Skocz do zawartości

Olej silnikowy w naszych Tribecach


wlyszkow

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam Serdecznie.

Moja tribeca jest z 2006 roku model 3,0

Zamierzam zmienic olej bo mam przejechane juz 75000 km.

Jaki olej zalac do autka zby spalanie było najnizsze.

( osiagam aktualnie spalanie na poziomie 13,4 l na 100km. cykl mieszany)

Doradźcie co zalać.

Ile litrów oleju potrzeba?

Pozdrawiam

Tomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze efekty w obniżaniu spalania (choć wynik masz całkiem niezły..) osiągniesz na oleju klasy A1 5W-30 lub 0W-30 (na ogół A1/A5 a nie samo A1), na lato najlepiej solidny syntetyk, potrzeba realnie 7L bo 6L (czasem minimalnie więcej) wejdzie po zalaniu z wymianą filtra oleju - reszta to zapas bezpieczeństwa.

 

Dodatkowo, rozważyłbym zastosowanie syntetycznych olejów przekładniowych - zwłaszcza przed zimą chociaż jak dotychczas żadnych nie wymieniałeś :idea: (skrzynia, dyfry) to może nawet przed nadejściem lata się przydadzą (teraz dla ochrony przed temp a zimą lepiej wyjdziesz na spalaniu). :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VALVOLINE SYNPOWER SAE 5W-40 ,na tym oleju ktoś jeżdzi?

http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20s ... eos4pd.pdf

http://www.valvoline.com/pdf/SynPower.pdf

nie wiem czy ktoś z kierowców Tribek tego używa w PL.. ale jest to jeden z przykładów olejów niesłusznie reklamowanych jako pełen syntetyk - jest to syntetyk Grupy III (hydrorafinowany - tj. ani 100% PAO ani estry). Na BITOGu (w US) ma opinie niezłe ale na przebieg rzędu 5000 mil potem na ogół lepkość spada a w miarę większego zabrudzenia olej gęstnieje (to już widać też po wzroście spalania). Dodatkowo jeśli olej ma być do jazdy miejskiej i na krótkie odcinki to niestety te "syntetyki" są mniej odporne na mieszanie z paliwem i wtedy może wytrzymać nawet mniej niż te 5k mil. Sam w sobie jakościowo (oryginał) ma opinie wykonanego solidnie jak na syntetyk Grupy III (ta wersja nie spełniająca C3 - z podwyższoną zawartością cynku i TBN=10 ale z popiołami rzędu 1,3% a to sporo :idea: ) i sprawdza się trochę lepiej (pod względem zużycia silnika) od np. M1 0W-40, który jest wykonany w technologi PAO - czyli w pełni syntetycznej ale ten M1 ma opinie akurat wyjątkowo nieudanego :wink: no i Synpower zawsze lepszy od serii Maxlife od Valvo :mrgreen: .

Jeśli cena Synpowera super atrakcyjna (oczywiście za oryginał) i może być na połowę standardowego OCI (czyli np. 6-7,5k km) i stać Ciebie na to :idea: - to może warto pomyśleć choć pewnie za ewentualnie większy wydatek na pełen syntetyk a 5W-30 albo nawet 0W-30 i portfel na stacji paliw i silnik byliby wdzięczni.. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co byś zalał do tribeki przy 45 tys km ( głownie miasto i krótkie trasy)

:| obawiałem się tego pytania... chociaż co ja bym zalał to wiem (mam żelazną rezerwę AMSOILa 0W-30 SSO w garażu i nic lepszego nie znam, dotąd nie miałem :wink: ) ale polecić cokolwiek dostępnego w sklepach w PL jest mi trudno.

Przede wszystkim skłaniałbym się jednak do podziału OCI na pół (Ty masz chyba wersję EU więc byłoby ok. 7500km) a jednak w lepkości 5W-30 (ewentualnie 0W-30 jeśli dobry 100% syntetyk ale o taki trudno..) i w klasie jakości API SM/SL (aby nie martwić się o kata) i ACEA A5 (aby nie podnosić zużycia paliwa przy zapewnieniu wystarczającej jakości i HTHS > 2,9) lub A3 (może minimalnie więcej palić wtedy) - przy takim układzie, pomiędzy przeglądami miałbyś "tylko" dodatkową wymianę oleju i nawet jeśli trafisz na nie 100% syntetyk czy syntetyk o obniżonym TBN to nie będzie problemu - powinien wytrzymać (pewnie nawet Quazar S :idea: który pewnie nie ustępuje jakością innym wielkomarkowym olejom blendowanym w PL przez Lotosa albo w Czechach, Turcji itp.. :mrgreen: ).

BTW: olej do Tribeki nie musi spełniać norm VW 504/507 ani MB 229.51 ani BMW LL-04 bo H6 w Tribece to nie diesel z DPF (na razie.. :wink: ) ale najważniejsze aby był oryginalny :wink: W pomorskiem masz też dystrybutora Quakera chyba.. coś z serii Torque czy Horse power pewnie też sobie poradzi a to oleje do silników benzynowych...

Jeśli masz tani dostęp do oryginalnego Valvo to pewnie Synpower 5W-30 sobie poradzi (unikałbym jednak wersji MST bo to właśnie do diesela z DPF a właściwie do DPFa bo silnik raczej wdzięczny nie jest za obniżenie zawartości dodatków smarnych :mrgreen: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o Selenia 0W30? podobno z tego co czytam wspaniały olej. Muszę wymienić teraz olej w silniku i w skrzyni biegów co zastosować. Jestem świeżym posiadaczem Tribeki więc proszę o pomoc z waszej strony. Jest to 3.0 2006r. Dodam że niestety jest zagazowana tylko mnie nie linczujcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o Selenia 0W30? podobno z tego co czytam wspaniały olej. Muszę wymienić teraz olej w silniku i w skrzyni biegów co zastosować. Jestem świeżym posiadaczem Tribeki więc proszę o pomoc z waszej strony. Jest to 3.0 2006r. Dodam że niestety jest zagazowana tylko mnie nie linczujcie

Witaj na Forum...

Gdzie czytałeś takie pochwały ww. Seleni :?: Ta Selenia 0W-30 jest zalana :?: Jaki auto ma przebieg :?: Bierze olej czy jeszcze nie wiesz :idea: :?: Jeśli chcesz jeździć na LPG to ja bym szukał oleju jednak API SM ewentualnie ACEA C3 - dość "czystego" ale z jak najwyższą temp zapłonu i jak najwyższym TBN (realnie pewnie 8-9 jeśli C3).

Do skrzyni to raczej skończy się na 5ATF w ASO - chyba, że masz zapał i budżet :idea: na testowanie inncyh ATFów... :mrgreen:

Gaz to Twoja sprawa - słyszałem, że w 3.0 nawet działa.. :wink: pewnie zawory tylko trzeba częściej regulować.. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem midlanda 5W-30.Zrobiłem juz 1 tys km.Na razie jest taki ( kolor,lepkośc),jak byl wlany na przygladzie.Zobacze jak będzie sie spisywał dalej

Midland nadal jest w ASO w Gdańsku :idea: :?: Quazara S nie było :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jejku jak wy sie pocicie nad tymi olejami :mrgreen:

Ja, zwykla scierka 2L DOHC 93' i oleum shell 5W40 zrobilem 300 tys km na gazie, a w sumie niecale 500 tys km i silnik jeszcze poszedl na przesczep po wypadku scierki :twisted:

 

Olej wymienialem co 10 tys. km i od wymiany do wymiany poziom z max schodzil do min. :wink:

 

Rozne rzeczy w zyciu slyszalem, ale zeby osczedzac paliwo olejem? :lol: O ile :?: Przeciez to jest nawet nie mierzalne - chyba, ze ktos sugeruje sie co mu komp wyswietla :wink: Duzy mocny silnik musi spalic swoje i oszczednosci rzedu 0,5L/100 km sa po prostu smieszne :arrow: wystarczy ze czarny wkurzy mnie na swiatlach i juz nici z mojego osczedzania :lol:

 

Co zaleca producent powinno wystarczyc do prawidlowego eksploatowania samochodu, a zmiany i ciagle eksperymenty olejowe niestety czesto koncza sie rozszczelnianiem silnika, zwlasza tych z wiekszym przebiegiem... Nie nalezy zapominac, ze kazdy producent dodaje swoje srodki zmywalne do olejow/uszlachetniacze, co moze prowadzic do wyplukiwania zarowno tych zlych rzeczy ale takze tych dobrych z silnika.

 

Ja zawsze staram sie pytac sprzedawcy czym jest zalany i jesli nie jest to jakies badziewie, to pozostaje przy tym i .

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
@wlyszkow

a co powiesz o tym oleju?

IMAG0051.jpg

to najcieńsze oleje z możliwych A1 i aprobatą Forda (poza 0W-20 i 5W-20) .. teoretycznie można na tym jeździć aby zaoszczędzić na spalaniu ale raczej nietrwałe.. pewnie max 3kkm a SL może pozostawiać "depozyty" w silniku i bardzo prawdopodobnie HC a nie prawdziwy syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
wlyszkow pisales kiedys tu http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=1085519#p1085519 o uszlachetniaczu do oleju http://www.lubegard.com/C-180/LUBEGARD+ ... Protectant czy jest on godny polecenia biorac pod uwage Twoje doswiadczenia

zdecydowanie tak - dolewałem do już praktycznie do wszystkich olejów oprócz AMSOILa SSO 0W-30 i we wszystkich przypadkach jest poprawa - np. spadek spalania, kultura pracy itp. Jeśli jednak miałbym opcję stosowania SSO lub innego oleju + bio-tech to wybrałbym SSO - lepszych osiągów niż na tym oleju nie znam a praca silnika genialna. Jedyne ewentualne ograniczenie dla SSO to stan silnika = zużycie - w silnikach lekko zużytych lub kiedy były używane oleje o wyższej lepkości niż 5W-30 - stosowanie SSO może wiązać się z dolewkami - wtedy dobre 5W-30 + bio-tech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wlyszkow za odpowiedz.Zakupie buteleczke i tez sprobuje zobacze z jakim skutkiem.Acha jaka ilosc mozna dolac jednorazowo bo widzalem kilka pojemnosci zebym nie przesadzil.

• Add 3 oz. of LUBEGARD to every quart of engine oil with oil change

• 10oz, bottle treats one 3-1/2 quart system

• 15oz. bottle treats one 5 quart system

 

czyli na H6 pełen efekt to ok 20oz (6,5qt oleju wchodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

w sobote wymienilem olej w silniku (od jesieni przejechalem na nim troszke ponad 10 tys. km, glownie w trasie)

 

moj olej to Kroon-Oil Presteza MSP 5W30 :arrow: http://www.kroon-oil.com/en/products/ca ... -msp-5w30/

 

od wymiany do wymiany musialem dolac 600 ml - mysle, ze to dobry wynik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry wynik że tyle ubyło... :?: :idea:

 

ja ostatnio wymieniałem zaraz po kupne i poprzednim właścicielu

i po przejechaniu 8tyś km różnica była max 100ml

 

-- Pn mar 19, 2012 3:18 pm --

 

teraz przejechałem ok 6tyś km i na bagnecie poziom stoi jak wryty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) teraz przejechałem ok 6tyś km i na bagnecie poziom stoi jak wryty

u mnie do ok. 7 tys. km tez byla gorna kreska, dopiero potem troszke ubylo... generalnie moja Beka nie ma latwo, wiec jezeli auto nadal bedzie konsumowalo tylko takie ilosci oleju pomiedzy wymianami, to bede bardzo happy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...