Jump to content

Przegrzewanie outbcka 2.5 '97 w automacie


xt6
 Share

Recommended Posts

Witam

Chyba jak każdy ostatnio udalem się pośmigac po białym i stalo sie! Po 5 minutach cisnienie w układzie było tak duże ze wywalilo prawie 3 litry plynu zbiornikiem wyrównawczym.

Nadmienie iż wentylator załącza sie prawidłowo i zmieniłem termostat pare dni temu,ponieważ przegrzewał sie wczesniej pare razy (tylko przy ostrym sprincie).

Nie mam żadnych kłopotów z temperaturą dopóki go nie pogonię mocniej...

Co może byc przyczyną?a może ten typ tak ma?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy chłodnica robi się ciepła po kilku minutach jazdy. Jeśli tak to raczej termostat nie jest winny. IMO wskazany test co2.

Link to comment
Share on other sites

Wyciąłem część postów. Panowie IRAZU i Andrzej Koper - jeśli chcecie porozmawiać sobie o wzajemnych uczuciach - to zbliżają się święta - więc wyślijcie sobie kartkę z życzeniami :) dalsze off topy będą się później kojarzyć ze Św.Mikołajem i kolorem czerwonym :twisted:

Link to comment
Share on other sites

raczej to nie termostat chlodnica jest ciepla 1 wentylator sie zalacza (2 podobno jest od klimy) w korku i przy spokojnej jezxdzie wszystko jest ok moze to chlodzenie skrzyni przy upalaniu dowala tak temperatury?jak to sprawdzic?

prosze mnie nie straszyc uszczelkami....to nieladnie :oops:

Link to comment
Share on other sites

prosze mnie nie straszyc uszczelkami....to nieladnie

Łatwo spr. silnik +- 2000 obr. i zajrzyj do zbiorniczka wyrownawczego i jak widac " banki powierza" to uszczelka jak nie to spr. chłodnicę wody ( w jakiejs firmie ) czy ma przepływ. Chyba powinien sie wlaczyc z pewnym opóznieniem drugi wentylator w tym modelu..

AK

Link to comment
Share on other sites

Przedmuchaj chlodnice, bo moze jest pozapychana trupami much lub innym smieciem.

 

i to moze byc przyczyna przegrzania silnika (czytaj wywalenia uszczelek)

bulgocze mi w zbiorniczku po przygazowaniu ale tak malo jeszcze pewnie to poczatek konca...

zrezygnowalem narazie z nadcisnienia w ukladzie chlodzenia (wywalilem dolna uszczelke z korka w chlodnicy)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

OJ masz takie samo autko jak ja i z tym samym problemem, który usunąłem zaraz po zakupie auta czyli 3 lata temu.

Niestety albo stety uszczelki, nie zgaduj z której strony tylko zrób obydwie.

Ponoć oryginalne były źle skonsrtuowane (zły pierścień). Silnik robiłem w wawie i zmieniałem uczczelki, planowanie, rozrząd, pompa, olej w czym się dało, łączniki stab. i kilka dobiazgów z zawieszenia. Kupując autko miałem podejrzenia co do przebiegu (chlew w aucie) ale zbyszek po rozbiórce stwiedził brak progów (100tkm na liczniku). Do dzisiaj cieszę się tym autem każdego dnia bez przygód, ale przyszedł już na niego czas ze względu na poprawę finansów i szukam nowego outbacka, bo nie ma lepszego kompromisu pomiędzy wysokimi krawężnikami i sniegiem.

TO JEST AUTO NIEZNISZCZALNE.

Ps Ostatnio widziałem taki model w usa z przebiegiem 430 tyś. mil

Oddam go w dobre ręce bo jest tego wart.

Link to comment
Share on other sites

też popieram tezę że są to uszczelki.

Mam ten sam model z automatem i niestety przytrafiło mi się to samo.

Temperatura skoczyła do max. wywaliło płyn chłodzący itd.

Nie znając wtedy jeszcze tego tematu po uzupełnieniu płynu jeżdziłem dalej.

Tobie tego NIE RADZĘ!!!

Na autostradzie po mocniejszym przepędzeniu zaczęło mi stukać w silniku i po zawodach.

Uszkodzone panewki, korbowody i głowica. Dlatego lepiej naprawiaj za wczasu. Ja niestety wydałem trochę kasy na silnik sprowadzany z Japonii.

Jeżeli chodzi o wymianę uszczelek pod głowicą to nie oszczędzaj na zamiennikach, bo teraz w ASO są już uszczelki o poprawionej konstrukcji i podobno nie było jeszcze z nimi kłpotów.

http://allwheeldriveauto.com/subaru-hea ... explained/

to strona na której jankesi ogarneli temat.

Jak chcesz to pisz na PW bo wcześniej - myśląc że to tylko uszczelka taką w ASO nabyłem.

Odsprzedam Ci taniej.

pozdawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...