Jump to content

Dziwna awaria


gieta
 Share

Recommended Posts

O co chodzi..? Dzis rano jadąc do pracy wszystko było OK. Zaparkowałem, zgasiłem silnik. Po 6-7 godzinach próbuje odpalić auto i nic! Rozrusznik kręci, auto nie odpala. Co jakis czas jeden cylinder coś przepala, jakby miał silnik zaraz "zaskoczyć". Wrociłem na sznurku. I tak mysle co to może być. Może pompa paliwa? Ale czy psująca sie pompa nie daje najpierw jakioś znać? Kabli u mnie nie ma, więc odpadają. Mam cztery cewki przy każdym cylindrze, wiec cztery na raz chyba nie padły. Jakies pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Może być pompa, ale też i czujnik położenia wału jak i parę innych tematów. Ja bym sprawdził na początek czy podaje paliwo (pompa). Jak tak to podłączył pod kompa i sprawdził resztę (czujnik położenia wału itd)

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odpo. zaczne od pompy, a potem czujniki. Tylko u mnie nie ma OBD, wiec zostaje wymruganie błędów. Mże być któryś czujnik walniety a "check" sie nie świecić?

Może na to wszystko mieć wpływ fakt, że 1,5 tygodnia temu na KJSie po przejeździe przez kałużę silnik zaczął przerywać? Jak woda odparowała, po paru minutach wszystko wróciło do normy.

Link to comment
Share on other sites

Pompa zwykle dosyć mocno wyje . Przed padnięciem słychać pompę.

Nie zawsze.

 

gieta, ja stawiam na pompę. Zaliczyłem dwie identyczne awarie w poprzedniej imprezie. W obu winne były pompy paliwa.

Link to comment
Share on other sites

gieta, ja stawiam na pompę. Zaliczyłem dwie identyczne awarie w poprzedniej imprezie. W obu winne były pompy paliwa.

Ja również. Jakiś miesiąc temu miałem identyczne objawy. Pojechałem na lancz GTekiem, a wróciłem na piechotę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

OK dzięki, zaczne od pompy. Tylko jak? Wystarczy posłuchać czy sie po włączeniu zapłonu "załącza"? Czy zbadac czy podaje paliwo?

 

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 10:32 pm ]

Widziałem/słyszałem to na Ordona :wink:

 

też startowałeś? czy oglądałeś? słychać było jak zaczął przerywać :o

Link to comment
Share on other sites

lukass napisał/a:

Widziałem/słyszałem to na Ordona :wink:

 

 

też startowałeś? czy oglądałeś? słychać było jak zaczął przerywać :o

Startowałem i to z całkiem niezłym wynikiem :razz: - 2 w klasie i 7 w generalce, co by tu duzo nie mówić to trochę wam wklepałem malutkim i słabiutkim :wink: Justy :mrgreen:

Tylo jak? Wystarczy posłuchac czy sie po włączeniu zapłonu "załącza"? Czy zbadac czy podaje paliwo?

Zbadać czy podaje paliwo, bo może załaczać, ale mieć połamane łopatki i nie dawać ciśnienia, choć bardziej prawdopodobne że usterka leży po stronie elektrycznej

Link to comment
Share on other sites

Zbadać czy podaje paliwo, bo może załaczać, ale mieć połamane łopatki i nie dawać ciśnienia, choć bardziej prawdopodobne że usterka leży po stronie elektrycznej

Pod siedzeniem z tyłu masz chyba i kostki elektryczne i przewód paliwowy ?

Link to comment
Share on other sites

Startowałem i to z całkiem niezłym wynikiem :razz: - 2 w klasie i 7 w generalce, co by tu duzo nie mówić to trochę wam wklepałem malutkim i słabiutkim :wink: Justy :mrgreen:

 

to fakt, wynik solidny. Ja z przygodami, kapeć na OS2, potem 2 x taryfa...

 

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 11:09 pm ]

Pod siedzeniem z tyłu masz chyba i kostki elektryczne i przewód paliwowy ?

 

to wiem. tak teraz mysle, że jak przed KJSem montowałem pasy szelkowe (przy zdjętej kanapie) to może coś sie rozpieło przy pompie. Jutro sprawdze...

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

obstawiam na czujnik pol walu korbowego lub walka rozrzadu

Raczej nie to niestety - w przypadku awarii tych czujników samochód ma problemy z odpalaniem na ciepło, na zimno zazwyczaj jest OK.

Link to comment
Share on other sites

obstawiam na czujnik pol walu korbowego lub walka rozrzadu

Raczej nie to niestety - w przypadku awarii tych czujników samochód ma problemy z odpalaniem na ciepło, na zimno zazwyczaj jest OK.

 

zazwyczaj, jak cewka ma przerwe na dobre to na zimno niestety tez

Link to comment
Share on other sites

wymrógałem błędy:

23 - przepływomierz

31 - czujnik położenia przepustnicy

 

Czy to możliwe, żeby dwie rzeczy padły w tej samej chwili? Czy przepływka z czujnikim przepustnicy są na tyle powiązane, że jak jeden z nich pada to drugi "nie daje sygnału"?

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

... Czy przepływka z czujnikim przepustnicy są na tyle powiązane, że jak jeden z nich pada to drugi "nie daje sygnału"?

pozdr.

 

Raczej jedno daje fałszywy sygnał, ale obydwa, do tego sprzeczne ze sobą i ECU nie wie co z tym począć.

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja mam bardzo podobny problem samochód nie odpala, doszedłem do wniosku że to rozrusznik bo słuchać tylko stuk i nic więcej :) Mam pytanie ? Jak go wykręcić bo zauważałem że jest z tyłu pod intercoolerem i skrzynią biegów. Czy któryś z tych elementów mam wykręcić? czy macie jakiś patent na niego ? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

do rozrusznika dojdziesz z góry, musisz wyjąć IC, śruby na klucz 12 plus śrubokręt do opasek przewodów powietrza, potem nasadowy/oczkowy 14 do rozrusznika, nie zapomnij odpiąć akumulatora przed wyjęciem rozrusznika. ale jak wyjmiesz IC, najpierw postukaj w rozrusznik trzonkiem młotka, może zawiesiły się szczotki, czasami wystarczy postukać :smile: i jest dobrze...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...