AdaSch Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Cześć, jakiś czas temu w gazetach moto czytałem, że napędy subaru z jakigoś powodu znacznie szybciej zużywają opony. Trochę się zdziwiłem, ponieważ miałem przednionapędówkę i wydawało mi się, ze to jakaś bzdura, bo ja wiecznie przód miałem łysy . w subaru podczas normalnej jazdy, raczej niezdarzają się uślizgi kół. Faktycznie kólka relatywnie szybciej łysieją? jaki jest tego powód? rozumem, że jezeli już to przednie szybciej się wycierają. Jakie są wasze doświadczenia?\ pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 To prawda. Dzieki napedowi AWD i dobrym wlasciwosciom jezdnym, samochody Subaru zachecaja do szybkiej jazdy rowniez w zakretach. Przez to opony zuzywaja sie szybciej, chociaz bardziej rownomiernie i nie ma duzych roznic miedzy przod a tyl. Sa tez wyjatki od tej reguły. Np moje orginalne opony byly do wyrzucenia po ~30kkm, a u znajomego z pracy w identycznym samochodzie byly jeszcze dobre przy ~70kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Ja w Forku regularnie zamienialem przód i tył i starły się praktycznie równo Najbardziej dostały zewnętrzne ranty opon. I gdyby nie łyse boki to bieżnika starczyłoby jeszcze na jeden sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Najbardziej dostały zewnętrzne ranty opon. I gdyby nie łyse boki to bieżnika starczyłoby jeszcze na jeden sezon. Ale to chyba nie jest normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Najbardziej dostały zewnętrzne ranty opon. I gdyby nie łyse boki to bieżnika starczyłoby jeszcze na jeden sezon. Mam dokładnie to samo Moje zimówki zużywają się się bardzo równomiernie (może trochę przody bardziej) i gdyby nie te boki.. to wystarczyłyby na dłużej. Na szczęście to pony kierunkowe nie asymetryczne więc je przełożę zużytym do wewnętrznej :cool: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ale to chyba nie jest normalne? Przy cywilnych ustawieniach zawieszenia i bardziej agresywnej jeździe... jest to normalne Można temu nieco przeciwdziałać zmieniając nieco kąt pochylenia kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 podsumowując, wszystko wskazuje na to, że zużycie opon wynika ze stylu jazdy w połączeniu z możliwościami jakie daje subaru a nie z samej konstrukcji zawieszenia. Jeżdząc normalnie oponki powinny zużywać się podobnie jak opony w autach z napędem na przód. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 A które opony według was zużywają się szybciej - przednie czy tylne? W moim zaobserwowałem, że tył bardziej niż przód. Różnica nie jest aż taka duża ale jest....dokładnie przód 6 mm / tył 5,5 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Przy cywilnych ustawieniach zawieszenia i bardziej agresywnej jeździe... jest to normalne Można temu nieco przeciwdziałać zmieniając nieco kąt pochylenia kół. Dokładnie tak, zdarzało się, że opony zapiszczały na winklach. Przy takim profilu i chęci bardziej dynamicznego jeżdżenia trzeba się z tym liczyć. Jak uporam się z naprawą Imprezy i Focusa to wybieram się na badanie geometrii i ew. poprawki. Tym bardziej, że w poniedziałek będą nowe opony do Forka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 A które opony według was zużywają się szybciej - przednie czy tylne? W moim zaobserwowałem, że tył bardziej niż przód. Różnica nie jest aż taka duża ale jest....dokładnie przód 6 mm / tył 5,5 mm U mnie odwrotnie. Szybciej zużywają się przody :???: :shock: Może za mało upalam :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Może za mało upalam A może za szybko wchodzisz w zakręt, lepiej wejść wolniej a potem docisnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpilmar Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Uważam (na swoim przykładzie) że szybciej zużywają się w przednionapędowych autkach gdyż łatwiej o poślizg przy ruszaniu. A wtedy najłatwiej o zużycie opon. Mówię o ruszaniu na suchej nawierzchni. W przednionapędówkach nawet przy najsłabszym silniku wystarczy trochę później puścić sprzęgło żeby odciążyć przód i przypalić oponki. W subaru jest to ciężej zrobić (przynajmniej w moim wolnymssaku) :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 moim zdaniem wszystko zalezy od stylu jazdy, do czego sluzy samochod, moje opony byly dobijane na roznego rodzaju pojezdzawkach itp wiec wiec ciezko mi stwierdzic jak sie one powinny zuzywac, bo byly wszystkie pieknie zabite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Kupiłem od carfita potenzę re050a i mam nadzeje, ze za szybko jej nie rozwalelę. Bieżnik od nowości to ona ma cieniutki i trochę bym się wkurzył jak były by do wyrzucenia po 30k. oryginalne geolandery wyglądają jak slicki drugie yokohamy mają 4-5mm ale też był ogień. Teraz czas się uspokoić, wkońcu forek będze woził nową pasażerkę . W ramach dbałości o oponki w przyszłym tygodniu jadę do aso na sprawdzenie zbierzności a potem do niezależnego serwisu z dobrym sprzętem aby zweryfikować. W tym tygodniu oddaje fele do sprawdzenia czy są napewno idealnie proste i mam nadzieję, że z zakupu będę zadowolony. pozdrawiam p.s. na stronie bridgestone znalazłem info o cisnieniach. ciekawy materiał, nie miałem pojęcia o tym, że jeźdzę ze złym ciśnieniem Ciśnienie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 no właśnie zużycie opon w moim forku z tyłu jest większe a widać to na zew. krawędzi opon coś w rodzaju ząbkowania , chciałem opony zamienić stronami ale oponiez odradził mi taką zamiane jakiś czas temu wym.tuleje na wahaczach wzdłużnych tylnych może to one były przyczyną wyząbkowania opon jeśli nie to czy jest możliwość ustawienia geometri w forku nie widze tam jakiś śrub do do zmiany ustawienia geometri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 mam service manual i tam jest napisane, że też to sięwszystko ustawia czyli zbieżnoć,kąty itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 a możesz podrzucić jakąś fotke w którym to miejscu się ustawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 no właśnie zużycie opon w moim forku z tyłu jest większe a widać to na zew. krawędzi oponcoś w rodzaju ząbkowania , chciałem opony zamienić stronami ale oponiez odradził mi taką zamiane jakiś czas temu wym.tuleje na wahaczach wzdłużnych tylnych może to one były przyczyną wyząbkowania opon jeśli nie to czy jest możliwość ustawienia geometri w forku nie widze tam jakiś śrub do do zmiany ustawienia geometri Prawie zawsze ząbkowanie jest spowodowane umarłymi amorami !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 wszystko wskazuje na to, że zużycie opon wynika ze stylu jazdy w połączeniu z możliwościami jakie daje subaru a nie z samej konstrukcji zawieszenia. Jeżdząc normalnie oponki powinny zużywać się podobnie jak opony w autach z napędem na przód. Tak właśnie. U mnie odwrotnie. Szybciej zużywają się przody Dotychczas = na seryjnym zawiasie u mnie było tak samo. Po zmianie zawiasu i ustawień kątów pochylenia jeszcze nie testowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 amorki mają dopiero ok.70 tys.orginały i praktycznie nic ciężkiego z tyłu nie woże oprócz pełnego baku paliwa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 amorki mają dopiero ok.70 tys.orginały moje też mają 70 i też nic ciężkiego nie woziły i "ciekną" i są do wymiany, niestety chyba nie na gwarancji Będzie boleć A jeszcze dwa miesiące temu mogło być tak pięknie - nowe na gwarancji :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrkh Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Gdzieś kiedyś czytałem, że można (uzywając niestandardowych nastawów) tak zrobić geometrię, że problem "łysych" zewnętrznych krawedzi znika,co więcej, generalnie auto lepiej się prowadzi. Próbował ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 ale nie w forku, tak mi mówili w aso. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Gdzieś kiedyś czytałem, że można (uzywając niestandardowych nastawów) tak zrobić geometrię, że problem "łysych" zewnętrznych krawedzi znika,co więcej, generalnie auto lepiej się prowadzi.Próbował ktoś? Było na Forum, można zredukować zużywanie się zew. krawędzi i poprawić nieco prowadzenie Forka czy OBK. Należy jednak pamiętać, że nie da się dokonać niemożliwego. Forek to lodówka i na seryjnym, miękkim i wysokim zawiasie i wysokoprofilowych oponach będzie się wykładał na zakrętach i dążył do podsterowności. Wiele też zależy od umiejętności kierownika. Sam już od 2 miesięcy zbieram się żeby podjechać do specjalisty od geometrii. Własnie ze względu na nowe opony i chęć poprawienia prowadzenia się auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Gdzieś kiedyś czytałem, że można (uzywając niestandardowych nastawów) tak zrobić geometrię, że problem "łysych" zewnętrznych krawedzi znika,co więcej, generalnie auto lepiej się prowadzi.Próbował ktoś? jasne, zakładasz 205/50/17 i nic więcej się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się