Skocz do zawartości

Jakie zegary byłyby przydatne do upalania?


lubara

Rekomendowane odpowiedzi

Auto Gauge - zwane takze auto gałganami, to chyba nienajlepszy wybór :)

 

Zerknij na STRI jak chcesz jakies w miare bajeranckie.

A jak nie potrzebujesz bajerow, to moze jakies VDO, RaceTech itp. - chociaz akurat te pierwsze moga i tak nie byc szczegolnie tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUTO GAUGE dobre?znajomy polecil?

To jest opcja budżetowa. Mają kilka serii i niektóre moim zdaniem działają ok jak sie je lekko usprawni - zresztą sam używam, bo znam kilka fajniejszych sposobów na wydanie 4 tysi niz na zegary DEFI. Ale są na forum osoby, które jak im wspomnisz o autogejach to odżegnają Cię od czci i wiary :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do upalania to żaden zegar nie jest potrzebny bo i tak nie ma czasu się na nie patrzeć...

Jak już będziesz kupował zegary to najlepiej z alarmem, bo na wskaźniki i tak nie będziesz się patrzył. Przy upalaniu nie wyłapiesz wskazań EGT bo żeby załapały max temp. trzeba długo jechać pod pełnym obciążeniem.

Mam wszystkie możliwe wskaźniki w felicii i używałem tego tylko do wystrojenia, i czasem do kontroli. Ale pod czas jazdy na to nie ma czasu się patrzeć, dlatego potrzebny jest alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazio dobrze pisze. Jedynie co to moze wskaznik temperatury oleju, bo ona nie zmienia sie az tak szybko. Zamiast wskaznikow lepiej zamontowac cos co moglo by logowac wiele parametrow silnika do pozniejszej analizy na spokojnie.

Jak auto jest sprawne, to nie potrzeba zadnych wskaznikow, jak wskaznik pokarze ze jest zepsute to i tak za pozno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazio dobrze pisze. Jedynie co to moze wskaznik temperatury oleju, bo ona nie zmienia sie az tak szybko. Zamiast wskaznikow lepiej zamontowac cos co moglo by logowac wiele parametrow silnika do pozniejszej analizy na spokojnie.

Jak auto jest sprawne, to nie potrzeba zadnych wskaznikow, jak wskaznik pokarze ze jest zepsute to i tak za pozno.

 

Kuba , zgodze sie z Tobą, w ostatniej fazie mojego auta, padły czujniki EGT i temp oleju. i tak jezdziłem sobie, i naprawde to teraz nie wiem czy wogóle cookolwiek wstawiać oprócz Boosta, tymbardziej w mojej sytuacji, ze po pierwsze auto woze na lawecie po drugie , podczas jazdy kompletnie nie patrze na zaegary, a alarm nawet jak jest to i tak go nieusłysze :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wszystkie możliwe wskaźniki w felicii i używałem tego tylko do wystrojenia, i czasem do kontroli. Ale pod czas jazdy na to nie ma czasu się patrzeć, dlatego potrzebny jest alarm.
Całkowicie się zgadzam. Jako dobry przykład mogę podać niedawną awarię u kolegi - EGT zamontowane za turbiną czyli bez sensu ale wszyscy się boją że im oderwana termopara rozwali turbinę co też może się zdarzyć ale do rzeczy: nowe zegary, czujniki EGT, temp.oleju, ciśnienie oleju, AFR, upalanko, wszystkie wskazania zegarów w normie, EGT max.700st.C i...popłynęły 2 tłoki. Dla mnie sens mają jedynie następujące wskaźniki:

- temperatura oleju ze wskaźnikiem montowanym w głowicy lub w bloku najlepiej na spływie, a nie w misce

- ciśnienie oleju

- boost

- EGT ma sens tylko tak jak w wyczynowych autach czyli 4 termopary montowane bezpośrednio w komorach spalania pokazujące oddzielne odczyty z każdego cylindra.

Tak jak koledzy wcześniej pisali zegary mają sens tylko z warningiem i pamięcią maksymalnych wskazań.

AFR nie ma sensu bo sondy szerokopasmowe stosunkowo krótko pokazują prawdę i nadają się tylko do strojenia.

U siebie mam ciś. i temp.oleju, boost i EGT w uppipe bo był w zestawie i chyba będę się po prostu tylko czuł nieco pewniej, bo jak na jednym z garów się coś stanie to i tak jak się uśredni temperatura ze wszystich 4 to mogę tego nie wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nikt z was nie podaje przykladu uzytecznego zegary pt. cisnienie paliwa :cool:
prawda, to ważny parametr, ale jakby siadała pompa i się zubożyła mieszanka to wzrośnie temperatura spalania we wszystkich 4 garach i takie EGT w uppipe nam to pokaże.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być jeden to temp oleju. Jak więcej to boost i EGT lub ciśnienie oleju do wyboru.

 

AutoGuage ma serię stepped motor z alarmami i pamięcią max odczytów. Mam takie u siebie w aucie -odziedziczone po poprzednim właścicielu - działają OK, wyglądają tez OK, choc na pewno DEFI to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być jeden to temp oleju. Jak więcej to boost i EGT lub ciśnienie oleju do wyboru.
Ale boost w aucie z turbo to podstawa...temperatura oleju też z resztą...więc muszą być minimum 2 zegary :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być jeden to temp oleju. Jak więcej to boost i EGT lub ciśnienie oleju do wyboru.
Ale boost w aucie z turbo to podstawa...temperatura oleju też z resztą...więc muszą być minimum 2 zegary :mrgreen:

 

Zgadzam się, ale jak ma to być auto do upalania miałbym wybrać jeden to brałbym jednak temp oleju - przynajmniej wiadomo kiedy auto ma dość.

 

U siebie mam boost, temp oleju i EGT. Ten ostatni IMO bezużyteczny, ze względów które opisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Kruk, a te termopary od egt się tak często urywają ? bo ja sie chyba jeszcze nie spotkałem z takim przypadkiem :roll:
Gyraf z termoparą to jest tak, że jest to element dość kruchy i mało odporny na zbyt wysoką temperaturę i można ją uszkodzić na 2 sposoby:

1. mechaniczny, czyli uderzenie w jej okolicę i ukruszenie termopary (rzadziej spotykane)

2. termiczny i tu wygląda to tak że termopara w zależności od ceny i jakości jest wykonana z lepszego lub gorszego materiału. Lepszy materiał wytrzymuje np.1200st.C a gorszy i tani np.900st. I teraz jak masz taką termoparę która wytrzymuje do 900st. i masz EGT w maksie np. do 800 to nic się nie stanie ale jak masz coś nie tak ze strojeniem lub jakąś awarię lub jakiś drut-tuning i EGT skoczy kilka razy powyżej 900st. to termopara się w końcu upali i ukruszy (częściej spotykane).

Wniosek: zdarza się to dość rzadko i warto na wszelki wypadek montować EGT dobrej firmy gdzie termopara jest z wysokiej jakości materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...