Skocz do zawartości

Tuning WRX'a


Kuba

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Azrael: weź przykład z hwojtka i odezwij się ludzkim głosem - jeżeli przeczytasz dalszy ciąg przeprowadzonych wywodów to zrozumiesz, że Thanju miał pryncypialnie rację. I brak doświadczenia nie ma tu nic do rzeczy.

 

 

Nie mam co brać przykładu. Z Wojtkiem się generalnie zgadzam w wiekszości spraw tego typu a jak czegoś nie wiem to dzwonię i się go pytam. Natomiast nie wiem jak rozumieć zdanie "ThaJu miał rację" w kontekście tego że wyraźnie widać z tego jak i z niżej umieszczonych wypowiedzi ecuteca że jej nie miał.

 

Jest nawet na forum człowiek którego Impreza jest jeżdżącym przykładem na to że wiekszy IC i większa turbina daje świetne efekty, to chyba starczy? Jak na razie nie przypominam sobie rzeczowego argumentu na rzecz tez ThanJu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje powrot do mojej wypowiedzi a propos 5 map kontrolujacych IC spray ( oraz wartosci ktore musza byc spełnione aby zadziałał spray) nie znalazłem innych wiec to powinny byc te jedyne, sterownik nie cofa zapłonu nie ma map zapłonu czy wartosci korekcyjnych od wartosci temp za intercoolerem bo nie ma czujnika temperatury, ten brany pod uwage p jak słusznie nazwa wskazuje to intake temperature sensor ( przepływomierz czyli temp w obudowie filtra )

co do zapłonu zapraszam na [---] aktywny zapłon ...

przy temp 28 na dolocie na dolocie !!! z natryskiem czy bez nie ma zadnej roznicy w zapłonie chodzi przedewszytstkim o utrzymanie pewnej temp intercoolera (sprawnosci chłodzenia) ktorzy jak wszyscy wiedza ze wzgledu na połozenie dosc mocno potrafi sie nagrzac

wazne duzy wpływ na działanie ma rozmiar i kształt łapcza oraz samo ułozenie intercoolera, WRX01 przy duzych predkosciach 180 wyzej temp za intercoolerem nagle zaczyna rosnac ... wymienic na łapacz wiekszy i wszytsko wraca do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik nie cofa zapłonu nie ma map zapłonu czy wartosci korekcyjnych od wartosci temp za intercoolerem bo nie ma czujnika temperatury, ten brany pod uwage p jak słusznie nazwa wskazuje to intake temperature sensor ( przepływomierz czyli temp w obudowie filtra )

 

OK, ale chodziło mi o takie zjawisko, że jeśli powietrze jest zdecydowanie za gorące, to zachodzi ryzyko spalania stukowego (a nawet następuje takie spalanie). I moim zdaniem ECU opóźni zapłon przy spalaniu stukowym - nie biorąc danych z tempertury powietrza za IC, tylko z czujnika spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór na moment bezwładności (naucz się na pamięć !) M= (m*R*R)/2

A. M=(1*0,5*0,5)/2 = 0,125

B. M=(0,9*0,6*0,6)/2 = 0,136

 

Tylko że to jest zbyt duże uproszczenie, by można było uznać przykład za poprawny. W obu przypadkach R będzie różne. Wiesz czemu?

 

Kazek Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy nie efektywniej chlodzic IC cieklym CO2 :?: ...... mysle przy zmianie ze stanu cieklego na gaz .... :?: :?: :?:

 

Nie! Było już na streetracingu wielokrotnie. CO2 ma mniejszą pojemność cieplną od wody. Nie wolno się sugerować temperaturą czynnika, tylko tym, ile czynnik jest w stanie odebrać ciepła.

 

K.Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy nie efektywniej chlodzic IC cieklym CO2 :?: ...... mysle przy zmianie ze stanu cieklego na gaz .... :?: :?: :?:

 

Nie! Było już na streetracingu wielokrotnie. CO2 ma mniejszą pojemność cieplną od wody. Nie wolno się sugerować temperaturą czynnika, tylko tym, ile czynnik jest w stanie odebrać ciepła.

 

K.Y.

 

aha, wszystko jasne . Dzieki serdeczne bo chcialem robic takie eksperymenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael: weź przykład z hwojtka i odezwij się ludzkim głosem - jeżeli przeczytasz dalszy ciąg przeprowadzonych wywodów to zrozumiesz, że Thanju miał pryncypialnie rację. I brak doświadczenia nie ma tu nic do rzeczy.

 

 

Nie mam co brać przykładu. Z Wojtkiem się generalnie zgadzam w wiekszości spraw tego typu a jak czegoś nie wiem to dzwonię i się go pytam. Natomiast nie wiem jak rozumieć zdanie "ThaJu miał rację" w kontekście tego że wyraźnie widać z tego jak i z niżej umieszczonych wypowiedzi ecuteca że jej nie miał.

 

Jest nawet na forum człowiek którego Impreza jest jeżdżącym przykładem na to że wiekszy IC i większa turbina daje świetne efekty, to chyba starczy? Jak na razie nie przypominam sobie rzeczowego argumentu na rzecz tez ThanJu.

 

To mowisz Ty, Azraelu? Ten sam Azrael, co nawet nie wiedzial, co to jest lag? To ja narazie podziekuje, i tak nic tu w tym temacie nie zdzialam :roll:

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mowisz Ty, Azraelu? Ten sam Azrael, co nawet nie wiedzial, co to jest lag? To ja narazie podziekuje, i tak nic tu w tym temacie nie zdzialam

 

 

Ja nie wiedziałem? Penwie każdy kiedyś nie wiedział ale to było daaawno. Na pewnie tego forum nie było jeszcze.

 

Nie martw się, już coś zdziałałeś, ale raczej nic pozytywnego.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba: wpływ tarcia na wzrost temperatury powietrza za turbiną jest wręcz pomijalny. Ten wzrost temperatury jest spowodowany sprężaniem.

Tak więc zwiększenie mocy wynikające z mniejszych obrotów turbiny jest pomijalne.

Wzrost temperatury nie jest spowodowany tylko i wylacznie sprezaniem (tak byloby w warunkach idealnych). Kazda turbina charakteryzuje sie okreslonym poziomem efektywnosci, ktory dla najlepszych modeli wynosi okolo max. 80% a srednia to okolo 70%. Oznacza to ze tylko czesc energi dostarczonej do turbiny jest zamieniana w sprezone powietrze a pozostala czesc zamienia sie miedzy innymi w cieplo, ktore dodatkowo podnoci temperature sprezanego powietrza.

Spojrz na ponizszy wykres:

to4-62-1.JPG

Jest to mapa efektywnosci kompresora w turbinie. Dla uproszczenia, przyjmijmy ze na osi Y mamy cisnienie doladowania, a na osi X mamy przeplyw powietrza w jednostece czasu. Najlepiej jest jesli nasze ustalone cisnienie doladowania przy konkretnych obrotach znajduje sie w polu najwyzszej efektywnosci (to jajko w srodku). Niestety przy tym samym cisnieniu i wzroscie obrotow silnika, wzrasta rowniez zapotrzebowanie na powietrze czyli przesowamy sie na naszym wykresie rownolegle do osi X wychodzac na prawo z naszego pola najwyzszej efektywnosci w miejsce gdzie ta efektywnosc spada do 65%. Czyli ze przy wysokich obrotach silnika tylko 65% energi dostarczonej do turbiny, wykorzystywana jest na sprezanie powietrza a reszta jest tracona w postaci ciepla i przekazywana do powietrza wpadajacego do cylindrow. Jak wiadomo rozgrzane powietrze jest zadsze i dzieki temu mamy gorsze warunki pracy a co za tym idzie, mniej mocy.

Idealnie by bylo aby pole najwiekszej efektywnosci turbo bylo jak najszersze. Rozne modele turbim, maja te pola o roznych powierzchniach i o roznych wartsciach maksymalnych.

Dlatego mozemy sie spotkac z silnikami, ktore przy tym samym cisnieniu doladowani i po wymianie turbiny na wieksza dostarczaja wiecej mocy. Turbina o wiekszej efektywnosci pozwala nam na uzyskanie chlodniejszego ladunku niz turbina o malej efektywnosci przy tym samym cisnieniu (czyli ze teperarura nie zalezy wylacznie od sprezania).

Wiem ze strasznie nagmatwalem, ale jesli kogos to bardziej interesuje to niech poszuka sobie tematu mapy efektywnosci turbin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. powyżej 350KM w Imprezie należy już w celu utrzymania bezawaryjności silnika popracować nad jego dołem;

 

Dołem? Rozumiem, że chodzi o wał korbowy?

 

Wiem, że się czepiam, ale w silniku Imprezy i innych bokserach ciężko jest powiedzieć o wale korbowym, że znajduje się na dole w porównaniu z innymi głównymi elementami jednostki napędowej... :twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołem? Rozumiem, że chodzi o wał korbowy?

 

Wiem, że się czepiam, ale w silniku Imprezy i innych bokserach ciężko jest powiedzieć o wale korbowym, że znajduje się na dole w porównaniu z innymi głównymi elementami jednostki napędowej

 

A w rzędówce lezącej też nie można? Moim zdaniem za bardzo kombinujesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael: na stronie 1 tego tematu napisales "to, ze rosnie lag nie ma nic wspolnego z efektami, na pewno nie mozna powiedziec, ze to nic nie daje, nawet jezeli zakres uzytecznych obrotow spada". Przeanalizuj wlasna wypowiedz jeszcze raz. Jesli nie zauwazysz, na czym polegal Twoj blad, zeskroluj dalej na dol.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

"Zakres uzytecznych obrotow spada" - czyli wzrasta zakres bezuzytecznych obrotow, prawda? Bezuzyteczne obroty(w silniku turbodoladowanym, oczywiscie) to turbolag. A lag to nic innego, jak czas w ktorym turbina nie pracuje - i powiedz Ty mi, ze to nie ma nic wspolnego z efektami! :shock:

 

Ponadto zauwaz, ze sam sobie w jednym zdaniu zaprzeczyles.

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zakres uzytecznych obrotow spada" - czyli wzrasta zakres bezuzytecznych obrotow, prawda? Bezuzyteczne obroty(w silniku turbodoladowanym, oczywiscie) to turbolag. A lag to nic innego, jak czas w ktorym turbina nie pracuje - i powiedz Ty mi, ze to nie ma nic wspolnego z efektami! :shock:

 

Ponadto zauwaz, ze sam sobie w jednym zdaniu zaprzeczyles.

 

 

Obawiam się że ThanJu nie bardzo wiesz co to turbo lag. Opóźnienie w reakcji turbiny to nie tylko brak momentu na niskich obrotach ale także opóźnienie w reakcji silnika na wysokich. Tak nawet przy malutkim turbo jak w moim jest to wyczuwalne. Nie wiem po co te osobiste wycieczki pod moim adresem ale coraz bardziej mnie przekonujesz że musisz tutaj zgrywac wielkiego guru którym nie jesteś. Zejdź na ziemię.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I am a noneducated, uncultured pig, so latin eludes me, man. A chleb jem tylko ciemny, bo ciemniak jestem.

Mialkosc i duma, duma i uprzedzenie, jeszcze o nich film zrobia. Bo ksiazek dzis sie juz nie pisze.

 

Swoja droga, czy pisanie w pisamach motoryzacyjnych to to samo co pisanina w pisam Hi-Fi? Tam wszystko jest subiektywne i oplacone przez zleceniodawce i nie nalezy wierzyc w ani jedno slowo pochwaly. Krytyka jeszcze jeszcze.

Jak sie czyta pisma moto, i sie wie, ze obywatel redaktor dostal na dwa tygodnie luksusowe auto do zarzniecia i sporo gadzetow, to zle pisal nie bedzie.

 

Czasem trudno sie zdobyc na obiektywnosc i dystans - zwlaszcza do tematu, z ktorego sie zyje. N'est ce pas? No ja sie Pana pytam, jesli w USA sredni budzet na jednego speca od klimatu jest $1mega - pensja i badania, to czy taki naukowiec nie bedzie przypadkiem odrzucal danych , ktore udowadniaja, ze ocieplenia klimatu nie ma, a nawet jakby bylo to nic by nie bylo? Tylko lepiej? Bysmy se winorosl winna w Polsce chodowali, jak w srednich wiekach....No nie bedzie odrzucal, bo by prace stracil.

 

Dochodzi do tego waznosc osobista. Czy ktos mi czasem nie nadpenal na odcisk??? Bo nie jestem pewien.

Cos za bardzo dygresyjnie.

Jak ktos sie czuje obrazony, do na skarge do zony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arno, ogólnie zgadzam się z tym co napisałeś. Jednak źle pojmujesz problem ocieplenia klimatu, a właściwie efektu cieplarnianego. Zdania naukowców są podzielone, czy doprowadzi do rozgrzania atmosfery Ziemi, czy wręcz przeciwnie. Natomiast napewno doprowadzi do kataklizmów typu powodzie, huragany. Reasumując, napewno będzie kropić. Na twoim miejscu, raczej bym pomyślał o plantacjach ryżu niż winorośli.

 

Pozdrawiam i życzę dużo słońca.

Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocieplena nie ma. A jak bedzie na zdrowie. Na ocieplenie ziemi najwiekszy wplyw ma nie czlowiek a aktywnosc sloneczna. I promieniowanie kosmiczne - jedno walczy z drugim. Inetersujace zjawisko - chodzi o to jaki wplyw na powstawanie chmur ma promieniowanie kosmiczne i jak jest ono zmniejszane przez zwiekszona aktywnosc slonca.

Generalnie nie ma co sie bac, i tak czeka nas jakies zlodowacenie opoznione juz o pare tysiecy lat. A w calym strachu przed ociepleniem o co naprawde chodzi? O sprzedaz praqsy TV itepe. Najlepiej handluje sie strachem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam osobiście, że dużo bardziej widowiskowe było by pird............e komety lub asteroidu i to nie jakiegoś kurdupla wielkości Krakowa, tylko konkretniaka o wymiarach Małopolski. Jak by na to nie patrzeć, było by na co popatrzeć.

 

Siwy przedstawiciel wirusa o nazwie "człowiek"

Ps. człowiek do bździ dumnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bździ, bździ. Jadziem kiedyś z córko z Karkowa do domu znaczy się do miejscowści podstolicznej i mijamy gdzieś przed Kielcami jakiś Zajazd.

Córka na to: ale tam musi zajeżdżać.

 

Czy jak człowiek, który bździ niezbyt dumnie, kupi se take impreze, to czy powinien się udać do szkoły? Bo kiedyś tył umiałem opanować, (wiele lat na placach, ulicach, ale pusto było. auto miał mój ojciec i dwóch sąsiadów) z przodem gorzej, ale podobno 4x to już wyższa szkoła jazdy?

 

ThanJu, a propos, niejaki, radzi czekać na nowe Legacy a nie rzucac sie na Imp. Zreszta pewnie tak jak z kazda marka, lepiej ze dwa lata odczekac, zeby sie maluszek wychorował??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...