lubara Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 turbo ?cisnienie czy temp. oleju? jaki jeszcze? jaki zegar pokazywalby ze cos jest nie tak jak upalam. cisnienie oleju to pierwszy objaw? generalnie slabo sie znam i dopiero bede sie uczyl calego tematu pt rajdowka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Temperatura oleju. Cisnienie oleju jak Ci poleci, to juz raczej bedzie i tak po ptokach. EGT moze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 temperatura jak najbardziej reszta zależy co pozmieniałeś z serii. np. jak dasz nowy kompletny wydech od turbo to EGT ,boost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lubara Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 a wiecie moze gdzie kupic zeby nie przeplacac? moze jest wiecej zainteresowanych to negocjowalibysmy lepsza cene? [ Dodano: Sob Sty 09, 2010 8:16 pm ] moze jakas marke polecicie ?AUTO GAUGE dobre?znajomy polecil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Auto Gauge - zwane takze auto gałganami, to chyba nienajlepszy wybór Zerknij na STRI jak chcesz jakies w miare bajeranckie. A jak nie potrzebujesz bajerow, to moze jakies VDO, RaceTech itp. - chociaz akurat te pierwsze moga i tak nie byc szczegolnie tanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 AUTO GAUGE dobre?znajomy polecil? To jest opcja budżetowa. Mają kilka serii i niektóre moim zdaniem działają ok jak sie je lekko usprawni - zresztą sam używam, bo znam kilka fajniejszych sposobów na wydanie 4 tysi niz na zegary DEFI. Ale są na forum osoby, które jak im wspomnisz o autogejach to odżegnają Cię od czci i wiary :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Do GT'98 tylko klasyczne VDO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Do upalania to żaden zegar nie jest potrzebny bo i tak nie ma czasu się na nie patrzeć... Jak już będziesz kupował zegary to najlepiej z alarmem, bo na wskaźniki i tak nie będziesz się patrzył. Przy upalaniu nie wyłapiesz wskazań EGT bo żeby załapały max temp. trzeba długo jechać pod pełnym obciążeniem. Mam wszystkie możliwe wskaźniki w felicii i używałem tego tylko do wystrojenia, i czasem do kontroli. Ale pod czas jazdy na to nie ma czasu się patrzeć, dlatego potrzebny jest alarm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Kazio dobrze pisze. Jedynie co to moze wskaznik temperatury oleju, bo ona nie zmienia sie az tak szybko. Zamiast wskaznikow lepiej zamontowac cos co moglo by logowac wiele parametrow silnika do pozniejszej analizy na spokojnie. Jak auto jest sprawne, to nie potrzeba zadnych wskaznikow, jak wskaznik pokarze ze jest zepsute to i tak za pozno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Kazio dobrze pisze. Jedynie co to moze wskaznik temperatury oleju, bo ona nie zmienia sie az tak szybko. Zamiast wskaznikow lepiej zamontowac cos co moglo by logowac wiele parametrow silnika do pozniejszej analizy na spokojnie.Jak auto jest sprawne, to nie potrzeba zadnych wskaznikow, jak wskaznik pokarze ze jest zepsute to i tak za pozno. Kuba , zgodze sie z Tobą, w ostatniej fazie mojego auta, padły czujniki EGT i temp oleju. i tak jezdziłem sobie, i naprawde to teraz nie wiem czy wogóle cookolwiek wstawiać oprócz Boosta, tymbardziej w mojej sytuacji, ze po pierwsze auto woze na lawecie po drugie , podczas jazdy kompletnie nie patrze na zaegary, a alarm nawet jak jest to i tak go nieusłysze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Mam wszystkie możliwe wskaźniki w felicii i używałem tego tylko do wystrojenia, i czasem do kontroli. Ale pod czas jazdy na to nie ma czasu się patrzeć, dlatego potrzebny jest alarm. Całkowicie się zgadzam. Jako dobry przykład mogę podać niedawną awarię u kolegi - EGT zamontowane za turbiną czyli bez sensu ale wszyscy się boją że im oderwana termopara rozwali turbinę co też może się zdarzyć ale do rzeczy: nowe zegary, czujniki EGT, temp.oleju, ciśnienie oleju, AFR, upalanko, wszystkie wskazania zegarów w normie, EGT max.700st.C i...popłynęły 2 tłoki. Dla mnie sens mają jedynie następujące wskaźniki:- temperatura oleju ze wskaźnikiem montowanym w głowicy lub w bloku najlepiej na spływie, a nie w misce - ciśnienie oleju - boost - EGT ma sens tylko tak jak w wyczynowych autach czyli 4 termopary montowane bezpośrednio w komorach spalania pokazujące oddzielne odczyty z każdego cylindra. Tak jak koledzy wcześniej pisali zegary mają sens tylko z warningiem i pamięcią maksymalnych wskazań. AFR nie ma sensu bo sondy szerokopasmowe stosunkowo krótko pokazują prawdę i nadają się tylko do strojenia. U siebie mam ciś. i temp.oleju, boost i EGT w uppipe bo był w zestawie i chyba będę się po prostu tylko czuł nieco pewniej, bo jak na jednym z garów się coś stanie to i tak jak się uśredni temperatura ze wszystich 4 to mogę tego nie wyłapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 jesli dobrze patrze (a moze byc z tym problem, bo wlasnie wpadlo mi cos do oka ) to nikt z was nie podaje przykladu uzytecznego zegary pt. cisnienie paliwa :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 to nikt z was nie podaje przykladu uzytecznego zegary pt. cisnienie paliwa :cool: prawda, to ważny parametr, ale jakby siadała pompa i się zubożyła mieszanka to wzrośnie temperatura spalania we wszystkich 4 garach i takie EGT w uppipe nam to pokaże. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jak ma być jeden to temp oleju. Jak więcej to boost i EGT lub ciśnienie oleju do wyboru. AutoGuage ma serię stepped motor z alarmami i pamięcią max odczytów. Mam takie u siebie w aucie -odziedziczone po poprzednim właścicielu - działają OK, wyglądają tez OK, choc na pewno DEFI to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jak ma być jeden to temp oleju. Jak więcej to boost i EGT lub ciśnienie oleju do wyboru. Ale boost w aucie z turbo to podstawa...temperatura oleju też z resztą...więc muszą być minimum 2 zegary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jak ma być jeden to temp oleju. Jak więcej to boost i EGT lub ciśnienie oleju do wyboru. Ale boost w aucie z turbo to podstawa...temperatura oleju też z resztą...więc muszą być minimum 2 zegary Zgadzam się, ale jak ma to być auto do upalania miałbym wybrać jeden to brałbym jednak temp oleju - przynajmniej wiadomo kiedy auto ma dość. U siebie mam boost, temp oleju i EGT. Ten ostatni IMO bezużyteczny, ze względów które opisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Kruk, a te termopary od egt się tak często urywają ? bo ja sie chyba jeszcze nie spotkałem z takim przypadkiem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dv24v Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Gyraf, Mi, byc moze to sie przytrafilo. Jutro bede rozbieral to Ci, powiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 dv24v, a jakiej firmy miałeś wskaźnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dv24v Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Gyraf, Mam tylko od boostu, ale naszczescie to nei bylo to. Tylko uszczelke od turbo mi wydmuchalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gyraf Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 dv24v, termopara to jest element zestawu wskaźnika egt jak nie miałeś to jak ci miało urwać ? po co piszesz jak nie masz pojęcia o czym mowa ? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Kruk, a te termopary od egt się tak często urywają ? bo ja sie chyba jeszcze nie spotkałem z takim przypadkiem :roll: Gyraf z termoparą to jest tak, że jest to element dość kruchy i mało odporny na zbyt wysoką temperaturę i można ją uszkodzić na 2 sposoby:1. mechaniczny, czyli uderzenie w jej okolicę i ukruszenie termopary (rzadziej spotykane) 2. termiczny i tu wygląda to tak że termopara w zależności od ceny i jakości jest wykonana z lepszego lub gorszego materiału. Lepszy materiał wytrzymuje np.1200st.C a gorszy i tani np.900st. I teraz jak masz taką termoparę która wytrzymuje do 900st. i masz EGT w maksie np. do 800 to nic się nie stanie ale jak masz coś nie tak ze strojeniem lub jakąś awarię lub jakiś drut-tuning i EGT skoczy kilka razy powyżej 900st. to termopara się w końcu upali i ukruszy (częściej spotykane). Wniosek: zdarza się to dość rzadko i warto na wszelki wypadek montować EGT dobrej firmy gdzie termopara jest z wysokiej jakości materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Czy ktoś miał do czynienia z takim daszkiem : Obudowa na 3 zegary średnicy 52mm, materiał ABS. wymiary: szer. 260mm. dł. 190mm. wys. 85mm Pasuje do Imprezy 2003 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się