Skocz do zawartości

Olej silnikowy w naszych Tribecach


wlyszkow

Rekomendowane odpowiedzi

Co takiego porywającego w tym Luku oprócz ceny jak rozumiem?

Mi po głowie chodzi pewne 0W-40 C3 z 25-35% PAO za ~110zł/4L ale nie chcę reklamy tu robić zanim go nie sprawdzę - niestety teraz sprawdziłem, że w testach 'palenia' na forum BMW w RU średnio wypadł więc możliwe, że cena jednak adekwatna. ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co takiego porywającego w tym Luku oprócz ceny jak rozumiem?

 

jest wiele analiz tego oleju i wszystkie pokazuja stabilnie dobre wyniki w ciezkich rosyjskich warunkach... poza tym ma wszystkie ofic. aprobaty, ktore sa podane na opakowaniu (czym sie moga pochwalic nie wszystkie "pelne syntetyki" ;):P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej chłodniczki oleju pod filtrem nie podejrzewam o jakąś wielką skuteczność. :P

 

 

Nie jest z nią tak źle - znam 2.5 NA gdzie taka chłodniczka została dołożona i efekt jest - zdecydowanie szybciej się olej nagrzewa po starcie (jest pomiar temp oleju dołożony) i temp oleju jest stabilna na poziomie ~10*C wyżej niż bez chłodniczki ale wyżej już praktycznie nie rośnie. To jest raczej wymiennik ciepła pomiędzy olejem a coolantem niż typowa chłodnica z radiatorem i wentylatorem...

 

 

ma wszystkie ofic. aprobaty

bogaty producent w końcu ;)

 

Znam pewne 5W-40, które chyba było lepsze kiedy jeszcze nie miało kosztownej aprobaty pewnego renomowanego producenta aut  ;)

Edytowane przez wlyszkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma wszystkie ofic. aprobaty

bogaty producent w końcu ;)

 

Znam pewne 5W-40, które chyba było lepsze kiedy jeszcze nie miało kosztownej aprobaty pewnego renomowanego producenta aut  ;)

 

 

tzn. nie mam bzika na punkcie tych aprobat (ani na punkcie "super-hiper-duper-pelnej syntetycznosci), bo sam uzywalem olejow, ktore nie mialy tych aprobat - po prostu mialem pelne zaufanie do producenta oleju, poparte doswiadczeniem ludzi, ktorym ufalem

 

ale przyznam, ze jednak "spokoj duszy" mam wyzszy wiedzac, ze duzy autoproducent zaaprobowal ten konkretny olej, ktorym zalalem silnik swego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czasami to jest zalewanie do Japońca oleju aprobowanego do Niemca itp.. a OEM dla Subaru  JP/US opisywany jest tylko lepkością i normą API, no Motul dodał jeszcze C2 do API SN do tego 5W-30 rekomendowanego przez Subaru EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak: Motul 5W30 do wszystkich Subaru (i benz., i dyz.) jest C2, "skandynawski" 5W40 Midland do benz. Subaru jest A3, polski Lotos Quazar 5W30 do benz. Subaru - A3 (Lotos Quazar 5W30 C3 tez pasuje do benz. silnikow), "australijski" Castrol 5W40 do Subaru - tez A3, "japonski" Elf Les Pleiades 0W30 to A3 (i A5 w jednym ;):D )

 

mozna miec niezly metlik w glowie, prawda? :biglol:

 

 

 

 

p.s. i czym by tu zalac benzynowy silnik H6? :mrgreen:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mozna miec niezly metlik w glowie, prawda

prawda :biglol:

 

Z oferty Midlanda to ten olej przekładniowy do Subaru MT mnie najbardziej zastanawia 75W GL5 Lżejsze to od ATFu (lepkość 5,31 w 100*C !!!) ale sporo fosforu pewnie jeśli GL-5... Czyżby ktoś pomyślał w końcu co zrobić kiedy nie idzie biegu zmienić zimą.. ? Sorry za OT bo oczywiście nie do AT Tribeki - no chyba, że w dyfry bo czemu nie skoro GL-5 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...