BartZ Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Oczywiście, chodziło mi tylko o porównanie tej samej klasy lepkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Co jednak nie oznacza, że wszystkie 5W-30 są fe... i do niczego (nawet do wolnego ssaka) się nie nadają.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomy Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam Serdecznie. Moja tribeca jest z 2006 roku model 3,0 Zamierzam zmienic olej bo mam przejechane juz 75000 km. Jaki olej zalac do autka zby spalanie było najnizsze. ( osiagam aktualnie spalanie na poziomie 13,4 l na 100km. cykl mieszany) Doradźcie co zalać. Ile litrów oleju potrzeba? Pozdrawiam Tomy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Najlepsze efekty w obniżaniu spalania (choć wynik masz całkiem niezły..) osiągniesz na oleju klasy A1 5W-30 lub 0W-30 (na ogół A1/A5 a nie samo A1), na lato najlepiej solidny syntetyk, potrzeba realnie 7L bo 6L (czasem minimalnie więcej) wejdzie po zalaniu z wymianą filtra oleju - reszta to zapas bezpieczeństwa. Dodatkowo, rozważyłbym zastosowanie syntetycznych olejów przekładniowych - zwłaszcza przed zimą chociaż jak dotychczas żadnych nie wymieniałeś (skrzynia, dyfry) to może nawet przed nadejściem lata się przydadzą (teraz dla ochrony przed temp a zimą lepiej wyjdziesz na spalaniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgolf Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 VALVOLINE SYNPOWER SAE 5W-40 ,na tym oleju ktoś jeżdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 VALVOLINE SYNPOWER SAE 5W-40 ,na tym oleju ktoś jeżdzi? http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20s ... eos4pd.pdf http://www.valvoline.com/pdf/SynPower.pdf nie wiem czy ktoś z kierowców Tribek tego używa w PL.. ale jest to jeden z przykładów olejów niesłusznie reklamowanych jako pełen syntetyk - jest to syntetyk Grupy III (hydrorafinowany - tj. ani 100% PAO ani estry). Na BITOGu (w US) ma opinie niezłe ale na przebieg rzędu 5000 mil potem na ogół lepkość spada a w miarę większego zabrudzenia olej gęstnieje (to już widać też po wzroście spalania). Dodatkowo jeśli olej ma być do jazdy miejskiej i na krótkie odcinki to niestety te "syntetyki" są mniej odporne na mieszanie z paliwem i wtedy może wytrzymać nawet mniej niż te 5k mil. Sam w sobie jakościowo (oryginał) ma opinie wykonanego solidnie jak na syntetyk Grupy III (ta wersja nie spełniająca C3 - z podwyższoną zawartością cynku i TBN=10 ale z popiołami rzędu 1,3% a to sporo ) i sprawdza się trochę lepiej (pod względem zużycia silnika) od np. M1 0W-40, który jest wykonany w technologi PAO - czyli w pełni syntetycznej ale ten M1 ma opinie akurat wyjątkowo nieudanego :wink: no i Synpower zawsze lepszy od serii Maxlife od Valvo . Jeśli cena Synpowera super atrakcyjna (oczywiście za oryginał) i może być na połowę standardowego OCI (czyli np. 6-7,5k km) i stać Ciebie na to - to może warto pomyśleć choć pewnie za ewentualnie większy wydatek na pełen syntetyk a 5W-30 albo nawet 0W-30 i portfel na stacji paliw i silnik byliby wdzięczni.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgolf Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Więc co byś zalał do tribeki przy 45 tys km ( głownie miasto i krótkie trasy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Więc co byś zalał do tribeki przy 45 tys km ( głownie miasto i krótkie trasy) :| obawiałem się tego pytania... chociaż co ja bym zalał to wiem (mam żelazną rezerwę AMSOILa 0W-30 SSO w garażu i nic lepszego nie znam, dotąd nie miałem :wink: ) ale polecić cokolwiek dostępnego w sklepach w PL jest mi trudno. Przede wszystkim skłaniałbym się jednak do podziału OCI na pół (Ty masz chyba wersję EU więc byłoby ok. 7500km) a jednak w lepkości 5W-30 (ewentualnie 0W-30 jeśli dobry 100% syntetyk ale o taki trudno..) i w klasie jakości API SM/SL (aby nie martwić się o kata) i ACEA A5 (aby nie podnosić zużycia paliwa przy zapewnieniu wystarczającej jakości i HTHS > 2,9) lub A3 (może minimalnie więcej palić wtedy) - przy takim układzie, pomiędzy przeglądami miałbyś "tylko" dodatkową wymianę oleju i nawet jeśli trafisz na nie 100% syntetyk czy syntetyk o obniżonym TBN to nie będzie problemu - powinien wytrzymać (pewnie nawet Quazar S który pewnie nie ustępuje jakością innym wielkomarkowym olejom blendowanym w PL przez Lotosa albo w Czechach, Turcji itp.. ). BTW: olej do Tribeki nie musi spełniać norm VW 504/507 ani MB 229.51 ani BMW LL-04 bo H6 w Tribece to nie diesel z DPF (na razie.. :wink: ) ale najważniejsze aby był oryginalny :wink: W pomorskiem masz też dystrybutora Quakera chyba.. coś z serii Torque czy Horse power pewnie też sobie poradzi a to oleje do silników benzynowych... Jeśli masz tani dostęp do oryginalnego Valvo to pewnie Synpower 5W-30 sobie poradzi (unikałbym jednak wersji MST bo to właśnie do diesela z DPF a właściwie do DPFa bo silnik raczej wdzięczny nie jest za obniżenie zawartości dodatków smarnych ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzonyvip Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Co myślicie o Selenia 0W30? podobno z tego co czytam wspaniały olej. Muszę wymienić teraz olej w silniku i w skrzyni biegów co zastosować. Jestem świeżym posiadaczem Tribeki więc proszę o pomoc z waszej strony. Jest to 3.0 2006r. Dodam że niestety jest zagazowana tylko mnie nie linczujcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Co myślicie o Selenia 0W30? podobno z tego co czytam wspaniały olej. Muszę wymienić teraz olej w silniku i w skrzyni biegów co zastosować. Jestem świeżym posiadaczem Tribeki więc proszę o pomoc z waszej strony. Jest to 3.0 2006r. Dodam że niestety jest zagazowana tylko mnie nie linczujcie Witaj na Forum... Gdzie czytałeś takie pochwały ww. Seleni :?: Ta Selenia 0W-30 jest zalana :?: Jaki auto ma przebieg :?: Bierze olej czy jeszcze nie wiesz :?: Jeśli chcesz jeździć na LPG to ja bym szukał oleju jednak API SM ewentualnie ACEA C3 - dość "czystego" ale z jak najwyższą temp zapłonu i jak najwyższym TBN (realnie pewnie 8-9 jeśli C3). Do skrzyni to raczej skończy się na 5ATF w ASO - chyba, że masz zapał i budżet na testowanie inncyh ATFów... Gaz to Twoja sprawa - słyszałem, że w 3.0 nawet działa.. :wink: pewnie zawory tylko trzeba częściej regulować.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgolf Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Zalałem midlanda 5W-30.Zrobiłem juz 1 tys km.Na razie jest taki ( kolor,lepkośc),jak byl wlany na przygladzie.Zobacze jak będzie sie spisywał dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Zalałem midlanda 5W-30.Zrobiłem juz 1 tys km.Na razie jest taki ( kolor,lepkośc),jak byl wlany na przygladzie.Zobacze jak będzie sie spisywał dalej Midland nadal jest w ASO w Gdańsku :?: Quazara S nie było :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgolf Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Jak robilem przeglad 2 tyg temu to Quazara jeszcze nie bylo:) A w tej chwili w auta na gwarancji leja Quazara,a do innych jaki kto chce, min. midlanda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Jejku jak wy sie pocicie nad tymi olejami Ja, zwykla scierka 2L DOHC 93' i oleum shell 5W40 zrobilem 300 tys km na gazie, a w sumie niecale 500 tys km i silnik jeszcze poszedl na przesczep po wypadku scierki Olej wymienialem co 10 tys. km i od wymiany do wymiany poziom z max schodzil do min. :wink: Rozne rzeczy w zyciu slyszalem, ale zeby osczedzac paliwo olejem? O ile :?: Przeciez to jest nawet nie mierzalne - chyba, ze ktos sugeruje sie co mu komp wyswietla :wink: Duzy mocny silnik musi spalic swoje i oszczednosci rzedu 0,5L/100 km sa po prostu smieszne :arrow: wystarczy ze czarny wkurzy mnie na swiatlach i juz nici z mojego osczedzania Co zaleca producent powinno wystarczyc do prawidlowego eksploatowania samochodu, a zmiany i ciagle eksperymenty olejowe niestety czesto koncza sie rozszczelnianiem silnika, zwlasza tych z wiekszym przebiegiem... Nie nalezy zapominac, ze kazdy producent dodaje swoje srodki zmywalne do olejow/uszlachetniacze, co moze prowadzic do wyplukiwania zarowno tych zlych rzeczy ale takze tych dobrych z silnika. Ja zawsze staram sie pytac sprzedawcy czym jest zalany i jesli nie jest to jakies badziewie, to pozostaje przy tym i . Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Sęk w tym, że tego badziewia coraz więcej.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Byc moze dlatego ze bena taka droga w Polsce to juz ludzie nie wiedza na czym oszczedzac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 @wlyszkow a co powiesz o tym oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 @wlyszkowa co powiesz o tym oleju? to najcieńsze oleje z możliwych A1 i aprobatą Forda (poza 0W-20 i 5W-20) .. teoretycznie można na tym jeździć aby zaoszczędzić na spalaniu ale raczej nietrwałe.. pewnie max 3kkm a SL może pozostawiać "depozyty" w silniku i bardzo prawdopodobnie HC a nie prawdziwy syntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek75 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 wlyszkow pisales kiedys tu viewtopic.php?p=1085519#p1085519 o uszlachetniaczu do oleju http://www.lubegard.com/C-180/LUBEGARD+ ... Protectant czy jest on godny polecenia biorac pod uwage Twoje doswiadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 wlyszkow pisales kiedys tu http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=1085519#p1085519 o uszlachetniaczu do oleju http://www.lubegard.com/C-180/LUBEGARD+ ... Protectant czy jest on godny polecenia biorac pod uwage Twoje doswiadczenia zdecydowanie tak - dolewałem do już praktycznie do wszystkich olejów oprócz AMSOILa SSO 0W-30 i we wszystkich przypadkach jest poprawa - np. spadek spalania, kultura pracy itp. Jeśli jednak miałbym opcję stosowania SSO lub innego oleju + bio-tech to wybrałbym SSO - lepszych osiągów niż na tym oleju nie znam a praca silnika genialna. Jedyne ewentualne ograniczenie dla SSO to stan silnika = zużycie - w silnikach lekko zużytych lub kiedy były używane oleje o wyższej lepkości niż 5W-30 - stosowanie SSO może wiązać się z dolewkami - wtedy dobre 5W-30 + bio-tech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek75 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Dzieki wlyszkow za odpowiedz.Zakupie buteleczke i tez sprobuje zobacze z jakim skutkiem.Acha jaka ilosc mozna dolac jednorazowo bo widzalem kilka pojemnosci zebym nie przesadzil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Dzieki wlyszkow za odpowiedz.Zakupie buteleczke i tez sprobuje zobacze z jakim skutkiem.Acha jaka ilosc mozna dolac jednorazowo bo widzalem kilka pojemnosci zebym nie przesadzil. • Add 3 oz. of LUBEGARD to every quart of engine oil with oil change • 10oz, bottle treats one 3-1/2 quart system • 15oz. bottle treats one 5 quart system czyli na H6 pełen efekt to ok 20oz (6,5qt oleju wchodzi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 w sobote wymienilem olej w silniku (od jesieni przejechalem na nim troszke ponad 10 tys. km, glownie w trasie) moj olej to Kroon-Oil Presteza MSP 5W30 :arrow: http://www.kroon-oil.com/en/products/ca ... -msp-5w30/ od wymiany do wymiany musialem dolac 600 ml - mysle, ze to dobry wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 dobry wynik że tyle ubyło... :?: ja ostatnio wymieniałem zaraz po kupne i poprzednim właścicielu i po przejechaniu 8tyś km różnica była max 100ml -- Pn mar 19, 2012 3:18 pm -- teraz przejechałem ok 6tyś km i na bagnecie poziom stoi jak wryty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (...) teraz przejechałem ok 6tyś km i na bagnecie poziom stoi jak wryty u mnie do ok. 7 tys. km tez byla gorna kreska, dopiero potem troszke ubylo... generalnie moja Beka nie ma latwo, wiec jezeli auto nadal bedzie konsumowalo tylko takie ilosci oleju pomiedzy wymianami, to bede bardzo happy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi