Niedźwiedź Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Hej, tak się zastanawiam, czy w związku z tym , że 2,5 xt ma dużo wyższą moc od 2.0 xt nie wspominając o 2.0x, to 2,5 xt ma jakieś modyfikacje fabryczne - zawieszenie, hamulce ? Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A. Wydawało mi się, że powinno być odwrotnie. Ktoś coś wie? Rozumiem, że w forku 2.5 siedzi w zasadzie ten sam silnik co w SI 2.5. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/AMi się wydawało że w katalogach podane było że ok 0,5cm mniejszy. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić? Ja jeden wymieniłem, ale jak to mówią jako dupowozu to ja samochodu nie traktuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Ja jeden wymieniłemTobie to chyba wydmuchało uszczelki o ile pamiętam.... ... te wokół szyb, zwłaszcza w górnej (lub po Twojej kuracji dolnej) ich części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 8 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 sirchaser napisał/a: Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A Mi się wydawało że w katalogach podane było że ok 0,5cm mniejszy. nie znam się na germańskim aż tak, ale bodenfreiheit w N/A jest 190mm a w XT 195mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 te wokół szybTe wokół szyb to w 2.0XT, a w 2.5XT to miałem wymieniany blok, ale to nie uszczelki były powodem wymiany. ie znam się na germańskim aż tak, ale bodenfreiheit w N/A jest 190mm a w XT 195mmNIe mogę znaleźć katalogów MY03, ale w katalogu MY06 jest N/A 205mm, a 2.5 XT 200mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy_b Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Nie pamiętam na jakich kołach fabrycznie zjeżdżał 2.0 XT. 2.0 napewno na 16' 2.5 XT na 17' . Może tu jest różnica. Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 9 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz. nie 1 cm, tylko 5mm i nie chodzi o teren, tylko o to czy są różnice w zawieszeniu, hamulcach czy innych podzespołach w porównaniu do 2.0 xt i N/A w kontekście poprawy prowadzenia ze wzgl. na wyższą moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Nie pamiętam na jakich kołach fabrycznie zjeżdżał 2.0 XT. 2.0 napewno na 16' 2.5 XT na 17' . Może tu jest różnica. Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz. 16" maja wyzszy profil, niz 17", wiec na jedno wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Nie pamiętam na jakich kołach fabrycznie zjeżdżał 2.0 XT. 2.0 napewno na 16' 2.5 XT na 17' . Może tu jest różnica. Zresztą czy naprawdę 1 cm robi różnicę? Jak masz coś w terenie urwać, to urwiesz.MY03-MY05 bez względu czy N/A, czy XT był na 16' również po wprowadzeniu 2.5XT, dopiero od modelu MY06 XT stawiali na 17' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewap Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 2.0X - 205/70/15 2.0XT - 215/60/16 2.5XT - 215/55/17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 MY03-MY05 bez względu czy N/A, czy XT był na 16' Nie, N/A stało na 15" http://www.4forester.pl/dane-techniczne-05.php lewap, zgoda, ale 2.5XT miało taki rozmiar od MY06, tak jak radekk napisał :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewap Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 lewap, zgoda, ale 2.5XT miało taki rozmiar od MY06, tak jak radekk napisał :-) Ups :razz: , faktycznie, 2.5XT było przez te kilka miesięcy 2005 roku produkowane na 16 calowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Hej, tak się zastanawiam, czy w związku z tym , że 2,5 xt ma dużo wyższą moc od 2.0 xt nie wspominając o 2.0x, to 2,5 xt ma jakieś modyfikacje fabryczne - zawieszenie, hamulce ? Rozumiem, że w forku 2.5 siedzi w zasadzie ten sam silnik co w SI 2.5. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić? PZDR Od kliku miesiecy "powoże" Forkiem 2.5XT rocznik 05 w nowej budzie. Mialem te same dylematy co Ty przed kupnem. Wybor padl na 2.5XT. Nieco wyzsze zuzycie paliwa, a osiagi z zupelnie innej bajki. Nie wiem jak 2.0XT bo nie jezdzilem, ale jedyna rzecz, ktora mnie rzeczywiscie wkurza w mojej lodówce to... HAMULCE. Nie wiem jaką logiką kierowal sie producent, ale robiac szybki samochod (bo 6s do setki robi wrazenie) i wkladajac takie badziewne hamulce to kombinacja piorunujaca. Trzeba czasami umiec sie opanowac bo przyspieszac jest rzeczywiscie czym, ale hamowac juz nie bardzo. Zeby 2.5XT zaczelo dobrze hamowac trzeba wydac sporo kasy. I nie ma jak pojsc na skroty w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Tasior_Miedziak, hamulec od STi albo od LGT 05+ nie jest wcale taki drogi (~$600-$1200). Kola 17" juz masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Hej, tak się zastanawiam, czy w związku z tym , że 2,5 xt ma dużo wyższą moc od 2.0 xt nie wspominając o 2.0x, to 2,5 xt ma jakieś modyfikacje fabryczne - zawieszenie, hamulce ? Co też ciekawe wersje xt (2.0 i 2.5) mają wyższy prześwit od N/A. Wydawało mi się, że powinno być odwrotnie. Ktoś coś wie? Rozumiem, że w forku 2.5 siedzi w zasadzie ten sam silnik co w SI 2.5. Czy jego też dotyczą te same "bolączki" co 2.5 z SI? Czy w "normalnym" użytkowaniu takiego forka jako dupowozu, bez upalania itd, jest w ogóle czym się martwić? PZDR 2.0 XT ma tarcze z tylu i chyba wieksze tarcze z przodu niz 2.0 N/A, ma tez EBD. Inne tez sa wahacze, stabilizator, sprezyny i amortyzatory. Ogolnie XT jest o wiele twardszy i stabilniejszy niz N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 9 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Legacy96, wykorzystam Cię - powiedz jakie są generalne wymagania co do auta w Germanii - mam na myśli - apteczka, trójkąt, gaśnica itp. Nie chciałbym wydawać € na mandaty w razie kontroli. CB można używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Sorry WRC fan wszystkie 2.0X MY03-05 jakimi miałem okazję podróżować stały na 16, myślałem że to standard był, ale reszta się zgadza z tym co napisałem. Zawsze można na Ciebie liczyć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Legacy96, wykorzystam Cię - powiedz jakie są generalne wymagania co do auta w Germanii - mam na myśli - apteczka, trójkąt, gaśnica itp. Nie chciałbym wydawać € na mandaty w razie kontroli. CB można używać? Obowiazkowa jest apteczka z wyposazeniem zgodnym z norma DIN, a wiec pelnym i trojkat tez spelniajacy normy DIN. Gasnicy nie trzeba. CB mozna uzywac tylko na kanalach FM, na AM trzeba miec licencje. W ciagu 20 lat nie spotkalem sie jeszcze ze sprawdzaniem zgodnosci apteczki z normami czy zakresow w CB... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 11 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Legacy96, dzięki za info. I to o germanii i to o forkach Nadal zastanawiająca jest ta różnica w prześwicie. Co ciekawe auto jest 5mm niższe, a prześwit większy. Legacy96, :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ao Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Cześć, tak jak jeden z kolegów pisał wyżej, różnica w wysokości prześwitu wynika z zastosowania różnych kół, kompletne koło 16” z oponą 215/60/16 jest porównywalnych rozmiarów do 17” 215/55/17 ale nie identyczna (różnica na średnicy to ~5mm, jak nie wierzysz to użyj kalkulatora i musi Ci wyjść) i tu masz odpowiedź, nie ma idealnego przelicznika co do 1mm (chociaż nieraz można to zgrać) dlatego m.in. producenci zawsze podają grupę rozmiarów jaką zalecają do stosowania....wg mnie w przytoczonym zapisie z niemieckiego wkradł się zwykły błąd drukarski, w obecnych normach/katalogach masz wyraźnie napisane, że auto na 16 jest wyższe do tych z 17...pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 (...) Nadal zastanawiająca jest ta różnica w prześwicie. Co ciekawe auto jest 5mm niższe, a prześwit większy (...) co do przeswitu w MY'03-05: natomiast 2.5XT (MY'06) na kolach 215/55-R17 mial przeswit 200mm (wersja n/a na kolach 215/60-R16 - 205mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 ok, prześwit wyjaśniony radekk, czemu wymieniałeś blok? czy mam rozumieć , że w przypadku Forka 2.5 xt mogą wyjść te same kwiatki co SI 2,5 T ? Czy prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest duże w przypadku dupowozowego użytkowania? Czy może lepszym rozwiązaniem jest kupno 2.0 T i mody do mocy SI 2.0T ? Jakie to mody musiałyby być i jaka €$€$€?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 ok, prześwit wyjaśniony radekk, czemu wymieniałeś blok? czy mam rozumieć , że w przypadku Forka 2.5 xt mogą wyjść te same kwiatki co SI 2,5 T ? Czy prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest duże w przypadku dupowozowego użytkowania? Czy może lepszym rozwiązaniem jest kupno 2.0 T i mody do mocy SI 2.0T ? Jakie to mody musiałyby być i jaka €$€$€?? ponoc 2.5T z WRX/XT sa o wiele bardziej bezawaryjne niz 2.5T z STi/STI (w innym temacie juz doszlismy do wniosku, ze i te ostatnie silniki sa BEZAWARYJNE - a jezeli komus przytrafi sie jakas wydmuchana uszczelka czy pekniety blok, to jest to tylko i wylacznie niefortunny zbieg okolicznosci, i nic wiecej :razz: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 radekk, czemu wymieniałeś blok? Przytarcia na bloku i cylindrze, czy coś takiego, już niepamiętamczy mam rozumieć ' date=' że w przypadku Forka 2.5 xt mogą wyjść te same kwiatki co SI 2,5 T ? [/quote']Wyjść zawsze coś może, bez względu na to co masz Generalnie po wymianie, raz tylko zdarzyło mi się że silnik zaczął się grzać, tzn. wskaźnik temp doszedł do jakiś 100-110st C, nie wiedzieć czemu, ale więcej już nie zaobserwowałem nic podobnego. Oleju przed jaki i po wymianie bloku nie brał praktycznie wcale. Dla odmiany mój poprzedni 2.0T oleju brał dość dużo, ale jeździł i żadnych problemów przez cały jego żywot nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się