Skocz do zawartości

Globalne ocieplenie


grzywaczewski

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, ESP napisał(a):

Tyle ze to sie nie pokrywa z danym w linku ktory podalem...  Destrukcyjnosc huraganow zalezy od kategori... ale rowniez od tego w jaki rejon uderza - inaczej wygladaja zniszczenia w rejonach rolniczych inaczej w zabudowanych...  

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2023 o 23:32, ESP napisał(a):

Dlaczego piszesz "przepłacać"? Prąd to nie polski węgiel czy paliwo z Orlenu. Dzięki giełdzie i połączeniu wszystkich sieci energetycznych nasi operatorzy kupują go po oficjalnej cenie rynkowej od tych, którzy mają jego nadmiar. Od nas też inni kupują. Przepłacania tu nie widzę bo nie rozumiem na jakiej zasadzie mieli by w/w zawyżać sztucznie ceny?

Mechanizm ustalania cen energii to kolejny przekręt którym drenują nasze kieszenie.

 

 

Opera Zrzut ekranu_2023-01-16_090713_pkee.pl.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ESP napisał(a):

Wprost, bo jak ktoś niefajnie napisał "bo jest im za gorąco", to nikt tego nie napisze w formularzu o azyl. Ale już np. przez brak pracy bo do ich miasta napłynęło setki/tysiące ludzi z terenów objętych klęskami suszy czy powodziami to pewnie wielu.

Jak tak im źle to czemu mnożą się na potęgę?

Aż połowa całego przewidywanego wzrostu światowej populacji do 2050 r. będzie skoncentrowana jedynie w ośmiu krajach: Demokratycznej Republice Konga, Egipcie, Etiopii, Indiach, Nigerii, Pakistanie, Filipinach i Zjednoczonej Republice Tanzanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Jak tak im źle to czemu mnożą się na potęgę?

Aż połowa całego przewidywanego wzrostu światowej populacji do 2050 r. będzie skoncentrowana jedynie w ośmiu krajach: Demokratycznej Republice Konga, Egipcie, Etiopii, Indiach, Nigerii, Pakistanie, Filipinach i Zjednoczonej Republice Tanzanii.

Bo Szwecja i tak wszystkich przyjmie :P

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

Mechanizm ustalania cen energii to kolejny przekręt którym drenują nasze kieszenie.

 

Możesz umieszczać linki do źródeł? Chyba, że się ich wstydzisz?

 

4 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

Jak tak im źle to czemu mnożą się na potęgę?

 

Znów brak źródła.

A sama treść komentarza wiele mówi o komentującym.:toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ESP napisał(a):

Znów brak źródła.

A sama treść komentarza wiele mówi o komentującym.:toobad:

Wiedza odnosnie klimatu i jego dzialania nie jest absolutna.  Jest wiele niewiadomych... a mimo tego jakiekolwiek kwestionowanie ustalonej narracji jest z gory atakowane jako foliarstwo itp.  

Nauka od dawna nie jest dyscyplina obiektywna, poniewaz wiaza sie z nia olbrzymie pieniadze.  Wprawdzie nie jest to zwiazane z globalnym ociepleniem, ale filmik ponizej pokazuje pewne mechanizmy, ktore sa stosowane w nauce (w tym przypadku medycynie).  Film jest dlugi ale warto obejrzec... bo to otwiera oczy nie tylko na dzialanie rzadow, ale rowniez na to jak swiatowa opinia jest manipulowana.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ESP napisał(a):

Możesz umieszczać linki do źródeł? Chyba, że się ich wstydzisz?

O rety. Googla wyłączyli??? :biglol:

https://pkee.pl/aktualnosci/mechanizmy-ksztaltowania-cen-energii/

 

https://300gospodarka.pl/news/ilu-jest-ludzi-na-ziemi-onz-demografia

 

Komentarz się nie podoba o brak linka, ale treść prawdziwa czy nie?

Przez wieki populacja zarówno zwierząt jak i ludzi na danym obszarze zależała od dostępności zasobów tego terenu. Upraszczając: więcej żywności => większa populacja.

A teraz od kilkudziesięciu lat mamy sytuację postawioną na głowie. Największy przyrost populacji występuje w miejscach gdzie tych zasobów jest najmniej.

Skutki to:

- zagrożenie migracją,

- wysyp fundacji zamieszczających zdjęcia głodnych biednych afrykańskich dzieci,

- rozkwit mafijnego biznesu przemytniczego.

 

Zarówno przemysł pomocy dla głodujących jak przemyt migrantów to świetne biznesy. Straszenie nas uchodźcami pomaga w walce z ociepleniem.

Straszenie nas przeludnieniem pomaga w promocji diet z owadów i korzonków.

https://www.google.com/search?client=opera&q=pomoc+głodującym+dzieciom+w+afryce&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

https://www.wwf.pl/aktualnosci/dieta-planetarna

https://www.foodfakty.pl/superfoods-maka-ze-swierszczy-jako-bogate-zrodlo-bialka

 

Same plusy dla biznesu.

 

Czyli w skrócie: ponieważ w Egipcie czy innej Etiopii radośnie produkują nam nowych mieszkańców planety, to my tu w Europie powinniśmy:

pomagać i dokarmiać na miejscu niech się rozmnażają dalej

przyjmować do siebie

jeść owady i lokalne warzywa by ocalić planetę

ps.

I przestać jeździć autami bo to też złe jest.

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Kto tam ma diesla starszego niż 2 lata, albo benzynę starszą niż 2015?

 

000GO0PZEKPRSO3E-C122-F4.jpg

Jak zwykle manipulujesz danymi:

"Strefa ma ruszyć w połowie przyszłego roku – od lipca 2024 r. W pierwszym etapie granicą dla samochodów benzynowych będzie norma euro 2, dla diesli – euro 4. Oznacza to, że do strefy w pierwszym etapie nie wjadą samochody benzynowe starsze niż 27 lat i diesle starsze niż 18 lat. Dwa lata później mają wejść w życie ostrzejsze normy — euro 3 dla benzyniaków i euro 5 dla diesli, co oznacza granicę wiekową dla samochodów odpowiednio 25 i 16 lat. Kolejne ograniczenia mają wejść w życie w 2028 r. – euro 4 dla benzyniaków i euro 6 dla diesli (granica wiekowa odpowiednio 22 i 13 lat)."

 

P. S. Jak znam życie, to znów będziesz udowadniał że się z tego cieszę, a ja tylko prostuję nieprawdziwe informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to wprawdzie najnowsza wiadomosc... ale tak samo idiotyczna jak wiekszosc tych centralnie planowanych glupot ktore wymyslaja...

 

https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-zakaz-piecow-gazowych-w-domach-szykuja-sie-rewolucyjne-zmian,nId,6547242

 

I nie zeby tylko w EU... w US planuja zakazy kuchenek gazowych w stanie NY... ale w sumie to moze dobry pomysl... wtedy wszyscy uciekna na Floryde...

 

https://nypost.com/2023/01/22/nys-hochul-cooks-with-gas-stoves-while-pushing-future-ban-critics/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Eryk napisał(a):

Nie jest to wprawdzie najnowsza wiadomosc... ale tak samo idiotyczna jak wiekszosc tych centralnie planowanych glupot ktore wymyslaja...

Barany trzeba przeganiać od rogu do rogu po drodze goląc je do gołej skóry. Przeganianie jest potrzebne żeby ogłupiały w owczym pędzie i żeby ogolić je tak żeby nie zauważyły że są pozbawiane runa.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Blixten napisał(a):


i baaaardzo dobrze ! 
Dosyć smrodu starych trupów ! :thumbup:

 

A co jesli to nie sa trupy?  Albo nie nowe auta bez katow?  Ale w sumie spoko... nie kazdy musi jechac do Warszawy robic zakupy... a teatry, muzea... w zadnym wypadku...komu to potrzebne? Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

Kto tam ma diesla starszego niż 2 lata, albo benzynę starszą niż 2015?

 

000GO0PZEKPRSO3E-C122-F4.jpg

Codziennie jadąc za jakimś miejskim autobusem widzę propagandę na ten temat.

 

To chwalebne chcieć żeby Warszawa oddychała czystym powietrzem tylko dlaczego nagle czepiono się diesli skoro przez lata wmawiano nam, że przyczyną smogu w miastach (z Warszawą włącznie) jest niska emisja z palenisk kotłów węglowych?

 

PS. Jeśli nie zaczną być spłukiwane chodniki i jezdnie to pył osiadły, wzbijany przez ruch kołowy, będzie powodem smogu i w Warszawie i innych miastach. Jest ktoś odważny kto napisze gdzie się podziewa pył ze startych opon, nawierzchni, okładzin ciernych? Dematerializuje się?!

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Eryk napisał(a):

A co jesli to nie sa trupy?  Albo nie nowe auta bez katow? 

 

Orientujesz się jaka jest żywotność katalizatorów ? 

Pierwszy wynik po wpisaniu zapytania:

"Przeciętny katalizator zachowuje swoje własności do około 100 tysięcy kilometrów przebiegu (w niektórych przypadkach trwałość wkładu katalitycznego może być dużo wyższa"

Zgodnie z powyższym, niespełniające norm emisji spalin to nie są nowe auta, tylko starsze roczniki.  

 

Jeśli ktoś decyduje się na zakup auta, to powinno go również stać na jego należyte serwisowanie, niestety zamiast tego po ulicach miast jeżdżą auta, nie tylko nie spełniające norm emisji spalin, ale w złym stanie technicznym, co wpływa również na bezpieczeństwo. 

Jeśli dzięki tej regulacji będzie mniej takich aut, to ja cieszę się  z tej regulacji. :thumbup:

Edytowane przez Blixten
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał(a):

 

Orientujesz się jaka jest żywotność katalizatorów ? 

Pierwszy wynik po wpisaniu zapytania:

"Przeciętny katalizator zachowuje swoje własności do około 100 tysięcy kilometrów przebiegu (w niektórych przypadkach trwałość wkładu katalitycznego może być dużo wyższa"

Zgodnie z powyższym, niespełniające norm emisji spalin to nie są nowe auta, tylko starsze roczniki.  

 

Jeśli ktoś decyduje się na zakup auta, to powinno go również stać na jego należyte serwisowanie, niestety zamiast tego po ulicach miast jeżdżą auta, nie tylko nie spełniające norm emisji spalin, ale w złym stanie technicznym, co wpływa również na bezpieczeństwo. 

Jeśli dzięki tej regulacji będzie mniej takich aut, to ja cieszę się  z tej regulacji. :thumbup:

A kto pisze ze stare auto musi miec stary katalizator?  Bo wiesz... katalizatory da sie wymienic na nowe... Poza tym chyba stacje diagnostyczne sprawdzaja jakosc spalin - prawda? 

Dlaczego nie zabronic poprostu aut spalinowych w miastach?  Niech jezdza jedynie elektryki - nie bedzie wtedy emisji i bedzie czyste powietrze.  Jesli ludzie i tak beda musieli kupowac nowe auto.  Jak ich nie stac na posiadanie auta elektrycznego - pozostaje komunikacja miejska.

 

Nie czarujmy sie ciagle kupowanie nowych aut nie ma nic wspolnego z ochrona srodowiska.  Te auta potrzebuja coraz wiecej materialow i energi do produkcji.  IMO planned obsolescence powinno byc nie legalne.  Dobrym przykladem sa lodowki - stare potrafily spokojnie dzialac 30 lat bez awarii - nowe dzialaja 5 lat i do wymiany... przeciez to jest chore.

https://www.scientificamerican.com/article/when-used-cars-are-more-ecofriendly/

    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Eryk napisał(a):

A kto pisze ze stare auto musi miec stary katalizator?  Bo wiesz... katalizatory da sie wymienic na nowe...

Jeśli ktoś ma kasę na utrzymanie auta to wymienia, a niestety realia są inne. 

 

17 minut temu, Eryk napisał(a):

Poza tym chyba stacje diagnostyczne sprawdzaja jakosc spalin - prawda? 

Dawno w Polsce nie byłeś, że nie wiesz jak to się robi ? 

 

17 minut temu, Eryk napisał(a):

Dlaczego nie zabronic poprostu aut spalinowych w miastach?  Niech jezdza jedynie elektryki - nie bedzie wtedy emisji i bedzie czyste powietrze.  Jesli ludzie i tak beda musieli kupowac nowe auto.  Jak ich nie stac na posiadanie auta elektrycznego - pozostaje komunikacja miejska.

Nie popadajmy od razu w skrajności, wystarczy dbać o stan techniczny swojego auta. 

Analogicznie -po co wymieniać "kopciuchy" i zastępować je nowocześniejszymi piecami, które nie zatruwają środowiska w takim stopniu ?  

 

17 minut temu, Eryk napisał(a):

Nie czarujmy sie ciagle kupowanie nowych aut nie ma nic wspolnego z ochrona srodowiska.  Te auta potrzebuja coraz wiecej materialow i energi do produkcji.  IMO planned obsolescence powinno byc nie legalne.  Dobrym przykladem sa lodowki - stare potrafily spokojnie dzialac 30 lat bez awarii - nowe dzialaja 5 lat i do wymiany... przeciez to jest chore. 

https://www.scientificamerican.com/article/when-used-cars-are-more-ecofriendly/    

Producenci zdali sobie sprawę, że lepiej sprzedać 6 lodówek niż jedną i robią na tym kasę. 

Najlepiej zadbalibyśmy o środowisko wracając do jaskiń, ale człowiek wygodny się zrobił, a to niestety kosztuje.   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Blixten napisał(a):
Godzinę temu, Eryk napisał(a):

A kto pisze ze stare auto musi miec stary katalizator?  Bo wiesz... katalizatory da sie wymienic na nowe...

Jeśli ktoś ma kasę na utrzymanie auta to wymienia, a niestety realia są inne. 

 

Jak wymieniałem DPF w swoim starym OBK to w jednym z ASO Subaru na prawym brzegu Wisły nie wiedzieli jak to zrobić i przy wymianie pourywali jakieś kable do czujników. Kierownik serwisu przyznał wprost, że robią to rzadko (czyt. pewnie pierwszy raz).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...