limeryk Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Koledzy , na dniach czeka mnie duży przegląd - wymiana paska rozrządu, ustawianie luzów zaworowych, wymiana świec i...na co jeszcze zwrócić uwagę. Jakie płyny idą do wymiany i jak auto będzie rozprute co przy okazji warto sprawdzić ? MY99 2.0AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Koledzy , na dniach czeka mnie duży przegląd - wymiana paska rozrządu, ustawianie luzów zaworowych, wymiana świec i...na co jeszcze zwrócić uwagę. Jakie płyny idą do wymiany i jak auto będzie rozprute co przy okazji warto sprawdzić ?MY99 2.0AT Nie wiem jak długo masz auto ale płyny bym wymienił wszystkie czyli hamulce, chłodniczy, wspomagania, oleje w skrzyni, dyfrach... Sprawdzenie luzów to koszt zdaje się 1200 zł jak nie "lepiej" , gdy ja pytałem u Zdanowicza czy warto to robić (a auto [GT-ek] ma 10 lat i wg książki przy tym kilometrażu powinno mieć zrobione ewentualne luzy) powidziano mi "jak silnik pracuje równo i nic się nie dzieje to luzów nie powinno być i szkoda kosztów". Nie wiem ile w tym prawdy jest ale nie robiłem i jeżdżę dalej. Jak wymieniasz świece i olej - weź sobie swoje świece i po wykręceniu oceń ich ich stan - może wcale ich nie trzeba wymieniać chociaż ja wymieniłem bo koszt stos. niewielki, ale stare świece zatrzymałem. Zatrzymaj sobie swój filtr oleju - podobno po jego rozkrojeniu można sprawdzić czy jest tam dużo syfów - opiłków itd... o czymś one ponoć świadczą, że panewki czy cuś Jak rozrząd to rozumiem kompletny z rolkami? a pompa wody? Co do tego co jeszcze można sprawdzić by "rozłożonym" silniku niech się fachowcy wypowiedzią - nota bene gdzie będziesz to robił, ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 I uszczelniacze na wałkach i wale warto obejrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 ja wlasnie jestem po w poniedzialek odbiera wymiana rozrzadu sprawdzenie i regulacja zaworow (warto sprawdzic co 100k km - u mnie juz byly popodpierane) wymiana wszystkich plynow: chlodniczy, motor, skrzynia, dyfry, hamulcowy, sprzeglowy pelny duzy przeglad troche kasy peknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Koledzy, tak dla porządku, skoro otworzyłem temat to zakończę. Zrobili mi rozrząd, to się da zrobić przez 1 dzień 8-17. Duże dzięki TZD za podpowiedzi, majstrowie sami wiedzieli co robić i to się dokładnie zgadzało z Twoimi wskazaniami. Wymienili wszystkie płyny, sprawdzili hamulce, zawory - tutaj mówią nadal żeby nie ruszać póki nic się nie dzieje i że szkoda kasy dla samej ciekawości, 200 kkm i nic się nie działo więc zostawili w spokoju, może przy 100kkm były ustawiane bo trudno uwierzyć żeby chodziły przez 200 kkm bez regulacji, za to świece sfajczone na maxa, szczelina chyba 2mm albo lepiej, elektroda to stożkowy kikut (czy to nie zbyt wysokie napięcie?, nie słyszałem o powodach takiego zużycia). Najdziwniejsze, że to nijak się nie przekładało na wysokie spalanie, hałas albo utratę mocy. Zero różnicy. Za to 3 rolki zdecydowanie do wymiany, łożyska już wyrobione z luzami, razem z napinaczem tez skopanym i to podrożyło o około PLN tysiąc, myślę że rolki przeżyły całe 20kkm i nie były wymieniane przy 100kkm -były oryginalne, oglądałem całe złomowisko, pasek o dziwo wyglądał jak nowy ale wiadomo że mikropęknięć się nie zobaczy a jak jest nakaz co 100kkm to tak się robi i nie dyskutuje. +filtr paliwa - mus co 100 kkm, oleje przekładniowe, automatu, filtr skrzyni biegów... Przy okazji uszczelnienie osłony zaworów do wymiany, 2 żarówki, obejrzeli zawieszenie, opukali okolice, podokręcali parę śrubek i kazali jechać. Tak sie skończył największy remont w życiu MY99 2.0AT. 4kPLN zmieniło właściciela. Koledzy ,e rozprute co przy okazji warto sprawdzić ?MY99 2.0AT Nie wiem jak długo masz auto ale płyny bym wymienił wszystkie czyli hamulce, chłodniczy, wspomagania, oleje w skrzyni, dyfrach... Sprawdzenie luzów to koszt zdaje się 1200 zł jak nie "lepiej" , gdy ja pytałem u Zdanowicza czy warto to robić (a auto [GT-ek] ma 10 lat i wg książki przy tym kilometrażu powinno mieć zrobione ewentualne luzy) powidziano mi "jak silnik pracuje równo i nic się nie dzieje to luzów nie powinno być i szkoda kosztów". Nie wiem ile w tym prawdy jest ale nie robiłem i jeżdżę dalej. Jak wymieniasz świece i olej - weź sobie swoje świece i po wykręceniu oceń ich ich stan - może wcale ich nie trzeba wymieniać chociaż ja wymieniłem bo koszt stos. niewielki, ale stare świece zatrzymałem. Zatrzymaj sobie swój filtr oleju - podobno po jego rozkrojeniu można sprawdzić czy jest tam dużo syfów - opiłków itd... o czymś one ponoć świadczą, że panewki czy cuś Jak rozrząd to rozumiem kompletny z rolkami? a pompa wody? Co do tego co jeszcze można sprawdzić by "rozłożonym" silniku niech się fachowcy wypowiedzią - nota bene gdzie będziesz to robił, ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 4kPLN zmieniło właściciela. o w mordę, rozumiem, że brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 No tak, tyle poszło z karty, ale pracy tam było sporo i na kwicie wszystko widać, czyli materiały razem z robocizną, ten długi pas to ponad 400 z włożeniem, lista długa na całe A4. Teraz następne 100 000 km a w międzyczasie ileś ton paliwa, kilka wiader olejów, płynów, parę kilo klocków i tysiące godzin w korkach, kilkudzisięcu pojebanych gliniarzy co polują zza krzaków, setki radarów dla haraczu bo gminy potrzebują na bryki dla swoich bonzów, beemwiarze z kompleksami subaru co na widok imprezy dostają świra i wyprzedzają na trzeciego itd ! Takie jest życie samochodziarza, byle samemu nigdzie nie przywalić !!. 4kPLN zmieniło właściciela. o w mordę, rozumiem, że brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 limeryk, Co obejmuje te 4kPLN? Czy to absolutnie wszystkie części (oleje, rozrząd, wszystko wszystko?) i robociznę? Czy miałeś jakieś części już swoje kupione wcześniej? No i gdzie robiłeś? Może być na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 No i gdzie robiłeś? Może być na PW. Co wy Panowie z tym PW. Niedługo chyba zejdziemy do podziemi lub na jakieś fora alternatywne No ale żeby nie było OT. Robiłem "duży przegląd" tj. rozrząd+świece+końcówki drążków+olej w dyfrze-olej w silniku i zapłaciłem coś 3,6tPLN brutto. Jestem zadowolony a robiłem w ASO. Dokładnymi danymi służę na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Od lat wszyscy straszą dużym przeglądem, ja tak sie cieszyłem, że kupiłem auto "po" a gdy pojechałem wymienić sprzęgło, bo wyprzedzanie zaczeło być cokolwiek takie sobie, doszło "to", doszło "tamto", tu jakaś pierdółka tam jakieś łożysko... I zostawiłem ponad 4 tys... :???: Nie wspomne, że niedużo wcześniej musiałem wymienić tylne amortyzatory... Cóż, taki los... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Widać że każdy 'duży przegląd' się różni, dlatego nie porównujmy cen bo to niczego nam nie wyjaśnia. Jeden wymienia rolki drugi uszczelniacze, ale w przypadku identycznej naprawy te ceny mogą się różnić w ASO nieznacznie. Najważniejsze jest podejście i fachowość mechaników, tutaj nieocenione mogą być doświadczenia każdego z nas. Najgorzej jak się trafi nowy który dopiero ćwiczy paluchy na naszym autku, na innych forach, np Audi to horror lepszy od 'Szczęk". I tak, niedawno, kolega z tego forum mi mówił jak dopuścili jakiegoś łapciucha do jego forka i tylko dzięki temu że był jeszcze w warsztacie zorientował się, że coś złego się dzieje wokół jego samochodu. Nie mam pewności czy imienne pochwały są celowe, ale chyba tak, może poza jednym wyjątkiem że wychwalani zaczną podbijać cenę. Od lat wszyscy straszą dużym przeglądem, ja tak sie cieszyłem, że kupiłem auto "po" a gdy pojechałem wymienić sprzęgło, bo wyprzedzanie zaczeło być cokolwiek takie sobie, doszło "to", doszło "tamto", tu jakaś pierdółka tam jakieś łożysko... I zostawiłem ponad 4 tys... :???: Nie wspomne, że niedużo wcześniej musiałem wymienić tylne amortyzatory...Cóż, taki los... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Co wy Panowie z tym PW. Niedługo chyba zejdziemy do podziemi lub na jakieś fora alternatywne Dokładnymi danymi służę na PW Tak tylko - lepiej być bardziej niż mniej ostrożnym na tym forum - w końcu jesteśmy tutaj gośćmi i znamy regulamin. Chciałem się dowiedzieć, skąd taka suma i co zawierała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 OK. Wszystko jasne ale nie wpadajmy w paranoję. Z drugiej strony rozumiem problem. Jest to bardzo wazny przegląd, a nawet chyba najważniejszy, dlatego zdecydowanie zwracałbym uwagę na wykonawcę a nie na cenę. Z wypowiedzi forumowiczów wynika, że nawet niektóre ASA nie do końca ogarniają temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Z wypowiedzi forumowiczów wynika, że nawet niektóre ASA nie do końca ogarniają temat. Między innymi po to jest to forum, bez większych problemów znajdziesz informacje o róznych ASO. A jeśli nie - zawsze można zapytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Za całość zapłaciłem 2,3k zł brutto co masz na myśli pisząc "całość"? Wszystkie części + robocizna? Przecież nawet u c rozrząd to 1200pln najmniej, uszczelki chyba z 400-500pln, świece ok. 200pln i to już jest 2kpln. A gdzie oleje, filtry, klocki, tuleje? Nie mówiąc już o robocie, bo wymiana rozrządu, czy uszczelek to raczej do najtańszych też nie należą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Też zrobiłem wielkie oczy na taką robociznę + materiały za 2,3k. 4,3 byłoby "stosunkowo mało", ale 2,3? Za zaoszczędzone 2 klocki warto przejechać się i nawet zanocować w hotelu i mieć weekend w górach Ale wątpię, by to była prawa, pewnie coś się komuś popier...niczyło ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 He he , no tak dobrze to nie ma , wszystko sie pewnie zgadza co Langus napisał , oprócz uszczelek pod głowicami, , to nie były uszczelki pod głowicami tylko pod pokrywami zaworów, bo trzeba je wymienić jak sie ściąga pokrywy zaworów żeby sprawdzić luzy :cool: . Kosztują coś 50 czy 70 zł nie pamietam :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 70 :grin: sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Apropo rozrządu - jak sie przeklada silnik to to razem z rozrzadem czy rozrzad zostaje moj ? Bo czeka mnie jedno i drugie i niewiem czy do czasu wymiany rozrzadu (liczę jakiś rok) rozleci mi się silnik na amen. Jesli się nie rozleci to jest sens robic sam rozrzad czy lepiej robic jedno i drugie razem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Podsumowując - jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu, rolek, pompy wody (?) na nieoryginalnych częściach w Foresterze 2.0 bez turbo? Czytając powyższe posty można się zastanawiać czy nie lepiej wyruszyć do Nowego Sącza na taką wymianę, bo w 3mieście nie ma za bardzo gdzie tego zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybno28 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 No i biorę 2004 rok 2.0X. 100 000 przebiegu. Co trzeba będzie powymieniać oprócz paska rozrządu przy 105k ? Na co się nastawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 No i biorę 2004 rok 2.0X. 100 000 przebiegu. Co trzeba będzie powymieniać oprócz paska rozrządu przy 105k ? Na co się nastawić? plyny - proponuje wszystkie oraz sprawdzenie i ewentualna regulacja zaworow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 U mnie tez się szykuje duży przegląd. Tanio nie będzie bo wymieniam też od razu sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Podłączę się z zapytaniem, mojemu STIajowi stuknęło 84miesiące i pomimo niskiego (nie ręczę :roll: ) przebiegu 80kkm czeka mnie wymiana rozrządu. Chcę zrobić wszystko - rolki, napinacze tec.by spać spokojnie. Co przy takim przeglądzie dodatkowo wymienić ?? Czy uwzględnić uwagi jw. dotyczące pompy wody, uszczelnienia wału, luzów zaworowych czy zaczekać do 100kkm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 zrob regulacje zaworow to wtedy nie zaplacisz 2 razy za robote wez pod uwage pompe wody i uszczelniacze ja u siebie tak zrobilem zblizala sie regulacja zaworow wiec to zrobilem a jak motor byl na wierzchu zostal wymieniony rozrzad i za robocizne rozrzadu nie zaplacilem nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się