie tylko na stacjach Lotos. W hurtowniach brak, mówią, że cena trochę zwala z nóg i się nie sprzeda ... :)

 

 

 

dipi, urzekłeś mnie swoją opowieścią :)

 

 

a na razie zapraszamy tutaj:

 

 

viewtopic.php?f=1&t=101962

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale nie trzeba być światowym potentatem olejowym aby wyprodukować olej zgodny z MB 229.51 w cenie pewnie niezwykle przystępnej (w odróżnieniu od Quazara):

 

real,- Quality GPD 5W-40 MGB METRO Buying GmbH, Düsseldorf/Deutschland

real,- Quality GSL 5W-30 MGB METRO Buying GmbH, Düsseldorf/Deutschland

 

spełniają powyższą "wyśrubowaną normę" :shock: a w życiu bym nie zalał nawet z mojej bezkresnej ciekawości.. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale nie trzeba być światowym potentatem olejowym aby wyprodukować olej zgodny z MB 229.51 w cenie pewnie niezwykle przystępnej (w odróżnieniu od Quazara):

 

real,- Quality GPD 5W-40 MGB METRO Buying GmbH, Düsseldorf/Deutschland

real,- Quality GSL 5W-30 MGB METRO Buying GmbH, Düsseldorf/Deutschland

 

spełniają powyższą "wyśrubowaną normę" :shock: a w życiu bym nie zalał nawet z mojej bezkresnej ciekawości.. :mrgreen:

 

 

wlyszkow, czepiasz się !

 

 

a ja bym zalał ! znakomite oleje ! i lotosia też bym zalał! (jakby był tańszy....)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oczywiście do piły, jako smarowidło łańcucha.... :P:twisted::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy się czepiacie 8)

 

auto się kupuje na 3 lata lub 100k km :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

i który olej nie da rady? Każdy dostępny na rynku zgodny z ogólnymi wymaganiami, a to ze silnik będzie na wykończeniu gwaranta to nie obchodzi

 

i wg mnie tak powstają aprobaty :twisted::twisted::twisted:

 

czy ktoś daje gwarancję na więcej niż 100k km?

 

ja świadomie lałem shella, m1, motula oraz złotego lotos do daewoo tico

 

żadne auto nie miło problemów z silnikiem

 

quzarem też bym zalał gdyby był tańszy i dostępny na mojej stacji.

 

a warsztaty jaki mają interes polecać olej który nie przynosi klientów do serwisu :mrgreen: :roll: :oops:

 

no i na końcu "niedobry" :mrgreen: carfit nie chce powiedzieć jaki olej nie wytrzymał katowania na autostradzie i zatarł silnik, pomimo, że był i był w miarę świeży z ASO

 

jak dla mnie tylko warsztat który naprawdę naprawia/rozkłada silniki (najlepiej po rajdach) może powiedzieć

 

olej a panewki super tłoki super gładzie super i coś tam super (tylko dlaczego go rozebrał?)

olej b panewki umarły, gładzie porysowane, i itp. cylindry poza rozmiarem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale nie trzeba być światowym potentatem olejowym aby wyprodukować olej zgodny z MB 229.51 w cenie pewnie niezwykle przystępnej (w odróżnieniu od Quazara):

Jak przeczytasz dokładnie mój post, to zauważysz, że jego treść nie stoi w sprzeczności z Twoim twierdzeniem ....

 

i który olej nie da rady? Każdy dostępny na rynku zgodny z ogólnymi wymaganiami, a to ze silnik będzie na wykończeniu gwaranta to nie obchodzi

 

i wg mnie tak powstają aprobaty :

 

Tu i ówdzie można doczytać, jak powstają aprobaty, ale szczegóły tzn. ile godzin przepracował dany olej na silniku laboratoryjnym, jakim obciążeniom jednostka była poddawana itd. dany koncern zachowuje dla siebie .

 

 

real,- Quality GPD 5W-40 MGB METRO Buying GmbH, Düsseldorf/Deutschland

real,- Quality GSL 5W-30 MGB METRO Buying GmbH, Düsseldorf/Deutschland

 

spełniają powyższą "wyśrubowaną normę" :shock: a w życiu bym nie zalał nawet z mojej bezkresnej ciekawości.. :mrgreen:

 

Są tacy, którzy nie zaleją olejów Meguin, bo myślą, że to jakiś wynalazek, a to nic innego jak Liqui Moly wypuszczany pod inną marką ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy się czepiacie 8)

 

auto się kupuje na 3 lata lub 100k km :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

i który olej nie da rady? Każdy dostępny na rynku zgodny z ogólnymi wymaganiami, a to ze silnik będzie na wykończeniu gwaranta to nie obchodzi

 

i wg mnie tak powstają aprobaty :twisted::twisted::twisted:

 

czy ktoś daje gwarancję na więcej niż 100k km?

 

ja świadomie lałem shella, m1, motula oraz złotego lotos do daewoo tico

 

żadne auto nie miło problemów z silnikiem

 

quzarem też bym zalał gdyby był tańszy i dostępny na mojej stacji.

 

a warsztaty jaki mają interes polecać olej który nie przynosi klientów do serwisu :mrgreen: :roll: :oops:

 

no i na końcu "niedobry" :mrgreen: carfit nie chce powiedzieć jaki olej nie wytrzymał katowania na autostradzie i zatarł silnik, pomimo, że był i był w miarę świeży z ASO

 

jak dla mnie tylko warsztat który naprawdę naprawia/rozkłada silniki (najlepiej po rajdach) może powiedzieć

 

olej a panewki super tłoki super gładzie super i coś tam super (tylko dlaczego go rozebrał?)

olej b panewki umarły, gładzie porysowane, i itp. cylindry poza rozmiarem

 

pozdrawiam

Aprobaty prawdopodobnie opłacają się obu stronom - dla producenta auta to większy rynek (droższe i tańsze oleje - np. -,real quality :wink: ) a dla producentów oleju niezła reklama... a swoją drogą można wykazać, że nawet nówka Mesio CDI z DPFem może być i ekologiczny i tani w utrzymaniu bo można go zalac olejem za 100zł na cały silnik :shock:

Patrząc również na te ceny przeglądów (netto choć nie wiem czy z olejem, filtrem czy tylko sama "robocizna" :?: ) wcale się nie dziwię, że producenci dopuszczają jak największą rzeszę olejów - również w niskich cenach:

http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2010.pdf

 

Co do rozbierania silników i oceny olejów przez serwisy rajdowe - owszem to sporo mówi ale o olejach rajdowych.. a przecież oleju rajdowego do Swojego Forka nie zalejesz.. :idea: a zdrugiej strony czy producent, który oferuje dobry i sprawdzony rajdowy olej pozostałe cywilne też ma równie rewelacyjne - nigdy nie wiadomo.. :idea: dodatkowo, nawet widać po grupie: Pennzoil, QS i Shell, że tańsze serie olejów są produkowane zupełnie gdzie indziej (dodatkowo pewnie blendowane na lokalnych rynkach) niż oleje rekomendowane dla sportu.. tak też ponoć bywało z Castrolami 10W-60 ale one się do każdego auta nadają... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiam się, czepiam - czegoś muszę żebym się nie obsunął.. :twisted: do mnie po prostu teoria że z ww. powodów (ewentualnie niższego ryzyka wystąpienia podróbki oraz spełnienia MB 229.51) Quazar jest najlepszy na świecie - zupełnie nie trafia.. :wink: choć jest to oczywiście jakiś argument i sporo Lotosa pewnie kosztował :wink: Sam też niezwykle wysoko cenię oryginalność pochodzenia oleju.. choć norma do CDI z DPFem akurat mnie nie kręci.. :wink:

Ciekaw jednak jestem jak szybko pojawią się Quazary na Alledrogo w cenie 100zł za 4L albo niższej (tak samo jak mało popularny Syntium :shock: ) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem i Quazary już są w sieci IC ale ceny mnie powaliły:

 

5W-30 C3 po 209zł 4L

5W-30 LL po 242zł 4L

5W-40 190zł 4L

 

Quazara S oczywiście nie ma...

 

w litrówkach jeszcze drożej... zastanawiam się czy marketingowcy z Lotosa liczą na to, że Quazar będzie "trendy" :shock: :idea:

 

no ale w końcu sam Pan Prezes Lotosa powiedział, że "szyte na miarę" więc jak tu się oprzeć... :idea: :?: widać, że Quazar S to najmłodsze dziecko quazarowej rodzinki - ani słowa o Subaru... tylko Skody, VW, Renault.. :|

http://www.petroexpress.pl/news/Oleje_s ... _4383.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) widać, że Quazar S to najmłodsze dziecko quazarowej rodzinki - ani słowa o Subaru... tylko Skody, VW, Renault.. :|

http://www.petroexpress.pl/news/Oleje_s ... _4383.html

zobacz, ile Subarakow sprzedaje sie w PL (co tam w PL, w calej Europie :P ) rocznie, porownaj do wynikow sprzedazy wymienionych marek i sam sobie odpowiedz na pytanie, dlaczego o Subaru ani slowa... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem i Quazary już są w sieci IC ale ceny mnie powaliły:

 

5W-30 C3 po 209zł 4L

5W-30 LL po 242zł 4L

5W-40 190zł 4L

 

W szczególności, że za 240zł to bym się zmieścił z Motulem 8100 X-clean (5L), clean enginem, filtrem i wymianą :mrgreen:

W tych cenach produkt skazany na porażkę. Te 4L powinny kosztować max 120zł żeby ktoś chciał to kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W-30 C3 po 209zł 4L

5W-30 LL po 242zł 4L

5W-40 190zł 4L

 

przepraszam Morderatorstwo,edycja moderatora ......po piątaku za liter, do konserwacji płotu...to jeszcze.... :twisted:

 

ale po 60pln i 50groszy...................................rzeźnia i naiwne oczekiwanie na nowobogackich frajerów.......... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naiwne oczekiwanie na nowobogackich frajerów

 

jakie tam naiwne, jak kogoś stać i dostaje pytanie jaki olej odp = najdroższy-najpepszy :mrgreen:

 

z drugiej strony co to jest 200 pln? nawet nie pełny bak więc nawet zwykli użytkownicy będą podejmować takie decyzje

 

też kupowałem m1 5w50 bo mówili mi, że najlepszy :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z drugiej strony co to jest 200 pln? nawet nie pełny bak więc nawet zwykli użytkownicy będą podejmować takie decyzje

też prawda, przeciętnie na min. pół roku i 10-15kkm czyli jakieś 3,5% wartości wypalonego paliwa albo mniej w przypadku Tribeki :roll: - chyba, że ktoś wymienia tak często jak np. ja :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciebie to się raczej pobić nie da,

 

obecnie w garage mam około 10l do testów

 

ale to już końcówka

 

bo zostaję przy x-clean w silniku nie wiem czy 5w30 czy 40 testy pokażą oraz ostatni olej do skrzyni czyli gear300

 

i do dyfra ams-a.

 

jak kupię quzar s to zaleję jesienią aby pomykać na nim w zimę i wtedy zobaczymy jak tma kolory i zużycie.

co do mojego x-clean 5w30 to jest mega czarny i na tescie jest gęstszy od świarzego 5w30

 

chyba ten syf go tak trzyma. We wtorek wymiana :D

 

pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...