0x90 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam, Zauważyłem, że auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu (na innych nie próbowałem). Nie jest to zjazd jednostajny, tylko od czasu do czasu troszkę zjedzie a potem się zatrzymuje, po chwili potrafi znowu trochę zjechać i znowu się zatrzymać. To normalne? Poza tym wszystko z autem wydaje się być OK. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 heh:) Chyba to normalne. Wszystko zależy od pochyłości. Zaciągaj ręczny i dla pewności skręć koła w stronę krawężnika. Na innych biegach będzie zjeżdżał jeszcze mocniej. Nie polecam zostawiania auta przodem w dół na pierwszym biegu. Powinieneś użyć biegu wstecznego. Gdy ustawisz się tyłem w dół to jedynka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Wydaje mi się, że nie jest dobrze. W jakim stanie jest silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Nie wiem w jakim stanie jest silnik, jedyne co mogę powiedziec to to, że jeździ normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 moim zdaniem wszystko jest okej... widocznie wystarczy jedynie zaciągnąć ręczny żeby samochod Ci nie uciekl :wink: i bedzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Do działu technicznego z tym! Słyszałem, że każde nowe Subaru tak ma. Zastanawiałem sie nad kupnem 10 nowych Subaru, ale dobrze że pojawił się powyższy wpis - na pewno SUBARU juz NIE KUPIĘ! Niech no tylko na Koper się wypowie - alesz sie teraz gotuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac-iek Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół Interesujacy sposob parkowania.... :shock: Myslenie nie boli!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam, Zauważyłem, że auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu (na innych nie próbowałem). Nie jest to zjazd jednostajny, tylko od czasu do czasu troszkę zjedzie a potem się zatrzymuje, po chwili potrafi znowu trochę zjechać i znowu się zatrzymać. To normalne? Poza tym wszystko z autem wydaje się być OK. Pozdrawiam, Chyba powinni dawac licencje na jazde WRXem Da się to wogóle skasować. Temat podobny do tego z forum tigry gdzie w śniegu mu jedno koło tylko kopało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 A moze kompresja slaba? Panowie nie nabijajcie sie z takiego sposobu parkowania bo jak czasem w gorach trzba auto postawic gdzie jest jedna waska uliczka a naokolo gleboki sniego to nie ma wyjscia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Może kompresja słaba? Z tego co pamiętam nigdy czegoś podobnego nie zauważyłem u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Do działu technicznego z tym! Słyszałem, że każde nowe Subaru tak ma. Zastanawiałem sie nad kupnem 10 nowych Subaru, ale dobrze że pojawił się powyższy wpis - na pewno SUBARU juz NIE KUPIĘ! Niech no tylko na Koper się wypowie - alesz sie teraz gotuję Chyba powinni dawac licencje na jazde WRXem Da się to wogóle skasować. Temat podobny do tego z forum tigry gdzie w śniegu mu jedno koło tylko kopało A podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Zamiast dawać durne i nic nie wnoszące komentarze, może lepiej wyjaśnilibyście co WRX ma w sobie takiego, że to jest normalne (zjeżdżanie) - o ile jest. Jak widać powyżej nie dla wszystkich to pytanie wydało się idiotyczne. Też pierwsze co mi naszło na myśl to kompresja, ale czy to możliwe żeby tak na wszystkich 4 tłokach od razu. Auto jest w zasadzie używane do codziennej jazdy i nie było póki co upalane mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Jak górka jest naprawdę stroma to nic dziwnego, że auto się stacza, nawet na pierwszym biegu. 0x90 masz jakąś fotkę tego wzniesienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Teraz fotki już nie zrobię, ale na moje oko był to podjazd ok 30 stopni od poziomu. Auta na biegu tam oczywiście nie zostawiłem ale trzeba to napisać, bo inaczej niektórzy od razu zaczynają cię traktować jak półgłówka z anemią, zespołem downa, alzheimera, trądem, owsikami i nie wiadomo czym tam jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 co WRX ma w sobie takiego, że to jest normalne (zjeżdżanie) - o ile jest. Nie stawiałem nigdy mojego buga na takim stromym terenie, więc nie powiem czy u mnie jest tak samo. Ale jeśli faktycznie to byłaby kwestia kompresji (na moją średniawofachową logikę - może tak być), to odpowiedź mogłaby być taka: nie tylko WRX, ale generalnie silniki turbo mają niską kompresję (statyczną czy jak ją tam zwał). WRX ma chyba 8:1, dla nieoturbionych benzyn to średnio chyba koło 10:1, nie mówiąc już o dieslach (pewnie coś koło 20:1). Czyli gdybyś postawił w tym miejscu diesla, to teoretycznie powinien stać jak wmurowany, N/A trochę mniej pewnie, a każde turbo mogłoby się staczać (zakładając zbliżone przełożenia 1 lub R) :grin: Jakby co, to piszę tego posta pod wpływem browara po udanej pojeżdżawce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac-iek Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu Auta na biegu tam oczywiście nie zostawiłem :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 A podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Są głupie pytania: Kiedyś królowało pytanie czy najpierw gasić silnik i potem zaciągnąć ręczny czy na odwrót. Twoje pytanie jest z gatunku tych głupich - 30 stopniowy spadek to BARDZO dużo i wiele samochodów na biegu będzie ci zjeżdżało. PS: Halumec ręczny również pomaga w takich sytuacjach :roll: :roll: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 ...Też pierwsze co mi naszło na myśl to kompresja, ale czy to możliwe żeby tak na wszystkich 4 tłokach od razu. Auto jest w zasadzie używane do codziennej jazdy i nie było póki co upalane mocno. W jednej chwili w silniku czterosuwowym czterocylindrowym suw sprężania jest tylko na jednym cylindrze. Wydaje mi się że sprężanie jest tylko dodatkową siła hamująca. Główna siła to siła tarcia w silniku i w napędzie. Żeby było by inaczej samochód niezależnie od stopnia sprężania i pochyłości by zjeżdżał a wynika to z tego że komora spalania nie jest idealnie szczelna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu Auta na biegu tam oczywiście nie zostawiłem :?: Jak widziałem, że zjeżdza, to nie zostawiłem go tak, tylko zjechałem trochę niżej i dodatkowo zaciągnąłem ręczny, chyba nie jest to takie trudne do zrozumienia [ Dodano: Czw Sty 28, 2010 7:39 pm ] PS: Halumec ręczny również pomaga w takich sytuacjach Nie może być! A ja się zawsze zastanawiałem do czego jest ta wajcha obok drążka skrzyni biegów ... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kura Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 A podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Zamiast dawać durne i nic nie wnoszące komentarze, może lepiej wyjaśnilibyście co WRX ma w sobie takiego, że to jest normalne (zjeżdżanie) - o ile jest. Jak widać powyżej nie dla wszystkich to pytanie wydało się idiotyczne. Też pierwsze co mi naszło na myśl to kompresja, ale czy to możliwe żeby tak na wszystkich 4 tłokach od razu. Auto jest w zasadzie używane do codziennej jazdy i nie było póki co upalane mocno. To ja teraz (być może) palnę głupotę, ale... Czy uturbione silniki nie są odprężone?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 na moje oko był to podjazd ok 30 stopni od poziomu. No to bardzo stromo...wydaje mi się że przy takim kącie to norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 na moje oko był to podjazd ok 30 stopni od poziomu. No to bardzo stromo...wydaje mi się że przy takim kącie to norma. Kruk - widzisz, że sobie gościu jaja robi i mu na serio odpisujesz 30 stopni to stromizna straszna i ktoś się dziwi, że mu fura mimo, że nabhiegu rusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Wydawało mi się że kolega ma naprawdę wątpliwości....no cóż widocznie ja naiwny jestem bo uważam że każdego człowieka wypada na dzień dobry traktować poważnie :neutral: [ Dodano: Pią Sty 29, 2010 3:56 pm ] Czy uturbione silniki nie są odprężone?? Są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0x90 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Raga, żadna z twoich odpowiedzi w tym wątku absolutnie niczego nie wniosła (no, może poza niezmiernie błyskotliwym pomysłem zaciągania ręcznego). Jak się nudzisz, zajmij się czymś innym niż trollowaniem na forach w sieci. PS: Rozdałem pomuki tym, którzy rzeczywiście się tutaj merytorycznie udzielili. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misior Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Wydaje mi się że sprężanie jest tylko dodatkową siła hamująca. raczej główną siłą. Wykrec swiece i zobacz czy Ci na byle jakiej pochylosci auto bedzie stało na biegu Czasem nawet jak sie zostawia auto na biegu i połozenie wału jest niekorzystne to czuc jak tak auto przeskoczy z pół obrotu silnika i juz dalej stoi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 czyli uważasz że komora sprężania jest idealnie szczelna? Nic nie ucieka przez zamki w pierścieniach? Masz racje że auto łatwiej przepchnąć jak wykręcisz świece ale działasz na samochód siła "chwilową" Gdy auto stoi na pochyłości ciągle działa siła normalna do nawierzchni będąca składową siły przyciągania i jest dużo czasu żeby te powietrze uciekło z cylindra. Pewną analogią jest działanie amortyzatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się