Skocz do zawartości

Tuning WRX'a


Kuba

Rekomendowane odpowiedzi

spalanie stukowe ...... warto kupic czujnik spalania stukowego cca 150USD

uboga/bogata mieszanka ...... warto kupic Lambda link cca 100USD , ktory pokazuje wartosci lamda

 

1) WRX ma taki czujnik. Dobry komputer podpina sie pod seryjny mikrofon, z którego korzysta do wykrywania spalania stukowego.

2) 99% wskaźników AFR to pic na wodę.

 

No i generalnie można zrobić turbo, które ładuje właściwie od jałowych obrotów. Wystarczy zmodyfikować mechanicznie sterowanie wastegate, oprogramować odpowiednio kontroler doładowania (np któryś z Apex'I), podpiąć jedno do drugiego i proszę. W ten sposób można zmusić chociażby parchatego GT-R do ładowania 1bar na wolnych obrotach. A teraz konkurs dla uważnych:

 

Dlaczego silnik Imprezy rozleci się na kawałki przy takiej modyfikacji?

 

 

Ponieważ sterowanie wastegate momentu obrotowego mocy sześciennej intercoolera, ukształtowuje zadanie mocy użebrowania w barach trzeciego wymiaru "głębokości IC na przemianie cieplnej, czyli kilokaloria kwadratowa razy metrodżul szećienny = realny ubytek przytwy.

 

prof. hab. d/s tech. patentów Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wyświetlacz jest strasznie fajny, ale ciekawsze rzeczy w czasie jazdy widać na drodze :roll:

 

Szczególnie jak w przedniej szybie widzisz mijane słupki przydrożne a nadjezdżające z przeciwka auta gdzieś z tyłu w bocznej :-)))

 

(dziś testowałem nowy zawias i wmawiam sobie że wiem jak się jeździ bokami ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ sterowanie wastegate momentu obrotowego...

 

Pała, siadaj :-D

 

Szanowny Hwojtusie raprusie forumusie, widać nie czytałeś mojej wypowiedzifachowej do końca. z poczucia humoru - pała

 

Siwus jajcarus maximus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Hwojtusie raprusie forumusie, widać nie czytałeś mojej wypowiedzifachowej do końca. z poczucia humoru - pała

 

Szanowny Waldemarze w Bieli,

 

polecam uwadze Waldemara znaczek ":lol:", oznaczający w języku ikonografii "śmiejąc się głośno", jaki umieściłem pod koniec mojej niezwykle poważnej wypowiedzi.

 

Z pąwiąsząwaniem urorurodzin, kiedykolwiek by nie były,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hwojtku, bardzo rzadko zwracam uwagę na gęby, a jeszcze rzadziej sam je zamieszczam, ponieważ wymagam zarówno od siebie jak i od moich interlokutorów grama sześciennego wyobraźni. Gęby zamieszczane obok wypowiedzi są zbytnim uproszczeniem, a ja zwracam uwagę na korzystanie z mózgu jako urządzenia, wyższej niż wkład do kasku użyteczności.

 

Siwy

Ps. Urodzinowy już byłem, imieninowy - właśnie na dniach - będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego silnik Imprezy rozleci się na kawałki przy takiej modyfikacji?

 

Uwaga, będem siem montrzył [1], choć Maximum Boost nie czytałem ;)

 

Pogną się korbowody w cholerę.

 

Kazek.Y.

 

[1] -- mogę jeszcze się ević, lanciścić tudzież, ździcieć ;)

 

PS. AFR oparty o sondę wąskopasmową to tylko drobny dodatek do EGT.

 

PPS. Legendy nie będzie ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się wydaje czy z tego samego powodu mam nie wciskac mocno gazu poniżej 3tys. obrotów?

 

Tak. To są właśnie uroki szybkiego "wkręcania" się turbiny. Bez porządnych (czyt.: takich jak w GTR) korb może być smutno. Zestaw korb produkcji STi, wytrzymujących ciśnienia ładowania rzędu 1.5 bar @ 2500rpm kosztuje około 6.000 PLN. A to tylko 4 korby, dodaj wał - 8.000, dodaj panewki, dodaj tłoki, dodaj resztę. Uleczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To są właśnie uroki szybkiego "wkręcania" się turbiny. Bez porządnych (czyt.: takich jak w GTR) korb może być smutno. Zestaw korb produkcji STi, wytrzymujących ciśnienia ładowania rzędu 1.5 bar @ 2500rpm kosztuje około 6.000 PLN. A to tylko 4 korby, dodaj wał - 8.000, dodaj panewki, dodaj tłoki, dodaj resztę. Uleczony?

 

 

No cóż ja tam jestem zadowolony nawet jeżeli nie mogę przesadzać z przyspieszaniem z 2k rpm... Swoją drogą podobno bebechy silnika firmy Cosworth też nie sa najgorsze.

 

Czy mi się wydaje czy Mazda ma wszystko najlepsze na świecie? ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak sie czasami zastanawiam ......... takze pragne wiekszej mocy i chcial bym wiele modyfikacji ......... jezdzac WRXem czesto mam wrazenie, ze i tak ciagle nie jestem w stanie wykorzystac mocy , ktora mam i jestem pewien, ze wiele wiele osob, z imprezkami upgradowanymi na powiedzmy 140 KM dalo by mi ostro popalic na szosie , szutrze lub torze :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mi się wydaje czy z tego samego powodu mam nie wciskac mocno gazu poniżej 3tys. obrotów?

 

Tak. To są właśnie uroki szybkiego "wkręcania" się turbiny. Bez porządnych (czyt.: takich jak w GTR) korb może być smutno. Zestaw korb produkcji STi, wytrzymujących ciśnienia ładowania rzędu 1.5 bar @ 2500rpm kosztuje około 6.000 PLN. A to tylko 4 korby, dodaj wał - 8.000, dodaj panewki, dodaj tłoki, dodaj resztę. Uleczony?

 

przy takich kosztach to lepiej kupić kute bebechy z prawdziwego zdarzenia, mocniejsze od STI. Można sie pokusić o zestaw do zwiększanie pojemnosci do 2,2 l :idea: Prawda jest taka, ze dużo więcej kosztuje bezpieczeństwo silnika niż zwiększenie mocy. Ale jak się silnik rozpadnie to okaże się, że lepiej zapobiegać niz leczyć (często oprócz bebechów trzeba wymienić blok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja patrze tylko w wyswietlacz i doł czy sie wszystko trzyma :D na droge nie mam czasu nieraz wole nie wiedziec co sie na niej dzieje :wink:

pozdrawiam all

 

A co tam wyświetla ten monitorek?

To prawda, że jeździłeś Imprezą STI która miała ponad 460 PS?

co jest lepsze według Ciebie LINK czy przeprogramowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich kosztach to lepiej kupić kute bebechy z prawdziwego zdarzenia, mocniejsze od STI. Można sie pokusić o zestaw do zwiększanie pojemnosci do 2,2 l :idea: Prawda jest taka, ze dużo więcej kosztuje bezpieczeństwo silnika niż zwiększenie mocy. Ale jak się silnik rozpadnie to okaże się, że lepiej zapobiegać niz leczyć (często oprócz bebechów trzeba wymienić blok)

 

Simsa albo HKSa? Nie są wiele mocniejsze od STi, a są droższe, marketingowane przy okazji smoachodami, które jednorazowo osiągnęły niesamowite wartości KM i Nm, ale do codziennej jazdy trzebaby je skręcać o 50% w dół. Kto robi najmocniejszy blok do Imprezy? Wiesz po co się stosuje stroker-kity 2.2 albo 2.5 litra? Podpowiem, że odpowiedź na ostatnie pytanie nie brzmi: "żeby lepiej szły z dołu i miały większy potencjał za przyczyną samej pojemności".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i generalnie można zrobić turbo, które ładuje właściwie od jałowych obrotów. Wystarczy zmodyfikować mechanicznie sterowanie wastegate, oprogramować odpowiednio kontroler doładowania (np któryś z Apex'I), podpiąć jedno do drugiego i proszę. W ten sposób można zmusić chociażby parchatego GT-R do ładowania 1bar na wolnych obrotach.

Nie za bardzo wiem jak to jest mozliwe aby uzyskac cisnienie juz na niskich obrotach, wydawalo mi sie ze turbina napedzana jest gazami wydechowymi a tych jest malo na biegu jalowym. Mysle ze jedyna mozliwoscia zmuszenia turbiny do pracy przy jak najnizszych obrotach jest polepszenie przeplywu gazow przez nia oraz znalezienie takiego modelu, ktory bedzie mial lozyska o niskich oporach toczenia oraz lopatki turbin wykonane z lekkich materialow i dobrze zaprojektowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam wyświetla ten monitorek?

To prawda, że jeździłeś Imprezą STI która miała ponad 460 PS?

co jest lepsze według Ciebie LINK czy przeprogramowanie

 

wyswietla mnostwo wazych rzeczy:

kody błedu- -mozliwosc kasowania

-cis doła rejestruje pik

-zapłon

-czas wtrysku

- ...

-mozliwosc dolaczenia zew czujników...

 

tak WRX 99 z prawo stronna kierownica cis doład 2,2 bara:)))

 

do starszych modeli 98, 99 Link od 2000 tylko i wyłacznie przeprogramowanie... wiecej na [---]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...