Skocz do zawartości

MNIEJSZA MOC NIŻ DEKLARUJE PRODUCENT!


rabarbar76

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH, OD NIEDAWNA JESTEM POSIADACZEM NOWEGO FORESTERA 2.5T NIE UKRYWAM ,ŻE KUPIŁEM TO AUTKO DLA JEGO OSIĄGÓW, OBCHODZIŁEM SIE PRZEZ PIERWSZE 3000 KILOMETRÓW BARDZO OSTRORZNIE ABY JAK NAJLEPIEJ DOTRZEC SAMOCHÓD, PO TYM CZASIE ZACZEŁEM SOBIE WIĘCEJ POZWALAĆ ALE AUTO ZAMULAŁO. PO 6 TYS .KM POJECHAŁEM NA HAMOWNIE I OKAZAŁO SIE ,ŻE KONIKÓW MA 215 A POWNINEN MIEC 230. GDYBY TO BYŁO 4 LETNIE AUTO TO MA PRAWO MIEĆ GORSZE OSIĄGI, ALE NIE PRZY NOWYM SAMOCHODZIE! MOJE PYTANIE DO DYREKCJI JAK SERWIS SOBIE Z TYM FANTEM NIE PORADZI TO CO DALEJ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po pierwsze, hamownia nie służy do pomiaru mocy silnika. Po drugie na osiągi współczesnych samochodów ma jakość używanego paliwa, moc może się różnić nawet sporo po zalaniu gorszego paliwa. Po trzecie, trochę więcej kultury.
ZAPEWNE TWOIM ZDANIEM HAMOWNIA SŁUŻY DO ROBIENIA GRZANEK! PO DRUGIE WLEWAM TYLKO DOBRE PALIWO A PO TRZECIE PROSIŁEM O RADE KOGOŚ KTO TROSZKE SIE ZNA ,A CO MA DO TEGO KULTURA?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, hamownia nie służy do pomiaru mocy silnika. Po drugie na osiągi współczesnych samochodów ma jakość używanego paliwa, moc może się różnić nawet sporo po zalaniu gorszego paliwa. Po trzecie, trochę więcej kultury.
ZAPEWNE TWOIM ZDANIEM HAMOWNIA SŁUŻY DO ROBIENIA GRZANEK! PO DRUGIE WLEWAM TYLKO DOBRE PALIWO A PO TRZECIE PROSIŁEM O RADE KOGOŚ KTO TROSZKE SIE ZNA ,A CO MA DO TEGO KULTURA?

 

Hamownia jak sama nazwa wskazuje, sluzy do hamowania samochodu, innymi slowami do jego obciazania, co pozwala wystroic auto bez koniecznosci jazdy z duzymi predkosciami po ulicy.

 

Jak chcesz dostac konkretna odpowiedz, to troche kultury by sie przydalo. Pozatym najpierw napraw sobie klawiature.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche aut przegrzebalem i na wyniki z hamowni nie mozna zapatrywac sie jak w świety obrazek.... Mozna np zweryfikowac skutki modyfikacji przed po, oszacowac przyblirzoną moc.

 

Aby otrzymac miarodajny wynik przynajmniej 3 rozne hamownie i rozne paliwa i z tego średnia.

CO do odczytu na wynik moze wplynąc rozmiar ciśnienie kól itp Jedyny znany sposób to hamownia silnikowa z ktorej podawane sa wyniki katalogowe.

 

Ps nowe auta czestu zamulaja po dobrych kilku tys bedzie to działac jak powinno, przegoń je kilkakrotnie, a i powyzej 6 tys ma chyba juz prawo przymulac to auto z turbo nie szlifierka troche inaczej tym sie jezdzi ...i odczules roznice 15ps w tak dramatyczny sposób????.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, koniec OT. Za chwile za wypowiedzi niezwiazane z tematem posypia sie paski. Posty nie zwiazane z tematem wylatuja do 'lochow moderatorskich'

 

rabarbar76, koledzy grzecznie zwrocili Ci uwage, zebys wylaczyl "caps lock", bo oznacza to krzyk - a nie ma tu takiej potrzeby. Poza tym witam na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, koniec OT. Za chwile za wypowiedzi niezwiazane z tematem posypia sie paski. Posty nie zwiazane z tematem wylatuja do 'lochow moderatorskich'

 

rabarbar76, koledzy grzecznie zwrocili Ci uwage, zebys wylaczyl "caps lock", bo oznacza to krzyk - a nie ma tu takiej potrzeby. Poza tym witam na forum :)

Jestem tu nowy i nie wiem jeszcze dużo żeczy np. o "caps locku" nieświadomka przepraszam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabarbar76, nie ma problemu :) nic sie nie stalo :)

 

przy okazji:

tutaj masz temat jesli bys chcial sie przywitac z forumowiczami :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

tutaj jesli chcesz pozdrowic kogos spotkanego na drodze :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101213

a tutaj jesli chcesz sie pochwalic swoim samochodem :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101522

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO 6 TYS .KM POJECHAŁEM NA HAMOWNIE I OKAZAŁO SIE ,ŻE KONIKÓW MA 215 A POWNINEN MIEC 230.

rabarbar76, powtórzę to, co napisali koledzy. Wyniki na hamowni mogą się różnić od referencyjnych - wpływ na to może mieć jakość paliwa, pogoda, itd.

 

GDYBY TO BYŁO 4 LETNIE AUTO TO MA PRAWO MIEĆ GORSZE OSIĄGI, ALE NIE PRZY NOWYM SAMOCHODZIE!

Byłem swego czasu 10-letnim wolnym ssakiem na hamowni i okazało się, że ma 113.5km (ze 115, które powinien mieć po wyjechaniu z fabryki), więc producent raczej nie kłamie.

 

PYTANIE DO DYREKCJI JAK SERWIS SOBIE Z TYM FANTEM NIE PORADZI TO CO DALEJ?

Auto wyjechało z fabryki, posiada homologację w EU, znaczy wszystko jest w porządku. Wyniki z hamowni (co to za hamownia?) to raczej nie powód do naprawy gwarancyjnej. Jeżeli faktycznie "nie jedzie" - nie wchodzi na obroty, itp., to wtedy można szukać przyczyny - ale chyba tak nie jest w Twoim przypadku.

 

pumex1, jam nie dyrekcja, ale mam nadzieję jest na temat. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche aut przegrzebalem i na wyniki z hamowni nie mozna zapatrywac sie jak w świety obrazek.... Mozna np zweryfikowac skutki modyfikacji przed po, oszacowac przyblirzoną moc.

 

Aby otrzymac miarodajny wynik przynajmniej 3 rozne hamownie i rozne paliwa i z tego średnia.

CO do odczytu na wynik moze wplynąc rozmiar ciśnienie kól itp Jedyny znany sposób to hamownia silnikowa z ktorej podawane sa wyniki katalogowe.

 

Ps nowe auta czestu zamulaja po dobrych kilku tys bedzie to działac jak powinno, przegoń je kilkakrotnie, a i powyzej 6 tys ma chyba juz prawo przymulac to auto z turbo nie szlifierka troche inaczej tym sie jezdzi ...i odczules roznice 15ps w tak dramatyczny sposób????.....

miałem przed nowym forysiem 2 litrowego forestera turbo 177km i mam wrażenie że ten stary to rakieta do obecnego, teraz na prostej byle peugeot 607 daje mi rade ,to chyba coś nie tak! przy wyniku z hamowni mam jeszcze dopisane"WYNIK POMIARU AFR (STOSUNEK PALIWA DO POWIETRZA) NIESTABILNY OD 5500 DO 6500-ZA WYSOKA WARTOŚĆ POWINNA BYĆ UTRZYMANA NA POZIOMIE 12". pozatym linia na wykresie powyżej 4500 obrotów jest mocno poszarpana, morał z tego zamieniłem siekierke na kijek!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabarbar76,

cosik mało profesjonalna ta hamownia - AFR to akurat odwrotna zależność, jest to bowiem stosunek POWIETRZA do PALIWA. I faktycznie, jego zbyt wysoka wartość przy dużych obciążeniach oznacza jazdę na ubogiej mieszance i...w konsekwencji przynajmniej wypalanie gniazd zaworów. Za niska wartość oznacza, iż jeżdzisz na zbyt bogatej mieszance i najprawdopodbniej po prostu silnik jest "zalewany" waszką i też nie będzie za mocno się kręcił.

 

Forka masz fajnego i wcale nie zamieniłeś sikierki na kijek - trzeba się pofatygować do najbliższego ASO i skorzystać z uprawnień gwarancyjnych.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rabarbar76, mozesz wkleic wykresy z hamowni?

tutaj masz instrukcje jak to zrobic :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106383

20080810282gz4.jpg

 

[ Dodano: Nie Sie 10, 2008 1:51 pm ]

rabarbar76, gdzie jest ta hamownia, gdzieś w Trójmieście? (z ciekawości pytam)
hamownia jest w Kosakowie k. Gdyni V-TECH POMORZE,w internecie ma bardzo dobre opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem przed nowym forysiem 2 litrowego forestera turbo 177km i mam wrażenie że ten stary to rakieta do obecnego, teraz na prostej byle peugeot 607 daje mi rade ,to chyba coś nie tak! przy wyniku z hamowni mam jeszcze dopisane"WYNIK POMIARU AFR (STOSUNEK PALIWA DO POWIETRZA) NIESTABILNY OD 5500 DO 6500-ZA WYSOKA WARTOŚĆ POWINNA BYĆ UTRZYMANA NA POZIOMIE 12". pozatym linia na wykresie powyżej 4500 obrotów jest mocno poszarpana, morał z tego zamieniłem siekierke na kijek!

Po pierwsze - ja właśnie mam S-turbo i nadal uwżam go za nowe, pomimo wgniecionego błotnika, podrapanego lakieru, pekniętej szyby, popalonej tapicerki i walających się po nim petów, więc poproszę mamusi nie drażnić, że niby wyszły jakieś nowe modele.

po drugie - peugeoty tak mają, bo im się zawsze śpieszy ... do serwisu.

Po trzecie - hamownia to piwiarnia do której się zchodzą ....różni tacy

po czwarte - nie naprawiaj klawiatury jak bezmyślnie radził Pumex, tylko się na nią .... odstresuj

Po piąte - nie KRZYCZ na forum o stosunkach, bez względu na to kto kogo ... ryćka.

po szóste - wysokie poziomy nie robią na mnie wrażenia odkąd wydziałam jak na Wiśle w Miedonii przbyło sześć, a zaraz potem pod mostem ubyło dwóch.

Po siódme - nie wiem przez jakie "U" pisze się siódme.

po ósme - zamiana siekiery na kijek jest zamianą pozytywną, ponieważ siekier używają tylko cieśle i kibole a kijków gentelmeni w BMW.

Po siódme i pół (bom se zapomniała) - wszystkie linnie są poszarpane ... odkąd zgubiłam okulary.

 

A tak apropos deklarowanej mocy, to wracają wiele lat tem z Jugosławii deklarowałam na granicy dwie butelki wina, które w trakcie rewizji w auta okazały się, dwudziestoma butelkami spirytusu. I tu można by wnosić pewne pretensję do .... producenta.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabarbar: kulnij się raz do Borska przy jakiejś samochodowej okazji - niech ci zmierzą faktyczne osiągi - wtedy będzie nad czym debatować. A nowy (MY2009) Forek w porównaniu z poprzednim faktycznie trochę zwolnił, ale czy 7s do 100 zamiast 6s to powód do rozpaczy ? (....I w tym momencie ścinają się na czerwono białka większości turboposiadaczy... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki na hamowni są czasem mocno dziwne, kiedyś pojechałem na hamownie (chodzi o cinquecento) przed zrobieniem auta: wynik 59 KM, realny jak na enke, po zrobieniu głowicy w kałuża motorsport wynik na tej samej hamowni wyszedł 63 konie. Śmiac mi sie chciało bo różnica w osiągach auta była kolosalna, no i na zawodach było konkurencyjne z autami 90-100 konnymi.

Wiec ja bym ten wynik sprawdzi w 2 hamowni. Jeśli auto faktycznie jest słabe można je reklamować, jest to taka sama usterka jak zepsuta skrzynia, nie wiem jakie sa dopuszczalne widełki procentowe mocy ale jeśli Twój forek sie nie mieści możesz domagać się od sprzedawcy naprawy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo samochód ma jeździć na drodze nie na hamowni, jakie osiagi ma pojazd? 0 100km/h 100-200km/h

co do róznych teorii , apropos AFR itd bez komentarza...

w dobrej hamowni liczy sie w grubszej mierze nawiew . Bez parametrów ( cis doładowania i..................) nie wiedzać co ECU robi, taki pomiarem można defakto się ...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar na poważnej hamowni, a v-tech raczej taką jest, jest imho podstawą do reklamacji. nie wiem tylko czy różnica ok 7% zakładając jakiś błąd pomiaru jest wystarczająca, był kiedyś o tym jakiś artykuł w prasie motoryzacyjnej ale nie pamiętam ile % mocy mniej jest już wadą a nie odchyłką dopuszczalną. Generalnie brak KM to wada jak każda inna, masz wynik i teraz piłeczka po stronie subaru, niech udowodnią że auto jest ok. Pytanie tylko czy warto sie wdawać w spory o pare koni, moze warto wpierw potwierdzić ten wynik na innej hamowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzić organoleptycznie połączenia turbo intercooler czy wszystko szczelne...

 

zmierzyć przyspiesznie urzadzeniem typu racelogic lub nawet stoperem lub

Vmax mówi o mocy ... , ale nie radzę tego tak testować !!!!!

 

np podejchać do mnie ,zrobię nagranie parametrów aby po pierwsze stwierdzić że wszystko chodzi jak powinno ... ( koszt)

 

po ostatnie 215 kM to wynik bardzo przyzwoity , 15 kM gubi się przez brak odp nawiewu ( niższe napełnienie silnika), wysoka temperature na dolocie ... na drodze spokojnie ma 230kM , jak chłodniej pewnie 235 kM

 

przebieg momentu prawidłowo wygląda...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...