Skocz do zawartości

SpeedR

Użytkownik
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana SpeedR w dniu 6 Kwietnia 2014

Użytkownicy przyznają SpeedR punkty reputacji!

O SpeedR

  • Urodziny 21.03.1983

Profile Information

  • Skąd
    Wawa / Perth (Aussie)
  • Auto
    BlackHawk '05

Osiągnięcia SpeedR

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

6

Reputacja

  1. Prawa czy lewa strona? http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-2 ... 62864.html Pozdrawiam SpeedR
  2. Nie ma sprawy, w razie problemów pisz PW :wink: Pozdrawiam SpeedR
  3. Cała przyjemność po mojej stronie. Przy okazji dzięki za pomuka :wink:
  4. Zmiana jest jak najbardziej możliwa. Klosz (w tym przypadku poliwęglan) można oddzielić od korpusu lampy. Metod jest kilka. Jeśli będziesz potrzebował pomocy, daj znać. Modyfikacjami oświetlenia param się hobbystycznie od kilku lat. Pozdrawiam SpeedR
  5. Jeśli chodzi o aplikacje dedykowane, to Koyo Racing przewiduje jeden model do STi, oczywiście w zależności od rocznika. Mimo wszystko, nie podejrzewam aby dedykowany model nie spełnił Twoich oczekiwań. W AU na tej chodnicy śmigają STi'e o mocach przekraczających 500 - 550 hp., a warto zauważyć, że i temperatury mają tam wyższe niż w PL. Prawdę mówiąc nie pamiętam przypadku, w którym ktoś, nawet przy grubych modach narzekał na jej parametry. Pozdrawiam SpeedR
  6. Elektronika sterująca pewnie zżera prądu tyle, co alarm albo inne tego typu ustrojstwo - czyli śladowo. Wszystko zależy od rodzaju ogrzewania i jego funkcji (z których w danym momencie korzystamy). Ogrzewanie postojowe mam w praktycznie każdym swoim aucie, ponieważ jestem ciepłolubny. Tym samym, zdołałem już przetestować kilka dostępnych na rynku modeli i wersji. Sama elektronika sterująca zużywa minimalne ilości energii. W trybie standby, zużycie jest marginalne. W przypadku kiedy ogrzewamy sam płyn chłodzący, zużycie prądu również jest niewielkie. Wówczas system korzysta z paliwa podawanego bezpośrednio ze zbiornika zasadniczego. Można również posiłkować się elektryczną pompą wody, która w trakcie grzania płynu, przepompowuje go po tzw. małym obiegu, czyli pomija chłodnicę i grzeje sam blok. W takim przypadku system zużywa prąd na podtrzymanie elektroniki + uruchomienie pompy płynu (w zależności od jej wydajności i poboru mocy), choć zwyczajowo wystarczą małe i słabe pompki. Znacznie więcej energii elektrycznej wykorzystują układy, które można skonfigurować również do ogrzewania wnętrza. W takim przypadku, po osiągnięciu przez płyn wymaganej temperatury (zwykle ok. 30 st. C), uruchamiana jest dmuchawa, która niestety jest relatywnie mocno prądożerna. W przypadku tej ostatniej opcji zasada jest taka, że jeśli ogrzewanie uruchomimy na np. 20 min., to po odpaleniu silnika powinniśmy umożliwić mu pracę również przez okres min. 20 min., co pozwoli na naładowanie akumulatora, w takim stopniu aby "odzyskał" prąd wykorzystany wcześniej na obsługę ogrzewania postojowego. Pozdrawiam SpeedR
  7. Z Koyo Racing, sprawę weryfikowałem osobiście. W przypadku HawkEye'a, Blob'a czy Bug'a, jeśli drastycznie nie modyfikowało się osprzętu, właściwie nie było potrzeby ruszania wentylatorów. Setupy z "cienkimi" wentylatorami, powstały już kilka lat wstecz, we współpracy m.in. z firmą Spal. Taką sytuację wymusiło "upychanie" chłodnic Koyo (o większej grubości) w różnej maści wydumkach, gdzie istotnie nierzadko takie elementy jak kolektory, turbiny, etc. uniemożliwiały zastosowanie standardowych wentylatorów. Choć nie mam rozeznania w STi '09 zakładam, że podobnie jak w Hawku, Blobie, itp. nie będzie wymagany "cienki" wiatrak. Pozdrawiam SpeedR
  8. Biję się w pierś i obiecuję poprawę :wink: 8)
  9. To oczywiście moja prywatna opinia, jednak nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że sterowanie spięciem dyfra to zbędny gadget. Nie mam co prawda porównania do wiskozy spiętej na stałe, jednak dccd "bawię" się często i diametralnie zmienia to charakter auta. Z technicznego punktu widzenia zmiana na wisco jest oczywiście możliwa, ale sam bym z tego udogodnienia zrezygnował bardzo niechętnie. Względem KAPSa, tudzież innych alternatyw niestety nie pomogę, gdyż nie korzystałem.
  10. SpeedR

    zawieszenie gwintowe

    Bilstein B14 to taki półprofesjonalny zawias. Można mieć różne odczucia związane z jazdą, jednak z pewnością nie jest to jednorazówka :wink: B14 możesz serwisować (regenerować). Co prawda dobra regeneracja (np. zerkopol) to wydatek 1000 - 1500 zł, jednak sam fakt to i tak dobra wiadomość.
  11. SpeedR

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia od kierownika czarnego Hawka, dla kierowcy zielonego, oświnionego Forka, z którym minąłem się dziś ok. 17:15 na skrzyżowaniu Wybrzeża Szczecińskiego z Okrzei. Kiwka była
  12. Firmy detailingowe z założenia nie zajmują się zabezpieczeniem antykorozyjnym, ponieważ to cięższa robota. Z założenia profile zamknięte zabezpiecza się masami elastycznymi, które nie twardnieją, a tym samym nie wykruszają się z biegiem czasu pod wpływem drgań. Poza tym, profile wewnątrz nie są narażone na piaskowanie powierzchni na skutek jazdy po luźnych nawierzchniach. Zabezpieczenie profili wiąże się z nieco większą ilością pracy (jeśli chcemy zrobić to zgodnie ze sztuką) aniżeli zabezpieczenie płaskich struktur podwozia. Zabezpieczenie podwozia: W tym przypadku zabezpieczenie płyty podłogowej, ramy (jeśli istnieje) oraz niektórych części i podzespołów układów jezdnych i napędowych. Sposób, w jaki dokonuje się tej czynności, rodzaj używanych materiałów oraz częstotliwość tych czynności zależy od strefy klimatycznej i stanu dróg, po których się pojazd porusza. Na naszych drogach często można spotkać piasek lub żwir, który podrywany kołami uszkadza mechanicznie powłokę ochronną. Chemicznie niszczą ją sól i chlorki wysypywane zimą na jezdnię w celu zwalczania gołoledzi. Postępowanie: - umycie podwozia (gorąca woda, ew. z dodatkiem detergentu + wysokie ciśnienie), - suszenie w sposób naturalny lub przyspieszony (nadmuchem podgrzanego powietrza). - określenie zakresu naprawy powierzchni (jeśli jest potrzebna) - naprawa cząstkowa lub nałożenie warstwy ochronnej na całą płytę (w tym może być piaskowanie. Stosowane środki: Stosuje się różne środki produkowane na bazie wosków (np. LOCTITE Teroson Cavity, który jest preparatem woskowym, w kolorze jasno - beżowym), mieszanek wosków z żywicami syntetycznymi lub bitumów, które kupuje się jako gotowy wyrób. Warto zwrócić uwagę, że współczesne środki oprócz ochrony antykorozyjnej podwozia, działają także wygłuszająco, co znakomicie podnosi komfort jazdy. Grubość powłoki środka ochrony antykorozyjnej wynosi od 0,5 do 2,0 mm. Produkty tworzące antykorozyjne powłoki na podwoziach, wewnątrz nadkoli, i konstrukcjach stalowych muszą zapewnić tym powierzchniom długotrwałą ochronę odporną przede wszystkim na wodę, sól, zmiany temperatury oraz promienie UV. Podczas zmian temperatur, szczególnie przy gwałtownych i powtarzających się zmianach, ważne jest zachowanie pewnej elastyczności powłoki. Bez tego będzie pękać i łuszczyć się a korozja pojawi się od nowa. Produkty woskowe będą tworzyć miękkie ale trwałe powłoki. Nadają się więc na powierzchnie nie eksploatowane mechanicznie. Powłoki woskowo-syntetyczne i syntetyczne są nieco mocniejsze lecz też nie należy ich eksploatować mechanicznie (nie powinny być poddawane ścieraniu). Świetnie radzą sobie na podwoziach pojazdów drogowych i terenowych. W przypadku szybkich samochodów osobowych, wspomniany wcześniej piasek i żwir, wyrzucany przez koła potrafi na tyle skutecznie piaskować powierzchnię, że w rezultacie dość szybko dochodzi do starcia powłoki. Tego typu środki będą się natomiast świetnie sprawdzać w przypadku zabezpieczenia zamkniętych profili. Do zabezpieczenia podwozia wykorzystał bym mimo wszystko środki bitumiczne. Efekt designerki będzie może nieco gorszy, za to znacznie bardziej trwały.
  13. SpeedR

    Opony do Sti my 06 '

    Don't worry :wink: Zawsze jest tak, że jeśli chcesz podejść do zagadnienia w sposób kompetentny, a tym samym zgłębiasz wiedzę z wielu źródeł, to w konsekwencji tworzy się pewien chaos informacyjny. Sporo w tym winy internetu i opinii osób wypowiadających się na pewne tematy zbyt pochopnie. Jakiś czas temu Kruk trafnie opisał ten problem w trakcie dyskusji na temat odmy w silnikach Subaru. Pozdrawiam SpeedR
  14. SpeedR

    Dodatkowe wskaźniki

    Podłączę się pod wątek, aby zbędnie nie śmiecić. Poszukuję czujników do zegarów Defi, seria BF (czerw.), łączone przez centralkę. Niby nie ma z tym kłopotu, ponieważ do Defi można kupić niemal każdy el. zamienny, jednak cena oryginalnych czujników, zarówno na stronie Defi jak też współpracujących z nim partnerów powala na kolana. W cenie czujników można nabyć kompletne zegary. Jestem skłonny zakupić oryginały za jakieś akceptowalne pieniądze, lub zamienniki o ile tylko całość będzie hulać i jednocześnie podawać wiarygodne odczyty :wink: Poruszające się wskazówki są super, wolał bym jednak poza takim gadgetem mieć dostęp do miarodajnych informacji nt. poszczególnych parametrów. Poszukuję następujących czujników: boost, egt, oil press. Poza tym muszę dokupić kpl. zegary temp. wody (seryjny wskaźnik to jakieś nieporozumienie), oraz oil temp. Gdyby ktoś znał jakieś dobre źródło zaopatrzenia, będę zobowiązany. Za cenne informacje stawiam dobrą flaszkę Gwoli wyjaśnienia: m.in. na eBay są dostępne zamienniki czujników Defi. Sprzedawca z JP, jednak nie jestem w stanie namierzyć żadnych informacji dotyczących jakości w/w, oraz precyzji parametrów. Pozdrawiam SpeedR
  15. SpeedR

    zawieszenie gwintowe

    Też tak myślałem, gdy zakupiłem sprężyny Tein'a S - Tech :wink: Tak, tak... wiem jakie opinie krążą o tych sprężynach, jednak charakterystyka pracy Teina mi odpowiada. Poziom obniżenia już znacznie mniej :roll: Co do Twoich rozterek, to mam pewne uwagi. Zamiast kupować zawieszenie nieznanego producenta, które często jest "nieserwisowalne", może warto rozejrzeć się za używanym gwintem dobrej firmy? Na Alledrogo jest nawet używany Ohlins , i nowy Bilstein PSS16 - ok, to przesada :wink: jednak nawet niezły jakościowo, a używany gwint KW byłby wg mnie dobrą inwestycją.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...