Skocz do zawartości

diesle w subaru


Sigma_74

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jestem posiadaczem nowego subaraka MY10

i nie mogę się zgoszić z tym że spalania jest w mieście 10 litrów

dlaczego bo mnie spala 8,5-9 litrów

druga sprawa hamulce- jak ktoś chce dołożyć kasy do samochodu to niech sobie wstawia brembo, mnie zdecydowanie wystarczają te fabryczne ale to mnie

reszta zgoda

co do sprzęgła ten temat jest zupełnie mi nie znany, jeżdżę tak jak mi się podoba i za bardzo nie uważam na spręgło, nic nie śmierdzi przy ruszaniu.

takie są moje odczucia

co do spalania tdi sa to silniki które mało zawsze paliły ale ta kultura pracy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 TDI to ok malo palily, ale moglby ktos napisac jak wypadaja 2.0TDI? Bo to jest konkurent dla 2.0 BoxerD

 

840km zrobilem w tym tygodniu na baku az rezerwa zaswiecila. Glownie trasa, powoli nie jechalem, srednia komputerowa 6.0, sporo wyprzedzania, zakretow, gorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglby ktos napisac jak wypadaja 2.0TDI? Bo to jest konkurent dla 2.0 BoxerD

 

trudno tu mówić o konkurencyjności jeśli silnik na pompowtryskiwaczach został wycofany jako technologiczny przeżytek nie spełniający obecnych norm EURO (chyba 4).

Niemniej spalanie, przynajmniej w moim Outlanderze, jest b.dobre.

 

trasa 160-170km/h z pełnym obciążeniem 7,3l/100

miasto ok.8,5-9l

ecodriving :cool: 5,7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnia na trasie 160 /170 outlanderem :shock:

sami rajdowcy kurcze....

Z tego co widzę to nikt tu nie pisał o średniej tylko pewnie o tz "maksymalnych prędkościach przelotowych". Takiej średniej na drodze to byś nawet bolidem nie uzyskał! :wink:

I jeszce tylko pytanko do spalania, czy to są Wasze pomiary faktyczne czy odczyt z komputera bo u mnie różnica między tymi pomiarami to ok 1 litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend zrobiłem na jednym zbiorniku trasę Poznań - Wisła - Poznań (890 km) Średnie spalanie wyliczone to 6,7 l. Na autostradzie zapiąłem tempomat i jechałem cały czas 140, na pozostałych drogach nie byłem zawalidrogą - wyprzedziły mnie 2 samochody. Komputer kłamie u mnie o około 0,7 l (w dół). Co do spalania w mieście, to nie wiem, bo nie zdarza mi się jeździć przez dłuższy czas tylko po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnia na trasie 160 /170 outlanderem :shock:

sami rajdowcy kurcze....

Z tego co widzę to nikt tu nie pisał o średniej tylko pewnie o tz "maksymalnych prędkościach przelotowych". Takiej średniej na drodze to byś nawet bolidem nie uzyskał! :wink:

I jeszce tylko pytanko do spalania, czy to są Wasze pomiary faktyczne czy odczyt z komputera bo u mnie różnica między tymi pomiarami to ok 1 litr.

 

tez tak myślałem ale wolałem zapytać.

co raz gorsze te komputery :mrgreen: . u mnie przekłamuje minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak myślałem ale wolałem zapytać.

co raz gorsze te komputery :mrgreen: . u mnie przekłamuje minimalnie.

Wspolnymi silami wydedukowalismy o co chodzi: otoz im bardziej nieustalone warunki, tym wiekszy blad. Przyklad: u mnie po trasie KRK - Kielce - Warszawa (czyli sporo hamowania i wyprzedzania) komputer pokazywal 5.7 a w rzeczywistosci wyszlo 6.7.

A z nartami na dachu i po autostradach wskazanie: 6.2, przy pompie: 6.3.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słusznie zauważył aflinta, świat subaru, w tym w szczególności świat tuningu subaru, to (dzięki Bogu! ) świat zupełnie inny, niż świat wozów VAG, z którym jednoznacznie kojarzy się określenie "cziptjuning. Tu sprawa nie jest taka prosta, a więc, innymi słowy, legacy diesel to nie jest taka inna octavia, tylko z logo subaru i S-AWD, a zupełnie inne zwierzę .

 

Świat tuningu silników spalinowych jest zasadniczo taki sam,nie bardzo wiem czym ma się różnić tutaj Subaru od niesubaru. No i to że komuś się kojarzy z cziptuning z VAGiem jako jedyną drogą tuningu,świadczy tylko i wyłącznie o stanie jego wiedzy,a nie o stanie faktycznym bo ten jest taki że rynek części tuningowych do diesli jest ogromny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam legacy 2,0 D 2009 (skrzynia 5b)

minimalne spalanie trasa 4,1- przy jeżdzie do 140km/h ieszczę się w 6,2 jazda autostrada z prędkością 190- 200km/h około 8,6

miasto od 6,2 do 8,6

...........

używam też służb. audi A4 2,0 TDI 140KM bez quatro (6 biegów) CR 2008

minimalne spalanie trasa 4,0- przy jeżdzie do 140km/h ieszczę się w 6,3 jazda autostrada z prędkością 190- 200km/h około 8,4

miasto od 6,0 do 8,9

.......

używam audi A6 3,0 TDI z quatro (6 biegów DSG) CR 2009

minimalne spalanie trasa 6,5- przy jeżdzie do 140km/h ieszczę się w 8,5 jazda autostrada z prędkością 190- 200km/h około 11,6

miasto od 8,6 do 13,2

 

A4 z legacy nie ma szans na przyspieszenie i elastyczność

A6 jest nieznacznie lepsza

 

Najnowsze legacy ze skrzynią 6 biegową jest o ponad sekundę wolniejsze do 100 km od mojego z 2009

nie wiem ile spala dokładnie bo jeżdziłem 1 dzień ale od A4 jest zwawsze

 

Wszystko dotyczy diesel

w legacy komputer zaniża o około 0,1-0,2 l na 100km

(co ciekawe zawsze pokazuje po "," wartości parzyste

podobnie zaniza w w A4, a w A6 zaniża o około 0,4 - 0,7l

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsteczny cudownie nie wchodzi, chyba to dotyczy wszystkich diesel tych 6 biegowych też), i jeszcze sprzęgło, trzeba ruszać bez gazu szczególnie w sniegu lub piasku (ale to problem wiekszości diesel z dużym momentem)

A6 moze to i inna liga, nie ma też sprzęgła co jest bajeczne dla leniwego kierowcy

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[..]Świat tuningu silników spalinowych jest zasadniczo taki sam,nie bardzo wiem czym ma się różnić tutaj Subaru od niesubaru. No i to że komuś się kojarzy z cziptuning z VAGiem jako jedyną drogą tuningu,świadczy tylko i wyłącznie o stanie jego wiedzy,a nie o stanie faktycznym bo ten jest taki że rynek części tuningowych do diesli jest ogromny.
Pozwolę się z Tobą nie zgodzic i poprzeć aflinta. Wydaje się niestety, że "chiptjuning" w boxerach jest dużo trudniejszy. Świadczy też o tym chyba to, że z tego co się orientuję prawdziwe mapowanie w Polsce robi tylko jedna firma. Pozostałe to box'y albo inne rozwiazania. Może jest to związane z nowością silnika, ale fakt jest faktem. To nie jest VAG.

 

Pozdrawiam

Ibex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsteczny cudownie nie wchodzi, chyba to dotyczy wszystkich diesel tych 6 biegowych też), i jeszcze sprzęgło, trzeba ruszać bez gazu szczególnie w sniegu lub piasku (ale to problem wiekszości diesel z dużym momentem)

A6 moze to i inna liga, nie ma też sprzęgła co jest bajeczne dla leniwego kierowcy

pozdr.

 

nie ma A6 w wersji MT ? chyba jest ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie glupie pytanie: kiedy przyspieszam maksymalnie od zera, to przy przerzucaniu biegow 1-> 2 -> 3 jakos nie potrafie tego robic bez lekkiego szarpania samochodem. Sadze, ze to bedzie chyba wina mej nogi niz samochodu :lol: stale probuje to zrobic gladko lecz jakos mi stale nie wychodzi, bo wcale nie latwo. w poprzednim dieslu mazdy mi szlo elegancko, tez moc samochodu byla nizsza... moze jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...