Jump to content

forester 4EAT - wymuszony rozkład 50/50


bohun
 Share

Recommended Posts

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych.

Znalazłem takiego posta: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... 4eat-3091/

Można posiedzieć trochę z lutownicą w ręku i dorobić pstryczki na napęd 50/50, idzie zima może się przydać. Czy ktoś z Was próbował tej modyfikacji? Ja się chyba podejmę gdy czasu będzie więcej.

Link to comment
Share on other sites

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych (...)

ale o jakie Forki chodzi? :roll:

bo te nowsze (na pewno zaczynajac od MY'08, tj. jeszcze w starej budzie, co do starszych to nadal jednak do konca nie wiadomo) maja 4EAT z inicjalnym podzialem 60/40 :!:

Link to comment
Share on other sites

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych.

 

Czy to jest tak że mamy lepkosciowe sprzęgło wielopłytkowe które przenosi w normalnych warunkach 10% momentu na tył a w drugim trybie zachowuje się jak zwykłe sprzęgło kłowe i autko ma klasyczny napęd AWD z 3-ma dyferencjałami z rozdziałem momentu 50/50 na obie osie ?

Link to comment
Share on other sites

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych.

 

a nie jest tak ze inicjalnie jest 34% tyl i 66% przod a na zablokowanym 1. biegu jest stale 50% NA 50%

Link to comment
Share on other sites

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych.

 

a nie jest tak ze inicjalnie jest 34% tyl i 66% przod a na zablokowanym 1. biegu jest stale 50% NA 50%

w broszurze MY'08 (USDM) pisza, ze 4EAT ma inicjalny podzial 60/40

 

chcialbym wiedziec, jak jest w MY'04 2.0XT AT i w innych starszych rocznikach :roll:

Link to comment
Share on other sites

z tego typu ukladem 4x4 Forek z AT (dot tylko n/a i 2.0T) tj, sprzeglo wieloplytkowe nigdy wiecej niz 50% z tylu nie bedzie bo to nic innego jak Haldex tyle ze moze lepiej zrobionie i inicjalnie juz lekko spiete dajace wlasnie te 10% na tyl (to powoduje bral zwłoki przy i szarpniecia ktore moglo by sie pojawic przy naglym calkowitym spieciu sprzegla)

Link to comment
Share on other sites

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych.

Znalazłem takiego posta: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... 4eat-3091/

Można posiedzieć trochę z lutownicą w ręku i dorobić pstryczki na napęd 50/50, idzie zima może się przydać. Czy ktoś z Was próbował tej modyfikacji? Ja się chyba podejmę gdy czasu będzie więcej.

 

śledziłem ten wątek jakiś czas temu i chyba będę się do tego modu przymierzał za jakiś czas. Jeśli będziesz to robił to zrób jakąś dokumentację coby nie wyważać otwartych drzwi :smile:

Link to comment
Share on other sites

GRAF, no co Ty? Nie ubliżaj Haldeksowi! :mrgreen:

Zauważ, że gdy w jakimś tekście jest słowo Haldex, to w odległości kilku wyrazów zawsze znajdziesz "do 100%". Tylko nigdzie już nie ma wzmianki, że to do 100% tego co w danej chwili dostaje przednia oś. ;-)

Link to comment
Share on other sites

... i inicjalnie juz lekko spiete dajace wlasnie te 10% na tyl...

 

Wydaje mi się że haldex nie może być inicjalnie lekko spięty bo te tarcze zaraz by się wytarły

nie wytarly by sie bo przednia i tylnia os kreci sie z ta sama predkoscia wiec nie ma roznic obrotow ktore spowodowaly by tarcie, chyba ze masz rozne opony/kola na osiach to wtedy moze sie zepsuc

Link to comment
Share on other sites

W gacku miałem wymuszany rozkład momentu.

Miałem założony jakiś układ elektroniczny, dzięki któremu mogłem płynnie tym sterować.

Efekt: dwa razy ukręcone koło łączące wał korbowy z konwerterem.

Pewnikiem dlatego, że jeździłem czasem ze spiętym napędem na suchym.

Link to comment
Share on other sites

nie wytarly by sie bo przednia i tylnia os kreci sie z ta sama predkoscia wiec nie ma roznic obrotow ktore spowodowaly by tarcie....

 

 

 

Na każdym zakręcie przednia i tylna os kręcą się z różną prędkością.

zgadza sie ale nie caly czas, rozumuja tak do jezdzac po zakretach niszczylo by sie Visco w centralnych dyfrach lub DCCD w STI (tam tez sa tarczki ktore dyfer planetarny spinaja)

Link to comment
Share on other sites

"zgadza sie ale nie caly czas, rozumuja tak do jezdzac po zakretach niszczylo by sie Visco w centralnych dyfrach"

 

Otóż właśnie nie ponieważ te różnice prędkości obrotowych na zakrętach są małe i na sprzęgło wiskotyczne nie mają wpływu. W wiskozie nie ma ciernego połączenia między płytkami tam jest specjalny płyn który zmienia swą lepkość w zależności od prędkości ścinania i to ta zwiększona lepkość przenosi moment. Haldex zaś to wlaściwie normalne sprzęgło cierne tyle ze jakoś tam sterowane więc wlaśnie nie wyobrażam sobie żeby było "trochę spięte" raczej będzie albo włączone albo nie.

Link to comment
Share on other sites

Jak każdy użytkownik automata w foresterze wie że ma podział mocy 90przód, 10tył.. i zapinane 50/50 automatycznie w bliżej nieokreślonych gorszych warunkach jezdnych.

Znalazłem takiego posta: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... 4eat-3091/

Można posiedzieć trochę z lutownicą w ręku i dorobić pstryczki na napęd 50/50, idzie zima może się przydać. Czy ktoś z Was próbował tej modyfikacji? Ja się chyba podejmę gdy czasu będzie więcej.

 

Nie widze sensu takiej przerobki, gdy dasz na 1 lub R to i tak spina sie 50:50, w programie Hold takze na 2 jest 50:50. No i przy mocnym wcisnieciu gazu tez...

Link to comment
Share on other sites

BTW. Haldex IV gen. tak jakby dogonił rozwojowo 4EAT, bo ma już samodzielną pompę napędzaną elektrycznie.
No to w czas..... 4EAT to konstrukcja z 1988 roku :mrgreen:

 

[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 4:25 pm ]

Nie widze sensu takiej przerobki, gdy dasz na 1 lub R to i tak spina sie 50:50
A to na jakiej podstawie ?? U siebie nigdy nie zauważyłem....
Link to comment
Share on other sites

"zgadza sie ale nie caly czas, rozumuja tak do jezdzac po zakretach niszczylo by sie Visco w centralnych dyfrach"

 

Otóż właśnie nie ponieważ te różnice prędkości obrotowych na zakrętach są małe i na sprzęgło wiskotyczne nie mają wpływu. W wiskozie nie ma ciernego połączenia między płytkami tam jest specjalny płyn który zmienia swą lepkość w zależności od prędkości ścinania i to ta zwiększona lepkość przenosi moment. Haldex zaś to wlaściwie normalne sprzęgło cierne tyle ze jakoś tam sterowane więc wlaśnie nie wyobrażam sobie żeby było "trochę spięte" raczej będzie albo włączone albo nie.

w Haldexie i innych tego typu wynalazkach pomiedzy plytkami jest olej dlatego tak szybko to one sie nie wytra

Link to comment
Share on other sites

Legacy96, Nie wiele mi to mówi, gdyż zdarzyło mi się w OBK na mokrym asfalcie przy wyjeżdżaniu ze skrzyżowania pod górkę, przodem uślizgnąć w bok zanim reszta tyłu się dopięła.....

 

Chyba sie nie rozumiemy, dzwignia zmiany biegow musi byc w pozycji 1... a pozatym tak jest na 100 % w wersji EU. w innych moze byc inaczej.

Link to comment
Share on other sites

Chyba sie nie rozumiemy, dzwignia zmiany biegow musi byc w pozycji 1... a pozatym tak jest na 100 % w wersji EU. w innych moze byc inaczej.
A ok teraz rozumiem. Masz na myśli, że na D to nie obowiązuje, nawet gdy skrzynia korzysta z pierwszego przełożenia ??? To by miało sens i tłumaczyło ciągłość napędu jak jeździłem po piachu. A cieszyłem się, że szybko reaguje :mrgreen: Chyba, że w Foresterach to jest jakoś inaczej niż w OBK. Moja wersja to jakieś pomieszanie z poplątaniem jest :???:
Link to comment
Share on other sites

Hmmm no to jak to w końcu mechanicznie wygląda w tym foresterze ?

 

Ja w imprezce mam tak: otwarty dyfer z przodu, otwarty dyfer z tyłu centralny dyfer blokowany sprzęgłem wiskotycznym gdy pojawi się duża różnica w prędkości obrotowej, gdy różnicy nie ma centralny dyfer działa jak otwarty.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...