Skocz do zawartości

z kim konkuruje nowy Outback diesel?


Xanadu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 424
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I co autor chcial nam powiedziec ?

To, że jak ktoś kupuje oczami to coraz częściej wybiera koreańskie auta, które są coraz ładniejsze i jak sądzę lepsze (coraz mniej awaryjne, coraz lepiej wykonane itp.) podczas gdy niektóre japońskie marki (Subaru niestety też) wyglądają bardzo kontrowersyjnie.

 

P.S. dżizus, skąd u niektórych taka agresja, to już nie można spokojnie napisać swojego zdania żeby nie być od razu zaatakowanym? Rozumiem miłość do marki (ja też kocham Subaru) ale bez jaj żeby jak krowa bronić wszystkiego nawet najbardziej durnego bo jest związane z Subaru :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się mało na forum wypowiadam, zdecydowanie więcej czytam.

Impreza jest moim drugim subaru wcześniej jeździłem Foresterem XT i wiem jedno...

następne moje auto to będzie SUBARU.

A tegoroczna zima dodatkowo mnie w tym przekonaniu utwierdziła.

Nie jestem ślepym miłośnikiem Subaru ale z każdym dniem bardziej doceniałem zalety tych aut i teraz już nie ma dla mnie porównania.

Jeżeli chodzi o Suberba to jest to faktycznie fajne auto. Miałem okazję poprowadzić najmocniejszą wersję 3,6 4x4 z dsg czy jakoś tak. Auto wygląda naprawdę dobrze, zwłaszcza wnętrze. Niestety to wszystko nie ma znaczenia, ponieważ na parkingu pod sklepem firmowym plusa w Zgierzu (zima zaskoczyła drogowców :mrgreen: ) nie dałem rady zawrócić mimo zapewnień pana z salonu. Chyba nie muszę wspominać o jego zażenowaniu. Subaru nie mam w tym samym miejscu najmniejszych problemów. A śmiech ludzi, którzy widzą auto za ponad 150tyś wypychane przez przechodniów może jest dla niektórych symbolem prestiżu.... :wink: Ja tam wole moje 10 letnie subaru i podziw tej mniejszej grupy ludzi, których wyciągam z takich miejsc.

Trochę się rozpisałem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zadna agresja ... chcialem sie tylko dowiedziec o co Ci chodzilo :?: bo sens zdania nie jest jednoznaczny. Ja zrozumialem ze Subaru i Kia sa ladniejsze od Aut europejskich skoro Kia jest ladniejsza a Subaru jest tak ladne jak Kia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak konkretnie, mając ok. 150 tys. zł, co byście wybrali i dlaczego:

1. Subaru Outback 2,0 D (150 KM)

2. Mazda CX 7 2,2 D (173 KM)

3. Volvo XC 60 2,4 D (163 KM) - ten jednak chyba zbyt damski

4. Audi A4 Allroad 2,0 D (170 KM)

 

Dołożyłbym 30 tyś i kupił Legacy GT. Od kiedy mam WRX, wiem, że jeżeli będę kupował następne auto dla siebie, będzie musiało mieć ponad 200 KM i na pewno nie będzie to klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam teraz ponad 200 KM...

GT jest bardzo ciekawym samochodem, ale przejeżdżając ca. 4.000 km miesięcznie i zakładając, że pali tylko 12 l / 100 km, a klekot ok. 8, to różnica w miesięcznych kosztach wyniesie koło 700 zł... niby nie bardzo dużo, ale w skali 5 lat, daje to już sporą kwotę 42 tys. zł...

przy takiej różnicy, wydaje mi się, że lepiej stuningować klekota do jakichś 185 KM...

poza tym OBK nie występuje w wersji GT...

z trzeciej strony życie jest krótkie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak konkretnie, mając ok. 150 tys. zł, co byście wybrali i dlaczego:

1. Subaru Outback 2,0 D (150 KM)

2. Mazda CX 7 2,2 D (173 KM)

3. Volvo XC 60 2,4 D (163 KM) - ten jednak chyba zbyt damski :wink:

4. Audi A4 Allroad 2,0 D (170 KM)

 

Za 158k można kupic BMW X1 z 200konnym dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 158k można kupic BMW X1 z 200konnym dieslem.

Porownujesz dwuosobowy samochod, bez bagaznika, z napedem na jedna os do OBK'a?

Kuba nie widziales X1? to taka brzydka wersja BMW serii 1 kombi z podniesionym zawieszeniem i napedem x-drive, brzydka ale z 200 dieslem ciekawa opcja :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 158k można kupic BMW X1 z 200konnym dieslem.

Porownujesz dwuosobowy samochod, bez bagaznika, z napedem na jedna os do OBK'a?

 

Sprawdz proszę najpierw czym jest X1 a później zabieraj głos.

 

Gusta gustami, można mówić ze X1 jest brzydkie ale tym samym niech nikt nie mówi o nowym Legacy/OBK że jest ładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xanadu nie poddawaj się tak łatwo, pomyśl o GT.

Jeżeli stać cię na samochód za 150 tyś to myślę że te 10 tyś rocznie dodatkowo na paliwo jakoś przeżyjesz. A i tak spora część tej kasy zwróci ci się jak klekot się zacznie sypać. Sama wymiana filtra cząstek stałych to około 8 tyś w plecy. Jeżeli masz pnad 200 konne auto to przesiadka do 150 konnego klekota moźe zakończyć się traumą. Po za tym biorąc pod uwagę inne zawieszenie (Bilstein), precyzyjniejszy układ kierowniczy i o niebo mocniejszy silnik jazda GT to inny wymiar. Sam napisałeś, że życie jest krótkie......

 

Sam zmieniłem oszczędne mondeo tdci na WRX. Anie przez chwilę tego nie żałuję. Spalanie z 6 skoczyło na 12 ale powiem ci szczerze nie ma to dla mnie teraz większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze BMW odpada... a szczególnie damskie X1... poza tym za te 159 tys. zł otrzymujesz całkowitego golasa... tam za sam podłokietnik trzeba wybulić 700 zł....

 

zastanawiam się nad GT w Legacy Kombi, ale kurczę strasznie on niski... boję się tych moich objazdów... teraz mam z tym koszmarne kłopoty, a samochód ma 15 cm prześwitu tak, jak Legacek...

ciekawą opcją jest A4 Allroad 2,0 TFSI (211 KM i 350 Nm), ale po doposażeniu tak, jak OBK to już przynajmniej 180 tys. zł i to bez skóry i szyberdachu... poza tym prześwit w tym aucie też nie wygląda za ciekawie... zdaje się 17 - 18 cm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze BMW odpada... a szczególnie damskie X1... poza tym za te 159 tys. zł otrzymujesz całkowitego golasa... tam za sam podłokietnik trzeba wybulić 700 zł....

 

zastanawiam się nad GT w Legacy Kombi, ale kurczę strasznie on niski... boję się tych moich objazdów... teraz mam z tym koszmarne kłopoty, a samochód ma 15 cm prześwitu tak, jak Legacek...

ciekawą opcją jest A4 Allroad 2,0 TFSI (211 KM i 350 Nm), ale po doposażeniu tak, jak OBK to już przynajmniej 180 tys. zł i to bez skóry i szyberdachu... poza tym prześwit w tym aucie też nie wygląda za ciekawie... zdaje się 17 - 18 cm...

 

Jestem przed podjęciem podobnej decyzji więc może wrzucę kilka słów od siebie.

Według mnie jedyną alternatywą cenowo/jakościowo/funkcjonalną jest A4 Allroad.

Prześwit jest mniejszy o 1 cm i nieznacznie mniej miejsca w środku i podstawowy minus to wyższa cena ale trzeba się z tym pogodzić i dopłacić 20k.

Podstawowy plus to parametry trakcyjne porównywalne lub lepsze od OBK MY06 - 09. A4 Allroad jest znacznie niższe od obecnego OBK i szybkie podróżowanie w zakrętach jest łatwizną. Dopłacając 4k pln kupujesz super trzymające sportowe fotele z wysuwanym podparciem uda. W nowym OBK w dalszym ciągu są zbyt krótkie siedziska a trzymania bocznego nie ma w cale. Jeśli ktoś dużo podróżuje ma to kolosalne znaczenie.

Sama polityka cenowa jest też kompletnie inna od SIP. Na starcie możesz liczyć na rabaty rzędu 5 - 10% + darmowa kratkę.

Jest jednak coś co łączy Subaru i Audi - do Maja nie ma samochodów :)

Panowie nie ma co się zastanawiać i tak nie ma co kupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jedno...

następne moje auto to będzie SUBARU.

A tegoroczna zima dodatkowo mnie w tym przekonaniu utwierdziła.

Nie jestem ślepym miłośnikiem Subaru ale z każdym dniem bardziej doceniałem zalety tych aut i teraz już nie ma dla mnie porównania.

Jeżeli chodzi o Suberba to jest to faktycznie fajne auto. [...] Niestety to wszystko nie ma znaczenia, ponieważ na parkingu pod sklepem firmowym plusa w Zgierzu (zima zaskoczyła drogowców :mrgreen: ) nie dałem rady zawrócić mimo zapewnień pana z salonu. Chyba nie muszę wspominać o jego zażenowaniu. Subaru nie mam w tym samym miejscu najmniejszych problemów.

 

:D :D :D to chyba esencja motomotywacji do zakupu auta ;) fiat panda z dolaczana tylna osia pewnie poradzilby sobie jeszcze lepiej, ale co tam :D nie ma znaczenia, ze superb jest cichszy, lepiej wykonany, mniej pali, pozwala przewiezc kupe bagazu i luda w wielkim komforcie...przeciez lepiej na sniegu zawraca subaru :D :D moze i dla miejsko-niedzielnego kierowcy faktycznie jest...

 

[ Dodano: Nie Lut 14, 2010 7:13 pm ]

a tak konkretnie, mając ok. 150 tys. zł, co byście wybrali i dlaczego:

1. Subaru Outback 2,0 D (150 KM)

2. Mazda CX 7 2,2 D (173 KM)

3. Volvo XC 60 2,4 D (163 KM) - ten jednak chyba zbyt damski

4. Audi A4 Allroad 2,0 D (170 KM)

 

Dołożyłbym 30 tyś i kupił Legacy GT. Od kiedy mam WRX, wiem, że jeżeli będę kupował następne auto dla siebie, będzie musiało mieć ponad 200 KM i na pewno nie będzie to klekot.

 

zaden z tych samochodow nie prowadzi sie satyfakcjonujaco, ale jezeli w gre nie wchodzi x-drive (i nie mowie tu o podle wykonczonym x1), to ja dolozylbym 30 tysiecy i kupil audi a4 allroad 2.0 tfsi 211km. moze nie bedzie to najbogatsza wersja, ale to auto z zupelnie innej polki we wlasciwie kazdym elemencie, pieknie robiace dlugie trasy. wyglada troche smiesznie z tymi twardoplastikowymi nibyoslonami i jest maximum-yuppie, ale w srodku to juz przeszkadza mniej. silnik jest cichy, w miare oszczedny i bardzo dynamiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia, ze superb jest cichszy, lepiej wykonany, mniej pali, pozwala przewiezc kupe bagazu i luda w wielkim komforcie...przeciez lepiej na sniegu zawraca subaru :D :D moze i dla miejsko-niedzielnego kierowcy faktycznie jest...

 

zupełnie nie kapuję skąd w tym porównaniu wziął się ten Superb??? przecież mówimy o Obku i A4 Allroad... co do wrażeń estetycznych, że Superb lepiej wykonany, to jestem pewien, że Subek dłużej pojeździ bez trzeszczenia....

Skoda jest faktycznie o jakieś 6 cm dłuższa, rozstaw osi jest jednak prawie identyczny... ma bagażnik pojemniejszy o ok. 100 l, ale czy to jest aż tak istotne w samochodzie bez wizerunku?

ponadto za Superba TDI 170 KM 4 x 4 zapłacić trzeba 140 tys. zł w wersji Platinum!!!! Sorry, ale to kompletna pomyłka :lol: to jest Skoda a nie Audi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia, ze superb jest cichszy, lepiej wykonany, mniej pali, pozwala przewiezc kupe bagazu i luda w wielkim komforcie...przeciez lepiej na sniegu zawraca subaru :D :D moze i dla miejsko-niedzielnego kierowcy faktycznie jest...

 

zupełnie nie kapuję skąd w tym porównaniu wziął się ten Superb??? przecież mówimy o Obku i A4 Allroad... co do wrażeń estetycznych, że Superb lepiej wykonany, to jestem pewien, że Subek dłużej pojeździ bez trzeszczenia....

Skoda jest faktycznie o jakieś 6 cm dłuższa, rozstaw osi jest jednak prawie identyczny... ma bagażnik pojemniejszy o ok. 100 l, ale czy to jest aż tak istotne w samochodzie bez wizerunku?

ponadto za Superba TDI 170 KM 4 x 4 zapłacić trzeba 140 tys. zł w wersji Platinum!!!! Sorry, ale to kompletna pomyłka :lol: to jest Skoda a nie Audi :wink:

 

to jest wylacznie polemika z matim, a nie wpis na temat ;) a co do skody, to ja rowniez jej nie polecam, choc akurat wersja platinum ma az zbyt duzo bajerow i wystarczajaca jest elegance. za 100 tysiecy mozna miec swietnie wyposazone auto w znacznie lepszym od tego diesla silniku 1.8 tsi, choc - jak podkreslam - superba polecalbym tylko przy naprawde duzych przebiegach, dlugich trasach i gdy przeswit nie jest specjalnie istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

velKosio, właśnie - Skoda i Subaru to auta dla różnych grup odbiorców i szczerze mówiąc nie sadze, że fan a tym bardziej i właściciel Subaru zainteresuje się Skodą, choćby była wykonana lepiej i precyzyjniej od operacji na otwartym sercu :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli komuś brakuje "sztywności" prowadzenia to w Audi można zamówić progresywne zawieszenie. Co prawda to kolejne 8k pln i robi się ok. 180k pln a to jest cena Legacy GT, które zrobiło na mnie duże wrażenie pod względem wykończenia, audio, skóry i nawigacji. Wygląda i brzmi o niebo lepiej niz "normalne" Legacy. Gdyby jeszcze oprócz zawiasu dołożyli konkretne hamulce to była by pełnia szczęścia. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

superba polecalbym tylko przy naprawde duzych przebiegach, dlugich trasach i gdy przeswit nie jest specjalnie istotny.

Kolega własnie kupuje dla żony. Miało być X5, ale mimo rabatów itd wyszło na to, że Skoda w kombi jest dużo lepszym rozwiązaniem - zwłaszcza jak się ma dzieci i potrzebuje dla nich miejsca z tyłu. Nie mówiąc o bagażniku i wyposażeniu w cenie. Poprzednio też miała Superba i też chwaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

superba polecalbym tylko przy naprawde duzych przebiegach, dlugich trasach i gdy przeswit nie jest specjalnie istotny.

Kolega własnie kupuje dla żony. Miało być X5, ale mimo rabatów itd wyszło na to, że Skoda w kombi jest dużo lepszym rozwiązaniem - zwłaszcza jak się ma dzieci i potrzebuje dla nich miejsca z tyłu. Nie mówiąc o bagażniku i wyposażeniu w cenie. Poprzednio też miała Superba i też chwaliła.

 

:shock:

 

niby kolega zaczyna od negocjacji ceny za X5 a kończy się zakupem skody ? ciekawe zjawisko ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...