Skocz do zawartości

forester 4EAT - wymuszony rozkład 50/50


bohun

Rekomendowane odpowiedzi

TomBerry, Tak naprawdę, wszystkie te spekulacje na temat 4EAT są podparte jedynie doświadczeniami użytkowników samochodów w nią wyposażonych. Nie ma oficjalnych informacji.... :roll:

no jak nie ma, jak sa te informacje...

powtarzam po raz kolejny (za oficjalna broszura), ze MY'08 n/a, wyposazony w 4EAT, ma inicjalny podzial 60/40 (2.5XT z 4EAT ma 45/55)

 

:arrow: http://www.kigjamaica.com/assets/pdfs/e ... er2008.pdf (str. 10)

 

na pewno jest informacja i o starszych rocznikach, tylko trzeba sie do niej dokopac :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMBERRY wogole witam cie nie widzialem cie na miescie jeszcze pochwal sie:P

 

A dotematu powiem tak od dawna mam automaty i troszku liznolem tematu, bedac w serwisie wypytywalem o to w innych warsztatach tez i kazdy rozklada ręce.

W imprezie forku, legasiu klasykach sa te same skrzynie biegow (w wersi us chyba sie oprogramowaniem roznia i brakiem przelacznika trybu pracy tzn hold jak pamietam)

 

Ogolnie sprawa wyglada tak ze nie jest to zwykly haldex jak np w VW rozni sie sterowaniem i elektronika i jest to bardziej rozbudowana wersje tego.

Problem w tym że na szczescie nie psuje sie i chyba nikt nie mial okazji tego ruszac bo i po co :)))

Ja probowalem na letnich szerokich kapciach w sniegu jezdzic i auto wyciagalo sie rewelacyjnie cieżko bylo zlapac czy zaczynaja mielic przednie kola.

 

Jest to temat rzeka chyba poruszany kilka razy moze mody dopna linka ???Pamietam ze ktoś jakies opisy znalazl i rysunki...

 

Powiem tak co do pstryczka ok pomysl fajny ale ....jak to plynie na exploatacja auta np po 2 latach??? Jak dla mnie centralne cos dziala wystarczajaco szybko żeby nie ryzykowac uszkodzenia czegos w skrzyni (w BMW experymenty kosztowaly mnie nowa skrzynie mam awersje....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno jest informacja i o starszych rocznikach, tylko trzeba sie do niej dokopac :razz:
No właśnie na tym problem polega, że jeszcze nikomu ta sztuka się nie udało :mrgreen: Chyba nawet Dyrekcji :wink:

no to siadaj, i CEK ZIS AUT :cool: :mrgreen:

ile pomukow sie nalezy za odkopanie takiej informacji :?: :razz:

 

http://www.gogo.ro/subaru/download/fore ... ion%5D.pdf

(szczegolnie str. 9-10 i str. 16)

 

http://www.gogo.ro/subaru/download/fore ... 5D.pdf.pdf

(szczegolnie str. 12: "This system can infinitely vary the distribution between 95% front and 5% rear wheel drive to a 60/40 ratio with static weight distribution")

 

jeszcze starsze Forki mnie nie interesuja, wiec sorry, nie szukalem info na ich temat :smile:

 

 

a teraz pytanie do znawcow: czy europejski Forek 2.0XT AT MY'03-05 ma taka sama skrzynie AT (tzw. "Direct Control") jak powyzej opisany poza-europejski Forek 2.5XT MY'04 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMBERRY wogole witam cie nie widzialem cie na miescie jeszcze pochwal sie:P

 

 

Witam kolegę z Gliwic :), nie widziałeś bo autko mam od 2 miesięcy dopiero i to srebrne a nie niebieskie więc to jakby pół imprezy :) , dzisiaj cały dzionek stoi dokladnie na skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Dworcowej więc jakbyś tamtędy jechał możesz obadać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś znalazłem: "Final drive ratios have gone through several changes in years since the 4EAT was originally introduced on 1987.5 models. For accurate final drive ratio information, refer to the applicable Subaru service manual"

 

Ma ktoś może :?: Moja jest po arabsku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś znalazłem: "Final drive ratios have gone through several changes in years since the 4EAT was originally introduced on 1987.5 models. For accurate final drive ratio information, refer to the applicable Subaru service manual"

 

Ma ktoś może :?: Moja jest po arabsku :mrgreen:

 

O ile sie nie myle, final drive ratio to przelozenie przekladni glownej, co to ma do podzialu napedu przod:tyl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o lutownice, kiedys chcialem zbudowac wskaznik do skrzyni 4eat pokazujacy aktualny bieg, blokade przetwornika i aktualny podzial napedu. W sumie mozna to latwo zrobic, gorzej z wkomponowaniem takiego wyswietlacza w deske rozdzielcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem trochę o różnych typach napędów w Subaru i wydaje mi się, że znalazłem fajny dokument opisujący krótko i treściwie wszystkie rodzaje napędów oferowanych przez Subaru. Myślę, że informacje w nim zawarte są na tyle dobre, że można to do FAQ podpiąć:

 

--> http://endwrench.com/images/pdfs/VarNov06EW.pdf

 

Sami zobaczcie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem trochę o różnych typach napędów w Subaru i wydaje mi się, że znalazłem fajny dokument opisujący krótko i treściwie wszystkie rodzaje napędów oferowanych przez Subaru. Myślę, że informacje w nim zawarte są na tyle dobre, że można to do FAQ podpiąć:

 

--> http://endwrench.com/images/pdfs/VarNov06EW.pdf

 

Sami zobaczcie :]

w sumie fajne, tylko ciekawe, z ktorego roku pochodzi (jest tam mowa o MY'06 i 07)

bo niektore tam podane informacje, sa albo nieprawidlowe, albo juz nieaktualne... np. tam pisza, ze wszystkie Forki 2.5XT maja ATC, choc np. MY'08 (ciagle stara buda) ma juz VTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś się orientuje jak wygląda podział mocy przednia/tylna oś w Foresterach 2.5XT 2005-2007 (czyli buda II po liftningu) kupionych w polskich salonach ale ze skrzynią automatyczną?

 

Czy jest tak samo jak w wersjach amerykańskich (czyli nie wiadomo jak) czy na sztywno 50:50 ?

 

Dzięki!

 

PS. Tu jest ciekawy filmik (był już wklejany)

Po przewinięciu na czas 1:40 widzimy Forestera 2.5X MY2008 amerykański automat z Active-AWD. Widać bardzo dokładnie, że przy podjeździe na rampę dopiero po jakimś czasie po dodaniu gazu na tył idzie dostateczna moc (moment obrotowy?) i samochód wjeżdza. Podział początkowy 10:90 jest więc bardzo prawdopodobny. Gdy już jest na rampie - test poślizgu na tylnej osi - samochód od razu wjeżdza a tylne koła się nawet nie ślizgają (wyciąga się przednimi kołami, które mają te 90%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem LEGACA 1990 i rozwiązanie było chyba takie samo ? W moim coś się popsuło / nie pamiętam co / więc na próbę zrobiliśmy taki prymitywny wyłącznik do napędu . Problem polega na tym że sprzęgło jest spinane poprzez zawór olejem ze skrzyni automat . Włączenie napędu przez ten wyłącznik jest tak mocne , że przy skręcie jedno koło tarło o asfalt . Masz wrażenie , że nie ma żadnego sprzęgła i auto za chwilę się rozpadnie . Zdejmiesz to za pierwszym zakrętem . Gdyby to rozwiązanie było dobre to zrobili by tak w fabryce . Na lodzie ok. i można się pobawić , ale na asfalcie musi coś się zepsuć . Nie kombinuj !!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...