Skocz do zawartości

Duży przegląd czyli 'rozrząd'


limeryk

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy , na dniach czeka mnie duży przegląd - wymiana paska rozrządu, ustawianie luzów zaworowych, wymiana świec i...na co jeszcze zwrócić uwagę. Jakie płyny idą do wymiany i jak auto będzie rozprute co przy okazji warto sprawdzić ?

MY99 2.0AT

 

Nie wiem jak długo masz auto ale płyny bym wymienił wszystkie czyli hamulce, chłodniczy, wspomagania, oleje w skrzyni, dyfrach...

 

Sprawdzenie luzów to koszt zdaje się 1200 zł jak nie "lepiej" , gdy ja pytałem u Zdanowicza czy warto to robić (a auto [GT-ek] ma 10 lat i wg książki przy tym kilometrażu powinno mieć zrobione ewentualne luzy) powidziano mi "jak silnik pracuje równo i nic się nie dzieje to luzów nie powinno być i szkoda kosztów".

 

Nie wiem ile w tym prawdy jest ale nie robiłem i jeżdżę dalej.

 

Jak wymieniasz świece i olej - weź sobie swoje świece i po wykręceniu oceń ich ich stan - może wcale ich nie trzeba wymieniać :) chociaż ja wymieniłem bo koszt stos. niewielki, ale stare świece zatrzymałem.

 

Zatrzymaj sobie swój filtr oleju - podobno po jego rozkrojeniu można sprawdzić czy jest tam dużo syfów - opiłków itd... o czymś one ponoć świadczą, że panewki czy cuś ;)

 

 

Jak rozrząd to rozumiem kompletny z rolkami? a pompa wody?

Co do tego co jeszcze można sprawdzić by "rozłożonym" silniku niech się fachowcy wypowiedzią - nota bene gdzie będziesz to robił, ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie jestem po ;) w poniedzialek odbiera

 

wymiana rozrzadu

sprawdzenie i regulacja zaworow (warto sprawdzic co 100k km - u mnie juz byly popodpierane)

wymiana wszystkich plynow: chlodniczy, motor, skrzynia, dyfry, hamulcowy, sprzeglowy

 

pelny duzy przeglad

 

troche kasy peknie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tak dla porządku, skoro otworzyłem temat to zakończę. Zrobili mi rozrząd, to się da zrobić przez 1 dzień 8-17. Duże dzięki TZD za podpowiedzi, majstrowie sami wiedzieli co robić i to się dokładnie zgadzało z Twoimi wskazaniami. Wymienili wszystkie płyny, sprawdzili hamulce, zawory - tutaj mówią nadal żeby nie ruszać póki nic się nie dzieje i że szkoda kasy dla samej ciekawości, 200 kkm i nic się nie działo więc zostawili w spokoju, może przy 100kkm były ustawiane bo trudno uwierzyć żeby chodziły przez 200 kkm bez regulacji, za to świece sfajczone na maxa, szczelina chyba 2mm albo lepiej, elektroda to stożkowy kikut (czy to nie zbyt wysokie napięcie?, nie słyszałem o powodach takiego zużycia). Najdziwniejsze, że to nijak się nie przekładało na wysokie spalanie, hałas albo utratę mocy. Zero różnicy. Za to 3 rolki zdecydowanie do wymiany, łożyska już wyrobione z luzami, razem z napinaczem tez skopanym i to podrożyło o około PLN tysiąc, myślę że rolki przeżyły całe 20kkm i nie były wymieniane przy 100kkm -były oryginalne, oglądałem całe złomowisko, pasek o dziwo wyglądał jak nowy ale wiadomo że mikropęknięć się nie zobaczy a jak jest nakaz co 100kkm to tak się robi i nie dyskutuje. +filtr paliwa - mus co 100 kkm, oleje przekładniowe, automatu, filtr skrzyni biegów... Przy okazji uszczelnienie osłony zaworów do wymiany, 2 żarówki, obejrzeli zawieszenie, opukali okolice, podokręcali parę śrubek i kazali jechać. Tak sie skończył największy remont w życiu MY99 2.0AT. 4kPLN zmieniło właściciela.

 

Koledzy ,e rozprute co przy okazji warto sprawdzić ?

MY99 2.0AT

 

Nie wiem jak długo masz auto ale płyny bym wymienił wszystkie czyli hamulce, chłodniczy, wspomagania, oleje w skrzyni, dyfrach...

 

Sprawdzenie luzów to koszt zdaje się 1200 zł jak nie "lepiej" , gdy ja pytałem u Zdanowicza czy warto to robić (a auto [GT-ek] ma 10 lat i wg książki przy tym kilometrażu powinno mieć zrobione ewentualne luzy) powidziano mi "jak silnik pracuje równo i nic się nie dzieje to luzów nie powinno być i szkoda kosztów".

 

Nie wiem ile w tym prawdy jest ale nie robiłem i jeżdżę dalej.

 

Jak wymieniasz świece i olej - weź sobie swoje świece i po wykręceniu oceń ich ich stan - może wcale ich nie trzeba wymieniać :) chociaż ja wymieniłem bo koszt stos. niewielki, ale stare świece zatrzymałem.

 

Zatrzymaj sobie swój filtr oleju - podobno po jego rozkrojeniu można sprawdzić czy jest tam dużo syfów - opiłków itd... o czymś one ponoć świadczą, że panewki czy cuś ;)

 

 

Jak rozrząd to rozumiem kompletny z rolkami? a pompa wody?

Co do tego co jeszcze można sprawdzić by "rozłożonym" silniku niech się fachowcy wypowiedzią - nota bene gdzie będziesz to robił, ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tyle poszło z karty, ale pracy tam było sporo i na kwicie wszystko widać, czyli materiały razem z robocizną, ten długi pas to ponad 400 z włożeniem, lista długa na całe A4. Teraz następne 100 000 km a w międzyczasie ileś ton paliwa, kilka wiader olejów, płynów, parę kilo klocków i tysiące godzin w korkach, kilkudzisięcu pojebanych gliniarzy co polują zza krzaków, setki radarów dla haraczu bo gminy potrzebują na bryki dla swoich bonzów, beemwiarze z kompleksami subaru co na widok imprezy dostają świra i wyprzedzają na trzeciego itd ! Takie jest życie samochodziarza, byle samemu nigdzie nie przywalić !!.

 

4kPLN zmieniło właściciela.

 

o w mordę,

 

rozumiem, że brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

limeryk, Co obejmuje te 4kPLN? Czy to absolutnie wszystkie części (oleje, rozrząd, wszystko wszystko?) i robociznę? Czy miałeś jakieś części już swoje kupione wcześniej?

 

No i gdzie robiłeś? Może być na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gdzie robiłeś? Może być na PW.

Co wy Panowie z tym PW. Niedługo chyba zejdziemy do podziemi lub na jakieś fora alternatywne :mrgreen:

No ale żeby nie było OT. Robiłem "duży przegląd" tj. rozrząd+świece+końcówki drążków+olej w dyfrze-olej w silniku i zapłaciłem coś 3,6tPLN brutto. Jestem zadowolony a robiłem w ASO. Dokładnymi danymi służę na PW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat wszyscy straszą dużym przeglądem, ja tak sie cieszyłem, że kupiłem auto "po" a gdy pojechałem wymienić sprzęgło, bo wyprzedzanie zaczeło być cokolwiek takie sobie, doszło "to", doszło "tamto", tu jakaś pierdółka tam jakieś łożysko... I zostawiłem ponad 4 tys... :???: Nie wspomne, że niedużo wcześniej musiałem wymienić tylne amortyzatory...

Cóż, taki los...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że każdy 'duży przegląd' się różni, dlatego nie porównujmy cen bo to niczego nam nie wyjaśnia. Jeden wymienia rolki drugi uszczelniacze, ale w przypadku identycznej naprawy te ceny mogą się różnić w ASO nieznacznie. Najważniejsze jest podejście i fachowość mechaników, tutaj nieocenione mogą być doświadczenia każdego z nas. Najgorzej jak się trafi nowy który dopiero ćwiczy paluchy na naszym autku, na innych forach, np Audi to horror lepszy od 'Szczęk". I tak, niedawno, kolega z tego forum mi mówił jak dopuścili jakiegoś łapciucha do jego forka i tylko dzięki temu że był jeszcze w warsztacie zorientował się, że coś złego się dzieje wokół jego samochodu. Nie mam pewności czy imienne pochwały są celowe, ale chyba tak, może poza jednym wyjątkiem że wychwalani zaczną podbijać cenę.

 

 

Od lat wszyscy straszą dużym przeglądem, ja tak sie cieszyłem, że kupiłem auto "po" a gdy pojechałem wymienić sprzęgło, bo wyprzedzanie zaczeło być cokolwiek takie sobie, doszło "to", doszło "tamto", tu jakaś pierdółka tam jakieś łożysko... I zostawiłem ponad 4 tys... :???: Nie wspomne, że niedużo wcześniej musiałem wymienić tylne amortyzatory...

Cóż, taki los...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy Panowie z tym PW. Niedługo chyba zejdziemy do podziemi lub na jakieś fora alternatywne :mrgreen:

 

Dokładnymi danymi służę na PW :mrgreen:

 

:lol:

 

Tak tylko - lepiej być bardziej niż mniej ostrożnym na tym forum - w końcu jesteśmy tutaj gośćmi i znamy regulamin. Chciałem się dowiedzieć, skąd taka suma i co zawierała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Wszystko jasne ale nie wpadajmy w paranoję. Z drugiej strony rozumiem problem. Jest to bardzo wazny przegląd, a nawet chyba najważniejszy, dlatego zdecydowanie zwracałbym uwagę na wykonawcę a nie na cenę. Z wypowiedzi forumowiczów wynika, że nawet niektóre ASA nie do końca ogarniają temat. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za całość zapłaciłem 2,3k zł brutto
co masz na myśli pisząc "całość"? Wszystkie części + robocizna? Przecież nawet u c rozrząd to 1200pln najmniej, uszczelki chyba z 400-500pln, świece ok. 200pln i to już jest 2kpln. A gdzie oleje, filtry, klocki, tuleje? Nie mówiąc już o robocie, bo wymiana rozrządu, czy uszczelek to raczej do najtańszych też nie należą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zrobiłem wielkie oczy na taką robociznę + materiały za 2,3k.

4,3 byłoby "stosunkowo mało", ale 2,3?

 

Za zaoszczędzone 2 klocki warto przejechać się i nawet zanocować w hotelu ;) i mieć weekend w górach ;)

 

Ale wątpię, by to była prawa, pewnie coś się komuś popier...niczyło ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he :lol: , no tak dobrze to nie ma :twisted: , wszystko sie pewnie zgadza co Langus napisał , oprócz uszczelek pod głowicami, :lol: , to nie były uszczelki pod głowicami tylko pod pokrywami zaworów, bo trzeba je wymienić jak sie ściąga pokrywy zaworów żeby sprawdzić luzy :cool: . Kosztują coś 50 czy 70 zł nie pamietam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo rozrządu - jak sie przeklada silnik to to razem z rozrzadem czy rozrzad zostaje moj ? Bo czeka mnie jedno i drugie i niewiem czy do czasu wymiany rozrzadu (liczę jakiś rok) rozleci mi się silnik na amen. Jesli się nie rozleci to jest sens robic sam rozrzad czy lepiej robic jedno i drugie razem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując - jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu, rolek, pompy wody (?) na nieoryginalnych częściach w Foresterze 2.0 bez turbo?

 

Czytając powyższe posty można się zastanawiać czy nie lepiej wyruszyć do Nowego Sącza na taką wymianę, bo w 3mieście nie ma za bardzo gdzie tego zrobić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się z zapytaniem, mojemu STIajowi stuknęło 84miesiące i pomimo niskiego (nie ręczę :roll: ) przebiegu 80kkm czeka mnie wymiana rozrządu.

Chcę zrobić wszystko - rolki, napinacze tec.by spać spokojnie.

Co przy takim przeglądzie dodatkowo wymienić ??

Czy uwzględnić uwagi jw. dotyczące pompy wody, uszczelnienia wału, luzów zaworowych czy zaczekać do 100kkm ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob regulacje zaworow to wtedy nie zaplacisz 2 razy za robote

 

wez pod uwage pompe wody i uszczelniacze ;)

 

ja u siebie tak zrobilem zblizala sie regulacja zaworow wiec to zrobilem a jak motor byl na wierzchu zostal wymieniony rozrzad i za robocizne rozrzadu nie zaplacilem nic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...