wlyszkow Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 eddie_gt4, pomyśl nad 5W-30 A5/B5 - pożyje ~30% dłużej :wink: Moja Beka piła 5W-30 A5/B5 2x mniej od 5W-50 podczas letniej dynamicznej trasy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek75 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 A co myslicie na temat castrol edge titanium :?: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... e_titanium http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... il2011.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 eddie_gt4, pomyśl nad 5W-30 A5/B5 - pożyje ~30% dłużej :wink: Moja Beka piła 5W-30 A5/B5 2x mniej od 5W-50 podczas letniej dynamicznej trasy :wink: A5/B5 planuje zalac na nastepna zime... o ten olej :arrow: http://www.kroon-oil.com/en/products/ca ... ificaties/ -- 20 mar 2012, o 06:48 -- A co myslicie na temat castrol edge titanium :?: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... e_titanium http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... il2011.pdf zaraz wpadnie AdaSch i wytlumaczy Ci, ze Castrol to DNO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 A co myslicie na temat castrol edge titanium :?: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... e_titanium http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... il2011.pdf Idea dodawania Tytanu nie jest zła ale wykonanie... :roll: pisałem w wątku olejowym - tego dodatku w tym Castrolu jest bardzo niewiele a jako ciekawostkę dodam, że Mobil go stosuje w jednej z tańszych serii bez "1" w podobnej ilości aby jakoś w ogóle sprzedawać te minerały i półsyntetyki... i się tym Tytanem nawet nie chwali :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 to kraj to obyczaj z olejami ja mam zaufanie to Motula i tak pozostanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 czy ktos z nielicznych forumowych posiadaczy Tribek uzywa oleju 0W30/40 jezeli tak, to jakiego oleju? jaki przebieg robicie i jakie zuzycie macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 eddie_gt4, pomyśl nad 5W-30 A5/B5 - pożyje ~30% dłużej Moja Beka piła 5W-30 A5/B5 2x mniej od 5W-50 podczas letniej dynamicznej trasy pewnie mnie nie pochwalisz ( ), ale na kazachstanskie warunki wybralem "grube" oleje A3/B4 - 0W30 na sezon zimowy i 5W40 na sezon letni mowie Total Quartz Energy 9000 0W30 i 5W40 (oba spelniaja aktualna norme MB 229.5, wiec i TWC powinien byc zadowolony) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Jeśli piachu sporo na drogach to może jakieś WS2 w oleju się przydać + częściej rewizja filtra powietrza czy ktos z nielicznych forumowych posiadaczy Tribek uzywa oleju 0W30/40 jezeli tak, to jakiego oleju? jaki przebieg robicie i jakie zuzycie macie? Ja używałem AMSOIL 0W-30 Signature Series i było super - najniższe spalanie a ubytki tak samo symboliczne jak 5W-30 z tej samej serii. Dużo więcej ubyło mi np. M1 5W-30 ESP jadąc na wakacje więc nie zimowa lepkość a jakość / technologia wykonania mają znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 (...) nie zimowa lepkość a jakość / technologia wykonania mają znaczenie. chyba nie powinno byc watpliwosci co do stosowanych technologii i jakosci produktow Total-Elf poszczegolne oleje sa chyba robione w roznych krajach, m.in. w Rumunii, ale 0W30 to chyba nadal "made in France", oparty na PAO (a zreszta jak przejedzie do mnie zamowiony olej, to sprawdze wg. kodu skad pochodzi) btw, Total Quartz Energy 9000 0W30 to chyba to samo co Elf Evolution FT 0W30 i Elf Les Pleiades Zero 0W30, wiec nawet jakis tam zwiazek z Subaru jest, o! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 0W30 to chyba nadal "made in France", oparty na PAO Trudno teraz powiedzieć bo kiedyś o nim w MSDS pisali "olefiny" a teraz: The product is made from refined mineral base oils and synthetic oils Taką bańkę to dla samego opakowania bym sobie kupił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_O Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 czy ktos z nielicznych forumowych posiadaczy Tribek uzywa oleju 0W30/40 jezeli tak, to jakiego oleju? jaki przebieg robicie i jakie zuzycie macie? Witam Silnik Tribecki to mastodont jednostka klasyczna bez doładowania i bez wodotrysków ja leję olej półsyntyk. czemu ? , bo na rynku nie ma pełnych syntetyków , to pic producentów , mało tego robionych z tej samej ropy, kwestia dodatków, ważne byś zmieniał go regularnie uwzględniając przebieg i czas użytkowania ( średni co 10 tyś raz w roku i spoko) zmieniać jeździć i cieszyć się, cena oleju to 70% marketing reszta cena produktu no o może mniej :-} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 bo na rynku nie ma pełnych syntetyków , to pic producentów , mało tego robionych z tej samej ropy, Dość śmiała teza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 bo na rynku nie ma pełnych syntetyków , to pic producentów , mało tego robionych z tej samej ropy, Dość śmiała teza. i prawdziwa. Obenie wszystkie oleje "syntetyczne" sa produkowane z hydrokrakowalnej bazy mineralnej ( III grupa) albo są produkowane z PAO i estrów (IV i V grupa które są prawdziwymi synetycznymi olejami) z domieszką hydrokrakowalnej bazy mineralnej- czyli defacto nie są pełnymi prawdziwymi syntetycznymi olejami bo mają tą domieszkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 i prawdziwa. Obenie wszystkie oleje "syntetyczne" sa produkowane z hydrokrakowalnej bazy mineralnej ( III grupa) albo są produkowane z PAO i estrów (IV i V grupa które są prawdziwymi synetycznymi olejami) z domieszką hydrokrakowalnej bazy mineralnej- czyli defacto nie są pełnymi prawdziwymi syntetycznymi olejami bo mają tą domieszkę Co do słuszności tej tezy,to pozwolę się sobie nie zgodzić z oną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zakładając dopuszczalny błąd ww. tezy max. 1% to prawda niestety bo wątpię, że więcej silników w Polsce jest zalanych olejem PAO/ester... ale co tam - Wesołych Świąt ! ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 i prawdziwa. Obenie wszystkie oleje "syntetyczne" sa produkowane z hydrokrakowalnej bazy mineralnej ( III grupa) albo są produkowane z PAO i estrów (IV i V grupa które są prawdziwymi synetycznymi olejami) z domieszką hydrokrakowalnej bazy mineralnej- czyli defacto nie są pełnymi prawdziwymi syntetycznymi olejami bo mają tą domieszkę Co do słuszności tej tezy,to pozwolę się sobie nie zgodzić z oną. Możliwe w takm razie prosze o przedstawienie karty charakterystyki chemicznej oleju który jest na 100% pao + estry dostepnego w kraju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Zakładając dopuszczalny błąd ww. tezy max. 1% to prawda niestety bo wątpię, że więcej silników w Polsce jest zalanych olejem PAO/ester. O co tu chodzi? Możliwe w takm razie prosze o przedstawienie karty charakterystyki chemicznej oleju który jest na 100% pao + estry dostepnego w kraju Ja się nie zgadzam z tezą przedstawioną powyżej,nie odczuwam chęci udowadniania czegokolwiek.Wierzę,że taką kartę znajdziesz sam,o ile będzie Ci to potrzebne. Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) i prawdziwa. Obenie wszystkie oleje "syntetyczne" sa produkowane z hydrokrakowalnej bazy mineralnej ( III grupa) albo są produkowane z PAO i estrów (IV i V grupa które są prawdziwymi synetycznymi olejami) z domieszką hydrokrakowalnej bazy mineralnej- czyli defacto nie są pełnymi prawdziwymi syntetycznymi olejami bo mają tą domieszkę Co do słuszności tej tezy,to pozwolę się sobie nie zgodzić z oną. Możliwe w takm razie prosze o przedstawienie karty charakterystyki chemicznej oleju który jest na 100% pao + estry dostepnego w krajui jeszcze gdyby taki olej mial oficjalne aprobaty najwiekszych autoproducentow, to byloby super bo w karcie czy na opakowaniu mozna wiele napisac, tylko to slabo przeklada sie na reczywistosc (jak sie mawia, papier duzo zniesie ) Ja się nie zgadzam z tezą przedstawioną powyżej,nie odczuwam chęci udowadniania czegokolwiek (...) nie, bo nie? fajny argument Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 To nie jest takie proste kiedy w kartach msds nie ma wprost wpisu o PAO albo GIII, dystrybutor lokalny deklaruje, że olej super 100% syntetyk bo chce ponad 70zł za litr a dystrybutor w innym końcu świata opisuje technologię wykonania tego samego oleju z tej samej fabryki pisząc, że oprócz PAO i estrów w składzie ten olej ma również GIII... Znam olej 5W-40 gdzie w karcie producent nie podał zawartości GIII a generalnie podaje skład i odpisał mi że jest to czysty PAO/ester bez GIII ale szczerze parametry nie powalają (poza super niskim Noackiem 4-5%) bo PAO też można zastosować 'grubsze' które płynie np. 'tylko' od -45*C.... Inna sprawa że wg przedstawiciela na PL olej wysofano ze sprzedaży bo nie było chętnych... bo kto zapłaci kilka razy więcej za olej skoro tyle tanich super syntetyków w każdym sklepie i każdy 100% ;-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 nie, bo nie? fajny argument Tak bo tak,też jest niezły. Czyli nie ma pełnych syntetyków na rynku?Takich na 100%? @@eddie_gt4 potwierdzasz powyższe? @@wlyszkow również potwierdzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 A mam z kolei takie pytanie. W karcie produktu Motula Power 300V jest przedstawiony jego skład chemiczny. I wychodzi, że 1. LUBRICATING OILS (PETROLEUM), C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED - od 10 do 25%, 2.OLEJ BAZOWY - NIESPECYFIKOWANY - też od 10 do 25% A co z resztą zawartości??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 o ile mi wiadomo, wątek olejowy został zamknięty, więc wszelkie dyskusje teoretyczne o zawartości oleju w oleju proszę sobie odpuścić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) o ile mi wiadomo, wątek olejowy został zamknięty, więc wszelkie dyskusje teoretyczne o zawartości oleju w oleju proszę sobie odpuścić..Bo co???? Co w moim pytaniu narusza regulamin??? Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 A mam z kolei takie pytanie. W karcie produktu Motula Power 300V jest przedstawiony jego skład chemiczny. I wychodzi, że 1. LUBRICATING OILS (PETROLEUM), C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED - od 10 do 25%, 2.OLEJ BAZOWY - NIESPECYFIKOWANY - też od 10 do 25% A co z resztą zawartości??? Reszta to pewnie te pożądane składniki czyli PAO, estry i dodatki a podając ten ww. pochodzenia mineralnego producent uczciwie przyznaje ale i 'chwali się', że wg CAS 72623-87-1 nie jest to zwykły mineralny bełt C20-50 tylko kilkufazowo traktowany wodorem i odwoskowany neutralny olej bazowy. Nie jest to jednak produkt hydrokrakingu (HC) a HT. nie, bo nie? fajny argument Tak bo tak,też jest niezły. Czyli nie ma pełnych syntetyków na rynku?Takich na 100%? @@eddie_gt4 potwierdzasz powyższe? @@wlyszkow również potwierdzisz? Na szczęście są ale jest to taka nisza na rynku, że pewnie mieści się w granicach błędu statystycznego (dlatego pisałem, że wyjątki potwierdzają regułę). Sytuacja jednak dodatkowo dynamiczna i wszyscy producenci mają swoich księgowych a definicja 'syntetyka' od 40 lat już przecież mieści także wszelkie bełty, których cena litra dla klienta detalicznego jest sporo niższa od ceny litra PAO w hurcie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Reszta to pewnie te pożądane składniki czyli PAO, estry i dodatki Ale czy olej bazowy nie powinien być właśnie PAO? I dlaczego nie podaje się pełnego składu? Zauważyłem, że w przypadku innych marek jest podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi