saszynski Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 u mnie jest boost, oil press, oil temp i water temp... ale z checia bym wywalil temp wody i zastapil ja EGT albo AFR... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Ja mam; temp oleju , boost i EGT ,jak bym miał dokładac to ciścienie oleju bym jeszcze dal ,tak czy inaczej ja tam auta nie upalam tak że nie wykożystuje tego dak do konca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Grzesiu - EGT nie ETG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Niektórzy twierdzą, że ciś. oliwy to zbędny bajer, bo jak pokaże, że jest za nisko, to jedyne co można zrobić to wyłączyć wszystko i wezwać lawetę... EGT może... AFR wymaga dobrej sondy. Temp. oliwy? Pierwsze 15 minut i tak zawsze na spokojnie, olej dopiero po takim czasie, pi x drzwi, uzyskuje w miarę optymalną temperaturę, a podczas upalania nawet jak osiągnie 120 to co? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Niektórzy twierdzą, że ciś. oliwy to zbędny bajer, bo jak pokaże, że jest za nisko, to jedyne co można zrobić to wyłączyć wszystko i wezwać lawetę... EGT może... AFR wymaga dobrej sondy. Temp. oliwy? Pierwsze 15 minut i tak zawsze na spokojnie, olej dopiero po takim czasie, pi x drzwi, uzyskuje w miarę optymalną temperaturę, a podczas upalania nawet jak osiągnie 120 to co? :wink: Ja bym wolał mieć ciśnienie oleju jak temp. Szczególnie w 2.0 . Po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie wiecej odczytać , ale to tylko w przypadku jak ktoś wie o co chodzi , a nie dla kogoś co chce zegarami sie chwalić i lansowac sie ceremonia startu przed panienkami :wink: Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll: To może byś zdradził co nie co Ta ceremonia startu jak dla mnie mogła by nie istnieć Grzesiu - EGT nie ETG No fakt , to tak z pośpiechu, bo w pracy nie siedzę przy kąpie ale czasem tylko pocztę na szybkiego sprawdzę i coś się napiszę i coś się walnie mam nadzieje że nie razi bardzo po oczach Poprawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Niektórzy twierdzą, że ciś. oliwy to zbędny bajer, bo jak pokaże, że jest za nisko, to jedyne co można zrobić to wyłączyć wszystko i wezwać lawetę... EGT może... AFR wymaga dobrej sondy. Temp. oliwy? Pierwsze 15 minut i tak zawsze na spokojnie, olej dopiero po takim czasie, pi x drzwi, uzyskuje w miarę optymalną temperaturę, a podczas upalania nawet jak osiągnie 120 to co? :wink: Ja bym wolał mieć ciśnienie oleju jak temp. Szczególnie w 2.0 . Po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie wiecej odczytać , ale to tylko w przypadku jak ktoś wie o co chodzi , a nie dla kogoś co chce zegarami sie chwalić i lansowac sie ceremonia startu przed panienkami :wink: Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll: Edwin, potrzebuję korepetycji w takim razie A ceremonia startu to i owszem, ale spod dyski... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ja bym wolał mieć ciśnienie oleju jak temp. Szczególnie w 2.0 . Po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie wiecej odczytać , ale to tylko w przypadku jak ktoś wie o co chodzi , a nie dla kogoś co chce zegarami sie chwalić i lansowac sie ceremonia startu przed panienkami :wink: Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll: Edwin dobrze gada - miałem u siebie przez długi czas boost i ciśnienie oleju - i nauczyłem się z tego zegara wiele odczytywać, kidy pałować, kiedy coś się dzieje itp. Później dołożyłem AFR szerokopasmowy - i zeby wypelnic lukę w otworach EGT i temp oleju. Cały czas jednak zerkam na cisnienie - a na na temperaturze patrzę sobie tylko czy dobrze wnioskuje odczyt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 No to zdradźcie o co chodzi - jak odczytywać te wskazania . Na pewno nie jednej osobie się to przyda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 A tak wygląda mój boost :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 U siebie obecnie wiem - ze jak cisnienie oleju na wolnych obrotach mam w okolicy miedzy 3 - 3,5 bara - to olej ma temp 90 stopni. po cisnieniu oleju - zauwazylem kiedys jadac ze cos mi sie dzieje zlego z autem - nazywalo sie panewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 U siebie obecnie wiem - ze jak cisnienie oleju na wolnych obrotach mam w okolicy miedzy 3 - 3,5 bara - to olej ma temp 90 stopni.po cisnieniu oleju - zauwazylem kiedys jadac ze cos mi sie dzieje zlego z autem - nazywalo sie panewka Piotrek, ale dla jakiej lepkości? A to drugie to jest właśnie to o czym pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 dobrej klasy olej po rozgrzaniu musi trzymac cisnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 dobrej klasy olej po rozgrzaniu musi trzymac cisnienie. To jest bardzo szerokie pojęcie :roll: Po pierwsze na ciśnienie oleju wpływa wiele elemntów, po drugie , co to znaczy po rozgrzaniu :?: , czy ma temp. 80st. czy temp. 120st. , róznica może być ponad 1 bar , ale owszem dobry świezy olej, to podstawa i sprawny silnik :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 chodzilo mi o to, ze dobrej klasy olej bedzie trzymal cisnienie w calym zakresie temperatur przez caly okres od nowosci az do wymiany... pamietam jak kumpel w swojej hondzie wymieniall olej gdy spadalo mu cisnienie po ilus tam kkm. przepracowany olej dawal chyba cisnienie mniejsze o 1.5 bara w stosunku do nowego na cieplym motorze. to moje pierwsze subaru i sam jestem ciekawy jakie odczyty bede widzial. pamietam ze przy 5000 chyba widzialem 6.5 albo 7 barow... przy 80*. -- Śr lut 15, 2012 12:04 pm -- ale sam jestem ciekawy jakie powinny byc wlasciwe odczyty dla ej20 turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 U siebie obecnie wiem - ze jak cisnienie oleju na wolnych obrotach mam w okolicy miedzy 3 - 3,5 bara - to olej ma temp 90 stopni. Gdzie czujnik i jaki olej? Bez tych informacji to żadna informacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 ja u siebie mam czujnik temperatury i cisnienia na dokladce nad filtrem oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 z czujnika ciśnienia - można także odczytać, że olej nadaje się już do wymiany, zwłaszcza w autach intensywniej eksploatowanych. Poza tym większość producentów aut, stosowała kiedyś właśnie dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju na desce /np. Mercedes/, a wielu nadal go stosuje /np. Porsche/ -- 15 lut 2012, o 16:14 -- U siebie obecnie wiem - ze jak cisnienie oleju na wolnych obrotach mam w okolicy miedzy 3 - 3,5 bara - to olej ma temp 90 stopni. Gdzie czujnik i jaki olej? Bez tych informacji to żadna informacja. dlatego odnoszę to tylko i wyłącznie do mojego samochodu, który znam od podszewki. Czujnik ciśnienia mam założony w miejscu fabrycznego /zamiast fabrycznego/, czujnik temperatury w broku - w sumie w standardowym miejscu wykorzystywanym na czujnik oleju w subaru. Millers CFS 10 W 60 - wymieniam co 7-8 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Poza tym większość producentów aut, stosowała kiedyś właśnie dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju na desce /np. Mercedes/, Polonez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Poza tym większość producentów aut, stosowała kiedyś właśnie dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju na desce /np. Mercedes/, Polonez. ŁADA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Poza tym większość producentów aut, stosowała kiedyś właśnie dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju na desce /np. Mercedes/, Polonez. ŁADA Elita, jednym słowem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Poza tym większość producentów aut, stosowała kiedyś właśnie dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju na desce /np. Mercedes/, Polonez. ŁADA Elita, jednym słowem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy potwierdzam w 100% -- 17 lut 2012, 02:02 -- Gdybym tylko wiedział czy da się je zmusić do tego, żeby po wyłączeniu zapłony zapamiętały wartości alarmów... szukaj mojego postu z opisem co i jak podłączyć. u mnie pamięta peak, alarmy itp. zmienia się podświetlenie na dzienne (światła dzienne) Oba działają, jestem zadowolony Boost mam oem w kolumnie kierownicy. Plus, że mały ale nie ma ani peak itp. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 czy ciśnienie oleju wynoszące 5 barów na zimnym i 3 bary na rozgrzanym silniku na biegu jałowym w boxerze to taka konstrukcyjna cecha? Bo silnik rzędowy jak ma 1 bar na biegu jałowym to będzie dobrze... tymbardziej dziwne dla mnie są takie wskazania (wcześniej miałem 300km w 1.8T i też ciśnienie oleju trzeba było dość uważnie kontrolować żeby nie przegiąć) -> jak rozumiem, wymogi smarowania tłoków, które pracują w poprzek sprawiają, że ciśnienie w bloku musi być tak wysokie (sorry za odpływanie z tematu, ale trochę mnie to zdziwiło). BTW. SM Peak rulez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 czy ciśnienie oleju wynoszące 5 barów na zimnym i 3 bary na rozgrzanym silniku na biegu jałowym w boxerze to taka konstrukcyjna cecha bardzo dużo zalezy gdzie jest czujnik i jakiej firmy, jesli czujnik cis. jest w głowicy to na oleju na rozgrzanym ok 80st. to ok 1,5 -2,0 bar. na jałowym, ale wiem że niektóre zegarki, i czujnik w bloku , potrafią pkazać 3bary, ale to sie nijak do rzeczywistosci Nie chce mi sie teraz szukac manuala, ale jak dobrze pamietam to przy 3000 obr. powinno być nie mniej jak 3bary, a przy ok 800obr. nie mniej jak 1 bar. i tego bym sie trzymał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się