Skocz do zawartości

A moja Skoda to.....


bendi

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ekonomia to tylko podparta baaaardzo dużymi przebiegami, różnica w cenie aut jest spora a na dziś różnica w cenie ropa/benzyna coraz mniejasza. I będzie sie redukować bo coraz więcej sprzedaje sie dyzli, popyt na ropę rośnie i cena idzie w górę. Pewnie już niedługo cena bene=cena dyzel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Generalnie chyba nadszedł czas łamania stereotypów. Turbodiesle stają się "lepsze" od zwykłych bezynówek.

Przemyśl jeszcze raz co piszesz. POrównujesz najbardizej zaawansowane TURBO diesle, z wolnossącymi benzynami. W dodatku diesle mają łagodniejsze normy spalin i hałasu.

 

A według mnie to właśnie ekonomia jest jednym z ostatnich mitów o dieslach!

 

Tak właśnie porównuję na przykładzie nowej Octavii. Sam zobacz. Szczytem benzynowej technologii jest jakaś chuderlawa 2.0FSI (150KM) a tylko nieco droższy jest 2.0TDI (140KM). Starszy 1.9TDI (105KM) jest nawet tańszy. NIE MA lepszych benzyn w ofercie. Jakby były to bym chętnie do nich porównał. Np. do już legendarnego 1.8T ale jego już też nie ma.

 

Diesel pod względem osiągów do analogicznej benzyny w ogóle niema co startować. Jedyna zaleta tych silnków to ekonomia.

Jakby była to na pewno byłaby lepsza. Zgadzam się zupełnie. Tylko że teraz albo się robi wolne ssaki benzynowe, albo turbo... diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel pod względem osiągów do analogicznej benzyny w ogóle niema co startować. Jedyna zaleta tych silnków to ekonomia.

Jakby była to na pewno byłaby lepsza. Zgadzam się zupełnie. Tylko że teraz albo się robi wolne ssaki benzynowe, albo turbo... diesle.

 

 

 

Polityka producentów oraz ekofaszystowskie prawodawstwo niema nic wspólnego z technicznymi ograniczeniami silników benzynowych. Zobacz sobie na Lancera FQ 400 i poszukaj odpowiedniego turbo diesla... A jak chcesz coś co ma setki niutonometrów to zobacz jak jeździ moje auto - nie ma chyba turbo diesla na rynku który tak ciągnie przy 3 tys rpm. Może taki V10... na pewno nie dwulitrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polityka producentów oraz ekofaszystowskie prawodawstwo niema nic wspólnego z technicznymi ograniczeniami silników benzynowych. Zobacz sobie na Lancera FQ 400 i poszukaj odpowiedniego turbo diesla...

Napisałem "Turbodiesle stają się "lepsze" od zwykłych bezynówek." i tylko to. Napewno turbo benzyna poradzi sobie z turbo dieslem. W to nie wątpię.

 

A jak chcesz coś co ma setki niutonometrów to zobacz jak jeździ moje auto - nie ma chyba turbo diesla na rynku który tak ciągnie przy 3 tys rpm. Może taki V10... na pewno nie dwulitrowy.

A teraz możesz kupić takiego Focusa? Z cywilnych zaturbionych wersji WRC zastało tylko Subaru, Misiek i ... Fabia RS :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polityka producentów oraz ekofaszystowskie prawodawstwo niema nic wspólnego z technicznymi ograniczeniami silników benzynowych. Zobacz sobie na Lancera FQ 400 i poszukaj odpowiedniego turbo diesla...

Napisałem "Turbodiesle stają się "lepsze" od zwykłych bezynówek." i tylko to. Napewno turbo benzyna poradzi sobie z turbo dieslem. W to nie wątpię.

 

Też nie do końca prawda. Rzeczywiście nowoczesne silniki benzynowe wolnossące mogą uzyskiwać lepsze moce jednostkowe i tak dalej alepewnym koszte, noi dużą przeszkodą są normy spalin i hałasu.

 

 

A jak chcesz coś co ma setki niutonometrów to zobacz jak jeździ moje auto - nie ma chyba turbo diesla na rynku który tak ciągnie przy 3 tys rpm. Może taki V10... na pewno nie dwulitrowy.

A teraz możesz kupić takiego Focusa? Z cywilnych zaturbionych wersji WRC zastało tylko Subaru, Misiek i ... Fabia RS :wink:

 

 

Znowu mówisz o polityce producentów. Owszem był chwilę temu Focus RS, ale komuś przeszkadzał bo program anulowano po zrobieniu smiesznej ilości mimo dużych zamówień w salonach. W ogóle performance cars wszystkim tylko przeszkadzają, ekologom, tym od bezpieczeństwa, policji i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem ekscytowania sie elastycznoscia, jak chce efektownie przyspieszyc od 80 do 120 to nie bede katowal tej poczciwej piatki, tylko zapinam 3 i ogien :twisted: Elastycznosc jest domena turbodiesli, ja nie nawidze tego klekotu i lania gnojowki do baku ;) Takie diesle sa dla ludzi ktorzy nie lubia krecic aut na wysokich obrotach, i nie czerpia przyjemnosci ze zmieniania biegow :) za to faktem jest ze duzo mniej pala.

Co do Skody to nie lubie jej tak samo jak VW. Skoda buduje auta klasy sredniej na kompaktach i klasy wyzszej na klasie sredniej, czy to nie smieszne ;)

 

uważasz że dieslami jeżdżą tacy nudni ludzie co nie lubią zmieniać biegów?? to tak samo jakby uważać że w każdym Subaru siedzi rajdowiec. Generalizujesz kolego. Co do nierozumienia elastyczności to powiem Ci że jak ty dasz redukcję i ogień to ja pewnikiem w moim ukochanym kapeluszu czując chroniczny wręcz wstręt do zmian biegów -bleeeee- myknę obok Ciebie nie zdając sobie nawet sprawy że lecisz pełnym ogniem.

 

Rozumiem że można nielubić klekotu, ale żeby niecierpieć lania "gnojówki" :shock: :shock: ...... inwektywy Ci się pewnikiem skończyły

 

Nie napisalem ze nudni, ale ty oczywiscie sobie podopisywales co ci sie podobalo :P Ty bedziesz katowal ta swoja "piateczke" i wsluchiwal sie w ten klekot, a ja zapodam "trojeczke" i bede sluchal normalnego dzwieku :P Przesadzasz kolego, zalezy jakim autem bym jechal oczywiscie taki byl by wynik :) mnie nie rajcuje jazda na jednym biegu i czekanie na efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze i ja dorzuce pare groszy :) Moim zdaniem porownanie nowoczesnych turbo diesli i aut benzynowych troche mija sie z celem. Zarowno jeden typ auta jak i drugi jest przeznaczony dla innego kierowcy albo do innych zadan. Osobiscie poza GT posiadam VW 110@131 TDI. Bardzo lubie sie nim przemieszczac w trasie, jest wzglednie cichy a ilosc Nm pozwala na bezstresowa jazde. Diesel jest ciezki wiec nie buja sie przy wyprzedzaniu TIR'ow i daje poczucie spokojnej podrozy a w SI jest glosno, twardo i jest czula na podmuchy wiatru. To auto nie zostalo stworzone do wycieczek krajoznawczych i poki bedzie mnie stac nie bede SI traktowal jako auta rodzinnego. Najlepszym wyjscie byloby polaczenie komfortu, mocy i napedu ale tu wkraczamy w inne przedzialy cenowe gdzie nawet STI jest dosc tani :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel jest ciezki wiec nie buja sie przy wyprzedzaniu TIR'ow i daje poczucie spokojnej podrozy a w SI jest glosno, twardo i jest czula na podmuchy wiatru.

 

O ile dobrze pamiętam słowa Dyrekcji, diesel nie był oferowany ze względu na swój ciężar - zastąpienie aluminiowego silnika, ciężkim dieslem spowodowałoby pogorszenie rozkładu masy i gorsze prowadzenie w zakrętach - co specjalnie nie dziwi, bo taki dociążony przód miałby tendencję do podsterowności. Tak więc auto nie będzię się bujało od wiatru a od przeciążonego przodu :) Dlatego jeżeli faktycznie wejdzie już do oferty, to pojawić się ma w Legacy - w którym ta dodatkowa masa poczyni mniejsze zło niż w Imprezie. Nie wiem jak będzie z Foresterem.

 

Mnie interesuje natomiast, jakie są zalety turbo diesla w porównaniu do turbobenzyny - poza oczywiście spalaną ilością tańszego paliwa (bo to jest argument chwilowy, może stracić na znaczeniu po zrównaniu stawek akcyzy). Jak się ma do siebie czystość spalin obu konstrukcji, kosztów napraw, odporności na nasze paliwa, trwałości, głośności i brzmienia oraz ceny zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chodzily przypadkiem po necie plotki, ze Subaru pracuje nad aluminiowym dieslem i to dlatego jeszcze go nie ma w ofercie? :roll: chyba ze mi sie snilo...

 

W ogole, to stworzmy osobne fora pt. "Dyskusje na temat sensownosci wprowadzenia diesla w Subaru/Dyskusje na temat wyzszosci benzyny nad dieslem i vice versa" oraz "Gaz w Subaru" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chodzily przypadkiem po necie plotki, ze Subaru pracuje nad aluminiowym dieslem i to dlatego jeszcze go nie ma w ofercie? :roll: chyba ze mi sie snilo...

 

No w sumie też o tym słyszałem, ale na ile jest to prawdziwe, to nie wiem. Więc przyjmuję założenie, że będzie żeliwny ale boxer :)

 

W ogole, to stworzmy osobne fora pt. "Dyskusje na temat sensownosci wprowadzenia diesla w Subaru/Dyskusje na temat wyzszosci benzyny nad dieslem i vice versa" oraz "Gaz w Subaru" :P

 

Sensowność wprowadzenia diesla jest, bo znajdą się na niego klienci. Ale faktycznie jakieś takie forum techniczne gdzie można by zawrzeć wszelakie dyskucje o gazie, dieslu benzynie itp. było by całkiem fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensowność wprowadzenia diesla jest, bo znajdą się na niego klienci. Ale faktycznie jakieś takie forum techniczne gdzie można by zawrzeć wszelakie dyskucje o gazie, dieslu benzynie itp. było by całkiem fajne.

 

Swego czasu gorąco postulowałem utworzenie takiego. I nadal podpisuję się obydwoma rękoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziendobry!

Jest to moj pierwszy post na tym forum dlatego chcialbym wszystkich serdecznie przywitac ;)

 

Postanowilem sie zarejestrowac, poniewaz strzela mnie gdy slysze argument pt. "elastycznosc". W moim skromnym mniemaniu, skrzynia biegow sluzy do tego, zeby jej uzywac zgodnie z przeznaczeniem... A jej przeznaczenie to wlasnie zmiana biegow ;) Jezeli kogos interesuje bezstresowa jazda niech sobie kupi automat :twisted:

 

Poza tym chcialbym zauwazuc, ze to co dla dieselowcow jest sufitem, dla benzynowcow jest podlaga... Krotko mowiac, aby dobrze przyspieszac dieselem, w poczatkowej fazie nie trzeba redukowac biegu, jednak gdy ropniak zaczyna slabnac, prychac, wyc i skowytac i domaga sie wbicia wyzszego biegu, benzynka dalej ciagnie... i dalel... i dalej... A stad sie wlasnie bierze moc! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad bierze sie tak wielkie parcie na rozwoj tej technologi.

 

Bo diesel, z racji parametrów i mniej skłonnego do gwałtownych wybuchów paliwa, lepiej sprawdza się w maszynach uzytkowych. Także tych typu wozy bojowe... Więc paru producentów robi badania nad nowymi rozwiązaniami dla diesla za pieniądze z zamówień rządowych, a nie za własne... No i potem, niejako przy okazji, jest co wrzucić do osobówek... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "Turbodiesle stają się "lepsze" od zwykłych bezynówek." i tylko to. Napewno turbo benzyna poradzi sobie z turbo dieslem. W to nie wątpię.

Też nie do końca prawda. Rzeczywiście nowoczesne silniki benzynowe wolnossące mogą uzyskiwać lepsze moce jednostkowe i tak dalej alepewnym koszte, noi dużą przeszkodą są normy spalin i hałasu.

Oczywiście, że tak. Są genialne silniki np. Hondy (stary 1.6VTI(160KM), silniki Integry,Tupe-R'ów, S2000).

 

Znowu mówisz o polityce producentów. Owszem był chwilę temu Focus RS, ale komuś przeszkadzał bo program anulowano po zrobieniu smiesznej ilości mimo dużych zamówień w salonach. W ogóle performance cars wszystkim tylko przeszkadzają, ekologom, tym od bezpieczeństwa, policji i tak dalej.

 

Znam tą historię z Focusem RS :(. Rzeczywiście piszę o polityce producentów, bo tak na to patrzę. Biorę np. 100 000PLN i co mogę kupić? I na przykład decydując, że kupię Skodę osobiście wziąłbym diesla na zasadzie mniejszego zła. Jakby był nadal silnik 1.8T to bym na diesla nawet nie popatrzył. A tak chcąc kupić samochód z większym kopem muszę kupić turbo diesla, bo benzyny jakoś wygrzeczniały. Pewnie z tych powodów o których piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To parcie bierze się pewnie z dużego popytu na rynku i checi zaspokojenia go(czyli zarobku), po drugie pewnie ta technologia miała spore rezerwy i gwarantowała szybki jej rozwój a efekt nowości to w motoryzacji spory atut, po trzecie gdy czyniono nakłady inwestycyjne na badania i produkcję turbodizli była duża różnica w cenie ropy i benzyny wiec opłacało i opłaca sie dalej walczyć o ten rynek. Sukces rynkowy tłumaczy chyba wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy w Europie cena ON nie jest sztucznie utrzymywana na niskim poziomie? Bo np w US, ON jest raczej drogim paliwem. Pozatym ON chyba bardziej zanieczyszcza powietrze.

Wedlug mnie, ON nigdy sie nie przyjmie w stanach w autach osobowych, chociaz sa plany na jego wieksze spopularyzowanie. Przegra z hybrydami.

Subaru spoznilo sie z dieslem o jakies 15 lat, wedlug mnie nie powinni marnowac pieniedzy na jego budowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON nigdy sie nie przyjmie w stanach w autach osobowych, chociaz sa plany na jego wieksze spopularyzowanie. Przegra z hybrydami.

Subaru spoznilo sie z dieslem o jakies 15 lat, wedlug mnie nie powinni marnowac pieniedzy na jego budowe.

 

Święta prawda. Nie tylko w Stanach prawdopodobnie diesel przegra z hybrydami... Gdzie indziej też. W ogóle ropa i pochodne są dziś paliwem zbyt "wrażliwym" politycznie, żeby na dłuższą metę świat zachodni mógł sobie pozwolić na jego dotychczasową dominację. Stąd coraz szybsze prace nad róznego rodzaju alternatywnymi pomysłami. Nie tylko hybrydy z udziałem elektryki, ale też wodór itp.

Wielkie koncerny naftowe będą próbować to jeszcze przez jakiś czas opóźniać, bo maja zbyt wiele niezamortyzowanych inwestycji w infrastrukturę, ale - jak sądzę - trendu nie odwrócą.

Więc niestety, nasze dzieci (wnuki?) już nie zaznają smaku taaaakich fajnych silników benzynowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy w Europie cena ON nie jest sztucznie utrzymywana na niskim poziomie? Bo np w US, ON jest raczej drogim paliwem.

 

Jest, ma mniejszą akcyzę niż beznzyna. ON zawsze powinien być droższy od benzyny, bo produkcja jest droższa - zresztą w rafinerii przed opodatkowaniem, za ON więcej się płaci niż za benzyny.

 

Pozatym ON chyba bardziej zanieczyszcza powietrze.

Wedlug mnie, ON nigdy sie nie przyjmie w stanach w autach osobowych, chociaz sa plany na jego wieksze spopularyzowanie. Przegra z hybrydami.

 

Owszem, silniki diesla mają osobne normy emisji spalin i są one mniej rygorystyczne niż dla benzyn. Zressztą o ile pamiętam Mercedes miał problemy w Kalifornii z homologacją E klasy z silnikiem Diesla (na common rail - czyli całkiem świeża konstrukcja).

 

Subaru spoznilo sie z dieslem o jakies 15 lat, wedlug mnie nie powinni marnowac pieniedzy na jego budowe.

 

Silnik o ile wiem już mają - znaczy działający prototyp, teraz pewnie testują go w jamiś legacu na jakiejś pustyni. Założenia wstępne mówiły o 40 tys sztuk sprzedanych w europie w ciągu roku - bo gdzie indziej nie planują. Chyba, że znowu coś pokręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy w Europie cena ON nie jest sztucznie utrzymywana na niskim poziomie? Bo np w US, ON jest raczej drogim paliwem. Pozatym ON chyba bardziej zanieczyszcza powietrze.

Wedlug mnie, ON nigdy sie nie przyjmie w stanach w autach osobowych, chociaz sa plany na jego wieksze spopularyzowanie. Przegra z hybrydami.

Subaru spoznilo sie z dieslem o jakies 15 lat, wedlug mnie nie powinni marnowac pieniedzy na jego budowe.

Przecież w Germani cena ON i benzyny jest praktycznie taka sama>

Diesle kupuja głównie firmy bo mają jakieś tam ulgi podatkowe.

Podobno diesle są bardziej ekologiczne.

Ugrzecznienie benzyn wynika z konieczności spełnienia coraz bardziej ostrych norm emisji świństw w spalinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, ma mniejszą akcyzę niż beznzyna. ON zawsze powinien być droższy od benzyny, bo produkcja jest droższa - zresztą w rafinerii przed opodatkowaniem, za ON więcej się płaci niż za benzyny.

 

Hola, hola ;).

 

Podczas destylacji ropy naftowej otrzymuje się ok. 20% benzyny! Aby uzyskać więcej, należy wyższe frakcje destylacji ropy poddać krakingowi, czyli procesowi rozszczepiania długich łancuchów węglowodorowych na krótkie. Tymi wyższymi frakcjami destylacji są np. ON, którego ogrzewanie powoduje uzyskanie benzyny + gazów krakowych...

 

Więc łatwiej uzyskać ON, tylko jest on bardziej zanieczyszczony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...