Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Białego już nie ma... także czysto teoretycznie na początek. Jeśli miałoby być z A/T to lepiej kupić zwykłe H6? Takie głosy się tu pojawiają.
Generalnie to piszecie w samych superlatywach o modelu, czy to H6 czy spec.B. Miałem też okazję przejrzeć parę Legacy H6 A/T i jestem pewien, że to jest to, czego szukam. Wątpliwości zasiało zawieszenie i hamulce. Gdzieś tu czytałem, że tył w zwykłym H6 jest miękki i buja, w jednym egzemplarzu nawet wyraźnie to odczułem. Nie mam jednak porównania do spec B. a szkoda, bo może lepiej dorzucić pare zł. No i poważnie martwi mnie wichrowanie tarcz w tym modelu, choć na the forum ;) czytałem, że wystarczy OEM dotrzeć wg instrukcji i nie dzieje się nic złego - prawda li to? Nie jeżdżę jakoś wyczynowo, ale czasem lubię skorzystać z maszyny i nie dopuszczam myśli, że w moim aucie tarcze mogły by się krzywić.

Edytowane przez Qlesh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogę jeżeli chodzi o Spec.B bo nie miałem okazji jechać :) Dziwi mnie owo 'bujanie' tyłu - jak i kiedy się to objawia?

 

Co do tarcz potwierdzam, mam OEM tarcze i klocki (wymienione ok 4k km temu) nic się nie dzieje. Hamuje dobrze z każdej prędkości, nie ma bicia, ale mój mechanik stosował procedurę układania tarcz/klocków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobre wieści co do tarcz.
Jechałem kiedyś jednym Legacy, prowadził sprzedający i fakt, że niezbyt równo tam było, ale tył skakał góra/dół :D, aż się dziwiłem, że nie zahaczył niczym z podwozia o podłoże. Trzy osoby w aucie i raczej go nie oszczędzał po tych dziurach, chciałem posłuchać zawieszenia, ale nawet mi, potencjalnemu nabywcy, szkoda było tego auta... Może amory się kończyły, mogło tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, ale jak już pewnie wiesz Legacy jest zestrojone dość komfortowo, jest bardziej miękkie niż Forek XT z tych lat. Mi takie zawieszenie pasuje, gdyby było twardsze to w połączeniu z oponami o profilu 45, nie dało by się jeździć :)

 

W każdym razie, jeździłem po wielu drogach, w różnym stanie, ale podskakiwania nie zaobserwowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosi się z zamiarem sprzedania H6 jeden kolega z tego forum właśnie, choć wpadłem na niego przypadkiem, przez znajomego znajomego... No i tak wozimy się z dopięciem transakcji jakiś dłuższy czas. Jemu się nie paliło do sprzedaży, mi do kupna. Choć auto na tle tych wszystkich Legacy, które widziałem wypadało chyba najlepiej, subiektywnie oceniając.
Kurde, nie ma ktoś speca. na śląsku? Żebym mógł chociaż posiedzieć na prawym fotelu i zobaczyć jak to się porusza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Spec czy zwykły? W sumie tych aut w dobrym stanie jest na tyle mało, że jeżeli się jakieś trafi, bez różnicy czy Spec czy nie, to bym brał. Swojego szukałem pół roku (zależało mi na kupnie "jakiejś" H6, zaczynałem od OBK) a to i tak się udało dzięki mechanikowi, jeden z jego klientów chciał się pozbyć a mechanik wiedział, że ja chcę kupić :D

 

Rozumiem niechęć do sprzedania H6, jakoś tego nie mogę sobie wyobrazić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły H6 A/T kombi, `05. Też właśnie dowiedziałem się od mechanika, a właściwie szefa serwisu - znajomy mojego kolegi. I tak się poznaliśmy. Właśnie oby był w dobrym stanie, hamulce czy zawias można zmienić i znowu będzie pięknie. Właściciel wygląda na świadomego także może nie ma się czego bać... :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już uzależnił. Miałem kiedyś V6, nie chciało się wysiadać. Tu do fantastycznego dźwięku silnika dochodzi napęd 4x4. Niespodziewałbym się, że kombi może wejść w zakręt tak szybko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

. Niespodziewałbym się, że kombi może wejść w zakręt tak szybko :D

Prawdopodobnie chciałeś napisać wyjść  :lol:

 

O to to :) Później można "straszyć" pasażerów jazdą po ślimakach na eskach/autostradach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biglol: haha faktycznie. Wyjść pasuje bardziej i ten brak reakcji nadwozia, na który z przywartymi do fotela plecami i zacisniętymi na kierownicy palcami czekałem... bezcenne :D

Jedyny minus opisanej sytuacji to skórzana tapicerka, na bardzo szybko pokonywanych zakrętach trochę mi szanowny spód lata ;) Ale i nad tym zapanuję.. lata lecą, "statusieję", to szczelniej dolną część fotela wypełnię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec.B jest twardy i nic nie buja  ;)

Ale... kilka razy zaciskałem zęby po wjechaniu na jakąś wystającą studzienkę kanalizacyjną, albo inne torowisko...

No i podjeżdżanie pod duże krawężniki też jest problemem - z rozpędu boli, a z miejsca sprzęgło się przypala. Ja nauczyłem się szukać niskich krawężników  ;)

Za to po równej, krętej drodze jest "kosa"!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdzieś tu czytałem, że tył w zwykłym H6 jest miękki i buja, w jednym egzemplarzu nawet wyraźnie to odczułem. Nie mam jednak porównania do spec B. a szkoda, bo może lepiej dorzucić pare zł. No i poważnie martwi mnie wichrowanie tarcz w tym modelu, choć na the forum

W zwykłym Legacy tył bardziej siedział i się bujał do MY'06 włącznie. Od MY'07 jest już ok, choć trochę bardziej miękko, niż w Spec. B. Legacy 3.0 R i Spec. B mają dokładnie te same hamulce - przynajmniej od liftingu, tj. od MY'07. Ja zamiast tarcz OEM założyłem zestaw: nacinane tarcze DBA 4000 i do tego klocki Hawk HPS. Jest dużo lepiej, niż w serii, choć z drugiej strony trzeba mieć świadomość tego, że tarcze nacinane są głośniejsze od gładkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same :) Odpowiednie ich dotarcie/ulozenie sprawia, ze nie mozna miec do nich wiekszych zastrzezen, ale wymiana tez jest ok. Ja mialem na przod tarcze EBC Turbogroove i klocki EBC zielone, a potem czerwone na przod i tyl. Tez bylo spoko. Dziurkowane/rowkowane sa swietne w deszczu. To jest wazny punkt.

 

Nie zapominajmy, ze uklad kierowniczy jest inny w SPB i w zwyklym H6 (inne wspomaganie i szybsza przekladnia). To tez dodaje sportowego feelingu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy, ze uklad kierowniczy jest inny w SPB i w zwyklym H6 (inne wspomaganie i szybsza przekladnia). To tez dodaje sportowego feelingu :)

 

o tym nie wiedziałem, myślałem że są takie same. człowiek się całe życie uczy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...