Skocz do zawartości

Zużywanie się opon w Subaru - Fakty czy mity?


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jakiś czas temu w gazetach moto czytałem, że napędy subaru z jakigoś powodu znacznie szybciej zużywają opony. Trochę się zdziwiłem, ponieważ miałem przednionapędówkę i wydawało mi się, ze to jakaś bzdura, bo ja wiecznie przód miałem łysy :twisted:. w subaru podczas normalnej jazdy, raczej niezdarzają się uślizgi kół. Faktycznie kólka relatywnie szybciej łysieją? jaki jest tego powód? rozumem, że jezeli już to przednie szybciej się wycierają. Jakie są wasze doświadczenia?\

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Dzieki napedowi AWD i dobrym wlasciwosciom jezdnym, samochody Subaru zachecaja do szybkiej jazdy rowniez w zakretach. Przez to opony zuzywaja sie szybciej, chociaz bardziej rownomiernie i nie ma duzych roznic miedzy przod a tyl.

Sa tez wyjatki od tej reguły. Np moje orginalne opony byly do wyrzucenia po ~30kkm, a u znajomego z pracy w identycznym samochodzie byly jeszcze dobre przy ~70kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej dostały zewnętrzne ranty opon. I gdyby nie łyse boki to bieżnika starczyłoby jeszcze na jeden sezon.

Mam dokładnie to samo :twisted: Moje zimówki zużywają się się bardzo równomiernie (może trochę przody bardziej) i gdyby nie te boki.. :twisted: to wystarczyłyby na dłużej. Na szczęście to pony kierunkowe nie asymetryczne więc je przełożę zużytym do wewnętrznej :cool: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując,

 

wszystko wskazuje na to, że zużycie opon wynika ze stylu jazdy w połączeniu z możliwościami jakie daje subaru a nie z samej konstrukcji zawieszenia. Jeżdząc normalnie oponki powinny zużywać się podobnie jak opony w autach z napędem na przód.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które opony według was zużywają się szybciej - przednie czy tylne?

W moim zaobserwowałem, że tył bardziej niż przód. Różnica nie jest aż taka duża ale jest....dokładnie przód 6 mm / tył 5,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy cywilnych ustawieniach zawieszenia i bardziej agresywnej jeździe... jest to normalne :) Można temu nieco przeciwdziałać zmieniając nieco kąt pochylenia kół.

Dokładnie tak, zdarzało się, że opony zapiszczały na winklach. Przy takim profilu i chęci bardziej dynamicznego jeżdżenia trzeba się z tym liczyć. Jak uporam się z naprawą Imprezy i Focusa to wybieram się na badanie geometrii i ew. poprawki. Tym bardziej, że w poniedziałek będą nowe opony do Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które opony według was zużywają się szybciej - przednie czy tylne?

W moim zaobserwowałem, że tył bardziej niż przód. Różnica nie jest aż taka duża ale jest....dokładnie przód 6 mm / tył 5,5 mm

 

U mnie odwrotnie. Szybciej zużywają się przody :???: :shock:

Może za mało upalam :razz: :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam (na swoim przykładzie) że szybciej zużywają się w przednionapędowych autkach gdyż łatwiej o poślizg przy ruszaniu. A wtedy najłatwiej o zużycie opon. Mówię o ruszaniu na suchej nawierzchni. W przednionapędówkach nawet przy najsłabszym silniku wystarczy trochę później puścić sprzęgło żeby odciążyć przód i przypalić oponki. W subaru jest to ciężej zrobić (przynajmniej w moim wolnymssaku) :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem od carfita potenzę re050a i mam nadzeje, ze za szybko jej nie rozwalelę. Bieżnik od nowości to ona ma cieniutki i trochę bym się wkurzył jak były by do wyrzucenia po 30k. oryginalne geolandery wyglądają jak slicki :twisted: drugie yokohamy mają 4-5mm ale też był ogień. Teraz czas się uspokoić, wkońcu forek będze woził nową pasażerkę :D. W ramach dbałości o oponki w przyszłym tygodniu jadę do aso na sprawdzenie zbierzności a potem do niezależnego serwisu z dobrym sprzętem aby zweryfikować. W tym tygodniu oddaje fele do sprawdzenia czy są napewno idealnie proste i mam nadzieję, że z zakupu będę zadowolony.

 

pozdrawiam

 

p.s.

na stronie bridgestone znalazłem info o cisnieniach. ciekawy materiał, nie miałem pojęcia o tym, że jeźdzę ze złym ciśnieniem

Ciśnienie

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie zużycie opon w moim forku z tyłu jest większe a widać to na zew. krawędzi opon

coś w rodzaju ząbkowania ,

chciałem opony zamienić stronami ale oponiez odradził mi taką zamiane

jakiś czas temu wym.tuleje na wahaczach wzdłużnych tylnych może to one były przyczyną wyząbkowania opon jeśli nie to czy jest możliwość ustawienia geometri w forku

nie widze tam jakiś śrub do do zmiany ustawienia geometri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no właśnie zużycie opon w moim forku z tyłu jest większe a widać to na zew. krawędzi opon

coś w rodzaju ząbkowania ,

chciałem opony zamienić stronami ale oponiez odradził mi taką zamiane

jakiś czas temu wym.tuleje na wahaczach wzdłużnych tylnych może to one były przyczyną wyząbkowania opon jeśli nie to czy jest możliwość ustawienia geometri w forku

nie widze tam jakiś śrub do do zmiany ustawienia geometri

Prawie zawsze ząbkowanie jest spowodowane umarłymi amorami !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wskazuje na to, że zużycie opon wynika ze stylu jazdy w połączeniu z możliwościami jakie daje subaru a nie z samej konstrukcji zawieszenia. Jeżdząc normalnie oponki powinny zużywać się podobnie jak opony w autach z napędem na przód.

 

Tak właśnie.

 

U mnie odwrotnie. Szybciej zużywają się przody

 

Dotychczas = na seryjnym zawiasie u mnie było tak samo. Po zmianie zawiasu i ustawień kątów pochylenia jeszcze nie testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki mają dopiero ok.70 tys.orginały

moje też mają 70 i też nic ciężkiego nie woziły i "ciekną" i są do wymiany, niestety chyba nie na gwarancji :cry: Będzie boleć :cry: A jeszcze dwa miesiące temu mogło być tak pięknie - nowe na gwarancji :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gdzieś kiedyś czytałem, że można (uzywając niestandardowych nastawów) tak zrobić geometrię, że problem "łysych" zewnętrznych krawedzi znika,co więcej, generalnie auto lepiej się prowadzi.

Próbował ktoś?

Było na Forum, można zredukować zużywanie się zew. krawędzi i poprawić nieco prowadzenie Forka czy OBK. Należy jednak pamiętać, że nie da się dokonać niemożliwego. Forek to lodówka i na seryjnym, miękkim i wysokim zawiasie i wysokoprofilowych oponach będzie się wykładał na zakrętach i dążył do podsterowności. Wiele też zależy od umiejętności kierownika.

 

Sam już od 2 miesięcy zbieram się żeby podjechać do specjalisty od geometrii. Własnie ze względu na nowe opony i chęć poprawienia prowadzenia się auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś czytałem, że można (uzywając niestandardowych nastawów) tak zrobić geometrię, że problem "łysych" zewnętrznych krawedzi znika,co więcej, generalnie auto lepiej się prowadzi.

Próbował ktoś?

 

jasne, zakładasz 205/50/17 i nic więcej się nie dzieje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...