Skocz do zawartości

Olej syntetyczny bez wyboru


Gość PanieDawidzie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PanieDawidzie

Witam!

Mam 2006 Subaru Forester 2.5x, ktory zakupilem w Stanach (przepraszam za bledy w moim jezyku polskim, jestem takze z Stanow ;)). Dawno temu, mialem wlasny garaz i narzedzie, albo nie moglem przewozyc mojego sprzetu do Polski. Wiec musze polegac na Subaru dealer A. Koper w Warszawie (ul. Robotnicza) zeby robic nawet proste zadanie.

 

Kolega w pracie pojechal moj Subaru do dealera w zeszlym tygodniu do wymiany oleju i testu diagnostycznego... moj Subaru zapalni wiecej niz 20 litrow na 100km. Dealer powiedzial ze problem polega na tym, ze filtr powietrzny byl bardzo brudny (samochod ma 16 tysiecy km). Zastapil nowa i zobaczemy co sie dzieje teraz (trzymam kciuki!).

 

A jezeli chodzi o olej, dealer zastapil olejem syntetycznym... MOBIL 1 5w30 ESP. Dealer podjal decyzje sam bez konsultacji ze mna. Musze przeznac, ze nie jestem zbyt zadawolony.

 

Po pierwszej, olej normalny 5w30 kosztuje od 25 do 30 zl za liter. MOBIL 1 kosztuje znacznie wiecej... normalnie od 50 do 55 zl za liter na rynku. A dealer ma swoja marze i dostalem fakture VAT z cena 69 zl za liter. To bez watpienia najdrozsza wymiana oleju w moim zyciu.

 

Po drugiej, oczywiscie instrukcja obslugi nie potrzebuje oleju syntetycznego, jest do wyboru. Ale nie ma sensu. Trzeba wymienic olej co 8 tysiecy km zeby utrzymac gwaracje, wiec nigdy nie bede wykorzystal oleju syntetycznego, ktore trwa do 20 tys. km.

 

Po trzeciej, olej syntetyczny nie jest zawsze dobry do silniku... moge powiekszac ryzyko wycieka oleju z uszczelki, w szczegolnie jesli nie byl w silniku od poczatku.

 

Szukam radcy... co powieniem robic? Czy dealer mnie wykorzystal?

 

Pozdrawiam

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej normalny 5w30 kosztuje od 25 do 30 zl za liter

Co to za olej w takiej cenie ?

Czy dealer mnie wykorzystal?

Nie, ten olej tyle może kosztowac w serwisie

Po trzeciej, olej syntetyczny nie jest zawsze dobry do silniku... moge powiekszac ryzyko wycieka oleju z uszczelki, w szczegolnie jesli nie byl w silniku od poczatku.

:cool:

 

bzdura :roll:

 

Nie oszczedzaj na oleju :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli chodzi o olej, dealer zastapil olejem syntetycznym... MOBIL 1 5w30 ESP. Dealer podjal decyzje sam bez konsultacji ze mna. Musze przeznac, ze nie jestem zbyt zadawolony.

Nie mamy na stanie mineralnych ani połsyntetycznych. Zalecany olej do Pana auta to 5W30 mogl byc wlany castrol lub mobil...wlali mobila. Cena ta sama. Byc moze bez konsultacji ale to sprawdzę.

Jezeli czuje sie Pan "wykorzystany" :idea: to prosze sobie kupic jakis inny olej , według własnego uznania , podjechac wymienia bezpłatnie na to co Pan sobie kupi (z nowym filtrem) i powinien Pan byc zadowolony.

Mamy na stanie trzy rodzaje oleju , o najwyższych parametrach , wszystkie syntetyczne , parametry takie jakie zaleca instrukcja Subaru.

AK

ps.prosze dostarczyc fakture z przegladu a pieniadze zostana zwrocone (za olej ) propozycja wazna do połowy kwietnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PanieDawidzie

Pan Andrzej - dziekuje bardzo za odpowiedz. Byc moze ze Subaru USA ma rozne parametry niz SIP. Subaru USA nie sprawdzil zgodnosci albo kompatybilnosci silniku z kazdym rodzajem oleju syntetecznego, wiec stanowisko partii to "kazda uszczelka silnikowa nie jest zatwierdzona do oleju syntetecznego.... nie mozemy rekomendowac ani zniechecac uzycia, i tylko uzywac na twoje wlasne ryzyko." To na pewno napisal prawnik. :) Z tego powodu zawsze dostalem olej mineralny od dealera w Stanach.

 

Dziekuje rowniez za oferte. To pierwsza klasa!

 

Co to za olej w takiej cenie ?

Mobil 1 ESP 5w30:

40,00 zł/litr (www.allegro.pl... 54,50 zł z dostawa)

53,60 zł/litr albo 182,00 zł/4 litry (www.quippo.pl)

55,90 zł/litr albo 145,90 zł/4 litry (www.olejesamochodowe.com)

169,90 zł/4 litry (moto-aleja.pl)

64,00 zł/litr albo 189,00 zł/4 litry (habi.pl, motoryzacyjna.pl)

...ceny olejow mineralnych sa podobnie nizsze w tych sklepach.

 

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi to skomentowac , jak pamiętam zawsze były rozbieżnosci pomiedzy zaleceniami w US i UE chociazby do przebiegów i zakresu czynno ści serwisowych ( inny rynek , inni producenci akcesoriów inne priorytety :wink: ) Co do cen to dostarczycielami wyrobów olejowych do mojego ASO sa bezposredni importerzy/producenci i zalecana cena detaliczna równiez jest przez nich ustalana. ( zalecana :idea: ) Oczywiście część klientów dostarcza olej we własnym zakresie co jest odnotowywane w książce gwarancyjnej lub na fakturze . W przypadku aut z US ( brak gwarancji ) jest to zupełnie bez znaczenia jakiego oleju chce używać właściciel auta. ( mineralny czy syntetyk )

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi się przegląd po 15tyś i chciałbym zminić olej na Motul 300V, czy jest dostępny taki olej u Pana ( bo dzwoniąc do serwisu koljeny raz mam wrażenie że się naprzykrzam pytając o różne oleje), trochę mnie zmartwił cytowany przez Pana fakt przywiezienia własnego oleju - dlaczego? ( czy przypadkiem nie odbieje się to negatywnie przy jakiejś awarii podczas gwarancji?- przecież klient ma do tego prawo, ja np. mam duże znizki w pewnym sklepie motoryzacyjnym i też wole kupić sam olej i zaoszczędzić sporo pieniędzy. Chyba że można zamówić na przeglad konkretny olej ( oczywiście spełniający zalecane normy)? Piszę to wszystko bo chyba to jedyne miejsce aby uzyskjać odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę to wszystko bo chyba to jedyne miejsce aby uzyskjać odpowiedź.

Moze Pan przywiesc , moze Pan kupic na miejscu 300V, samochod jest Pana wlasnoscia i zrobi Pan jak chce.Jedyna roznica to fakt wlasnego oleju klienta i jego marki , odnotowany zostanie w ksiazce gwarancyjnej.

Akurat 2.5T tak bardzo ten problem nie dotyczy , glownie diesle wymagaja b. konkretnego oleju i zdarza sie , ze klenci przywoza cos prawie! takie jak trzeba...i jest konflikt.... :idea:

AK

ps.odnotowanie w ks.gw. jest konieczne gdyz w przypadku jakis problemow takie pytanie jest przez gwaranta zadawane.I nie chodzi tu o zalecenia :idea: tylko o wlasciwosci oleju przewidziane przez producenta do danego typu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moda?? Chyba nie, ja uslyszałem u Pana Andrzeja w serwisie ze lepiej jak wleje do siebie Motula, cytuje: bo będzie ciszej pracował.

Dobre pytanie o serie 300V ( 5W30?), czy wybrać właśnie olej z tej serii czy tak jak poleca internetowy doradca M serie 8100??

 

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 5:56 pm ]

A czy 300V Power/Competition spełnia zalecenia gwaranta?

 

Każdy M z serii 300V spełnia, producent nie zaleca żadnego konretnego oleju, musi tylko spełniać normy podane w instrukcji, czyli prawie każdy nowoczesny olej. Dzwoniąc po rożnych autoryzowanych serwisach dowiaduję się ze w kazdym z nich zalecaja olej innej marki.

U pana Andrzeja po 5000km został mi wlany Mobil 5W30, w innym serwisie mówią że Subaru poleca Castrol, a jak czytamy można też wlać Motula... Kwestia tylko tego co fachowcy polecają, jednak jakieś rożnice między markami są. Co by nie było najcześciej poleca się Motula, i to nie tylko Subaru - o czymś to świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uslyszałem u Pana Andrzeja w serwisie ze lepiej jak wleje do siebie Motula, cytuje: bo będzie ciszej pracował

Przesilenie wiosenne , plotą cos bez sensu...... :wink: :mrgreen:

AK

ps.Castrol. :idea: ...ewentualnie Mobil. :roll: powinni powiedziec ...a tak to beda jutro ciszej pracować... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego dotyczy to tylko Motula 300V?

nie wiem czy tylko Motula 300V, ale u mnie w aucie po 4-5kkm ma konsystencje wody.

Nigdy nie obserwowałem czegoś takiego u siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi, czy jest sens stosowanie 300V w "cywilnym", nieupalanym (lub tylko czasem :wink:) aucie? Czy ten olej, jako przeznaczony do sportu, wykazuje swoje dobre właściwości podczas normalnego, niesportowego użytkowania samochodu?
Jest to olej robiony z myślą o sporcie i moim zdaniem bez sensu jest lać go do dupowozu - po prostu szkoda kasy a wyjdzie na to samo jakbyś wlał inny "zwykły" dobrej jakości olej do jazdy na codzień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem, lepiej lać coś dobrego. Ja nie zakładam, że zmienię auto szybko więc być może zrobię nim 200k a moze 300k km. gdybym lał szajs to pewnmie silnik po 200k brał by tyle oleju ile paliwa. Sprawdzone w focusie. przebieg 380 k km i oleju prawie nie bierze. Ale olej od zawsze mobil 1 czasami shell zawsze w pełni syntetyki. Silnik absolutnie nie grzebany.

wybór każdy ma i wlewa to co lubi.

teraz mam motula 5w40 sj 300v a następny będzie 5w30 sm bo tak chce manual.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem, lepiej lać coś dobrego.(...) teraz mam motula 5w40 sj 300v a następny będzie 5w30 sm bo tak chce manual.

Ale zdajesz sobie sprawię, że są rzeczy przeznaczone do sportu, które nie działają dobrze w "normalnych" warunkach?... Bo jeśli to jest olej, który swoje optymalne właściwosci osiąga w silnikach pracujących nonstop pod dużym obciązeniem, na wysokich obrotach etc - podczas cywilnej jazdy może po prostu działać gorzej od takiego, ktory do takiej właśniej jest stworzony.

Nie twierdzę że tak akurat jest z tym olejem, właśnie staram się tego dociec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Ty, ale ja już jeden silnik w nissanie zarznąłem. :evil: shel 10w40. Porysowane gładzie cylindrów itp, łykanie oleju, zmniejszona kompresja, a tylko 3-4 razy dziennie wskazówka obrotomierza witała się z czerwonym polem. Po szlifie olej dalej brał ale tym razem m1 5w50. Też ostro jeździłem ale tym razem kompresja nie padła więc prawdopodobnie nic mu się nie stało a na hamowni zyskał kilka koników. Co do środowiska pracy oleju to każdy olej musie pracować s temp optymalnej silnika. Motul po prostu ten zakres ma szerszy a nie wyższy. Nie to żebym go zachwalał, bo szczerze mówiąc m1 mnie nie zawiódł ale skoro na subaru piszą motul to zadziałała na mnie reklama :mrgreen: Poza tym ja nie jeżdżę ostro, a olej wymieniam co 15k a nie co 7k jak co niektórzy. BTW, bój kumpel i podobno sporo ludzi przez castrola miało zapieczone pierścienie w toyocie wiec nie istnieje dla mnie ta marka.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem, lepiej lać coś dobrego. Ja nie zakładam, że zmienię auto szybko więc być może zrobię nim 200k a moze 300k km. gdybym lał szajs to pewnmie silnik po 200k brał by tyle oleju ile paliwa
rozumiem że uważasz, że poza Motulem inne oleje to szajs, bo tak wynika z kontekstu tego zdania :roll: Każdy olej ma swoje przeznaczenie niezależnie od firmy która go produkuje. Trzeba oleje dobierać do warunków pracy w jakich mają pracować. Nawet najlepszej firmy olejem można zatrzeć silnik jak jest źle dobrany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...