Waldemar Biela Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 spalanie stukowe ...... warto kupic czujnik spalania stukowego cca 150USDuboga/bogata mieszanka ...... warto kupic Lambda link cca 100USD , ktory pokazuje wartosci lamda 1) WRX ma taki czujnik. Dobry komputer podpina sie pod seryjny mikrofon, z którego korzysta do wykrywania spalania stukowego. 2) 99% wskaźników AFR to pic na wodę. No i generalnie można zrobić turbo, które ładuje właściwie od jałowych obrotów. Wystarczy zmodyfikować mechanicznie sterowanie wastegate, oprogramować odpowiednio kontroler doładowania (np któryś z Apex'I), podpiąć jedno do drugiego i proszę. W ten sposób można zmusić chociażby parchatego GT-R do ładowania 1bar na wolnych obrotach. A teraz konkurs dla uważnych: Dlaczego silnik Imprezy rozleci się na kawałki przy takiej modyfikacji? Ponieważ sterowanie wastegate momentu obrotowego mocy sześciennej intercoolera, ukształtowuje zadanie mocy użebrowania w barach trzeciego wymiaru "głębokości IC na przemianie cieplnej, czyli kilokaloria kwadratowa razy metrodżul szećienny = realny ubytek przytwy. prof. hab. d/s tech. patentów Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecutek... Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 co z tym dołem i wytrzymałoscia?? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Ponieważ sterowanie wastegate momentu obrotowego... Pała, siadaj :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 co z tym dołem i wytrzymałoscia?? :wink: Ciepło, ciepło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Można wyposażyć się również w wyświetlacz ciekłokrystaliczny który bedzie pokazywał parametry pracy silnika i ewentualne błędy. Wyświetlacz jest strasznie fajny, ale ciekawsze rzeczy w czasie jazdy widać na drodze :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecutek... Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 ja patrze tylko w wyswietlacz i doł czy sie wszystko trzyma na droge nie mam czasu nieraz wole nie wiedziec co sie na niej dzieje :wink: pozdrawiam all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Wyświetlacz jest strasznie fajny, ale ciekawsze rzeczy w czasie jazdy widać na drodze :roll: Szczególnie jak w przedniej szybie widzisz mijane słupki przydrożne a nadjezdżające z przeciwka auta gdzieś z tyłu w bocznej :-))) (dziś testowałem nowy zawias i wmawiam sobie że wiem jak się jeździ bokami ;-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 ja patrze tylko w wyswietlacz i doł czy sie wszystko trzyma na droge nie mam czasu nieraz wole nie wiedziec co sie na niej dzieje :wink: Rewelka, bedzie fajna tylna klapa z WRX kombi na sprzedaż w Wielkopolsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 (dziś testowałem nowy zawias i wmawiam sobie że wiem jak się jeździ bokami ;-) ) Keep on. Opony tez juz masz letnie? No to wpadaj, zanim zarzniesz wiskoze ja tez chce pojezdzic bokami Cosworthem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Keep on. Opony tez juz masz letnie? No to wpadaj, zanim zarzniesz wiskoze ja tez chce pojezdzic bokami Cosworthem ;-) Nie dopiero w sobote rano zakładam przed trasą do Boat. Dlaczego miałbym zarżnąć wiskozę? Proponuje spotkanie jutro w kultowym miejscu ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Ponieważ sterowanie wastegate momentu obrotowego... Pała, siadaj :-D Szanowny Hwojtusie raprusie forumusie, widać nie czytałeś mojej wypowiedzifachowej do końca. z poczucia humoru - pała Siwus jajcarus maximus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Szanowny Hwojtusie raprusie forumusie, widać nie czytałeś mojej wypowiedzifachowej do końca. z poczucia humoru - pała Szanowny Waldemarze w Bieli, polecam uwadze Waldemara znaczek ":lol:", oznaczający w języku ikonografii "śmiejąc się głośno", jaki umieściłem pod koniec mojej niezwykle poważnej wypowiedzi. Z pąwiąsząwaniem urorurodzin, kiedykolwiek by nie były, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Hwojtku, bardzo rzadko zwracam uwagę na gęby, a jeszcze rzadziej sam je zamieszczam, ponieważ wymagam zarówno od siebie jak i od moich interlokutorów grama sześciennego wyobraźni. Gęby zamieszczane obok wypowiedzi są zbytnim uproszczeniem, a ja zwracam uwagę na korzystanie z mózgu jako urządzenia, wyższej niż wkład do kasku użyteczności. Siwy Ps. Urodzinowy już byłem, imieninowy - właśnie na dniach - będę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazushito Yakitaki Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Dlaczego silnik Imprezy rozleci się na kawałki przy takiej modyfikacji? Uwaga, będem siem montrzył [1], choć Maximum Boost nie czytałem Pogną się korbowody w cholerę. Kazek.Y. [1] -- mogę jeszcze się ević, lanciścić tudzież, ździcieć PS. AFR oparty o sondę wąskopasmową to tylko drobny dodatek do EGT. PPS. Legendy nie będzie ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Pogną się korbowody w cholerę. Wygrywa pan wycieczkę pieszą na dowolnie wybranej trasie z własnym wyżywieniem i nocleg pod gołym niebem! Dobra odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Pogną się korbowody w cholerę. Wygrywa pan wycieczkę pieszą na dowolnie wybranej trasie z własnym wyżywieniem i nocleg pod gołym niebem! Dobra odpowiedź. Czy mi się wydaje czy z tego samego powodu mam nie wciskac mocno gazu poniżej 3tys. obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Czy mi się wydaje czy z tego samego powodu mam nie wciskac mocno gazu poniżej 3tys. obrotów? Tak. To są właśnie uroki szybkiego "wkręcania" się turbiny. Bez porządnych (czyt.: takich jak w GTR) korb może być smutno. Zestaw korb produkcji STi, wytrzymujących ciśnienia ładowania rzędu 1.5 bar @ 2500rpm kosztuje około 6.000 PLN. A to tylko 4 korby, dodaj wał - 8.000, dodaj panewki, dodaj tłoki, dodaj resztę. Uleczony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Tak. To są właśnie uroki szybkiego "wkręcania" się turbiny. Bez porządnych (czyt.: takich jak w GTR) korb może być smutno. Zestaw korb produkcji STi, wytrzymujących ciśnienia ładowania rzędu 1.5 bar @ 2500rpm kosztuje około 6.000 PLN. A to tylko 4 korby, dodaj wał - 8.000, dodaj panewki, dodaj tłoki, dodaj resztę. Uleczony? No cóż ja tam jestem zadowolony nawet jeżeli nie mogę przesadzać z przyspieszaniem z 2k rpm... Swoją drogą podobno bebechy silnika firmy Cosworth też nie sa najgorsze. Czy mi się wydaje czy Mazda ma wszystko najlepsze na świecie? ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoking Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 a tak sie czasami zastanawiam ......... takze pragne wiekszej mocy i chcial bym wiele modyfikacji ......... jezdzac WRXem czesto mam wrazenie, ze i tak ciagle nie jestem w stanie wykorzystac mocy , ktora mam i jestem pewien, ze wiele wiele osob, z imprezkami upgradowanymi na powiedzmy 140 KM dalo by mi ostro popalic na szosie , szutrze lub torze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Czy mi się wydaje czy z tego samego powodu mam nie wciskac mocno gazu poniżej 3tys. obrotów? Tak. To są właśnie uroki szybkiego "wkręcania" się turbiny. Bez porządnych (czyt.: takich jak w GTR) korb może być smutno. Zestaw korb produkcji STi, wytrzymujących ciśnienia ładowania rzędu 1.5 bar @ 2500rpm kosztuje około 6.000 PLN. A to tylko 4 korby, dodaj wał - 8.000, dodaj panewki, dodaj tłoki, dodaj resztę. Uleczony? przy takich kosztach to lepiej kupić kute bebechy z prawdziwego zdarzenia, mocniejsze od STI. Można sie pokusić o zestaw do zwiększanie pojemnosci do 2,2 l Prawda jest taka, ze dużo więcej kosztuje bezpieczeństwo silnika niż zwiększenie mocy. Ale jak się silnik rozpadnie to okaże się, że lepiej zapobiegać niz leczyć (często oprócz bebechów trzeba wymienić blok) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 ja patrze tylko w wyswietlacz i doł czy sie wszystko trzyma na droge nie mam czasu nieraz wole nie wiedziec co sie na niej dzieje :wink: pozdrawiam all A co tam wyświetla ten monitorek? To prawda, że jeździłeś Imprezą STI która miała ponad 460 PS? co jest lepsze według Ciebie LINK czy przeprogramowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 przy takich kosztach to lepiej kupić kute bebechy z prawdziwego zdarzenia, mocniejsze od STI. Można sie pokusić o zestaw do zwiększanie pojemnosci do 2,2 l Prawda jest taka, ze dużo więcej kosztuje bezpieczeństwo silnika niż zwiększenie mocy. Ale jak się silnik rozpadnie to okaże się, że lepiej zapobiegać niz leczyć (często oprócz bebechów trzeba wymienić blok) Simsa albo HKSa? Nie są wiele mocniejsze od STi, a są droższe, marketingowane przy okazji smoachodami, które jednorazowo osiągnęły niesamowite wartości KM i Nm, ale do codziennej jazdy trzebaby je skręcać o 50% w dół. Kto robi najmocniejszy blok do Imprezy? Wiesz po co się stosuje stroker-kity 2.2 albo 2.5 litra? Podpowiem, że odpowiedź na ostatnie pytanie nie brzmi: "żeby lepiej szły z dołu i miały większy potencjał za przyczyną samej pojemności". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Firma TODA Racing sprzedaje stroker kit za niecale 3200$, http://www.todaracing.com/products/suba ... r_kit.html . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2003 No i generalnie można zrobić turbo, które ładuje właściwie od jałowych obrotów. Wystarczy zmodyfikować mechanicznie sterowanie wastegate, oprogramować odpowiednio kontroler doładowania (np któryś z Apex'I), podpiąć jedno do drugiego i proszę. W ten sposób można zmusić chociażby parchatego GT-R do ładowania 1bar na wolnych obrotach. Nie za bardzo wiem jak to jest mozliwe aby uzyskac cisnienie juz na niskich obrotach, wydawalo mi sie ze turbina napedzana jest gazami wydechowymi a tych jest malo na biegu jalowym. Mysle ze jedyna mozliwoscia zmuszenia turbiny do pracy przy jak najnizszych obrotach jest polepszenie przeplywu gazow przez nia oraz znalezienie takiego modelu, ktory bedzie mial lozyska o niskich oporach toczenia oraz lopatki turbin wykonane z lekkich materialow i dobrze zaprojektowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ecutek... Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2003 A co tam wyświetla ten monitorek? To prawda, że jeździłeś Imprezą STI która miała ponad 460 PS? co jest lepsze według Ciebie LINK czy przeprogramowanie wyswietla mnostwo wazych rzeczy: kody błedu- -mozliwosc kasowania -cis doła rejestruje pik -zapłon -czas wtrysku - ... -mozliwosc dolaczenia zew czujników... tak WRX 99 z prawo stronna kierownica cis doład 2,2 bara:))) do starszych modeli 98, 99 Link od 2000 tylko i wyłacznie przeprogramowanie... wiecej na [---] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się