Gość Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Ponieważ Forum jest pełne spekulacji a i w Internecie nie można znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, mam do Dyrekcji pytanie: Jak jest realizowany rozdział napędu między osiami w Foresterze MY07 z automatyczną skrzynią biegów, czy to zależy od tego, na którym biegu się jedzie, i jakie są wartości tego podziału. Zależy mi na jakimś oficjalnym wyjaśnieniu. Dobrze byłoby wiedzieć, na co sobie można pozwolić w terenie czy na mokrym zakręcie. Nieustająco pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 o to, to... my się dołączamy do zapytania (i nie damy tak łatwo zdechnąć wątkowi :wink: ) a szczytem marzeń byłaby tabelka stworzona przez jakiegoś mądrego, obeznanego autoryteta, gdzie dla każdego modelu, typu, rocznika byłoby napisane gdzie jaki dyfer siedzi. chociaż dla tych najbardziej popularnych... (Forester MY07 (MT i AT) JEST POPULARNY :razz: ) wstyd przyznać, ale taka podstawowa dosyć informacja jest nie do znalezienia ani na forum (tu są informacje wyrywkowe - można znaleźć opis napędu niektórych roczników Imprez). w necie też nie mówi się nic ponad "awd", symetryczne awd, "system dba, żeby moment był odpowiednio rozłożony", bla, bla, bla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Grudnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 W przypadku Forestera A/T podział napędu nastepuje za pomocą elektronicznie sterowanego sprzegła wielopłytowego mokrego. W warunkach statycznych (= dobra przyczepność) wiekszośc momentu obrotowego (>60%) jest kierowana na oś przednią. Oczywiście w przypadku zmian dynamicznych może, jak zwykle w przypadku takich rozwiązań, nastąpić wyrównanie momentów do 50:50. Dodatkowo Turbo A/T jest wyposażone w system kontroli trakcji i automatycznej stabilizacji pojazdu (VDC), który to system poprzez aktywowanie hamulców poszczególnych kół może zmieniać moment faktycznie trafiający do tych kół. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Bardzo dziękuję Dyrekcji za odpowiedź, ale mam pytania uzupełniające. W warunkach statycznych (= dobra przyczepność) wiekszośc momentu obrotowego (>60%) jest kierowana na oś przednią. Czy to znaczy, że na tylną oś jest kierowane <40%? A ile dokładnie? Krąży taka plotka, że w dobrych warunkach drogowych jest to 90% na oś przednią i 10% na tylną. Czy to prawda? Czy moment ten zmienia się dynamicznie i nie ma wartości stałej. Jest też taka plotka, że na przełożeniu 1 moment jest zawsze rozdzielany równo między osie. Czy to się zgadza? Oczywiście w przypadku zmian dynamicznych może, jak zwykle w przypadku takich rozwiązań, nastąpić wyrównanie momentów do 50:50. Czy to znaczy, że nigdy na tylną oś nie trafia więcej niż 50% momentu? Czy Turbo A/T ma LSD w tylnej osi? Pozdrawiam gorąco, F-K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Grudnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Ad 1. o ile dobrze pamiętam 64:36. Określenie 90:10 jest konsekwentnie niewłaściwe. Ad 2. jezeli np. przednia oś będzie na lodzie, to naturalnie nie przeniesie żadego momentu. niemniej "przydzielony" przez przekładnię moment będzie w prporcjach 50:50 (choć faktycznie "wykorzystany" do ruszenia samochodu będzie prawie w 100% spoczywał na tylnej osi. Ad 3. LSD na tylnym dyferencjale jest standardem dla wszystkich Foresterów. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzech Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Ad 3. LSD na tylnym dyferencjale jest standardem dla wszystkich Foresterów. A będzie w MY'09? Bo piszą, że nie, i to podobno z wiarygodnych źródeł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Dziękuję bardzo za wyjaśnienia. :grin: Trochę mi to w głowie rozjaśniło. A co z tą jedynką? Jest zblokowana 50:50? Bo zastanawiam się, dlaczego instrukcja zaleca w miarę pogarszania się warunków drogowych do wybierania przełożenia 2 a potem jak już jest bardzo niedobrze - 1. Czy tu chodzi o zapobieżenie wybraniu wyższego biegu, czy po prostu te przełożenia są lepiej zestrojone? Pozdrawiam, F-K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Grudnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Na nizszym biegu moment przekazywany na koła jest większy. Stąd bieg 1. Przy bardzo trudnych warunkach ponadto wybranie wyższego biegu niejako wymusi albo wiekszą prędkość, lub wiekszy poslizg na sprzęgle hydrokinetycznym, co może mieć negatywne skutki dla jego trwałości. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Dłuższy czas mnie nie było - więc z opóźnieniem, ale dziękuję za informacje i życzę udanej sprzedaży i dobrego serwisu w Nowym Roku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się