BartZ Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 adaś, BartZ, najlepiej w blok - jest tam duża zaślepka na klucz imbusowy po stronie prawej od tyłu. Temat może i z lutego 2011 ale nie chcę go powielać. Chodzi mianowicie o to, że po zakupieniu zegarów, zapoznaniu się z poradami Kolegów na forum, wkręciłem czujnik teperatury oleju w zaślepkę pokazaną na wcześniejszych zdjęciach w tym wątku. I byłem przekonany o poprawności mojego montażu. I zostałem zjechany przez mojego kolegę inżyniera od budowy samochodów . Otóż uważa on, że jest to najgorsze miejsce do zamontowania takiego czujnika z uwagi na bliską obecność kanałów wodnych, które zaniżają faktyczną temperaturę oleju. Nie sposób odmówić mu racji - temp. płynu chłodzącego to maks. ok.110-120 st. C. Gdy układ chłodzenia jest sprawny to ciecz nie pozwala zagrzać się do wyższej temp. silnikowi, czyli olej też będzie miał maks.110-120st. szczególnie, gdy kanał wodny jest w pobliżu olejowego. Więc czujnik zamontowany w tym miejscu nie pokazuje faktycznej temp. oleju, lecz temperaturę silnika. Powinien być on zamontowany w misce olejowej lub, nieco gorzej, przy filtrze oleju. Wtedy pomiar byłby wiarygodny - nic nie studziłoby przepływającego wprost z silnika oleju. Co Wy na to? Wiesz każdy kij ma dwa końce, mi w misce np. pokazywało cały czas 50, dopiero jak stawałem i olej spływał to temp. zaczynała rosnąć... Aronoł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Czujnik miałeś w korku spustowoym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Czujnik miałeś w korku spustowoym? Tak, dokładnie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ja też miałem w korku ,ale nie musiałem stawać żeby temp. urosła 8) zaletą jest to że jeśli czekasz aż temp. oleju osiągnie 90 żeby przycisnąć to ja masz czujnik w korku i on wskaze 90 to masz pewność że całość jest rozgrzana na pewno ,ale minusem jest to że jeśli pokarze 110 C. hm mm to u góry może być cieplej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Czujnik miałeś w korku spustowoym? Tak, dokładnie :wink: a nie masz na zbyciu tego korka? Przetestowałbym u siebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ja też stoje przed dylematem zegarów ,ale chyba je ugryzę, miałem w WRX-sie i teraz mi ich brakuje, jakoś nie czuje sie tak komfortowo że wszystko gra i ma sie pod kontrolą 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Czujnik miałeś w korku spustowoym? Tak, dokładnie :wink: a nie masz na zbyciu tego korka? Przetestowałbym u siebie... Prawdopodobnie mam, ale muszę sprawdzić, tylko jedna rzecz, nie jestem pewien czy tzw. gewinty są identyczne. W forku jest M20x1,5 dł. 14mm, klucz 17... I w tym korku był zrobiony otwór pod termoparę AG... Poszukam w każdym bądź razie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Korki powinny być te same a też ma czujnik AG. To poczekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Korki powinny być te same a też ma czujnik AG.To poczekam Niby tak, ale się upewnij, nie chodzi o sam mój korek, bo dla mnie nie przedstawia on żadnej wartości, ale żebyś zwary nie miał przy zakładaniu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 ja miałem problemy z masą ,ale to chyba przez newralgiczność miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Jestem ostrożny, jak nie będzie pasował to nie założę i zwrócę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Jestem ostrożny, jak nie będzie pasował to nie założę i zwrócę. Coś nie mogę znaleźć, ale jest jeszcze jedna szansa, jutro sprawdzę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 hej, gdzie w pl dostanę przejściówkę Female 1/8 NPT to Male 1/8 BSP Fitting taką jak tutaj? http://www.pegasusautoracing.com/productdetails.asp?RecID=3142 tutaj ciekawy dokument co i jak nie pasuje http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/Plumbing/NPT%5B1%5D.pdf dzisiaj się dokładnie pobawiłem swoimi czujnikami. w testowej głowicy ej257 z łatwością przerobiłem bsp na npt gwintownikiem i wszystko pasowało idealnie (syf w kanale olejowym niesamowity). Oczywiście w swojej głowicy tego nie zrobię wiec koniecznie potrzebuję adaptery pozdrawiam -- 25 kwi 2011, 18:40 -- o chyba sam znalazłem cena zabija http://pl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=0207125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 kilka osób wypowiadało się pozytywnie na temat Auto Gałganów serii SM z peakiem i warningiem. Trochę czasu minęło, zmieniliście zdanie? Szykuję się do kupna zegarów i waham się między gałganami i stri też z warningiem i peakiem. Wiadomo że ze gałganami przemawia cena ale i również dźwiękowe ostrzeżenie. z góry dzięki za rady pozdrawiam czerech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Kupiłem AG i zero problemów. Wartości prawidłowo pokazują, co do jakości nie mam większych zastrzeżeń. Nic się nie popsuło, mogę polecić. Po co przepłacać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Po co przepłacać? Pewnie, wskaźniki to idiotycznie proste urządzenia. Nie ma się co zepsuć. Scalak "magnetyczny" kieruje wskazówką. Mały soft w scalaku interpretuje sygnał z czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Kupiłem AG i zero problemów. Wartości prawidłowo pokazują, co do jakości nie mam większych zastrzeżeń. Nic się nie popsuło, mogę polecić. Po co przepłacać? Boost od ponad roku, temp. oliwy od paru miesięcy... Odpukać zero problemów, ładnie świecą, dobrze wskazują, nieźle wyglądają... no i mają Opening ceremony... Polecam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 kilka osób wypowiadało się pozytywnie na temat Auto Gałganów serii SM z peakiem i warningiem. Trochę czasu minęło, zmieniliście zdanie? Nie Niestety, nie chcą się zepsuć i potwierdzić tzw. obiegowej opinii, co to za wskaźniki ? Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogii Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 kilka osób wypowiadało się pozytywnie na temat Auto Gałganów serii SM z peakiem i warningiem. Trochę czasu minęło, zmieniliście zdanie? Szykuję się do kupna zegarów i waham się między gałganami i stri też z warningiem i peakiem. Wiadomo że ze gałganami przemawia cena ale i również dźwiękowe ostrzeżenie. z góry dzięki za rady pozdrawiam czerech mam od ponad pol roku galgana sm, po przesiadce z klasycznego.... zero problemow.. a klasyczny galgan nadal pracuje u kolegi w klasycznym kombi sti :wink: co do stri.. chcialem od nich kupic zegary, ale nie odpisywali na maile... poprosilem kolezanke mieszkajaca w nl zeby do nich zadzwonila - nikt nic nie wie, przelaczanie, to nie ta firma, nie ta osoba i takie tam.. odpuscilem sobie, jako klient nie lubie byc niepowaznie traktowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 w takim razie decyzja podjęta na pierwszy ogień idzie boost, potem oil temp i egt ;] dzięki i pozdrawiam. P.S.: ma może ktoś namiar na jakieś dobre źródło gałganów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DeNavarro Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Niejaki Dabtuner to m.in. rozprowadza i na allegroszu i w sieci. Ja u niego kupowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Niejaki Dabtuner Potwierdzam, poważna jednostka. Tylko weż te droższe, z ustawialnym warningiem. Wersja budzetowa ma chyba, przykładowo, dla boosta ustawiony na stałe poziom alarmu na 1,5 br. Trochu wysoko Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 dobrze Grześku, że mi powiedziałeś o tym, że może nie być regulowanego warningu! przeglądam allegro i stronę, rzeczonego DabTunera... ale nie widzę informacji o tym czy to jest "z" czy "bez" regulacji warningu... a dzwonić można do niego do 18 ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Jak jest bez regulacji to nie ma tego metalowo dingsa u dołu, co to z tarczy wskażnika wystaje ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się