Skocz do zawartości

Olej silnikowy w naszych Tribecach


wlyszkow

Rekomendowane odpowiedzi

Różne są oleje bazowe a to że pewien klient chciałby PAO czy estry nie oznacza, że księgowy myśli tak samo bo on kalkuluje masowo a z drugiej strony z GIII produkują oleje spełniające dzisiejsze normy więc po co przepłacać ? ;-(

SDSy / MSDSy to karty w których nie podaje się pełnego składu a jedynie substancje uznawane za niebezpieczne w różnych jurysdykcjach - zależy gdzie olej jest oferowany. Stąd też różne podejście różnych producentów olejowych operujących dodatkowo na czasami różnych rynkach - np. JP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny skład jak i procedury produkcji to u większości producentów ściśłe tajemnice. To pozwala niszowym producentom wyprzedzać jakością produkty wielkich koncernów. Większość dodatków da się poznać na podstawie analizy oleju ale to są też raczej ilości i ogólne info o formule a nie jakość bo nawet źródeł zddp jest wiele, TBN może być różnie formułowany a co do baz to szybciej ocenisz parametry z karty PDS niż poznasz dokładne proporcje GIII, PAO, estrów itd..

Generalnie jeśli temp krzepnięcia, temp zapłonu, CCS i Noack są git to dla mnie jest już mniej ważne w jakich proporcjach jest baza GIII / IV / V bo i tak wynika z tego, że ktoś pomieszał to z głową i stosując odpowiednie składniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Generalnie jeśli temp krzepnięcia, temp zapłonu, CCS i Noack są git to dla mnie jest już mniej ważne w jakich proporcjach jest baza GIII / IV / V bo i tak wynika z tego, że ktoś pomieszał to z głową i stosując odpowiednie składniki.
 

Dzięki za cenne info. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Możliwe w takm razie prosze o przedstawienie karty charakterystyki chemicznej oleju który jest na 100% pao + estry dostepnego w kraju

Ja się nie zgadzam z tezą przedstawioną powyżej,nie odczuwam chęci udowadniania czegokolwiek.Wierzę,że taką kartę znajdziesz sam,o ile będzie Ci to potrzebne.  ;)

cybel, wierze, ze znowu napiszesz, iz nie czujesz potrzeby udowadniania czegokolwiek... i ze kazdy zainteresowany znajdzie odpowiednia karte ;)

 

(...)

SDSy / MSDSy to karty w których nie podaje się pełnego składu a jedynie substancje uznawane za niebezpieczne w różnych jurysdykcjach - zależy gdzie olej jest oferowany. Stąd też różne podejście różnych producentów olejowych operujących dodatkowo na czasami różnych rynkach - np. JP.

 

Generalnie jeśli temp krzepnięcia, temp zapłonu, CCS i Noack są git to dla mnie jest już mniej ważne w jakich proporcjach jest baza GIII / IV / V bo i tak wynika z tego, że ktoś pomieszał to z głową i stosując odpowiednie składniki.

 

 

Dzięki za cenne info. :)

dodalbym, ze aprobata wiodacych autoproducentow jest waznym czynnikiem przy wyborze oleju ;)

 

panie cybel, jak tam sytuacja z takimi aprobatami u Twych ulubionych "pelno syntetycznych" olejow na M, hm? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie, bo nie? fajny argument

Tak bo tak,też jest niezły. :P

Czyli nie ma pełnych syntetyków na rynku?Takich na 100%?

@@eddie_gt4 potwierdzasz powyższe?

@@wlyszkow również potwierdzisz?

 

Bawimy się w cytowanie?

 

 

Na szczęście są ale jest to taka nisza na rynku, że pewnie mieści się w granicach błędu statystycznego (dlatego pisałem, że wyjątki potwierdzają regułę)

Panie @@eddie_gt4 znaczy,że nie ma pełnych syntetyków czy są?Czy unikasz odpowiedzi,bo tak? :mrgreen:

 

 

 

panie cybel, jak tam sytuacja z takimi aprobatami u Twych ulubionych "pelno syntetycznych" olejow na M, hm? :mrgreen: 
 

Moje aprobaty mają się dobrze. :twisted:

A Ty jakiś jasnowidzący jesteś co do moich ulubionych? :blink: Moim ulubionym jest z greckich oliwek.Teraz zgadnij markę? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ten wątek zbliża się nieuchronnie do jego zamknięcia, a odpowiedni panowie forumowicze wręcz proszą się o indywidualne słowo na osobności
A z jakiego powodu??? :evil:  Nikt nikogo nie obraża i nie wywiesza reklam, więc nie ma w regulaminie podstaw do zamknięcia wątku. W końcu można rzeczowo podyskutować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie shell helix ultra 5W40 (...)

parametry na papierze calkiem ok, analizy swiezego i uzywanego oleju tez... opinie uzytkownikow tez dobre

ma tez odp. aprobaty, wiec nie ma sie do czego przyczepic

 

ja ostatnio zalalem 5w40 a3/b4 zamiast 5w30 c3, na ktorym przejechalem ok. 40 tys. km i jednak musze stwierdzic, ze teraz silnik pracuje ciut inaczej - jakby troszke twardziej, zuzycie paliwa tez ciut wyzsze (choc co do spalania trudno jeznoznacznie twierdzic, bo Beka najczesciej jezdzi zona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale od wielu lat żadne Subaru nie ma zalewanego fabrycznego oleju klasy lepkości wyższej niż 5W-30 czyli zgodnie z książką - wiele analiz takich olejów widziałem, w tym WRX, STi itd..

fabrycznie moze i nie ma, ale wiele ASO (np. w Rosji) "od nowosci" leje M1 0w40, w tym do H6 :)

co kraj, to obyczaj ;)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... żeby nie miała za lekko i za mało nie paliła. Zalewane Tribeki 10W-60 też bywały bo marka zobowiązuje :rolleyes:

Producent od początku H6 zaleca 5W-30 na cały rok (nawet kiedy nie wymagał syntetyków jeszcze) i stara się aby olej miał optymalną lepkość stosując chłodnicę oleju, która podgrzewa kiedy zimno i chłodzi aby nie był zbyt 'rzadki' czasami - wtedy wszystko działa jak fabryka pomyślała. SAE 40 i wyżej zakłóca ten plan, kiedyś zalałem 10W-40 syntetyka do 3.6 i silnik pracował jakby piach na tłoki poszedł a na krótkich odcinkach zauważalnie więcej palił. 0W może pomóc przy wielkich mrozach chociaż wiele olejów 0W (zwłaszcza tych już nie PAO) ma parametry zimowe na granicy 5W a 0W-40 nie musi się okazać lepszym rozwiązaniem od 5W-30 - zwłaszcza kiedy chłodnica oleju pomaga nagrzewać olej po starcie. Często też 0W-40 z wysokim indeksem lepkości (podkręconym znacznie) trzymają katalogowe parametry krócej od 5W-30.

Mi 3.6 pracowała najlepiej na 0W na krótkich odcinkach ale 0W-30 pełnym syntetyku - na dobrych 5W-30 jednak nie było jakoś drastycznie gorzej nawet zimą - tyle, że moja zimowała głównie w garażach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlyszkow, Rosja, (podobnie jak US :) ), dla autoproducentow to zupelnie "inny swiat" niz Europa, wiec i zalecenia czasem bywaja inne... jezeli byles kiedys w Moskwie czy SPB, to wiesz, w jak trudnych warunkach tam "zyja" auta (i nie pisze tu o klimacie)

 

oto skan rosyjskiej instrukcji obslugi, jak widac 0W40 A3 zdaniem FHI jest absolutnie "legalny" ;)

 

9c0b40c6b3fddd16med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja ostatnie 2 zmiany lalem do H6 M1 5-50, właśnie jestem przed następna i myślę nad jakaś zmiana na inny olej

a po co komu taki gesty olej w n/a?

 

Nie wiem po co, taki mi zalecił ASO Koper do którego dzwoniłem zaraz po kupnie auta, bo u nich było serwisowany od nowości. 

Nie mam chlodnicy oleju ani silnika ani AT, a auto to nie Tribeca tylko OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie instrukcja od Tribeki ale ciekawe - fakt, że w RU wszystko jest możliwe. Widać, że 5W-30 A5 można stosować do ~ +38*C i to przecież w naszym klimacie w zupełności wystarczy... a jak wielokrotnie już powtarzałem silniki o wiele więcej zużywają się kiedy olej jest zimny niż gorący - zwłaszcza NA.

Niedawno widziałem analizę z EJ20 MY11 (70kkm na silniku) i user zmienił z ciekawości olej z 5W-30 A5/B5 na którym jeździł praktycznie od nowości na 5W-30 C3 - efekt to zauważalnie gorsza kultura pracy zimą podczas rozruchów a efekt tego na analizie oleju to wyższe zużycie silnika na tym C3 po 9kkm (więcej miedzi z panewek i pojawił się chrom z pierścieni, którego nigdy wcześniej nie było) niż na tym A5/B5 po 13kkm.

W weekend poznałem historię pewnej Beki 3.0 której 5W-40 w niczym już nie pomogło kiedy w upale >35*C był gaz w podłodze i klima na full - przegrzała się i po UPG ;-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferdek, skoro tak ufasz ASO, to po co/dlaczego chcesz zmieniac olej na inny?

osobiscie uwazam, ze 5W50 jest zdecydowanie "zbyt gesty" do H6 jak na polski klimat, dobry 5W30 powinien starczyc, ew. 5W40 jezeli masz "ciezki but" albo auto czesto ciagnie przyczepe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mam chlodnicy oleju ani silnika ani AT, a auto to nie Tribeca tylko OBK. 

 

 

Tzn usunąłeś? ;-) Chłodnica oleju silnikowego w H6 jest pod filtrem oleju a chłodnica AT to część chłodnicy 'głównej' - przewody olejowe idą od AT do przedniego zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie mam chlodnicy oleju ani silnika ani AT, a auto to nie Tribeca tylko OBK. 

 

 

Tzn usunąłeś? ;-) Chłodnica oleju silnikowego w H6 jest pod filtrem oleju a chłodnica AT to część chłodnicy 'głównej' - przewody olejowe idą od AT do przedniego zderzaka.

 

Chlodnicy AT nie było, teraz mam nową chlodnice wody juz z integrowaną z AT, ale jeszcze jej nie podpiąłem.

Tej chłodniczki oleju pod filtrem nie podejrzewam o jakąś wielką skuteczność. :P

Olej zmienie na 5-40 :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tylko na jaki ?

;)

Edytowane przez ferdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie bardzo intensywnie myslalem o tym oleju, serio :)

stosunek jakosc/cena trudny do przebicia

 

http://lukoil-lubricants.com/f/document_file/01132/TDS_LUXE_SYNTHETIC_5W-40_SN_CF_ENG.pdf

 

 

ale w koncu wybralem Total Quartz 9000 Energy 5W40 (udalo sie kupic w bardzo atrakcyjnej cenie)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...