Jump to content

Auto zjeżdza na biegu


0x90

Recommended Posts

Witam,

 

Zauważyłem, że auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu (na innych nie próbowałem). Nie jest to zjazd jednostajny, tylko od czasu do czasu troszkę zjedzie a potem się zatrzymuje, po chwili potrafi znowu trochę zjechać i znowu się zatrzymać. To normalne? Poza tym wszystko z autem wydaje się być OK.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

heh:) Chyba to normalne. Wszystko zależy od pochyłości. Zaciągaj ręczny i dla pewności skręć koła w stronę krawężnika. Na innych biegach będzie zjeżdżał jeszcze mocniej. Nie polecam zostawiania auta przodem w dół na pierwszym biegu. Powinieneś użyć biegu wstecznego. Gdy ustawisz się tyłem w dół to jedynka.

Link to comment
Share on other sites

Do działu technicznego z tym! Słyszałem, że każde nowe Subaru tak ma. Zastanawiałem sie nad kupnem 10 nowych Subaru, ale dobrze że pojawił się powyższy wpis - na pewno SUBARU juz NIE KUPIĘ!

 

Niech no tylko na Koper się wypowie - alesz sie teraz gotuję :evil:

 

 

 

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Zauważyłem, że auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu (na innych nie próbowałem). Nie jest to zjazd jednostajny, tylko od czasu do czasu troszkę zjedzie a potem się zatrzymuje, po chwili potrafi znowu trochę zjechać i znowu się zatrzymać. To normalne? Poza tym wszystko z autem wydaje się być OK.

 

Pozdrawiam,

 

Chyba powinni dawac licencje na jazde WRXem :evil: Da się to wogóle skasować. Temat podobny do tego z forum tigry gdzie w śniegu mu jedno koło tylko kopało :lol:

Link to comment
Share on other sites

A moze kompresja slaba? Panowie nie nabijajcie sie z takiego sposobu parkowania bo jak czasem w gorach trzba auto postawic gdzie jest jedna waska uliczka a naokolo gleboki sniego to nie ma wyjscia.

Link to comment
Share on other sites

Do działu technicznego z tym! Słyszałem, że każde nowe Subaru tak ma. Zastanawiałem sie nad kupnem 10 nowych Subaru, ale dobrze że pojawił się powyższy wpis - na pewno SUBARU juz NIE KUPIĘ!

 

Niech no tylko na Koper się wypowie - alesz sie teraz gotuję

Chyba powinni dawac licencje na jazde WRXem Da się to wogóle skasować. Temat podobny do tego z forum tigry gdzie w śniegu mu jedno koło tylko kopało

 

A podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.

Zamiast dawać durne i nic nie wnoszące komentarze, może lepiej wyjaśnilibyście co WRX ma w sobie takiego, że to jest normalne (zjeżdżanie) - o ile jest.

Jak widać powyżej nie dla wszystkich to pytanie wydało się idiotyczne.

Też pierwsze co mi naszło na myśl to kompresja, ale czy to możliwe żeby tak na wszystkich 4 tłokach od razu. Auto jest w zasadzie używane do codziennej jazdy i nie było póki co upalane mocno.

Link to comment
Share on other sites

Teraz fotki już nie zrobię, ale na moje oko był to podjazd ok 30 stopni od poziomu.

Auta na biegu tam oczywiście nie zostawiłem ale trzeba to napisać, bo inaczej niektórzy od razu zaczynają cię traktować jak półgłówka z anemią, zespołem downa, alzheimera, trądem, owsikami i nie wiadomo czym tam jeszcze

Link to comment
Share on other sites

co WRX ma w sobie takiego, że to jest normalne (zjeżdżanie) - o ile jest.

 

Nie stawiałem nigdy mojego buga na takim stromym terenie, więc nie powiem czy u mnie jest tak samo. Ale jeśli faktycznie to byłaby kwestia kompresji (na moją średniawofachową logikę - może tak być), to odpowiedź mogłaby być taka:

nie tylko WRX, ale generalnie silniki turbo mają niską kompresję (statyczną czy jak ją tam zwał). WRX ma chyba 8:1, dla nieoturbionych benzyn to średnio chyba koło 10:1, nie mówiąc już o dieslach (pewnie coś koło 20:1). Czyli gdybyś postawił w tym miejscu diesla, to teoretycznie powinien stać jak wmurowany, N/A trochę mniej pewnie, a każde turbo mogłoby się staczać (zakładając zbliżone przełożenia 1 lub R) :grin:

 

Jakby co, to piszę tego posta pod wpływem browara po udanej pojeżdżawce :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.

 

Są głupie pytania: Kiedyś królowało pytanie czy najpierw gasić silnik i potem zaciągnąć ręczny czy na odwrót.

 

Twoje pytanie jest z gatunku tych głupich - 30 stopniowy spadek to BARDZO dużo i wiele samochodów na biegu będzie ci zjeżdżało.

PS: Halumec ręczny również pomaga w takich sytuacjach :roll: :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

...

Też pierwsze co mi naszło na myśl to kompresja, ale czy to możliwe żeby tak na wszystkich 4 tłokach od razu. Auto jest w zasadzie używane do codziennej jazdy i nie było póki co upalane mocno.

W jednej chwili w silniku czterosuwowym czterocylindrowym suw sprężania jest tylko na jednym cylindrze. Wydaje mi się że sprężanie jest tylko dodatkową siła hamująca. Główna siła to siła tarcia w silniku i w napędzie. Żeby było by inaczej samochód niezależnie od stopnia sprężania i pochyłości by zjeżdżał a wynika to z tego że komora spalania nie jest idealnie szczelna

Link to comment
Share on other sites

auto zaparkowane na sporej górce przodem w dół lekko zjeżdża na 1 biegu
Auta na biegu tam oczywiście nie zostawiłem

 

:?:

 

Jak widziałem, że zjeżdza, to nie zostawiłem go tak, tylko zjechałem trochę niżej i dodatkowo zaciągnąłem ręczny, chyba nie jest to takie trudne do zrozumienia

 

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 7:39 pm ]

PS: Halumec ręczny również pomaga w takich sytuacjach

 

Nie może być! A ja się zawsze zastanawiałem do czego jest ta wajcha obok drążka skrzyni biegów ... :roll:

Link to comment
Share on other sites

 

A podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.

Zamiast dawać durne i nic nie wnoszące komentarze, może lepiej wyjaśnilibyście co WRX ma w sobie takiego, że to jest normalne (zjeżdżanie) - o ile jest.

Jak widać powyżej nie dla wszystkich to pytanie wydało się idiotyczne.

Też pierwsze co mi naszło na myśl to kompresja, ale czy to możliwe żeby tak na wszystkich 4 tłokach od razu. Auto jest w zasadzie używane do codziennej jazdy i nie było póki co upalane mocno.

 

To ja teraz (być może) palnę głupotę, ale...

 

Czy uturbione silniki nie są odprężone??

Link to comment
Share on other sites

na moje oko był to podjazd ok 30 stopni od poziomu.
No to bardzo stromo...wydaje mi się że przy takim kącie to norma.
Link to comment
Share on other sites

na moje oko był to podjazd ok 30 stopni od poziomu.
No to bardzo stromo...wydaje mi się że przy takim kącie to norma.

 

Kruk - widzisz, że sobie gościu jaja robi i mu na serio odpisujesz :) 30 stopni to stromizna straszna i ktoś się dziwi, że mu fura mimo, że nabhiegu rusza :lol:

Link to comment
Share on other sites

Wydawało mi się że kolega ma naprawdę wątpliwości....no cóż widocznie ja naiwny jestem bo uważam że każdego człowieka wypada na dzień dobry traktować poważnie :neutral:

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 3:56 pm ]

Czy uturbione silniki nie są odprężone??
Są.
Link to comment
Share on other sites

Raga, żadna z twoich odpowiedzi w tym wątku absolutnie niczego nie wniosła (no, może poza niezmiernie błyskotliwym pomysłem zaciągania ręcznego). Jak się nudzisz, zajmij się czymś innym niż trollowaniem na forach w sieci.

 

PS: Rozdałem pomuki tym, którzy rzeczywiście się tutaj merytorycznie udzielili. Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że sprężanie jest tylko dodatkową siła hamująca.

raczej główną siłą. Wykrec swiece i zobacz czy Ci na byle jakiej pochylosci auto bedzie stało na biegu :mrgreen:

Czasem nawet jak sie zostawia auto na biegu i połozenie wału jest niekorzystne to czuc jak tak auto przeskoczy z pół obrotu silnika i juz dalej stoi.

Link to comment
Share on other sites

czyli uważasz że komora sprężania jest idealnie szczelna? Nic nie ucieka przez zamki w pierścieniach? Masz racje że auto łatwiej przepchnąć jak wykręcisz świece ale działasz na samochód siła "chwilową" Gdy auto stoi na pochyłości ciągle działa siła normalna do nawierzchni będąca składową siły przyciągania i jest dużo czasu żeby te powietrze uciekło z cylindra. Pewną analogią jest działanie amortyzatora

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...