grzywaczewski Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 spawalniczy, jak powyzej koledzy napisali - diesle tak maja, efekt uboczny sprawnosci. Nowe silniki, zwlaszcza te male, maja webasto seryjnie i czesto bez wiedzy uzytkownika sie dogrzewaja. Wiele diesli ma webasto seryjnie a w zaleznosci od wersji jest ta opcaja UDOSTEPNIANA uzytkownikowi. Znajomy volvomaniak z premedytacja wybiera nizsze wersje wyposazenia a pozniej zaprzyjaznieni 'programisci' instaluja webasto itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scypio Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 U mnie też coś powoli nagrzewa się ten silnik. Ba, na wczorajszym szkoleniu zauważyłem, że przy małym obciążeniu można czekać nawet godzinę, a i tak się wskazówka nie wypoziomuje. Małe obciążenia oznacza, że nie deptałem na maksa na tych ~kilometrowych slalomach i i grzecznie czekałem na swoją kolejkę do przejazdu. I tak było aż wjechałem w zaspę i auto nażarło się śniegu dolną częścią zderzaka. Postanowiłem go tam zostawić i faktycznie, po kilku minutach silnik osiągnął właściwą temperaturę. Tak więc ta dykta to chyba nie taki zły pomysł... a może jakąś zdalnie sterowaną żaluzję dałoby się tam zamontować :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jesli dykta pomaga, to chyba cos jest nie tak - czytaj termostat zepsuty. Przy zimnym silniku termostat odcina duzy obieg plynu, czyli nie ma udzialu chlodnicy... chyba ze mrozy sa tak siarczyste ze cale auto trzeba kocem owinac, A gdzie montowany jest czujnik temperatury plynu? Moze w chlodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scypio Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Mrozy były, ile dokładnie... -8? -10? Coś koło tego. Jeśli do samej komory silnika się ileśtam metrów sześciennych mroźnego powietrza mniej w ciągu każdej minuty to chyba silnik musi się szybciej nagrzać, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leotdi Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 w dieslu cudów zimą nie należy oczekiwać. W końcu nizsza o ok. 300 C temp. spalin + wysoka sprawność silnika diesel "robią swoje". Diesla użytkuję od 7-lat. Z mojego doświadczenia wynika, że początkowo najlepiej jeździć "pod turbo", tj. ok 1.900 obr./min. Silnik zimą nagrzewa się do temp. 90 C (układu wodny) po ok. 5-6 km. Jednak do tego czasu nie włączam żadnego ogrzewania. Nadmuch "L", daj na szybę. Dopiero po 5-6 km ustawiam 18 C. Taki urok diesla (żona w tiguanie ma 90 C po max.1.5 km!) . Natomiast latem to diesel jest górą, tj. "nie poci się" jak benzyna I to jest super sprawa. Druga sprawa to bardzo dobry olej. istotny szczególnie dla rozruchu silnika. Zawsze używam Motula. Wszelkie "patenty" typu dykta NIC nie dają, gdyż i tak początkowo jest załączony mały obieg (a jeśli temp. są bardzo niskie, to w zasadzie na krótkim dystansie "długi obieg" nigdy nie zostanie załączony). A dykta to mit. Webasto, ok, aczkolwiek mnie nigdy nigdy nie był potrzebny. Dobry olej i dbałość o filtry to podstawa dobrej pracy diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navyman Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 czas na 6 cylindrów w dislu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Silnik zimą nagrzewa się do temp. 90 C (układu wodny) po ok. 5-6 km. Taki wynik w moim Legacy to abstrakcja. Dziś przy -7 samochód wystawiłem z garażu w którym jest + 8 i silnik nie osiągnął temperatury roboczej po 22 km. Wydaje mi się, że poza duża sprawnością, która jest oczywista w silnikach diesla, przyczyną jest też budowa boxera. Silnik jest dużo mniej zwarty niż rzędówka i wpadające przez chłodnicę zimne powietrze schładza go dużo mocniej (mimo, że obieg chłodnicy jest zamknięty). Do tego dochodzi jeszcze powietrze wpadające przez kórnik. Jednym słowem przewietrzanie komory silnika jest na tyle duże, że wraz z ciepłem odbieranym przez układ ogrzewania kabiny bilans energetyczny silnika jest ujemny przy temperaturach poniżej -5. W tamtym tygodniu robiłem trasę 200 km, na zewnątrz było -12. Przy prędkościach przelotowych było ok, jednak jak tylko wjechałem do małego miasteczka, gdzie prędkość oscylowała wokół 50 km/h i kilka razy zatrzymałem się na światłach, wskazówka temperatury opuściła swoją roboczą pozycję. Chyba trzeba zainwestować w webasto - tylko dlaczego ono jest takie drogie w ASO. Wie ktoś jakie są koszty tego wynalazku poza siecią Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 spawalniczy, moze i masz racje z tym owiewaniem, ale najwieksza bolaczka boxerow od niepamietnych czasow bylo przegrzewanie sie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Pozostaje współczucie dla właścicieli ropniaków, bo ostatnie dwa dni sprawdzałem i z wyłączonym grzaniem i z włączonym na full - w benzynie na osiągnięcie optymalnej temperatury potrzeba 2-3km, a jak już takową osiągnie to wskazówka nawet nie drgnie, niezależnie czy jest -20 czy +35 stopni. Tak więc nie wiem jak to z tym poceniem jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalbert74 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 ....Chyba trzeba zainwestować w webasto - tylko dlaczego ono jest takie drogie w ASO. Wie ktoś jakie są koszty tego wynalazku poza siecią Subaru? ... przy kupnie nowego auta można trochę utargować z ceny oficjalnej ...ale to za duża oszczędność nie jest - niestety. W poniższym linku znajdziesz ceny sugerowane w serwisach WEBASTO: http://www.ogrzewanie-postojowe.pl/prod ... kombi.html - generalnie 20-30% mniej niż w serwisie SUBARU (dzwoniąc do SIPu dowiesz się, że mają ceny PROMOCYJNE ); rozmawiałem z przedstawicielem WEBASTO na WLKP, od którego dowiedziałem się, że specyfikacja dla SUBARU jest więcej niż optymalna - system przygotowany dla SIP jest niezwykle wydajny. Dla zainteresowanych - ceny WEBASTO w SIP: - sam dogrzewacz silnika (włączany wraz z przekręceniem kluczyka) - czyli rozruch na zimno - ale silnik duuuuuuuużo szybciej się nagrzewa (są tu z pewnością użytkownicy dogrzewaczy - można poprosić ich o uwagi na ten temat) - cena 4600zł - WEBASTO ze sterowaniem TIMEREM - 6400zł - WEBASTO sterowane pilotem TELESTART T91 - 7500zł - WEBASTO sterowane pilotem TELESTART T100 HTM - 7900zł Niestety osoby mające auto na gwarancji są skazane na ceny SIPowskie - mam nadzieję, że w dłuższej perspektywie czasowej ta inwestycja się opłaci (nie piszę zwróci - bo to raczej niemierzalne oszczędności, tzn. chyba dość trudno oszacować oszczędności paliwowe - wiadomo ile żłopie zimna jednostka....) - zwłaszcza w kontekście zużycia silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Niestety osoby mające auto na gwarancji są skazane na ceny SIPowskie no właśnie, tu się kryje odpowiedź na pytanie o ceny webasto w sip... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 - sam dogrzewacz silnika (włączany wraz z przekręceniem kluczyka) - czyli rozruch na zimno - ale silnik duuuuuuuużo szybciej się nagrzewa (są tu z pewnością użytkownicy dogrzewaczy - można poprosić ich o uwagi na ten temat) - cena 4600zł Ktoś się może orientuje , czy jest możliwość takiego skonfigurowania dogrzewacza silnika, żeby można go było uruchomić zanim odpali się silnik? Czyli taka opcja pośrednia pomiędzy dogrzewaczem a klasycznym ogrzewaniem postojowym. Nie zależy mi szczególnie na rozbudowanej wersji z nagrzewaniem wnętrza, najbardziej zależy mi na szybkim osiąganiu i utrzymywaniu przez silnik temperatury roboczej. To trochę bez sensu mieć urządzenie, które wspomaga nagrzewanie silnika i mimo wszystko odpalać silnik na zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Pytałem się o to w serwisie Webasto. W Subaru jest montowany agregat Thermo Top C ale z zmienionym modułem sterowania. Żeby startować na postoju to trzeba wstawić pompę aby dawała obieg i zmienić to oprogramowanie. Pozostaje serwis lub szukanie czegoś w używkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Czy klasyczne Webasto zawsze grzeje równolegle wnętrze i silnik - czy też jest taka opcja, że można włączyć tylko ogrzewanie silnika - bez uruchamiania dmuchawy nagrzewnicy? Wiadomo, że grzanie samego silnika przebiega szybciej i w sytuacjach awaryjnych, kiedy jest potrzeba szybkiego odpalenia silnika - taka opcja mogłaby być przydatna. I jeszcze jedno lamerskie pytanie - czy Webasto może pracować także w czasie jazdy - dopóki silnik nie osiągnie zakładanej temperatury? Zakładam, że tak - jaki mam wówczas wpływ na regulację temperatury / siły nawiewu powietrza do kabiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemanki Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Ja mam dogrzewacz. Pracuje po odpaleniu silnika, a konkretnie dogrzewa go poprzez płyn chłodniczy. Tym samym też szybciej się nagrzewa wnętrze. W czasie jazdy dogrzewa silnik tzn stara się utrzymać temperaturę silnika optymalną (środek skali); jeśli spada to się dogrzewacz uruchamia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalbert74 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ...jeden z powodów, dla których zamówiłem webasto (+temperatura za oknem) (+lektura forum) (+doświadczenia znajomych) (+rady dealera) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 trzeba przezimowac te kilka dni, najgorsze chyba juz za nami- choc dzisiaj po 8 rano , u mnie -21 :] ale rodzaj oleju i jakosc paliwa- ma akurat tutaj BARDZO duze znaczenie ale jak to sie mowi- zima jest co roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scypio Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 trzeba przezimowac te kilka dni, najgorsze chyba juz za nami-choc dzisiaj po 8 rano , u mnie -21 :] Idzie luty podkuj buty Dziś na termometrze w samochodzie -19, termoter za oknem pokazywał -21... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się