Skocz do zawartości

Tuning WRX'a


Kuba

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie za bardzo wiem jak to jest mozliwe aby uzyskac cisnienie juz na niskich obrotach, wydawalo mi sie ze turbina napedzana jest gazami wydechowymi a tych jest malo na biegu jalowym.

 

Poprawka. Energią gazów wylotowych, nie tylko kinetyczną.

 

Mysle ze jedyna mozliwoscia zmuszenia turbiny do pracy przy jak najnizszych obrotach jest polepszenie przeplywu gazow przez nia oraz znalezienie takiego modelu, ktory bedzie mial lozyska o niskich oporach toczenia oraz lopatki turbin wykonane z lekkich materialow i dobrze zaprojektowane.

 

Zobacz sobie jak działa standardowy wastegate. Modyfikacja o której mówię, zamyka WG na fest i otwiera go dopiero (i tylko) po osiągnięciu zadanego ciśnienia. Są nawet takie wyczynowe WG (np. Tial HPWG), które działają jeszcze lepiej - pozwalają na czysto mechaniczny overboost (system sprężyn i zaworów otwiera WG dopiero po kilku sekundach przekroczenia zadanego ciśnienia). Oczywiście do codziennej jazdy się to nadaje średnio, ale do rallycrossu albo 402,5m - idealnie.

Znam przypadek, w którym po zamontowaniu całkiem rozsądnej jeszcze turbiny (lekko zmodyfikowany Garrett T45 na silnik VAG 1.8T), w ogóle nie było ładowania. Rozwiązaniem okazało się... zaspawanie WG na stałe. Chodzi już któryś miesiąc bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega ów "link" własciwy dla starszych modeli?? No i czym sie różni od przeprogramowania?

Czy wszelkie modyfikacje przeprowadzane przez Ecutek (lub Kocar) powodują utratę gwarancji czy może firma oferuje osobną gwarancję na swoje usługi tunigowe?

 

Z góry dziekuje za odp.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ecutek -polska to nie Kocar!!!!

 

Link to sterownik ktory jest montowany zamiast oryginalnego zobacz na [---] test , porównanie sterowników,

przy ecuteku przerobki sa bezpieczne:)) zobacz www, urzadzenia do diagnozy , styl pracy, nastawy...itd to nie powstałowczoraj przez okoo 4 lata było testowane dopiero teraz jest prezentowane ,to ze Prodrive korzysta z ecutekowskich dobrodziejstw, i nie stosuje juz swoich chyba mówi wszystko

dodano rowniez cos o zapłonie aktywnym w dziale nowosci warto przeczytac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ecutek -polska to nie Kocar!!!!

 

Serio? Przypadkowa zbieżność lokalizacji, przypadkowe identyczne samochody poddane przypadkowo identycznym modyfikacjom, przypadkowo identyczne opisy na www poszczególnych firm? Ściemniać to my, ale nie nas... :lol:

No i nie wiedzieć czemu, ale jakoś lepsze wrażenie robią na mnie dokonania ludzi, którzy niejedno i nie dziesięć Subaru już przygotowali...

 

Prodrive korzysta z ecutekowskich dobrodziejstw, i nie stosuje juz swoich chyba mówi wszystko

 

Można znaleźć jakieś wiarygodne źródło tej rewelacji? Bo nie sądzę, żeby firma, która zajmuje się projektowaniem podsystemów elektroniki do samochodów różnych producentów (nie tylko Subaru) kupowała od małej firemki elektronicznej komponenty do swoich sztandarowych produktów. Tym bardziej, że Prodrive jakoś o tym nie wspomina w swoich materiałach. Wstydzą się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało sugeruję, aby panowie mający jako stronę www ecutek w swoich profilach nie prowadzili "dyskusji promocyjnych" swojego sprzętu. Jeżeli chcecie go zareklamować to proponuję otwarcie.

Czy może mylę się, że Koko i ecutek to "ta sama firma" :? :? :?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej troche wiecej poczytać i dowiedziec sie bo wtedy mozna normalnie pogadac .... do H Wojtek :)) do Prodrive u zadzwonic i jak sie nie jest pewien niektorych rzeczy nie insynuowac:)) bo to nie ładnie

aco do wstydu zapytac sie Simona z Prodriveu na pewno chetnie odp.... i niczego nikomu nie musze udowadniac robie swoje a to ile samochodzików przerobiłem to moja sprawa:))

pozdrawiam wszytskich:)))

pełny szacunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się wydaje czy Mazda ma wszystko najlepsze na świecie? ;P

 

Ja wiem, ze to boli w wypadku, gdy mówimy o wózku za <20k PLN, ale niestety - poprawnie złożona, po odblokowaniu fabrycznych restrykcji dolotu i wydechu, tak.

 

 

Wojtek ja naprawdę nie mam kompleksów, jak mój Cossi będzie poprawnie złożony to jedynym nie dającym rady elementem będę ja.

 

No i ja mam klimę ;P ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Prodrive u zadzwonic i jak sie nie jest pewien niektorych rzeczy nie insynuowac:))

 

Ja nie insynuuję, tylko pytam, i w przeciwieństwie do uprawiania reklamy na forach, pytanie takie jest zupełnie na miejscu...

 

aco do wstydu zapytac sie Simona z Prodriveu na pewno chetnie odp....

 

Nie znam Simona. Znasz Bena? Też z Prodrive'u. Jego zapytałem, mailem, poczekam na odpowiedź.

 

i niczego nikomu nie musze udowadniac robie swoje a to ile samochodzików przerobiłem to moja sprawa:))

 

Jasne. Nikt Ci niczego nie zarzuca. Rób swoje i będzie OK, a ile samochodzików zrobiłeś to Twoja sprawa, przecież nie musisz mieć referencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za <20k PLN

 

No i ja mam klimę ;P ;-)

 

A ja szybkie auto :lol:

 

Oh really? Jakoś mi sie nie wydaje że za mniej niz 20k - dodaj do ceny zakupu to co już zrobiłeś. Ja dodam to co zrobiłem. Moje jest dwa razy droższe ale prowadzi się na pewno nie gorzej i jest ciutke wolniejsze na prostej. Ni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh really? Jakoś mi sie nie wydaje że za mniej niz 20k

 

Właśnie policzyłem - 19830 jak na razie ;-)

Oczywiście tylko hardware, bez paliwa, olejów, ubezpieczeń, rejestracji etc

 

No to 2* + jakieś 2400 mniej więcej. No to gratuluję, ale jak wiesz oba auta mają swoje zady i walety :-) Poza tym nakład Twojej pracy którą włożyłeś jest nieporównywalny. Myślę że mimo wszytsko jeżeli będzie się dobrze sprawowała to świetny zakup. Mój będe wstępnie oceniał pod tym kątem jak zrobię ze 30k km.

 

 

Zapomniałbym, łącznie z opłatą za przyspawanie beczki i urwanie wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, za małe piwo moge sprawe rozstrzygnąć - rzut monetą (ew. beretem, jesli chcecie) - wyjdzie orzeł (lub beret spadnie do góry dnem) - lepszy Cossi; wyjdzie reszka (lub beret spadnie prawidłowo) - lepsza Mazda. Moge przeprowadzić 9 kolejnych prób i zobacze, jaką powtarzalność wyniku uzyskam, no i sprawa sie rozwiąże. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, za małe piwo moge sprawe rozstrzygnąć (...) Co Wy na to?

 

Jak tylko znajdę na innym komputerze, to dam linka do filmu, który sprawę seryjnych Cossie vs seryjne GTR rozstrzyga jednoznacznie i ostatecznie. Tak na wieczór będzie.

 

EDIT: zgodnie z obietnicą - film do ściągnięcia tutaj. (2.22MB, DivX5.02).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecutek - za wyjaśnienie dziękuje.

A co do rozróżnienia tych dwoch firm, to tez jakoś nie jestem przekonany. Nie wnikamy w kwestie prawne i w to, czy obie firmy działają jako odrebne podmioty, ale chodzi nam (tak mysle wnioskując z postu Hwojtka) ze de facto stoją za tym Ci sami ludzie.

 

PS: Ja tez nie mam zamiaru niczego insynuować, niczego nikomu udowadniać, ani tym bardziej wnikać w podstawy prawne dzialalności obu firm. Pytam z ciekawości, a poza tym po to jest forum Subaru, zeby tego typu kwestie wyjaśniać.

 

kłaniam sie

wielkopolanin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie nie myle pewien Pan z Francji swoja GTR łupał ( mistrzFrancji) i chyba nadal łupie wszytskich w swojej kategorii na 1/4 mili musze poszukac miałem spis przerobek , z cossimi dawał sobie rady bez problemu ide szukac w papierach

bez zadnych Noxow czyli zdrowo

 

Tak bo akurat GT-R i Cosworth to takie auta do ścigania się na prostej i podskakiwania na pokazach lowriderów w takt muzyki.. ehhh :-(((

 

Subaru pewnie służy do palenia gumy :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie nie myle pewien Pan z Francji swoja GTR łupał ( mistrzFrancji) i chyba nadal łupie wszytskich w swojej kategorii na 1/4 mili

 

http://home.austarnet.com.au/familia/

 

To jest GTR, ktory z okolo 350HP i seryjna skrzynia zrobil 12.1 @ 111.97mph.

A teraz ma ponad 430HP i czeka na dostawe wzmocnionej skrzyni od Evo V, zeby mozna bylo spokojnie dmuchnac na prawie 500HP. Zejdzie na 10s. Bez nitro, wiec zdrowo :-D

 

Mała aktualizacja, prosto z maila:

 

We are just going to push the GT-R turbo as far as it will go as i dont have the funds to get a new turbo at the moment. if the figgures kes said were correct we will push a bit over 500hp we are thinking it may run out at about 450hp though. i will save up and get a 700-800hp turbo soon but the 500hp mark should get me into the 10's if driven properly.

 

Przypominam Państwu o seryjnym bloku, wale i korbach w tym aucie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Robi wrażenie.

 

A tu pare innych potworków:

http://www.rigoliracing.com.au/dynoruns.htm

 

A w Australii jest Impreza, która robi 400m w 9,40 sek/147 mph

http://www.exvitermini.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...