Jump to content

Forek '05 2.0 xt vs. 2.5 xt


Niedźwiedź
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

tak się zastanawiam, czy w związku z tym , że 2,5 xt ma dużo wyższą moc od 2.0 xt nie wspominając o 2.0x, to 2,5 xt ma jakieś modyfikacje fabryczne - zawieszenie, hamulce ? Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A. Wydawało mi się, że powinno być odwrotnie. Ktoś coś wie?

Rozumiem, że w forku 2.5 siedzi w zasadzie ten sam silnik co w SI 2.5. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić?

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A
Mi się wydawało że w katalogach podane było że ok 0,5cm mniejszy.

 

Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić?
Ja jeden wymieniłem, ale jak to mówią jako dupowozu to ja samochodu nie traktuję :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

sirchaser napisał/a:

Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A

Mi się wydawało że w katalogach podane było że ok 0,5cm mniejszy.

nie znam się na germańskim aż tak, ale bodenfreiheit w N/A jest 190mm a w XT 195mm.

Link to comment
Share on other sites

te wokół szyb
Te wokół szyb to w 2.0XT, a w 2.5XT to miałem wymieniany blok, ale to nie uszczelki były powodem wymiany.

 

ie znam się na germańskim aż tak, ale bodenfreiheit w N/A jest 190mm a w XT 195mm
NIe mogę znaleźć katalogów MY03, ale w katalogu MY06 jest N/A 205mm, a 2.5 XT 200mm
Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam na jakich kołach fabrycznie zjeżdżał 2.0 XT. 2.0 napewno na 16' 2.5 XT na 17' . Może tu jest różnica. Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz.

Link to comment
Share on other sites

Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz.

nie 1 cm, tylko 5mm :) i nie chodzi o teren, tylko o to czy są różnice w zawieszeniu, hamulcach czy innych podzespołach w porównaniu do 2.0 xt i N/A w kontekście poprawy prowadzenia ze wzgl. na wyższą moc.

Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam na jakich kołach fabrycznie zjeżdżał 2.0 XT. 2.0 napewno na 16' 2.5 XT na 17' . Może tu jest różnica. Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz.

16" maja wyzszy profil, niz 17", wiec na jedno wychodzi :P

Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam na jakich kołach fabrycznie zjeżdżał 2.0 XT. 2.0 napewno na 16' 2.5 XT na 17' . Może tu jest różnica. Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz.
MY03-MY05 bez względu czy N/A, czy XT był na 16' również po wprowadzeniu 2.5XT, dopiero od modelu MY06 XT stawiali na 17'
Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

tak się zastanawiam, czy w związku z tym , że 2,5 xt ma dużo wyższą moc od 2.0 xt nie wspominając o 2.0x, to 2,5 xt ma jakieś modyfikacje fabryczne - zawieszenie, hamulce ?

 

Rozumiem, że w forku 2.5 siedzi w zasadzie ten sam silnik co w SI 2.5. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić?

 

PZDR

 

Od kliku miesiecy "powoże" Forkiem 2.5XT rocznik 05 w nowej budzie. Mialem te same dylematy co Ty przed kupnem.

 

Wybor padl na 2.5XT. Nieco wyzsze zuzycie paliwa, a osiagi z zupelnie innej bajki. Nie wiem jak 2.0XT bo nie jezdzilem, ale jedyna rzecz, ktora mnie rzeczywiscie wkurza w mojej lodówce to... HAMULCE. Nie wiem jaką logiką kierowal sie producent, ale robiac szybki samochod (bo 6s do setki robi wrazenie) i wkladajac takie badziewne hamulce to kombinacja piorunujaca.

 

Trzeba czasami umiec sie opanowac bo przyspieszac jest rzeczywiscie czym, ale hamowac juz nie bardzo. Zeby 2.5XT zaczelo dobrze hamowac trzeba wydac sporo kasy. I nie ma jak pojsc na skroty w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

tak się zastanawiam, czy w związku z tym , że 2,5 xt ma dużo wyższą moc od 2.0 xt nie wspominając o 2.0x, to 2,5 xt ma jakieś modyfikacje fabryczne - zawieszenie, hamulce ? Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A. Wydawało mi się, że powinno być odwrotnie. Ktoś coś wie?

Rozumiem, że w forku 2.5 siedzi w zasadzie ten sam silnik co w SI 2.5. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić?

 

PZDR

 

 

2.0 XT ma tarcze z tylu i chyba wieksze tarcze z przodu niz 2.0 N/A, ma tez EBD. Inne tez sa wahacze, stabilizator, sprezyny i amortyzatory. Ogolnie XT jest o wiele twardszy i stabilniejszy niz N/A.

Link to comment
Share on other sites

Sorry WRC fan wszystkie 2.0X MY03-05 jakimi miałem okazję podróżować stały na 16, myślałem że to standard był, ale reszta się zgadza z tym co napisałem.

 

Zawsze można na Ciebie liczyć :wink:

Link to comment
Share on other sites

Legacy96, wykorzystam Cię - powiedz jakie są generalne wymagania co do auta w Germanii - mam na myśli - apteczka, trójkąt, gaśnica itp. Nie chciałbym wydawać € na mandaty w razie kontroli. CB można używać?

 

Obowiazkowa jest apteczka z wyposazeniem zgodnym z norma DIN, a wiec pelnym i trojkat tez spelniajacy normy DIN. Gasnicy nie trzeba. CB mozna uzywac tylko na kanalach FM, na AM trzeba miec licencje.

W ciagu 20 lat nie spotkalem sie jeszcze ze sprawdzaniem zgodnosci apteczki z normami czy zakresow w CB...

Link to comment
Share on other sites

Cześć, tak jak jeden z kolegów pisał wyżej, różnica w wysokości prześwitu wynika z zastosowania różnych kół, kompletne koło 16” z oponą 215/60/16 jest porównywalnych rozmiarów do 17” 215/55/17 ale nie identyczna (różnica na średnicy to ~5mm, jak nie wierzysz to użyj kalkulatora i musi Ci wyjść) i tu masz odpowiedź, nie ma idealnego przelicznika co do 1mm (chociaż nieraz można to zgrać) dlatego m.in. producenci zawsze podają grupę rozmiarów jaką zalecają do stosowania....wg mnie w przytoczonym zapisie z niemieckiego wkradł się zwykły błąd drukarski, w obecnych normach/katalogach masz wyraźnie napisane, że auto na 16 jest wyższe do tych z 17...pozdr.

Link to comment
Share on other sites

(...) Nadal zastanawiająca jest ta różnica w prześwicie. Co ciekawe auto jest 5mm niższe, a prześwit większy (...)

co do przeswitu w MY'03-05:

 

dimencopygt4.jpg

 

natomiast 2.5XT (MY'06) na kolach 215/55-R17 mial przeswit 200mm

(wersja n/a na kolach 215/60-R16 - 205mm)

Link to comment
Share on other sites

ok, prześwit wyjaśniony :)

radekk, czemu wymieniałeś blok?

czy mam rozumieć , że w przypadku Forka 2.5 xt mogą wyjść te same kwiatki co SI 2,5 T ?

Czy prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest duże w przypadku dupowozowego użytkowania?

Czy może lepszym rozwiązaniem jest kupno 2.0 T i mody do mocy SI 2.0T ? Jakie to mody musiałyby być i jaka €$€$€??

Link to comment
Share on other sites

ok, prześwit wyjaśniony :)

radekk, czemu wymieniałeś blok?

czy mam rozumieć , że w przypadku Forka 2.5 xt mogą wyjść te same kwiatki co SI 2,5 T ?

Czy prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest duże w przypadku dupowozowego użytkowania?

Czy może lepszym rozwiązaniem jest kupno 2.0 T i mody do mocy SI 2.0T ? Jakie to mody musiałyby być i jaka €$€$€??

ponoc 2.5T z WRX/XT sa o wiele bardziej bezawaryjne niz 2.5T z STi/STI (w innym temacie juz doszlismy do wniosku, ze i te ostatnie silniki sa BEZAWARYJNE - a jezeli komus przytrafi sie jakas wydmuchana uszczelka czy pekniety blok, to jest to tylko i wylacznie niefortunny zbieg okolicznosci, i nic wiecej :razz: )

Link to comment
Share on other sites

radekk, czemu wymieniałeś blok?
Przytarcia na bloku i cylindrze, czy coś takiego, już niepamiętam
czy mam rozumieć ' date=' że w przypadku Forka 2.5 xt mogą wyjść te same kwiatki co SI 2,5 T ? [/quote']Wyjść zawsze coś może, bez względu na to co masz

 

Generalnie po wymianie, raz tylko zdarzyło mi się że silnik zaczął się grzać, tzn. wskaźnik temp doszedł do jakiś 100-110st C, nie wiedzieć czemu, ale więcej już nie zaobserwowałem nic podobnego. Oleju przed jaki i po wymianie bloku nie brał praktycznie wcale.

Dla odmiany mój poprzedni 2.0T oleju brał dość dużo, ale jeździł i żadnych problemów przez cały jego żywot nie zauważyłem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...