AdaSch Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Zależy do czego do mojego silnika - i takiej wersji będę się trzymać Bardziej istotne jest WŁAŚCIWE dobranie oleju do konkretnego silnika, producent zawsze daje szczegółowe wytyczne jaki olej stosować. oczywiście, tylko pokaz mi gdzie w manualu o tym piszą? W moim jest napisane tylko 5w30 api sm jako optymalny środek. optymalny do czego? do przebiegu do 180.000 bo tyle przewiduje moja książka? czy do czego innego. Ja kupiłem swojego na co najmniej 10-15 lat nie chce się przy przebiegu 250.000 km, że lałem olej słaby i silnik już dogorywa. Wybrałem świadomie, być może inne oleje również są bardzo dobre np m1 5w30. Zanim się wogóle doiłączyłem do forym to nawet nie interesowało mne co tam jest i tak przejeździłem 60.000 na shell 5w40 lany w moim aso. Oleju silnik nigdy nie brał za dużo. Co 3000-5000 km muszę coś dolać albo nie muszę, to zależy jak jeździłem. W kazdum razie mój silnik najlepiej pracuje na x-clean, stwiedzama fakt, jeszcze nigdy nie miałem takiej zmiany prowadzenia auta po przeglądzie w aso i zmianie oleju. Tu róznca była i jest drastyczna. Cisza cisza i jeszcze raz cisza w pracy silnika, elastyczność na bardzo niskich obrotach. Kiedyś nie byłem w stanie jechać 60 licznikowe na 5 biegu, a teraz żaden problem. Oczywiście mam na myślu utrzymywanie prędkości miastowej na płaskim lub z górki tutaj szczegółowy artykuł o normie EURO4 i olejach dotyczy innego silnika, innej branży innych obciążeń pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 kupiłem swojego na co najmniej 10-15 lat Mówisz poważnie? chyba, że do tego czasu dokupisz jakieś inne auto, mi na samą myśl o posiadaniu tego samego auta przez 15 lat ciarki przechodzą ale skoro tak, tym bardziej nie dziwię się, że kupiłeś nowy z salonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 AdaSch trzymam kciuki za Twojego Forka, żeby dotrzymał tych 250kkm na najlepszym oleju bez awarii. Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 tzd, a pokaz mi coś lepszego na runku. W rodzinie 4 osoby 30-stka na karku. Plan do 30 wykonany w 100% łącznie z wymarzonym forkiem. Almerę miałem jak z przodu miałem 2x i tam obroty często kończyły się odcinką i zatartym silnikiem bo nawet najlepszy olej nie zadziała jak go nie ma. Oforka dbam należycie, wszystko co go boli robię w aso (poza klimą - brak kompetencji) Teraz planuje go oddać na dodatkowe zabezpieczanie bo na kliku elementach zawieszenia jest korozja i nie wiem dlaczego - np chyba podłużnice są ślady korozji też nie wiem dlaczego (generalnie zgrzewy, łączenia elementów. Może przez jazdy po głębokich błotach itp. Nie wiem zrobię to jak nie w aso to u kogoś kto się zna w ostateczności samemu. Jeżdzę bardzo delikatnie, czasem depnięcia się zdarzaja - 12,4 w mieście uznaje za dobry wynik w codziennych korkach. Kilka razy w roku długie wyjazdy na maxa załadowaym autem i wszystko się mieści dzięki bagażnikowi na dachu 550l. Jak dla mnie to jest ideał auta. Za każdym raem przypominam sobie pana którego spotkałem na przeglądzie zanim kupiłem subaru. miął legacy, pogadałem z nim o tym że chce takiego, to powiedział, że ma już kila la taki i to był błąd i kazał mi sie dokładnie zastanowić na forkiem bo jego wygląd da się polubić. Temu panu jestem wdzięczny bo miał 100%. Sam siebie winił, że kupił legacy a nie forka. Nastepny też będzie subaru ale mam nadzieję że już na coś innego niż e95 i on forek ma już 4 lata i prawie 100k km za następne 4 będzie miał 200k km czyli musi wytrzymać 300k km. co do dla tak wspaniałego silnika, który zebrała wiele nagród za konstrukcję? nagród ot tak się nie daje. bart99, spoko, focus ma już 400k km i nadal jest ok. to jest kwestia nastawienia jak długo auto ma służyć jak bym miał kupować używkę to najlepiej od siebie. to tak off topic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 AdaSch, pojechałeś po całości. Szacuneczek :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 AdaSch, a takim dbaniem to cos czuje ze 300 spokojnie. No chyba ze bedziesz na 5 jezdzil 50km/h to niewiem :razz: Moj ma teraz 208 tys i fakt ze oleju troche bierze i wymaga remontu ale on byl po remapie a jak juz go kupilem to od innych sie dowiedzialem ze ten samochod mial naprawdę bardzo ciężki zywot - zupelne przeciwienstwo tego Twojego :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 jmiciuk, Dzięki za podbudowanie To dobrze świadczy o forkach - dręczone a i tak ponad 200k km na liczniku. O niektóre elementy trzeba po prostu dbać a będą służyły latami. Wiele elementów można w miarę rozsądnych pieniądzach wymienić ale silnik, skrzynia, blachy, drogie elementy napędu to elementy stanowiące o głównej wartości auta i jednocześnie są najdroższymi elementami przy wymianie/naprawie. Pozdrowionka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Pan w nie-ASO powiedział że takiemu staruchowi jak mój 2XT 210kkm należy się 10/60, (a panu z nie-ASO się wierzy bo ich wyczułem juz w 2006). Wcześniej w 2007 w Dawoju wlali mi Castrola 10/60 ale w Gdańsku po rozrządzie dali 5/30 (!?!) - i tutaj odezwało się stado much w silniku, wszystkie mikroluzy się odezwały, nwet nie musiał sie specjalnie rozgrzewać żeby słyszeć, a po 2kkm nie wytrzymałem , wylałem 5/30 do jasnej cholery, wlałem tym razem Valvo 10/60 - pierwotnie zalecany przez Subiego zanim się sprostytuował z Castrolem. I...wróciły stare dobre czasy, cisza, żadnych odgłosów. NO MORE LESS THAN 10/60 UWAGA: Nie dotyczy młodszych, bo tam możecie lać nawet 5/30 i żadnego raka nie będzie. czyli motul x-clean 5w30 A3 C3 jest najlepszy :mrgreen: :mrgreen: http://www.autoflesz.pl/artykuly/81,Wokol_EURO_4_najnowsze_normy_jakosciowe_ACEA_olejow_silnikowych.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 i tutaj odezwało się stado much w silniku, wszystkie mikroluzy się odezwały, nwet nie musiał sie specjalnie rozgrzewać żeby słyszeć, a po 2kkm nie wytrzymałem , wylałem 5/30 do jasnej cholery, wlałem tym razem Valvo 10/60 Komuś w wątku olejowym pisałem co sądzę o zalewaniu WRX z 2001 5W-30 ale nie chciał słuchać. Może woli słuchać much Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Mnie w nie-ASO wlewają Valvo 0W40 - przebieg 60K km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Ja mam Forka 2.0XT a nie WRX, tam nikt by mi nie proponował 5/30 ! Tak, nie-ASO jest OKI. Przy tym przebiegu 0/40 idealny olej. Bez powodu nie ma sensu lać 10/60 bo opory wyraźnie rosną co sam doświadczyłem, to jest różnica 0.5/100km - tyle mi wyszło po kilkunastu tankowaniach średnio. Co lekki olej to lekki ale jak mam 200kkm to luzy nie pozwalają. ten valvo 0/40 to musi full syntetic jak sobie go przypominam. nie-ASO trzyma sie Valvo jak dawniej Subaru rekomendowało. ASO wolą Motule, Castrole ale tak naprawdę liczy sie lepkośc i baza. Zastanawiałem sie czemu mi dali 10/60 semi syntetic, czy chodziło o przystępniejszą cenę?! Ale na forum olejowym pisali że do Polski Valvo nie daje full syntetica 10/60, a jeśli ktos widział to było z importu prywatnego...Miłego drifftingu! Mnie w nie-ASO wlewają Valvo 0W40 - przebieg 60K km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Forka 2.0XT a nie WRX Wiem, wiem ale to tak naprawdę bez różnicy, bloki są identyczne, turbawka nieco większa w przypadku WRX. Reasumując 5W-30 nie jest najlepszym pomysłem zarówno do starszego Forka i WRX. A już zwłaszcza do dłubniętych maszyn. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Grzesiek_67, to co lać do mojego? (185kkm). Nawet nie wiem co mam :roll: Sprawdzę dzisiaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Grzesiek_67, to co lać do mojego? (185kkm). Nawet nie wiem co mam :roll: Sprawdzę dzisiaj. mi sie wydaje że ten 0/40 byłby jeszcze idealny, chyba że słyszysz go 'bardziej', 10/60 to skrajność - zobacz wcześniejsze posty bo koledzy napisali dużo ciekawych rzeczy i będziesz pewniejszy co robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Niedźwiedź, nie wiem na czym brykałeś do tej pory, jak na syntetyku to rozważ pomiędzy MOTULem 5W-40 300V Power a Valvoline VR1 5W-50. Na lato, jak masz zamiar trochę pojeżdzawkować to MOTUL 5W-50 300V Comp. albo ww. Valvoline. To są oczywizda moje typy, pewnie inne byłyby równie wartościowe, jak nie bardziej :cool: Odbierz priv na drugim Forum :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Czyli ja do swojego przy 50 000 przebiegu powinienem lac Valvoline VR1 Racing 5W50 :?: Bo już się gubię.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Valvoline VR1 Racing 5W50 Dobry typ :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Na lato, jak masz zamiar trochę pojeżdzawkować to MOTUL 5W-50 300V Comp. Nie ma takiego. Pewnie chodzi Ci o 15W50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Nie ma takiego. Pewnie chodzi Ci o 15W50. Tak, babol, oczywiście 15W-50 :wink: Dzięki za korektę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Niedźwiedź, daj "obsłuchać" silnik specowi - on Ci dobierze odpowiedni olej. Tak na podstawie doświadczeń i sympatii innych użytkowników, to można czasem, mimo życzliwych podpowiedzi, źle wybrać ... :wink: Na pewno nie warto oszczędzać na oleju - zmieniać raczej częściej niż rzadziej i wlewać raczej droższy niż tańszy :wink: ale jaki konkretnie - to niech lepiej określi mechanik po "obmacaniu" i "osłuchaniu" Twojego silnika Tylko wybierz się do takiego, który nie podpisanej umowy z konkretną firmą "olejarską" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 piotruś, ja mam sprawdzonego mechanika więc luz [ Dodano: Sro Gru 02, 2009 7:33 am ] Niedźwiedź,nie wiem na czym brykałeś do tej pory, jak na syntetyku to rozważ pomiędzy MOTULem 5W-40 300V Power a Valvoline VR1 5W-50. Auto mam zalane 5W40 ("karteczka" Quaker State). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Niedźwiedź, ze stronki http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_oleje.html wynika, iż 5W-40 to tylko syntetyk. Jeżeli ktoś ma inne informacje to prosimy ;-) A jeżeli syntetyk to zalej tym Motulem 5W-40 300V Power. Jeżdzę teraz na nim i jest git. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 ze stronki http://www.quakerstate.pl...kowe_oleje.html wynika, iż 5W-40 to tylko syntetyk. to źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 1. Gdzie serwisować Subaru w Łodzi? Od początku, tzn. 2002r., trzymam się Subaru Poit i jest OK. W sprawie oleju powstało tu już coś w rodzaju religii :grin: . Ja leję syntetyk Mobila, ale nie z wiary w jego moc tylko dostępność na rynku. Spróbuj kupić Valvoline albo Motul gdzieś daleko od domu jak musisz akurat dolać (a to się zdarza w tym modelu!). W Polsce Motul ma b.dobre notowania w świecie motocykli. Przy "cywilnych" samochodach nie ma co robić wielkiej afery - trzymać się znanych marek i optymalnego gatunku oleju. I z daleka od głupkowatych haseł typu "szwjacarskie oleje". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 to źle? Dlaczego żle ??? Bardzo dobrze ;-) PS. A słowo tylko napisałem dlatego, że sprawdzałem, czy w klasie 5W-40 nie występowały też semisyntetyki, czy też mineralne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się