Skocz do zawartości

Tuning WRX'a


Kuba

Rekomendowane odpowiedzi

z tym GTR wydaje mi sie ze Roumigier z FRancji przygotowywał, tłoki, korby, wałki i panewki, elektronike Walter taka osobka ktora dla F1 Toyoty robiła i nie wiem czy nadal robi , miałem kiedys przyjemnosc i troche pare gdz zleciało na gadzce z nim miło w sumie dobrze ze jestem francuzo jezyczny bo po angielsku ciezko z nim by było :)))

a propos całkiem niezlych osiagów mojego znajomka Boba z UK WRX ma w granicach 470 bhp i całkiem niezle sie odpycha cis 2,2 bara trzeba raczki cwiczyc bo mozna sie namachac i spocic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hehe, widze, ze nie wszyscy sie ze mna zgadzaja. Postaram sie znalezc troche czasu, to niebawem odpowiem na Wasze zarzuty 8)

 

Pozdr.

ThanJu

 

P.S. Azrael: bodajze 70% spoleczenstwa nie umie czytac ze zrozumieniem. Ciesz sie, nalezysz do wiekszosci! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem czas, wiec wezme sie za pisanie. Drecza mnie pewne watpliwosci:

 

Azrael: Trwalosc VTG - VTG jest rzadko, o ile wiem, stosowane w silnikach benzynowych (czesto w dieslach, ale tam jest nizsza temperatura spalania). Jako rodzaj turbiny wyposazony w dodatkowe elementy ruchome pracujac w ekstremalnie trudnych warunkach jest automatycznie w wiekszym stopniu narazony na uszkodzenie (przynajmniej tak powiedzial mi pan od statystyki matematycznej). Przypominam sobie tez pewna wypowiedz Dyrekcji na ten temat, gdy inzynierowie z FHI zapytani, dlaczego nie stosuja VTG w samochodach seryjnych odpowiedzieli powaznie zgorszeni: " Alez Panie Rogalski, przeciez Pan wie, ze nasze samochody znane sa z niezawodnosci!". Ponadto uwazam, ze gdyby VTG bylo niezawodne, dawno zastosowane by zostalo w rajdach - a nie jest. Na tym opieram swa teze.

Co do benzyny w USA, istotnie brak mi dokladnych informacji o metodach pomiarowych, ale, o ile wiem, samochody sprowadzane z USA jezdza w Niemczech nawet na benzynie normalnej (91 okt.). Czy ma ktos dokladny wzor wg. DIN i SAE na badanie tej liczby?

A co do wielkosci turbiny: F = m x a , czyli wieksza turbina automatycznie bedzie wolniej wchodzila na obroty. Swoja teze opieram nie tylko na zacytowanym prawie fizyki, ale takze na Twoim wlasnym stwierdzeniu "rosnie lag".

Punkt nastepny: wielkosc IC - proponuje jeszcze raz przeczytac "ze zrozumieniem" to, co napisalem. Nie przypominam sobie, abym pisal o ladowaniu 2 barow do Twojego IC.

 

Wlasciciel Browaru: Rzeczywiscie silnik WRXa, podobnie, jak kazdy z turbo, daje sie w miare latwo tuningowac. Twierdzenie, ze odbywa sie to bez uszczerbku na zdrowiu jednostki napedowej, a szczegolnie jej trwalosci zaprzecza jednak podstawowym prawom fizyki. Zgodnie z moimi informacjami (jak ktos wie lepiej, to niech mnie prosze poprawi :!: ) istnieja tylko dwie metody zwiekszenia mocy:

1. przez zwiekszenie obrotow silnika

2. przez zwiekszenie cisnienia spalania

Ta druga metoda, stosowana przy turbo, powoduje bezposrednie wieksze obciazenie wszystkich elementow silnika (tloki, korbowody, panewki, wal korbowy itd.). A to znow powoduje szybsze zuzycie. Dlatego w STi wszystkie te elementy maja inna konstrukcje.

 

Kuba: To, ze ktos ma 400KM nie dowodzi, jak dlugo bedzie cieszyl sie ich posiadaniem :!:

Wieksza turbina ma wiekszy przeplyw powietrza i moze uzyskac takie samo cisnienie doladowania juz przy mniejszych obrotach wirnika. Dzieki temu tez teperatura skompresowanego powietrza jest nizsza.

:shock: TO ZUPELNIE NOWE PRAWO FIZYKI :!: EUREKA :!: O ile wiem, to wzor na przyrost temperatury powietrza w wyniku sprezania nie zawiera obrotow turbiny :twisted: Czy cos przeoczylem?

 

Marcin:

Than_Junior napisał:

Nie ma sensu podciagac moc do 280KM, bo sie po prostu silnik rozsypie.

 

 

Skad ta wiedza? Rozsypal Ci sie kiedys??

 

O ile wiem, aktualny rekordzista w Polsce jest przy piatym silniku. Z tuningu zrezygnowal, ale jego przeglady sa nieco bardziej kosztowne i trwaja nieco dluzej, bo zawieraja kolejna kapitalke.

 

Wprost przeciwnie. Benzyna w Stanach jest lepsza od europejskiej (polskiej w szczegolnosci).

 

Wierze, ale podaj konkrety.

 

Instalowales kiedys wieksza turbine?

 

Patrz wyzej.

 

Wielkosc intercoolera ma wplyw na temperature powietrza przy zadanym cisnieniu.

 

Bez urazy, ale polecam mniej teorii a wiecej praktyki.

 

oraz

 

Taaaaa... Potrafisz uzasadnić dlaczego po wymianie IC na większy, niższa temperatura za IC nie ma wpływu na żywotność silnika? Powiedziałbym, że ma... Mieliście już w szkole o przemianach cieplnych? W tym co napisałeś o spryskiwaczu i wielkości IC sam sobie przeczysz, tak swoją drogą. Spróbuj dojść dlaczego.

 

W dalszym ciagu nie rozumiem, dlaczego moje stwierdzenie, ze zastapienie spryskiwacza wiekszym IC (czyli ten sam wynik inna metoda) nie zwiekszy zywotnosci silnika spotkalo sie z taka krytyka, ale, poniewaz Hwojtek i Marcin twierdzicie, ze wiekszy IC przedluzy zywotnosc silnika, bardzo prosze o wyjasnienie tej kwestii.

P.S. Jezeli schlodzenie powietrza dolotowego, zgodnie z Waszym twierdzeniem, przedluza zywotnosc silnika, to moznaby przeciez w samochodach z silnikami atmosferycznymi uzywac do tego celu, tak czesto dzis stosowanej, klimatyzacji! Toz to patent na ekstremalna dlugowiecznosc :!: :lol: (Jak dostane Nobla, to sie z Wami podziele! :lol: )

 

 

Pozdrawiam i ma nadzieje, ze wszystko zostalo wyjasnione,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasciciel Browaru: Rzeczywiscie silnik WRXa, podobnie, jak kazdy z turbo, daje sie w miare latwo tuningowac. Twierdzenie, ze odbywa sie to bez uszczerbku na zdrowiu jednostki napedowej, a szczegolnie jej trwalosci zaprzecza jednak podstawowym prawom fizyki. Zgodnie z moimi informacjami (jak ktos wie lepiej, to niech mnie prosze poprawi :!: ) istnieja tylko dwie metody zwiekszenia mocy:

1. przez zwiekszenie obrotow silnika

2. przez zwiekszenie cisnienia spalania

Ta druga metoda, stosowana przy turbo, powoduje bezposrednie wieksze obciazenie wszystkich elementow silnika (tloki, korbowody, panewki, wal korbowy itd.). A to znow powoduje szybsze zuzycie. Dlatego w STi wszystkie te elementy maja inna konstrukcje.

 

Wszystko się zgadza, ale niektóre silniki z turbo po wymianie tłoków, korbowodów, panewek, wałów korbowych oraz zwiększeniu ciśnienia spalania i tak się rozsypują (albo przegrzewają i w ogóle cuda z pieprzem)... A WRX'ów nie :) W silnikach Subaru jako takich drzemie ogromny potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wielkosci turbiny: F = m x a , czyli wieksza turbina automatycznie bedzie wolniej wchodzila na obroty. Swoja teze opieram nie tylko na zacytowanym prawie fizyki, ale takze na Twoim wlasnym stwierdzeniu "rosnie lag".

 

Po to stosuje się lżejsze matriały - tytanowa turbosprężarka Mitsubishi stosowana w Lancerach od V RS w górę, jeśli dobrze pamiętam, ma mniejszą masę własną od (mniejszej geometrycznie) jednostki z poprzednich ewolucji.

 

 

istnieja tylko dwie metody zwiekszenia mocy:

1. przez zwiekszenie obrotow silnika

2. przez zwiekszenie cisnienia spalania

 

Właśnie zwiększyłeś moc w punkcie pierwszym a moment obrotowy w punkcie drugim, jeśli nadążam za tymi skrótami. Możemy ustalić o czym mówimy? Precyzyjnie.

 

O ile wiem, aktualny rekordzista w Polsce jest przy piatym silniku. Z tuningu zrezygnowal, ale jego przeglady sa nieco bardziej kosztowne i trwaja nieco dluzej, bo zawieraja kolejna kapitalke.

 

Rekordzista mocy czy wymiany silników? Konkrety, jeśli łaska. Bo Subaru wykręconych na więcej niż fabryka przewiduje jest nieco więcej niż jeden.

 

Wierze, ale podaj konkrety.

 

In the United States, pump octane is an average of 2 ratings, research octane (RON) and motor octane (MON). If you look at any gas pump in the United States, you will see a yellow sticker that says "octane by R + M / 2" That is the basic formula for an average.

These 2 numbers mean different things. You could make an analogy to that of a blood pressure reading (systolic and diastolic).

Research Octane number is always higher than Motor Octane number.

In Europe, they only report the RON. You may hear people discussing that in Europe, the octane is higher. Well, that is not exactly true. You see, in Europe, you might find 96 octane at a local gas station. (wow 96, highest we have here is 94). Well, that 96 is equivalent to 92 here in the States.

http://www.stretcher.com/stories/01/010226m.cfm

 

Instalowales kiedys wieksza turbine?

 

Patrz wyzej.

 

Czyli nie.

 

W dalszym ciagu nie rozumiem, dlaczego moje stwierdzenie, ze zastapienie spryskiwacza wiekszym IC (czyli ten sam wynik inna metoda) nie zwiekszy zywotnosci silnika spotkalo sie z taka krytyka

 

Ponieważ w przeciwieństwie do dużego intercoolera, który nie kurczy się w czasie jazdy, zawartość zbiornika natrysku na IC wyczerpuje się - stosunkowo szybko.

 

P.S. Jezeli schlodzenie powietrza dolotowego, zgodnie z Waszym twierdzeniem, przedluza zywotnosc silnika, to moznaby przeciez w samochodach z silnikami atmosferycznymi uzywac do tego celu, tak czesto dzis stosowanej, klimatyzacji! Toz to patent na ekstremalna dlugowiecznosc :!: :lol: (Jak dostane Nobla, to sie z Wami podziele! :lol: )

 

Za późno. Takie schładzanie stosowane jest w ciężarówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin:
Than_Junior napisał:

Nie ma sensu podciagac moc do 280KM, bo sie po prostu silnik rozsypie.

 

Skad ta wiedza? Rozsypal Ci sie kiedys??

 

O ile wiem, aktualny rekordzista w Polsce jest przy piatym silniku. Z tuningu zrezygnowal, ale jego przeglady sa nieco bardziej kosztowne i trwaja nieco dluzej, bo zawieraja kolejna kapitalke.

 

No i co w związku z tym?

Australijczycy z APS, jedni z bardziej konserwatywnych na świecie tunerów oferują zestawy na 280 i 320 KM bez wymiany elementów silnika na kute. I te samochody jeżdżą dziesiątki tysięcy mil.

Instalowales kiedys wieksza turbine?

 

Patrz wyzej.

 

Wnoszę z tego, że nie. A ja mam większą turbinę u siebie w aucie. I widzę, że nie wkręca się wolniej i nie ma większego laga. Co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

moim skromnym zdaniem jest dosc duzo 260- 280 kM GT, WRX... i jakos wszytsko gra 70000- 100000km spedzonych na drodze i na torach jakos nie doprowadziło ich silników w dym , a dosc spora czesc nowych STI bez zadnych mod tak:(((nie trzeba patrzec tak daleko na Australie mozna równiez na UK tam naprawde dosc duzo SUb jezdzi a spora czesc jest zmodyfikowana, pisac ze ktos wymienił to i to, kute tłoki... ( w koncu to nie gwarancja lub przepis na trwałosc )i mu sie rozleciał, moze lepiej podac przyczyne, podac co nie wytrzymało , jakie były nastawy paliwo , zapłon, cis doła, cis paliwa... co dokładnie zmodyfikowano, firme przeprowadzajaca przerobke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie śledzę (bo śledź to przecież mój rewir) ten wątek i ... dochodzę do dziwnych wniosków:

 

Than pisze : "jak zajdzie słońce, to będzie ciemno"

i otrzymuje kontrę "a w cale nie, bo sobie zapalę lampkę".

 

Ciekawe :wink: . czyli , jak większa turbina to zgodnie z fizyką będzie miała większą bezwładność. A tu bezsensowne odpowiedzi w rodzaju "a nie , bo ja mam większą, i chodzi tak samo szybko" - Kołodko tez twierdzi, że jak nam zwiększy podatki, to będziemy mieli więcej pieniędzy :twisted:

Zależność jest jednoznaczna. Cytowanie lżejszych materiałów w Evo jest nonsensem, bo pomija merytorykę tematu. Ponadto, nawet przy zastosowaniu tego samego ciężaru elementów ruchomych większa turbina oznacza wiekszą średnicę wirnika, więc większą bezwładność etc.

To ja sobie założę jeszcze większą turbinkę i nie będę miał żadnego laga - bo wirniczek ceramiczny zesprzęglony z elektrycznym propelerkiem.

Teoretycznie da się wszystko. Ale ludziska - odpowiadajcie z sensem :!:

A jak w zbiorniczku skończy się woda, to większy intercooler będzie miał przewagę :roll: Paranoja w wersji klinicznie czystej :!: Jak się skończy paliwo i go nie uzupełnię, to silnik będzie wieczny :lol:

 

I jeszcze Ecutec : jak ja coś zrobię, to silnik będzie mocniejszy i bardziej trwały. Bo ja wiem lepiej. No świetnie - jak jesteś lepszy od tych setek inżynierów w Japonii, to daj swoją gwarancję na 3 lata i 100 tys kilometrów na silnik. To że twierdzisz, że jesteś lepszy od innych i fabryki jest oczywiste - z tego masz pieniądze. Ale nie pisz na forum gołosłownych oskarżeń wobec Subaru, które udzieliło Ci na swych łamach gościny. Bo o kulturze nie świadczy to dobrze, a i na Twoją wiarygodność cień rzuca niemały.

I jeszcze montaż turbiny - "czyli nie montowałeś !" Ahaaa - mam cię. Znów brak komentarza merytorycznego. Ja twierdzę: słoń jest ciężki.

I co - teraz mi zarzucisz, że nie ważyłem ? Istotnie, ale i tak wiem że jest ciężki. A jak masz z tym problem, podyskutuj na forum zoologicznym.

 

Smutne jest to, że zamiast przedstawiać konkrety funkcjonuje łapanie za słówka, wybiegi, pomijanie tematu i zarzucanie braku doświadczenia.

Jak masz doświadczenie - to się nim podziel ! Wyjaśnij sensownie zamiast zamiast próbować coraz to nowymi wybiegami uzyskać punkt w dyskusji.

 

Jest faktem niezaprzeczalnym, że bardziej obciążony silnik ma krótszy żywot. Kropka. Jest tez prawdą, że najróżniejsze techniki modyfikacji poszczególnych elementów mechanicznych, układu chłodzenia, elektroniki itd.itd. mogą tę ogólna prawdę zrelatywizować. Ale, a taki był temat, ma byc podniesiona moc WRX-a bez tak głęboko idących zmian, to - gdy będziemy istotnie wykorzystywali tę moc - jego żywot będzie krótszy.

Tak już po prostu jest - praw fizyki nie zmienimy. Gołosłowne przykłady Australii są tu - uwzgledniając rygorystyczność ich policji - kompletnie bez znaczenia.

To tak, jak podważanie prawdy o wpływie nadmiernego picia i palenia na długość życia - nachlany i przepalony od lat matuzalem też tu niczego nie zmieni.

 

 

Przepalony - acz trzeźwy

 

Korsarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeoczyłem - pytenie do Azraela:

[quote]Nie bycie analfabetą było powodem do dumy w wieku XII[/quote]

Jeżeli to nie bycie analfabetą było powodem do dumy, to w takim razie co :?:

 

Powyższe to oczywiście łapanie za słówka, ale przy temacie o czytaniu ze zrozumieniem (apropos - od kiedy to analfabeci wogóle potrafią czytać ?)

nie mogłem sie powstrzymać :wink:

 

Zaciekawiony

 

Korsarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMEN

 

P.S. Przyznam szczerze, że jak tylko pojawił sie post o tuningu WRX'a żyłem nadzieją, że dowiem się naprawdę czegoś ciekawego na temat mechaniki w Subarynce, zwłaszacza, że wszelkie tego typu artykuły - nie ukrywam - są moją pasją. Szkoda, że się zawiodłem. Naturalnie jestem pewnien, że Wy - szanowni forumowicze - posiadacie rozległą wiedzę na temat wszelkich modyfikacji WRX'a, ale proszę: niech to będzie konstruktywna dyskusja z której osoby trzecie będą mogły cokolwiek wynieść pożytecznego (czyt. wiedzę).

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto, nawet przy zastosowaniu tego samego ciężaru elementów ruchomych większa turbina oznacza wiekszą średnicę wirnika, więc większą bezwładność etc.

 

Z przykrością zauważam, że nie rozumiesz podstawowych zasad fizyki. Proponuję zacząć od prostego testu. Co jest cięższe:

- wirnik kompresora o średnicy 1 i masie 1

- wirnik kompresora o średnicy 1,2 i masie 0,9.

 

Po uzyskaniu jedynie słusznej odpowiedzi w tym teście, sugeruję trudniejsze ćwiczenie - sięgając do wiadomości z klasy VI podstawówki sprawdzamy jaki element ma większy moment bezwładności - wirnik o masie 1, czy wirnik o masie 0,9.

Po ustaleniu jedynie słusznej odpowiedzi na to pytanie, modyfikujesz posta, w którym ujawniłeś elementarną ignorancję. Tym bardziej, że mowa była o modyfikacji silnika polegającej na większej geometrycznie turbinie. Nie ma sensu tłumaczyć, dlaczego może (nie musi) mieć ona większy lag - ale bzdurą jest twierdzenie, że lag bierze się z jej bezwładności.

 

To ja sobie założę jeszcze większą turbinkę i nie będę miał żadnego laga - bo wirniczek ceramiczny zesprzęglony z elektrycznym propelerkiem.

 

Mam nadzieję, że to ironia, bo jak nie, to...

 

A jak w zbiorniczku skończy się woda, to większy intercooler będzie miał przewagę :roll: Paranoja w wersji klinicznie czystej :!: Jak się skończy paliwo i go nie uzupełnię, to silnik będzie wieczny :lol:

 

Głupoty opowiadasz. Twierdzisz, że lepiej mieć zbiorniczek niż większy intercooler, który daje ten sam efekt co spryskiwacz na małym IC? To po cholerę turbiny ładować - wystarczy nitro, na czas, kiedy moc jest potrzebna. Bzdurzysz waść.

 

I jeszcze montaż turbiny - "czyli nie montowałeś !" Ahaaa - mam cię. Znów brak komentarza merytorycznego. Ja twierdzę: słoń jest ciężki.

I co - teraz mi zarzucisz, że nie ważyłem ? Istotnie, ale i tak wiem że jest ciężki. A jak masz z tym problem, podyskutuj na forum zoologicznym.

 

Chyba mylisz fora. Dyskutujemy w tym wąku o tuningu WRXa, a jednym z elementów tuningu jest wymiana turbiny. Jeśli lepiej Ci idzie w zwierzętach niż w samochodach, to masz tu przykład:

 

forum.zwierzakikorsarza.com -> ssaki -> wymiary

 

Słoń jest ssakiem. Łapiesz metaforę.

 

 

Jak masz doświadczenie - to się nim podziel ! Wyjaśnij sensownie zamiast zamiast próbować coraz to nowymi wybiegami uzyskać punkt w dyskusji.

 

Cóż, opornym nic nie wytłumaczysz. Niech brną w swoje wizje wyżości spryskwiacza nad dużym intercoolerem. Powodzenia.

 

Jest faktem niezaprzeczalnym, że bardziej obciążony silnik ma krótszy żywot. Kropka. Jest tez prawdą, że najróżniejsze techniki modyfikacji poszczególnych elementów mechanicznych, układu chłodzenia, elektroniki itd.itd. mogą tę ogólna prawdę zrelatywizować. Ale, a taki był temat, ma byc podniesiona moc WRX-a bez tak głęboko idących zmian, to - gdy będziemy istotnie wykorzystywali tę moc - jego żywot będzie krótszy.

 

Bzdurzysz do kwadratu. Proponuję dowiedzieć se czegoś na temat wspolczynników bezpieczenstwa uwzglednianych przy projektowaniu elementów silnika.

 

Tak już po prostu jest - praw fizyki nie zmienimy. Gołosłowne przykłady Australii są tu - uwzgledniając rygorystyczność ich policji - kompletnie bez znaczenia.

 

Sześcian. Nie wiem gdzie widzisz gołosłowie. Ja widzę, że nie masz pojęcia o czym piszesz.

 

To tak, jak podważanie prawdy o wpływie nadmiernego picia i palenia na długość życia - nachlany i przepalony od lat matuzalem też tu niczego nie zmieni.

 

Rozumiem, że zakładany i gwarantowany (w normalnych krajach) przez Subaru zestaw o nazwie Prodrive Performance Package (z 218 na 250KM w WRX, z 265 na 300KM w STi) też tu nic nie wnosi? Nie daje do myślenia?

A co do australijczyków - mają za sobą ogromną ilość działających bezawaryjnie modyfikacji a w świecie Subaru ich zestawy są wzorcem bezpieczeństwa. Więc nie masz racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boze, Korszarzu, spadles jak blogoslawienstwo z nieba!

 

Dodajmy, że w ten sposób nie wyjaśniłeś wciąż wyższości spryskwiacza nad większym intercoolerem... Jeśli coś się mówi, to mówi się i popiera swoją tezę do końca. Pomoc starszych, którzy mówią innym, żeby traktowali młodocianych łagodniej niż Ci młodociani chcieliby żeby ich traktować - nie pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...żyłem nadzieją, że dowiem się naprawdę czegoś ciekawego na temat mechaniki w Subarynce, zwłaszacza, że wszelkie tego typu artykuły - nie ukrywam - są moją pasją. Szkoda, że się zawiodłem.

 

Nie rozumiem - nie dowiedziałeś się nic? Zupełnie? Dziwne. Ja się dowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem - nie dowiedziałeś się nic? Zupełnie? Dziwne. Ja się dowiedziałem.

 

No właśnie, ja np. cenię sobie to forum za możliwość dowiedzenia się masy rzeczy i wydaje mi się ucinanie dyskusji z tego powodu że komuś się wydaje że coś wie to jednak nie najlepszy pomysł. Może jednak spróbujmy mówić o faktach i wszyscy siię czegoś nauczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem i mam wiecej pytan niz odpowiedzi, ale z tego co do tej pory przeczytalem wyciagnolem nastepujace wnioski (jesli sa mylne to prosze skorygowac). Po turbinie VF34 oczekuje nastepujacych korzysci:

- dzieki temu ze oska na ktorej sa osadzone obydwa wirniki, obraca sie na wysokiej klasy (mam nadzieje) lozyskach kulkowych potrzeba mniej energii do pokonania sily tarcia co spowoduje wczesniejszy start turbiny w porownaniu do seryjnej, ktora kozysta ze slizgowych lozysk;

- dzieki temu ze VF34 ma wiekszy przeplyw powietrza, mozliwe bedzie uzyskanie tego samego cisnienia doladowania juz przy nizszych obrotach turbiny (np przy 80 tysciacach zamiast przy 100 tys.) oraz bedzie owocowali szybszym wzrostem cisnienia;

- dzieki nizszym obrotom pracy turbiny, zmniejszy sie wzrost temeratury powietrza, spowodowany rozgrzewaniem sie lopatek turbiny na skutek tarcia o czasteczki powietrza (wydaje mi sie ze przy obrotach rzedu 100 tysiecy/minute ma to juz jakis wplyw);

- dzieki nizszej temperaturze otrzymamy gestsze powietrze, ktore pozwoli na pewien wzrost mocy

 

Moja niechec do spryskiwacza intercoolera bierze sie z tego ze w aucie dochodzi nam kolejny element, ktory wymaga obslugi i moze ulec uszkodzeniu. Wychodze z zalozenia ze im prosciej tym lepiej i niezawodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- dzieki temu ze VF34 ma wiekszy przeplyw powietrza, mozliwe bedzie uzyskanie tego samego cisnienia doladowania juz przy nizszych obrotach turbiny (np przy 80 tysciacach zamiast przy 100 tys.) oraz bedzie owocowali szybszym wzrostem cisnienia;

 

Co do przepływu to ważne jest jeszcze to że turbina nie zdechnie przy jakichś tam obrotach tylko będzie dalej dawać coraz większe cisnienie które możemy sobie już zdławić jak chcemy.

 

 

Co do spryskiwacza to jedna z moich obaw jest taka że odpowiednio duży zbiornik np. na trasę Warszawa-Łódź mógłby wielokrotnie przekroczyć mase dużego FMIC. Niemniej jak sie już ma duży FMIC to dołożenie spryskiwacza np. na track-days jest całkiem niegłupie :-) BTW: znalazłem kiedyś na jakiejś stronie w USA opis instalacji natryskującej na IC bodajże ciekły azot, dwutlenek węgla czy coś takiego. Ale to już chyba jednak przerost formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe :wink: . czyli , jak większa turbina to zgodnie z fizyką będzie miała większą bezwładność. A tu bezsensowne odpowiedzi w rodzaju "a nie , bo ja mam większą, i chodzi tak samo szybko" - Kołodko tez twierdzi, że jak nam zwiększy podatki, to będziemy mieli więcej pieniędzy :twisted:

 

Nie wiem, czy starasz się mnie obrazić, czy zbliżasz się do tego przypadkiem.

Wiem natomiast, że powinniśmy jednak próbować odnosić się do praktyki wspartej teorią, a nie do tego, co przeczytaliśmy w książkach.

Otóż moja praktyka mówi, że IHI VF-34 nie napędza się wolniej i nie ma większego laga od seryjnego bodajżeTD-04 Mitsubishi jakie było w mojej imprezie. A jednocześnie trzyma ciśnienie do końca skali obrotów (na razie 1 bar). Wskaż proszę bezsensowność mojej odpowiedzi.

 

I jeszcze montaż turbiny - "czyli nie montowałeś !" Ahaaa - mam cię. Znów brak komentarza merytorycznego. Ja twierdzę: słoń jest ciężki.

I co - teraz mi zarzucisz, że nie ważyłem ? Istotnie, ale i tak wiem że jest ciężki. A jak masz z tym problem, podyskutuj na forum zoologicznym.

 

Nie, nie "mam cię". Komentarz merytoryczny był parę postów wcześniej i jest powyżej. Mówiąc w Twojej poetyce - ja tego słonia zważyłem. I okazał się nadmuchiwany.

 

Jak masz doświadczenie - to się nim podziel ! Wyjaśnij sensownie zamiast zamiast próbować coraz to nowymi wybiegami uzyskać punkt w dyskusji.

 

Staram się podzielić niewielkim doświadczeniem jakie mam. Wydawało mi się, że wyjaśniam sensownie. Jeżeli nie, to mogę spróbować inaczej. Uwierz mi, nie ćwiczę tu moich umiejętności dyskutowania.

 

Gołosłowne przykłady Australii są tu - uwzgledniając rygorystyczność ich policji - kompletnie bez znaczenia.

 

Ale moim zdaniem są to właśnie te praktyczne przykłady i doświadczenie, o które się wszyscy dopominamy. Mam nadzieję, że nie proponujesz zasady, że "gdy fakty nie potwierdzają tego co mówię to tym gorzej dla faktów".

 

Pozdrawiam,

 

PS: Czekam na przeprosiny za porównanie z Kołodką :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ależ gorąca dyskusja ! Muszę zapytac Flippera, czy da się zamontować na Forum Intercooler, spryskiwacz i klimatyzację :wink:

 

HWojtek: bardzo zainteresowała mnie informacja o stosowaniu klimatyzacji do chłodzenia powietrza w wolnossącym silniku ciężarówki - uprzejmie proszę o podanie żródeł, czy też linków. Z góry dziekuję :)

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hwojtek: udzielę Ci bezpłatnej porady dla młodzieży (taki mam dziś altruistyczny nastrój :D ) - Gdy siedzisz w szklarni, nie rzucaj kamieniami.

 

A teraz, ot tak, dla przykładu (nie mam czasu zajmować się wszystkimi wypisanymi w tym temacie nonsensami) Twoje twierdzenia na temat momentu obrotowego (bo obudził się we mnie na krótko duch belferski).

Dla łatwiejszego zrozumienia użyję Twojego przykładu.

Zadanie. Oblicz moment bezwładności wirnika homogennego (aby uniknąć zmian gęstości rozkładu masy) o następujacych parametrach:

A. Średnica = 1, masa = 1

B. Srednica = 1,2, masa = 0,9

 

Odpowiedź:

Wzór na moment bezwładności (naucz się na pamięć !) M= (m*R*R)/2

A. M=(1*0,5*0,5)/2 = 0,125

B. M=(0,9*0,6*0,6)/2 = 0,136

 

QED

 

A teraz przyjmij łaskawie do wiadomości:

Jedyną słuszną odpowiedzią w tym teście nie jest to, co Ty piszesz, lecz to co jest prawdą.

 

Postaraj się czytać wypowiedzi, a nie je oglądać. Postaraj się zrozumieć to co zostało napisane i w jakim kontekście.

 

Nie mam ochoty komentować innych równie nieprawdziwych wypowiedzi (np. info na temat gwarancji fabrycznej na tuning PPP jest po prostu nieprawdą - Dyrekcja pisała już na ten temat w innym wątku).

Nikt nie ma patentu na obiektywna prawdę, każdy może się mylić.

Starałem się to przekazać w sposób lekko humorystyczny, czego niestety nie zrozumiałeś. Stąd, choć niechętnie, musiałem j.w. wykazać Twoją niewiedzę - nie chcę, aby czytający te posty byli sprowadzani na manowce (meta)fizyki. Sorry za sposób - postaraj się argumentować logicznie i .... po prostu trochę się ucz :)

I pamiętaj o jednym - napadanie na Korsarzy zawsze łaczy sie z poważnym ryzykiem (szczególnie na tych, posiadających w odwodzie Pikusia :D )

 

 

PS. dalsze zmiany w Twoim przykładzie polegające na takim obniżeniu masy wirnika, aby wynik pasował do Twej (i nie tylko Twej) teorii, to przysłowiowa "musztarda po obiedzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...