Skocz do zawartości

Olej syntetyczny bez wyboru


Gość PanieDawidzie

Rekomendowane odpowiedzi

to sam powiedziełeś. napisałem, że nie uznaje castrola. Zrobiłem 100k tico ze złotym lotosem i silniczek jak nówka pracował. Prawdopodonie na shelu rozwaliłem silnik w almerze.

 

a szajsem nazywam olej np dostępny w lidlu czy czymś takim.

 

prawdopodobnie rozwaliłem go na długich trasach z butem w podłodze

IMGP4886x.jpg

taki widok był dosyć często. Pomimo załadowania po dach tobołami Alera prowadziła się cudnie i mała cudne seryjne hamulce ze sportowej primery gt. Najwidoczniej półsyntetyki nie dały rady chociaż temperatura silnika zawsze w normie. Na m1 też tak jeździłem i jak już pisałem poroblemów nie było z kompresją.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu do GT-kow "modny" byl Valvoline... Pozniej grupowo nastal Motul ;)

 

Poprzedni wlasciciel mojego Forka zalal go Castrolem 10W60, ale do tego samochodu to 5W30 (zalecenia producenta) lub 5W40 w zupelnosci wystarczaja. Nie ma co na sile "pompowac" parametrow dla samochodow, ktore nie sa upalane na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dopytać o częstotliwość wymiany mobila. Dla silnika turbo należy wymieniać olej po 7 czy 15 tysiącach ? (jazda miejska, bez upalania) Kontrolując stan wydaje mi się, że stosunkowo szybko zrobił się ciemny. Czy to jest wpływ turbiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dopytać o częstotliwość wymiany mobila. Dla silnika turbo należy wymieniać olej po 7 czy 15 tysiącach ? (jazda miejska, bez upalania) Kontrolując stan wydaje mi się, że stosunkowo szybko zrobił się ciemny. Czy to jest wpływ turbiny ?
Jak masz seryjne auto i jeździsz normalnie to może wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami producenta. Możesz też wymieniać co standardowe 10tyś.km i będzie ok. Olej robi się ciemniejszy od temperatury i osadów w silniku po poprzednich olejach. Spróbuj sobie przed następną wymianą oleju zastosować preparat Engine Clean firmy Motul - działa super, polecam. Silnik skorzysta a olej powinien ciemnieć dużo później.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, warto to stosować, nagary mają bardzo niekorzystny wpływ na pracę i chłodzenie. Co do m1 (5w50 sm) to wiem z autopsji, że silnik jest bardzo czysty. Sam widziałem. Technologicznie mobil wyprzedza jak nie deklasuje std konkurencję.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj sobie przed następną wymianą oleju zastosować preparat Engine Clean firmy Motul - działa super, polecam. Silnik skorzysta a olej powinien ciemnieć dużo później.

 

Czy to można do wolnossącego zastosować również?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, owocku :wink: :mrgreen:

Nie rob tego. :idea: ..Twoje auto jezdzilo na mobilu i gwarantuje , ze silnik nie ma zadnych nagarow a nawet jak jakies ma to niech tak zostanie.......bo po tych płukanich starszych silnikow rozne sa efekty uboczne......troche nagaru nie zaszkodzi.. :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, owocku :wink: :mrgreen:

Nie rob tego. :idea: ..Twoje auto jezdzilo na mobilu i gwarantuje , ze silnik nie ma zadnych nagarow a nawet jak jakies ma to niech tak zostanie.......bo po tych płukanich starszych silnikow rozne sa efekty uboczne......troche nagaru nie zaszkodzi.. :mrgreen:

AK

 

Panie Andrzeju, potwierdza Pan teorię, że męża (własnego) nie należy się słuchać :wink: ,

 

bardzo dziękuję :idea::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...