Skocz do zawartości

Duży przegląd czyli 'rozrząd'


limeryk

Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowując - jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu, rolek, pompy wody (?) na nieoryginalnych częściach w Foresterze 2.0 bez turbo?

 

Czytając powyższe posty można się zastanawiać czy nie lepiej wyruszyć do Nowego Sącza na taką wymianę, bo w 3mieście nie ma za bardzo gdzie tego zrobić :mrgreen:[/quot]

 

Rozumiem ze ASO w Sączu jest jak najbardziej w porządku?? Właśnie się rozglądam a sącz jest zdecydowanie najbliżej. Proszę o odpowiedź może być na PW

 

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 1:32 pm ]

Podsumowując - jaki jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu, rolek, pompy wody (?) na nieoryginalnych częściach w Foresterze 2.0 bez turbo?

 

Czytając powyższe posty można się zastanawiać czy nie lepiej wyruszyć do Nowego Sącza na taką wymianę, bo w 3mieście nie ma za bardzo gdzie tego zrobić :mrgreen:[/quot]

 

Rozumiem ze ASO w Sączu jest jak najbardziej w porządku?? Właśnie się rozglądam a sącz jest zdecydowanie najbliżej. Proszę o odpowiedź może być na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dobrze ogarnietych czesciach orginalnych ok 800zl za czesci

-pasek

-pompa

-rolki

-napinacz

Do tego uszczelniacz walkow po 37zl szt 4szt

-uszczelnienie wału (warto ok 40zl szt 1)

-uszczelki pod dekle 2szt po chyba 60zl

-uszczelki pod sróby pokrywy chyba 6zl szt sz 12

 

Tak na szybko z pamieci za robocizne w aso nie zaplacisz wiecej jak 500zl (350 ok zalerzy gdzie za zam rozrzad)

Nieorginalnych czesci brak a w zamiennikach ruville sa w srodku te same pudeleczka co w orginałach taniej nie znajdziesz (a jak tak to bym napewno nie kupil!!!)

Aha cena w N/A bo teraz nie pamietam jaki był motor to bez wyciagania silnika reg na tzw śróbki zalerzy od modelu roku forka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepiając się do tematu:

Widze że rozrząd wymienia się co 100 tys. km. W instrukcji od 2.5 N/A US jest napisane 100 tys. ale MIL.

Jak się do tego odniosą inni użytkownicy US - speców.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że rozrząd wymienia się co 100 tys. km.

 

Rozrząd po 105k km. To wynika z gradacji przeglądów co 15k km. Chyba, że ktoś chciałby jechać na wymianę rozrządu 5k km przed przeglądem auta :smile:.

 

Z ciekawostek to mój kolega odziedziczył po swoim teściu Subaru Leone. Auta miało bardzo mały przebieg (mniejszy niż 105k km), a wiek trochę ponad 20 lat. Strzelił tam rozrząd - ze starości, a nie z przebiegu. Rozrząd nie kolizyjny więc tak na prawdę nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepiając się do tematu:

Widze że rozrząd wymienia się co 100 tys. km. W instrukcji od 2.5 N/A US jest napisane 100 tys. ale MIL.

Jak się do tego odniosą inni użytkownicy US - speców.?

 

W każdym us spec-u jest napisane co 100kmil. zwiazane jest z zupełnie innymi warunkami eksploatacji jak w EU. Bezwględnie trzymałbym sie zasad europejskich :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiam z czego wynikają tak często opisywane zupełnie inne warunki eksploatacji? Byłem w Stanach i samochody tam jeżdżą tak samo jak w EU :mrgreen: Może tylko deko wolniej za to w korkach stoją tyle samo albo i dłużej. Poza tym w Californi z lato 40 st. na plusie a na północy w zime 30 na minusie i jakoś ten rozrząd musi wytrzymać te 100 tys. mil

.Na rozrządzie nie zamierzam oszczędzać ale temat mnie nurtuje.

Dla przykładu 1.6 HDI w Peugeocie ma wymianę rozrządu po 240 kkm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w Stanach i samochody tam jeżdżą tak samo jak w EU

 

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Generalna zasada jest taka, że tam jeździ się jednostajniej i przewidywalniej niż w EU - może stąd termin wymiany rozrządu jest przesunięty w czasie bo statystycznie silniki są tam mniej przeciążone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

premier ,

Dla przykładu 1.6 HDI w Peugeocie ma wymianę rozrządu po 240 kkm..

 

240tys rzadko przejeżdza się w czasie gwarancji. Za uszkodzenie zapłaci klient. Ksiegowy już to wyliczył. (słyszalem to od byłego ASO PSA) :mrgreen:

 

W moim byłym 1,4HDI rozrząd musiełem zmienić po 120tys. (według książki powinno przy 160tys.). Pasek był w stanie b.dobrym, ale łożyska rolek już były zużyte.

 

Zalecam szłuchanie odgłosów silnika i trochę wcześniejszą wymiane rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...