grzywaczewski Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 carfit, 100% racji tylko ze... ...mam Gedore 10-100 Nm i Bahco 70-300 Nm. Orgastyczne zabawki. Niemniej przymierzam sie do okazyjnego (ponizej 100 PLN) zakupu na alledrogo jakiegos LUXa zeby dokrecac kola na wyjazdach. Nie potrafie powiedziec "NIE" na "pozycz", a po co mi dodatkowy stres. Z tego powodu do domowego warsztatu nazbieralem Facom'ow, Gedore, Wiha... a w wyjazdowej skrzynce leza Stanley'e, wspomniane Hansy (zlego slowa nie powiem), Topex'y itd. Taka jeszcze mysl, ze wiekszosc momentow dokrecania srub w kolach - praktycznie kazdego producenta - to widelki 20 Nm. Z taka tolerancja kazdy klucz da rade, nawet wychylowy. Nic, musze konczyc marudzenie bo Ivi jakies "szpilki" chce ogladac :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Ja uzywam klucza dynanometrycznego tylko marki craftsman mnie nie stac na kupowanie kliku kluczy w roku wole drożej jeden ale pożadnej marki. A ten craftsmana ma dożywotnią gwarancję Jak by któś był chętny to mam jeszcze jeden taki sam do odsprzedania w przyzwoitej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 ipsx82, stowka? Hehehehe... Z budzetowych to Jonnesway daje rade, a pozniej Proxxon. Jesli ma byc przyzwoity, to ponizej nie ma co schodzic. Przy okazji, katowal ktos udarowe klucze nasadowe 1/2" by Yato? Sa relatywnie niedrogie, a jesli chodzi o udar to wybor wydaje sie byc slaby. Albo tanie Yato, Airpress itp., albo drogi Ingersoll itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Niniejszym przyznaje sobie złotą łopatę za odkop, ale mam pytanie. Noszę się z zamiarem kupna klucza dynamometrycznego głównie do dokręcania kółek. Proszę o potwierdzenie , że w Subaru dokręca się koła na 120Nm. Chciałbym wybrać klucz we właściwym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Ty na poważnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Wg mnie 94 lub 96 Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Ty na poważnie? Ta, a co w tym dziwnego? Wg mnie 94 lub 96 Nm. Chyba mało. W instrukcji do BRZ stoi 120 Nm, w instrrukcji do Legacy nie znalazłem informacji. Mam natomiast service manual do Legacy 2008 w pdf i tam też jest 120 Nm. Wychodzi na to, że najlepszy byłby klucz do ok. 150 Nm, ale chciałbym poradzić się jeszcze tych co mają klucze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Ty na poważnie? Ta, a co w tym dziwnego? Wg mnie 94 lub 96 Nm. Chyba mało. W instrukcji do BRZ stoi 120 Nm, w instrrukcji do Legacy nie znalazłem informacji. Mam natomiast service manual do Legacy 2008 w pdf i tam też jest 120 Nm. Wychodzi na to, że najlepszy byłby klucz do ok. 150 Nm, ale chciałbym poradzić się jeszcze tych co mają klucze. Słabo szukałeś. Legacy 2005 EU - 90Nm. Steel Wheel.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Jak wspomniałem mam service manual legacy 2008 i tam jest jak byk 120 Nm ale nie wiem czy to z wersji US czy EU. Różnica spora bo 30%. 2005 to przedlift i inne felgi. W 2008 są inne felgi i 17' może stąd różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Jak wspomniałem mam service manual legacy 2008 i tam jest jak byk 120 Nm ale nie wiem czy to z wersji US czy EU. Różnica spora bo 30%. 2005 to przedlift i inne felgi. W 2008 są inne felgi i 17' może stąd różnica. Dla wersji Legacy 2008 US jest faktycznie 120Nm. Właśnie sprawdziłem dla Legacy 2008 EU jest tak: Wheel nut tightening torque:100 N·m (10.2 kgf-m, 73.8 ft-lb) Rodzaj felgi nie ma znaczenia. Sam byłem przekonany, że jest ~108Nm (jak w poprzednim moim wozidle). Nie używam klucza dynamometrycznego do dokręcania nakrętek. Wyczucie w rękach mi wystarcza. Nie zdarzyło mi się jeszcze urwać śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Ok czyli: Legacy 100 BRZ 120 czyli klucz do 150 lub 200 Nm. Ja nie mam wyczucia, i wulkanizatorzy chyba też nie. Kiedyś musiałem wezwać właściciela serwisu do mojego garażu, żeby mi odkręcił koło, które dokręcili jego pracownicy. Walą pneumatykiem ustawionym na ciężarowy i osobowy a potem się męcz człowieku na poboczu. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 To są zwykłe pneumatyki do osobowych, do ciężarowych jest zupełnie inny sprzęt. Ja również dokręcam ręcznie, być może to kwestia praktyki. Jak dociągają pneumatykiem to jest kiepski wulkanizator/mechanik. Albo ręcznie, albo dyno. Ale kupowanie klucza na użytek domowy mija się z celem, tak uważam. No bo ile razy go użyjesz w roku, raz ? Sam opon nie zmienisz więc i tak jedziesz do wulkanizatora. A co do klucza - to muszą przechodzić co jakiś czas - kalibrację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Mam 3 klucze 5-20;20-100 i 80-400 nm wbrew pozorom te mniejsze sa często używane. Sruby zawieszenia , miski olejowej, sruby korków spustowych 40 nm, ustawienie lozysk stozkowych dyfra na 10.3 nm - ciekawe kto ustawi na wyczucie, pokrywy dekli 5 Nm itd. Każda śruba ma w zależności od jej twardości i średnicy max moment dokrecania. Trzeba pilnować aby nie przeciągnąć gwintu zwłaszcza w aluminium 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Zgadzam się kolego 4mamut, ale przedmówca wyraźnie zaznaczył że potrzebuje do śrub kół, a tam jest duży moment, rzadko indziej spotykany Co do rzeczy które wymieniłeś popieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 pamietajcie zeby nie zostawiac kluczy dynanometrycznych na dluzszy czas skreconych na dana wartosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Potrzebuje klucz do kół bo do każdego auta mam dwa komplety. Jeżeli kupie klucz do spółki to jeszcze bardziej sie opłaca. Nawet jeżeli wulkanizator dociąga koła kluczem dynamometrycznym to na pewno za każdym razem nie ustawia wg tabeli do danego modelu samochodu. W zakresie jaki potrzeba do dokręcania kół myśle że nie trzeba wypasu typu Gedore i myśle że taki Hansa za 200 zeta wystraczy. 2 stówki w dzisiejszych czasach. Chodzicie na zakupy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Ja mam klucz do domowych zastosowań - w weekend wymieniłem koła w obu autach. Jesienią zmieniałem u wulkanizatora i kazałem wyważyć także te, które miały czekać do lata. Żaba, elektryczny klucz udarowy i klucz dynamometryczny i załatwiam sprawę wtedy gdy chcę i szybciej, niż jazda do warsztatu. Sprzęt już dawno się zwrócił. Ale przyznam, że mam dużo miejsca pod dachem na taką zabawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 U mnie wulkanizator dokręcał 130 nm , twierdził ,że to nie jest obliczone do tych nakrętek ,które mam i gość który to obliczał nie wziął pod uwagę tego, że te auta jeżdżą bokami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 U mnie wulkanizator dokręcał 130 nm , twierdził ,że to nie jest obliczone do tych nakrętek ,które mam i gość który to obliczał nie wziął pod uwagę tego, że te auta jeżdżą bokami a pozniej sie uzytkownicy dziwia ze im sie szpilki ukrecaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 U mnie wulkanizator dokręcał 130 nm , twierdził ,że to nie jest obliczone do tych nakrętek ,które mam i gość który to obliczał nie wziął pod uwagę tego, że te auta jeżdżą bokami Ty tez ze powinieneś dac lepsze szpilki i nakrętki Wysłane z mojego Honor 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się