Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

adaś, BartZ, najlepiej w blok - jest tam duża zaślepka na klucz imbusowy po stronie prawej od tyłu.

 

 

Temat może i z lutego 2011 ale nie chcę go powielać.

 

Chodzi mianowicie o to, że po zakupieniu zegarów, zapoznaniu się z poradami Kolegów na forum, wkręciłem czujnik teperatury oleju w zaślepkę pokazaną na wcześniejszych zdjęciach w tym wątku. I byłem przekonany o poprawności mojego montażu.

I zostałem zjechany przez mojego kolegę inżyniera od budowy samochodów :o .

Otóż uważa on, że jest to najgorsze miejsce do zamontowania takiego czujnika z uwagi na bliską obecność kanałów wodnych, które zaniżają faktyczną temperaturę oleju. Nie sposób odmówić mu racji - temp. płynu chłodzącego to maks. ok.110-120 st. C. Gdy układ chłodzenia jest sprawny to ciecz nie pozwala zagrzać się do wyższej temp. silnikowi, czyli olej też będzie miał maks.110-120st. szczególnie, gdy kanał wodny jest w pobliżu olejowego. Więc czujnik zamontowany w tym miejscu nie pokazuje faktycznej temp. oleju, lecz temperaturę silnika. Powinien być on zamontowany w misce olejowej lub, nieco gorzej, przy filtrze oleju. Wtedy pomiar byłby wiarygodny - nic nie studziłoby przepływającego wprost z silnika oleju.

Co Wy na to?

Wiesz każdy kij ma dwa końce, mi w misce np. pokazywało cały czas 50, dopiero jak stawałem i olej spływał to temp. zaczynała rosnąć... Aronoł... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem w korku ,ale nie musiałem stawać żeby temp. urosła 8)

zaletą jest to że jeśli czekasz aż temp. oleju osiągnie 90 żeby przycisnąć to ja masz czujnik w korku i on wskaze 90 to masz pewność że całość jest rozgrzana na pewno :mrgreen: ,ale minusem jest to że jeśli pokarze 110 C. hm mm to u góry może być cieplej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik miałeś w korku spustowoym?

Tak, dokładnie :wink:

 

a nie masz na zbyciu tego korka? Przetestowałbym u siebie...

Prawdopodobnie mam, ale muszę sprawdzić, tylko jedna rzecz, nie jestem pewien czy tzw. gewinty :P są identyczne.

W forku jest M20x1,5 dł. 14mm, klucz 17... I w tym korku był zrobiony otwór pod termoparę AG...

Poszukam w każdym bądź razie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

gdzie w pl dostanę przejściówkę Female 1/8 NPT to Male 1/8 BSP Fitting

 

taką jak tutaj?

 

http://www.pegasusautoracing.com/productdetails.asp?RecID=3142

 

tutaj ciekawy dokument co i jak nie pasuje

 

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/Plumbing/NPT%5B1%5D.pdf

 

dzisiaj się dokładnie pobawiłem swoimi czujnikami.

 

w testowej głowicy ej257 z łatwością przerobiłem bsp na npt gwintownikiem i wszystko pasowało idealnie (syf w kanale olejowym niesamowity). Oczywiście w swojej głowicy tego nie zrobię wiec koniecznie potrzebuję adaptery

 

pozdrawiam

 

-- 25 kwi 2011, 18:40 --

 

o chyba sam znalazłem

 

cena zabija :twisted::twisted::twisted:

 

http://pl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=0207125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kilka osób wypowiadało się pozytywnie na temat Auto Gałganów serii SM z peakiem i warningiem. Trochę czasu minęło, zmieniliście zdanie? :)

 

Szykuję się do kupna zegarów i waham się między gałganami i stri też z warningiem i peakiem.

 

Wiadomo że ze gałganami przemawia cena ale i również dźwiękowe ostrzeżenie.

 

z góry dzięki za rady :)

 

pozdrawiam

czerech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem AG i zero problemów. Wartości prawidłowo pokazują, co do jakości nie mam większych zastrzeżeń. Nic się nie popsuło, mogę polecić. Po co przepłacać?

Boost od ponad roku, temp. oliwy od paru miesięcy... Odpukać zero problemów, ładnie świecą, dobrze wskazują, nieźle wyglądają... no i mają Opening ceremony... :twisted::mrgreen::P

 

Polecam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka osób wypowiadało się pozytywnie na temat Auto Gałganów serii SM z peakiem i warningiem. Trochę czasu minęło, zmieniliście zdanie? :)

 

 

Nie :mrgreen:

 

Niestety, nie chcą się zepsuć i potwierdzić tzw. obiegowej opinii, co to za wskaźniki ?

 

:mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka osób wypowiadało się pozytywnie na temat Auto Gałganów serii SM z peakiem i warningiem. Trochę czasu minęło, zmieniliście zdanie? :)

 

Szykuję się do kupna zegarów i waham się między gałganami i stri też z warningiem i peakiem.

 

Wiadomo że ze gałganami przemawia cena ale i również dźwiękowe ostrzeżenie.

 

z góry dzięki za rady :)

 

pozdrawiam

czerech

mam od ponad pol roku galgana sm, po przesiadce z klasycznego.... zero problemow.. a klasyczny galgan nadal pracuje u kolegi w klasycznym kombi sti :wink:

 

co do stri.. chcialem od nich kupic zegary, ale nie odpisywali na maile... poprosilem kolezanke mieszkajaca w nl zeby do nich zadzwonila - nikt nic nie wie, przelaczanie, to nie ta firma, nie ta osoba i takie tam.. odpuscilem sobie, jako klient nie lubie byc niepowaznie traktowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze Grześku, że mi powiedziałeś o tym, że może nie być regulowanego warningu!

 

przeglądam allegro i stronę, rzeczonego DabTunera... ale nie widzę informacji o tym czy to jest "z" czy "bez" regulacji warningu...

 

a dzwonić można do niego do 18 ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...