Skocz do zawartości

Problemy z OBKiem


Aga

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

olej z benzyną wyparowuje

 

napisali o tym zjawisku na nalepce motul 15w50 który jest na to w miare odporny oraz podobno na typ oleju shell 5w40 ale nie wiem na ile w tym prawda, fakt był taki, że zdecydowanie mniej ubywało 5w40 shell niż 5w50 m1

 

to znaczy m1 0,5l na 1000km

shell 5w40 0,5l na 3000km

 

ale nie wiem na ile to był przypadek, na ile styl jazdy albo coś jeszcze innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch Moimi ostatnimi nie subaru Audi i nissan . Audi psuło mi się strasznie - to był powód przesiadki na legaca . Audi się psuło , ale oleju nie brał . Nisan oleju nie brał , a gdy go sprzedawałem , to miał 420kkm za liczniku . Kurde - może ja nie potrafię jeżdzic ? Czasami nachodzi mnie myśl , żeby pojechać na jakąś poważną pojeżdżawkę i poprawić spalanie oleju :mrgreen:

 

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 11:30 pm ]

napisali o tym zjawisku na nalepce motul 15w50 który jest na to w miare odporny

To by wiele wyjaśniało dlaczego jestem odporny na reklamy :mrgreen: Potrafią zapłacić miliony za hasła marketingowe , aby tylko na frajerach zarobić . To jest niezaturbiony i nie upalany silnik i po co pchać pieniądze na ...... szkoda gadać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niezaturbiony i nie upalany silnik i po co pchać pieniądze na ......
Olej, który i tak jest za gęsty dla tego silnika :P

 

BTW dobre silniki nie biorą oleju dużo albo wcale.

Na ten oto przykład mogę podać swojego WRXa, który oleju nie bierze w ogóle. A warunki w jakich ten silnik pracuje można nazwać mocno upalano-extrymalnymi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że istnieją silniki 2.5, które oleju nie biorą , mam nadzieję, że mój się do nich zalicza

a z ciekawości: którym olejem zalano nowe serce?

 

przedostaje się paliwo do oleju i wtedy olej wyparowuje pod wpływem temp.

a jesli praca silnika jest zbyt krótka to podobno może ta mieszanka nie zdążyć odprawować i paliwko zostaje w misce a tam "psuje" olej...

 

to znaczy m1 0,5l na 1000km

shell 5w40 0,5l na 3000km

bardzo możliwe... o specyfice M1 5W-50 było trochę wątku olejowym, o różnej trwałości modyfikatorów lepkości w olejach np. 10W-30 i 5W-50 też było.. oba oleje robione na bazie zimowego 5W tyle, że inne dodatki..

 

BTW dobre silniki nie biorą oleju dużo albo wcale.

Na ten oto przykład mogę podać swojego WRXa, który oleju nie bierze w ogóle.

dla pewności jakości swojego silnika zrób test zawartości paliwa w oleju - jak nie będzie to medal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę to zrobisz doktorat z tematu olejowego :mrgreen: Czemu jest to wszystko takie ważne ? Czemu do normalnej jazdy lać drogie i nie zawsze dostępne od ręki oleje ? Przecież jazda miejska nie stawia dużych wymagań . Ludzie fascynują się etykietami tak jakby sami badali te oleje we własnych laboratoriach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SynPower czy MaxLife?

Myślisz, że mechanik wlałby mi do prawie nowego silnika MaxLife? Mam prawie nowy blok, tylko głowice stare :wink:

 

A za kilka tysięcy km mam przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawę uważam za zamkniętą

hmmmm zdawało mi się, że OBK już jeździ, a tu znów posty o piciu oleju, wysychaniu benzyny i różnych inszych pierdołach...

 

Zastanawia mnie, dlaczego porzedni na wolnych obrotach nie pracował tak równo i cicho.

nie tylko ciebie...

 

Na koniec jeszcze dodam, że wcale nie przestałam lubić Subaru :mrgreen:

cieszymy się Twoim szczęściem ;) teraz czas cieszyć sie jazdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu znów posty o (...)

trochę offtopa się tu wdarło ale jak się pojawia duet AdaSch + wlyszkow, to wiadomo o czym będzie dyskusja :twisted: :wink:

 

teraz czas cieszyć sie jazdą...

Jazda OBKiem cieszy mnie niezmiernie :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że mechanik wlałby mi do prawie nowego silnika MaxLife?

Valvoline, jak pamiętam, oficjalnie mówi, że MaxLife to i do nowych silników się nadaje :twisted: .

Oficjalnie to to się nadaje do silników z przebiegiem ponad 100 000 km.

:roll:

Jak dla mnie to tyle o olejach w tym wątku :wink:

 

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojęcia nie mam, w każdym razie na wolnych obrotach nadwozie czasem wpadało w dziwne wibracje (samochód się trochę trząsł) - nie chcę nic sugerować. Dzwoniłam dzisiaj do Krakowa, ale silnik jeszcze nie jest rozebrany z powodu braku czasu. Dowiedziałam się coś tam, ale nie chcę wywoływać wilka z lasu, bo sprawa tamtego silnika jest zamknięta. Mam nadzieję, że się dowiem kiedyś co w środku w nim było, bo silnik na pewno będzie rozebrany, w końcu zostawiłam go jako silnik do remontu.

 

Podobno TTTM, u mnie tez czasem lekko sie kolysze na wolnych obrotach, no cóż, przeciez to boxer :mrgreen:

 

Co do instalacji gazu, to prosty rachunek, dla mnie zwrocilo sie w niecaly rok a jezdze podobnie ok 20-25kkm/rok :mrgreen:

 

BTW. Z jakiego roku masz obecnie silnik i po jakim przebiegu, jak teraz wyglada kwestia oleju ?

Ja sie w serwisie dowiedzialem, ze praktycznie kazdy boxer ma prawo brac troche oleju a w OBK z tych lat to praktycznie norma. Moj jakosc zaraz po kupnie nie bral, ale przegonilem go troche po autostradach i juz bierze :mrgreen: To znaczy im weicej jezdze "dynamicznie" na trasie to wiecej lyknie, w miescie nic, srednio wychodzi ok. 1l-2l co przeglad (15kkm). Podobno cos te silniki pozniej mialy poprawiane w tej kwestii, ale nie moge dojsc co :???:

 

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 7:11 pm ]

Jeszcze trochę to zrobisz doktorat z tematu olejowego :mrgreen: Czemu jest to wszystko takie ważne ? Czemu do normalnej jazdy lać drogie i nie zawsze dostępne od ręki oleje ? Przecież jazda miejska nie stawia dużych wymagań . Ludzie fascynują się etykietami tak jakby sami badali te oleje we własnych laboratoriach .

 

Mam podobne zdanie, a tego Valvoline MaxLifa, raz mialem zalanego i wlasnie mi go najwiecej lyknal :razz: Dodatkowo nigdzie nie moglem go dostac na dolewki (bylem wtedy duzo w trasie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. Z jakiego roku masz obecnie silnik i po jakim przebiegu, jak teraz wyglada kwestia oleju ?

sherif czepiasz się , bo silnik został zbudowany dla konkretnej klientki - wróć do początku strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, dziękuję, ale OBK naprawdę mało pali, tyle samo co stara meganka 1.6 :twisted::mrgreen:

 

 

czyli około 10-11 litrów w mieście, na trasie wg wskazań kompa było 8,2 :razz: :mrgreen:

 

to za ile lat zacząłabym na tym zarabiać (oszczędzać), rocznie przejeżdżam około 20-25 tysięcy km :roll: :?:

 

Za jakieś 10 miesięcy, ale w między czasie 50% rabatu z każdym tankowaniem,... wyraźnie poprawia chumor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec jeszcze dodam, że wcale nie przestałam lubić Subaru :mrgreen:
No myślę, że limit pecha silnikowo-olejowego wyczerpałaś całkowicie. Fajnie, że auto już śmiga :grin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...