Skocz do zawartości

Dodatkowe wskaźniki


Harvester

Rekomendowane odpowiedzi

Niektórzy twierdzą, że ciś. oliwy to zbędny bajer, bo jak pokaże, że jest za nisko, to jedyne co można zrobić to wyłączyć wszystko i wezwać lawetę... :twisted:

EGT może... AFR wymaga dobrej sondy. Temp. oliwy? Pierwsze 15 minut i tak zawsze na spokojnie, olej dopiero po takim czasie, pi x drzwi, uzyskuje w miarę optymalną temperaturę, a podczas upalania nawet jak osiągnie 120 to co? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy twierdzą, że ciś. oliwy to zbędny bajer, bo jak pokaże, że jest za nisko, to jedyne co można zrobić to wyłączyć wszystko i wezwać lawetę... :twisted:

EGT może... AFR wymaga dobrej sondy. Temp. oliwy? Pierwsze 15 minut i tak zawsze na spokojnie, olej dopiero po takim czasie, pi x drzwi, uzyskuje w miarę optymalną temperaturę, a podczas upalania nawet jak osiągnie 120 to co? :wink:

Ja bym wolał mieć ciśnienie oleju jak temp. Szczególnie w 2.0 . Po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie wiecej odczytać , ale to tylko w przypadku jak ktoś wie o co chodzi , a nie dla kogoś co chce zegarami sie chwalić i lansowac sie ceremonia startu przed panienkami :mrgreen: :wink:

Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll:

 

 

 

To może byś zdradził co nie co :)

Ta ceremonia startu jak dla mnie mogła by nie istnieć

 

Grzesiu - EGT nie ETG :mrgreen:

 

No fakt :oops: , to tak z pośpiechu, bo w pracy nie siedzę przy kąpie ale czasem tylko pocztę na szybkiego sprawdzę i coś się napiszę i coś się walnie :oops: mam nadzieje że nie razi bardzo po oczach :oops:

Poprawiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy twierdzą, że ciś. oliwy to zbędny bajer, bo jak pokaże, że jest za nisko, to jedyne co można zrobić to wyłączyć wszystko i wezwać lawetę... :twisted:

EGT może... AFR wymaga dobrej sondy. Temp. oliwy? Pierwsze 15 minut i tak zawsze na spokojnie, olej dopiero po takim czasie, pi x drzwi, uzyskuje w miarę optymalną temperaturę, a podczas upalania nawet jak osiągnie 120 to co? :wink:

Ja bym wolał mieć ciśnienie oleju jak temp. Szczególnie w 2.0 . Po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie wiecej odczytać , ale to tylko w przypadku jak ktoś wie o co chodzi , a nie dla kogoś co chce zegarami sie chwalić i lansowac sie ceremonia startu przed panienkami :mrgreen: :wink:

Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll:

Edwin, potrzebuję korepetycji w takim razie :mrgreen:

 

A ceremonia startu to i owszem, ale spod dyski... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał mieć ciśnienie oleju jak temp. Szczególnie w 2.0 . Po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie wiecej odczytać , ale to tylko w przypadku jak ktoś wie o co chodzi , a nie dla kogoś co chce zegarami sie chwalić i lansowac sie ceremonia startu przed panienkami :mrgreen: :wink:

Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy :roll:

 

Edwin dobrze gada - miałem u siebie przez długi czas boost i ciśnienie oleju - i nauczyłem się z tego zegara wiele odczytywać, kidy pałować, kiedy coś się dzieje itp.

 

Później dołożyłem AFR szerokopasmowy - i zeby wypelnic lukę w otworach EGT i temp oleju. Cały czas jednak zerkam na cisnienie - a na na temperaturze patrzę sobie tylko czy dobrze wnioskuje odczyt :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie obecnie wiem - ze jak cisnienie oleju na wolnych obrotach mam w okolicy miedzy 3 - 3,5 bara - to olej ma temp 90 stopni.

po cisnieniu oleju - zauwazylem kiedys jadac ze cos mi sie dzieje zlego z autem - nazywalo sie panewka :mrgreen:

Piotrek,

ale dla jakiej lepkości?

 

A to drugie to jest właśnie to o czym pisałem :mrgreen::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrej klasy olej po rozgrzaniu musi trzymac cisnienie.

 

 

To jest bardzo szerokie pojęcie :roll:

 

Po pierwsze na ciśnienie oleju wpływa wiele elemntów, po drugie , co to znaczy po rozgrzaniu :?: , czy ma temp. 80st. czy temp. 120st. , róznica może być ponad 1 bar :idea: , ale owszem dobry świezy olej, to podstawa i sprawny silnik :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o to, ze dobrej klasy olej bedzie trzymal cisnienie w calym zakresie temperatur przez caly okres od nowosci az do wymiany...

 

pamietam jak kumpel w swojej hondzie wymieniall olej gdy spadalo mu cisnienie po ilus tam kkm.

przepracowany olej dawal chyba cisnienie mniejsze o 1.5 bara w stosunku do nowego na cieplym motorze.

to moje pierwsze subaru i sam jestem ciekawy jakie odczyty bede widzial.

pamietam ze przy 5000 chyba widzialem 6.5 albo 7 barow... przy 80*.

 

-- Śr lut 15, 2012 12:04 pm --

 

ale sam jestem ciekawy jakie powinny byc wlasciwe odczyty dla ej20 turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czujnika ciśnienia - można także odczytać, że olej nadaje się już do wymiany, zwłaszcza w autach intensywniej eksploatowanych.

Poza tym większość producentów aut, stosowała kiedyś właśnie dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju na desce /np. Mercedes/, a wielu nadal go stosuje /np. Porsche/

 

-- 15 lut 2012, o 16:14 --

 

U siebie obecnie wiem - ze jak cisnienie oleju na wolnych obrotach mam w okolicy miedzy 3 - 3,5 bara - to olej ma temp 90 stopni.

Gdzie czujnik i jaki olej? Bez tych informacji to żadna informacja. :twisted:

 

 

dlatego odnoszę to tylko i wyłącznie do mojego samochodu, który znam od podszewki. Czujnik ciśnienia mam założony w miejscu fabrycznego /zamiast fabrycznego/, czujnik temperatury w broku - w sumie w standardowym miejscu wykorzystywanym na czujnik oleju w subaru.

Millers CFS 10 W 60 - wymieniam co 7-8 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi , ze po ciśnieniu oleju , jesteś w stanie sie dowiedzieć jaka ma temp. Olej , jaki olej masz , kiedy możesz palowac itd. Tylko to kwestia przyzwyczajenia i pewnej wiedzy

 

potwierdzam w 100% :mrgreen:

 

-- 17 lut 2012, 02:02 --

 

Gdybym tylko wiedział czy da się je zmusić do tego, żeby po wyłączeniu zapłony zapamiętały wartości alarmów...

szukaj mojego postu z opisem co i jak podłączyć.

 

 

u mnie pamięta peak, alarmy itp. zmienia się podświetlenie na dzienne (światła dzienne)

Oba działają, jestem zadowolony

Boost mam oem w kolumnie kierownicy. Plus, że mały ale nie ma ani peak itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ciśnienie oleju wynoszące 5 barów na zimnym i 3 bary na rozgrzanym silniku na biegu jałowym w boxerze to taka konstrukcyjna cecha? Bo silnik rzędowy jak ma 1 bar na biegu jałowym to będzie dobrze... tymbardziej dziwne dla mnie są takie wskazania (wcześniej miałem 300km w 1.8T i też ciśnienie oleju trzeba było dość uważnie kontrolować żeby nie przegiąć)

-> jak rozumiem, wymogi smarowania tłoków, które pracują w poprzek sprawiają, że ciśnienie w bloku musi być tak wysokie (sorry za odpływanie z tematu, ale trochę mnie to zdziwiło).

 

BTW. SM Peak rulez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ciśnienie oleju wynoszące 5 barów na zimnym i 3 bary na rozgrzanym silniku na biegu jałowym w boxerze to taka konstrukcyjna cecha

 

 

bardzo dużo zalezy gdzie jest czujnik i jakiej firmy, jesli czujnik cis. jest w głowicy to na oleju na rozgrzanym ok 80st. to ok 1,5 -2,0 bar. na jałowym, ale wiem że niektóre zegarki, i czujnik w bloku , potrafią pkazać 3bary, ale to sie nijak do rzeczywistosci

Nie chce mi sie teraz szukac manuala, ale jak dobrze pamietam to przy 3000 obr. powinno być nie mniej jak 3bary, a przy ok 800obr. nie mniej jak 1 bar. i tego bym sie trzymał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...