Skocz do zawartości

Tuning WRX'a


Kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Kuba: ależ wszystko się zgadza !

 

Napisałem, że skutek tarcia jest praktycznie pomijalny (czy coś koło tego).

Różnica sprawności w przekazanym przez Ciebie przykładzie wyniesie może 5, może 10%. Część utraconej energii będzie istotnie wydzielona w postaci ciepła. To ciepło z kolei w znacznej części zostanie wypromieniowane perzez turbinę, częściowo przekazane do układu chłodzenia turbiny, a częściowo istotnie wpłynie na temperaturę sprężonego powietrza. Nie zmienia to faktu, że praktycznie - w porównaniu do efektu podnoszenia temperatury ze względu na sam fakt sprężania - jest to rzecz bez praktycznego znaczenia.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel

Ponieważ w zakresie tuningu nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, pozwoliłem sobie zadać kilka pytań podczas ostatniego spotkania z inżynierem z Prodrivu (spędziliśmy miły wieczór podczas Rajdu Elmot :D ).

Nie pytałem oczywiście o wszystkie aspekty prowadzonej w tym wątku dyskusji, bo prawdopodobnie potrzebne by było wykonanie pracy magisterskiej, a może i doktorskiej :twisted:

Niemniej na kilka zapamiętanych pod-tematów uzyskałem jasne odpowiedzi:

1. Oprogramowanie do PPP nie zostało opracowane przez firmę Ecutec (plotki takie zaczęły się od pewnego czasu pojawiać w Anglii - cóż można poradzić na plotki ?)

2. Powiększenie intercoolera nie powoduje przedłużenia żywotności silnika.

3. Zwiększenie turbiny nie powoduje zmniejszenia temperatury przed intercoolerem.

4. Zwiększenie turbiny powoduje zwiększenie laga (można ten problem zmniejszać przez różne dodatkowe rozwiązania techniczne - nie wchodziłem juz w szczegóły)

5. Zamiana spryskiwacza intercoolera na IC większych rozmiarów nie zwiększy żywotności silnika.

 

Dalszych wątków dyskusji nie pamiętałem - sorry :oops:

 

Od siebie mogę dodać, że spryskiwacz intercoolera jest wyposażony w sygnalizację niskiego poziomu wody w zbiorniczku, oraz że - z praktyki - nawet jego intensywne użytkowanie nie prowadzi do konieczności uzupełniania wody przed następnym tankowaniem (które przy wspomnianym intensywnym użytkowaniu jest zajęciem dość częstym :D ).

Ponadto - subiektywnie - że używanie spryskiwacza daje udczuwalne efekty przy pełnym obiążeniu silnika.

 

Uprzejmie informuję, że nie będę podejmował dyskusji na w/w tematy. Jeżeli macie Państwo pytania, które chcielibyście dodatkowo wyjaśnić, proszę ich przekazanie - ew. spróbuję uzyskać odpowiedzi przy okazji Rajdu Polski. Propozycja ta nie dotyczy naturalnie wyjasnień już uzyskanych - zgodnie ze starą prawdą powtarzanie pytań nie prowadzi do innych odpowiedzi (nie dotyczy polityki :P ).

 

Mam nadzieję, że w/w informacje posłużą wyjaśnieniu przynajmniej niektórych kwestii dyskutowanych tak intensywnie we wcześniejszych postach :D

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze sprawdzic jeszcze raz dokładniej i zapytac z czego korzytsa Prodrive w nowych 03 PPP i dlaczego nie proponuje swoich starszych rozwiazań, ja wiem ze korzysta z rozwiazan Ecuteka na 100%

bo to jest dezinformacja i wprowadzanie w bład

 

jak odp na pytanie jest niepełna lub nie rozumiem zawsze zadaje pytanie? to apropos jednorazowych odp

pozdrawiamall

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w zakresie tuningu nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, pozwoliłem sobie zadać kilka pytań podczas ostatniego spotkania z inżynierem z Prodrivu (spędziliśmy miły wieczór podczas Rajdu Elmot :D ).

Niemniej na kilka zapamiętanych pod-tematów uzyskałem jasne odpowiedzi:

1. Oprogramowanie do PPP nie zostało opracowane przez firmę Ecutec (plotki takie zaczęły się od pewnego czasu pojawiać w Anglii - cóż można poradzić na plotki ?)

 

W pełni potwierdzam to stwierdzenie! Prawdą jest natomiast, że Prodrive zakupił narzędzia Ecuteka do programowania sterowników i zaawansowanej diagnostyki. Same programy sterujące silnikiem są wykonywane przez Prodrive nie przez Ecuteka.

 

Co do tych intercoolerów to oczywiście nie wydłuzaja one same z siebie żywotności silnika ale zapobiegają nadmiernym obciązenieom termicznym gdy zwiększamy ciś doladowania. Jeśli ładujemy 1,4 bara to z większym intercoolerem silnik dostanie mniej "popalić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ecutec: dziękuję za pouczenie.

Zmusiło mnie do poświęcenia czasu na przejrzenie wszystkich Pańskich postów w celu znalezienia informacji określającej (wg. Pana) zastosowanie systemów Ecutec do PPP dla modelu 03. Nie znalazłem.

Zamiast tego - oprócz niezaprzeczalnej wiedzy w zakresie tuningu - natknąłem sie na stale powtarzane zaproszenia na własną stronę. Stronę będącą stroną komercyjną. Uważam, że wykazałem wystarczająco dużo tolerancji dla działań, które są sprzeczne z interesem firmy udostępniającej niniejsze forum.

Pańskie ostanie stwierdzenie wykazuje jednak, że do demokracji jeszcze Pan nie dorósł - szkoda.

Zarzucanie mi mówienia nieprawdy (przy mojej rozmowie były obecne 2 osoby, w tym pilot Leszka Kuzaja Erwin Mombaerts), tylko dlatego, że "Pan wie na 100%" jest nie tylko niepoważne, ale wskazuje jednocześnie na poważne niedostatki w zakresie kultury osobistej.

Konstruktywną krytykę przyjmuję - gołosłownych oszczerstw nie zamierzam. Nie sądzę także, aby Pańskie doświadczenie życiowe, a tym mniej kontekst prowadzonej tutaj dyskusji uprawniały Pana do pouczania mnie, jak należy zadawać pytania, czy też jak rozumieć odpowiedzi.

W związku z powyższym informuję:

1. Wszystkie linki prowadzące do Pańskiej strony zostaną zlikwidowane (za reklamę na naszych stronach pobieramy opłaty).

2. Dla zainteresowanych - zastosowanie rozwiązań firmy Ecutec prowadzi automatycznie do likwidacji gwarancji.

3. Dla zapamiętania niniejszej historii otrzymuje Pan żółtą kartkę ostrzegawczą (jakiekolwiek próby autoreklamy będą prowadziły do kartki czerwonej)

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natknąłem sie na stale powtarzane zaproszenia na własną stronę. Stronę będąca stroną komercyjną.

 

Yhm, czy dobrze rozumiem, że dozwala się linkować za pomocą gustownego bannerka własną stronę niekomercyjną :?: Dziękuję za gest tolerancji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie mam absolutnie nic przeciw linkom do innych stron. Mogą to być własne strony, inne strony uznane za ciekawe, czy też komercyjne np. zagraniczne czy nie kolidujące z naszym zakresem działalności. Także linki do w/w strony były przez dłuższy czas tolerowane. Ale nie lubię nadużyć :wink:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Nie wiem, czy już o tym była mowa, ale jeśli tak, to do mnie nie dotarło. Czy Erwin Mombaerts pozostanie pilotem L.Kuzaja a duet z M.Lukas to tylko "incydent" z okazji Elmotu czy może pani Magda zasiądzie na fotelu pilota na dłużej ??? Szczerze powiedziawszy taki team wydaje mi sie bardzo sympatyczny i atrakcyjniejszy z komercyjnego punktu widzenia, co pewnie też jest istorne.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmusiło mnie do poświęcenia czasu na przejrzenie wszystkich Pańskich postów w celu znalezienia informacji określającej (wg. Pana) zastosowanie systemów Ecutec do PPP dla modelu 03. Nie znalazłem.

 

Na liście dealerów Ecuteka jest tez Prodrive

http://www.ecutek.com/frame_tuning.html

 

Informacje zaczerpnięte ze www.scoobynet.co.uk / forum: drivetrain / Topic: STI8 PPP

Dotyczy Ecuteka i Prodrive

 

EcuTek do NOT re-map or re-calibrate the PPP's. EcuTek supply the software that allows us and others to re-calibrate the std ECU.

 

Simon Lines -Prodrive

 

The PPP has always worked well at what it sets out to achieve, but Ecutek mapping can now achieve a lot more with at least as much success. That's why Prodrive are also now using it to create their latest version of the PPP.

PeterCroney

 

Yes, Prodrive are now using this system of mapping the ecu in the PPP.

Scoobydick, I should point out that the graph and figures above were done in the early days of Ecutek being available for the 01-02 model and whilst we have moved things on a bit since then, I don't have any figures for the latest maps.

Peter Croney

 

 

Dotyczy gwarancji na PPP w UK

 

fair enough, but I had a conversation with David (Power @ PE / EcuTec)about it and I think if you try and price it up you'll find it's achualy good value! plus you keep the "W"

Cheers

Simon Lines - Prodrive

 

Uważam, że wykazałem wystarczająco dużo tolerancji dla działań, które są sprzeczne z interesem firmy udostępniającej niniejsze forum.

Co prawda nie widzę sprzeczności interesów, ale teraz teraz rozumiem reakcję!

Pańskie ostanie stwierdzenie wykazuje jednak, że do demokracji jeszcze Pan nie dorósł - szkoda. Zarzucanie mi mówienia nieprawdy (przy mojej rozmowie były obecne 2 osoby, w tym pilot Leszka Kuzaja Erwin Mombaerts), tylko dlatego, że "Pan wie na 100%" jest nie tylko niepoważne, ale wskazuje jednocześnie na poważne niedostatki w zakresie kultury osobistej.

Mam nadzieje, ze podane linki wyjaśnią niektóre wątpliwości. Co do tej kultury osobistej....

Konstruktywną krytykę przyjmuję - gołosłownych oszczerstw nie zamierzam. Nie sądzę także, aby Pańskie doświadczenie życiowe, a tym mniej kontekst prowadzonej tutaj dyskusji uprawniały Pana do pouczania mnie, jak należy zadawać pytania, czy też jak rozumieć odpowiedzi.

Rozumiem,ze Pana oburzenie wywołała następująca moja wypowiedz:

jak odp na pytanie jest niepełna lub nie rozumiem zawsze zadaje pytanie? to apropos jednorazowych odp

I całkiem niepotrzebnie!!! Dotyczyła ona stwierdzenia ze niebeda dalej podejmowane poruszone tematy:"Uprzejmie informuję, że nie będę podejmował dyskusji na w/w tematy. "

Nie zalezy mi na pouczaniu kogokolwiek i mowieniu o jego kulturze osobistej. To nie w moich zwyczajach. Kazdy uzytkownik Forum sam stwierdzi czego komu brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii formalnej:

 

Na liście dealerów Ecuteka jest tez Prodrive

http://www.ecutek.com/frame_tuning.html

 

Chodzi raczej o stronę: http://www.ecutek.com/pricing/

 

W kolumnie "Ecutek Product Reseller" nie znajduje się Prodrive. Jest natomiast napisane, że Prodrive Performance Pack tworzony jest z użyciem narzędzi Ecutek. Twierdzić, że Ecutek jest autorem map w zestawach Prodrive to mniej więcej tak, jakby twierdzić, że Microsoft, dostarczający narzędzia pod nazwą Windows i Word, jest autorem przygód Harry'ego Pottera, które zostały właśnie w Word for Windows napisane... Zresztą to samo wynika poniekąd z przytoczonych fragmentów postów.

Moje 0.03PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówiłem nigdy ze Prodrive korzysta z zmodyfikowanych programów Ecuteka, ktory posiada inny styl pracuje (mapping indywidualny kazdy samochod jest mappowany osobno) tak jak nasza firma równiez nie sprzedajemy programów Ecuteka do modeli 00 i wyzej..., wykorzystujemy ich naprawde dobre narzedia czyli programy diagnostyczne , programacyjne...moze ta nazwa własnie "programy" stała sie własnie koscia nieporozumien ... natomiast decyzja podjeta przez inzynierów Prodrivea wykorzystania produktów Ecuteka i nie wykorzystywania swoich starszych rozwiazań jak to miało miejsce w WRX 02 STI7... w wiekszej mierze była podyktowana bezpieczenstwem przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ecutec: sprawdziłem linki - niezaleznie od faktu, że na forum dyskusyjnym tematu już nie ma, odpowiedź hwojtka trafia dokładnie w sedno sprawy.

Istotnie użytkownicy Forum są w stanie ocenić nasze wypowiedzi - o tym jestem absolutnie przekonany .

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...