rabarbar76 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 WITAM WSZYSTKICH, OD NIEDAWNA JESTEM POSIADACZEM NOWEGO FORESTERA 2.5T NIE UKRYWAM ,ŻE KUPIŁEM TO AUTKO DLA JEGO OSIĄGÓW, OBCHODZIŁEM SIE PRZEZ PIERWSZE 3000 KILOMETRÓW BARDZO OSTRORZNIE ABY JAK NAJLEPIEJ DOTRZEC SAMOCHÓD, PO TYM CZASIE ZACZEŁEM SOBIE WIĘCEJ POZWALAĆ ALE AUTO ZAMULAŁO. PO 6 TYS .KM POJECHAŁEM NA HAMOWNIE I OKAZAŁO SIE ,ŻE KONIKÓW MA 215 A POWNINEN MIEC 230. GDYBY TO BYŁO 4 LETNIE AUTO TO MA PRAWO MIEĆ GORSZE OSIĄGI, ALE NIE PRZY NOWYM SAMOCHODZIE! MOJE PYTANIE DO DYREKCJI JAK SERWIS SOBIE Z TYM FANTEM NIE PORADZI TO CO DALEJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Po pierwsze, hamownia nie służy do pomiaru mocy silnika. Po drugie na osiągi współczesnych samochodów ma jakość używanego paliwa, moc może się różnić nawet sporo po zalaniu gorszego paliwa. Po trzecie, trochę więcej kultury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabarbar76 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Po pierwsze, hamownia nie służy do pomiaru mocy silnika. Po drugie na osiągi współczesnych samochodów ma jakość używanego paliwa, moc może się różnić nawet sporo po zalaniu gorszego paliwa. Po trzecie, trochę więcej kultury. ZAPEWNE TWOIM ZDANIEM HAMOWNIA SŁUŻY DO ROBIENIA GRZANEK! PO DRUGIE WLEWAM TYLKO DOBRE PALIWO A PO TRZECIE PROSIŁEM O RADE KOGOŚ KTO TROSZKE SIE ZNA ,A CO MA DO TEGO KULTURA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Po pierwsze, hamownia nie służy do pomiaru mocy silnika. Po drugie na osiągi współczesnych samochodów ma jakość używanego paliwa, moc może się różnić nawet sporo po zalaniu gorszego paliwa. Po trzecie, trochę więcej kultury. ZAPEWNE TWOIM ZDANIEM HAMOWNIA SŁUŻY DO ROBIENIA GRZANEK! PO DRUGIE WLEWAM TYLKO DOBRE PALIWO A PO TRZECIE PROSIŁEM O RADE KOGOŚ KTO TROSZKE SIE ZNA ,A CO MA DO TEGO KULTURA? Hamownia jak sama nazwa wskazuje, sluzy do hamowania samochodu, innymi slowami do jego obciazania, co pozwala wystroic auto bez koniecznosci jazdy z duzymi predkosciami po ulicy. Jak chcesz dostac konkretna odpowiedz, to troche kultury by sie przydalo. Pozatym najpierw napraw sobie klawiature. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 troche aut przegrzebalem i na wyniki z hamowni nie mozna zapatrywac sie jak w świety obrazek.... Mozna np zweryfikowac skutki modyfikacji przed po, oszacowac przyblirzoną moc. Aby otrzymac miarodajny wynik przynajmniej 3 rozne hamownie i rozne paliwa i z tego średnia. CO do odczytu na wynik moze wplynąc rozmiar ciśnienie kól itp Jedyny znany sposób to hamownia silnikowa z ktorej podawane sa wyniki katalogowe. Ps nowe auta czestu zamulaja po dobrych kilku tys bedzie to działac jak powinno, przegoń je kilkakrotnie, a i powyzej 6 tys ma chyba juz prawo przymulac to auto z turbo nie szlifierka troche inaczej tym sie jezdzi ...i odczules roznice 15ps w tak dramatyczny sposób????..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Panowie, koniec OT. Za chwile za wypowiedzi niezwiazane z tematem posypia sie paski. Posty nie zwiazane z tematem wylatuja do 'lochow moderatorskich' rabarbar76, koledzy grzecznie zwrocili Ci uwage, zebys wylaczyl "caps lock", bo oznacza to krzyk - a nie ma tu takiej potrzeby. Poza tym witam na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabarbar76 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Panowie, koniec OT. Za chwile za wypowiedzi niezwiazane z tematem posypia sie paski. Posty nie zwiazane z tematem wylatuja do 'lochow moderatorskich' rabarbar76, koledzy grzecznie zwrocili Ci uwage, zebys wylaczyl "caps lock", bo oznacza to krzyk - a nie ma tu takiej potrzeby. Poza tym witam na forum Jestem tu nowy i nie wiem jeszcze dużo żeczy np. o "caps locku" nieświadomka przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 rabarbar76, nie ma problemu nic sie nie stalo przy okazji: tutaj masz temat jesli bys chcial sie przywitac z forumowiczami :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962 tutaj jesli chcesz pozdrowic kogos spotkanego na drodze :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101213 a tutaj jesli chcesz sie pochwalic swoim samochodem :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101522 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 PO 6 TYS .KM POJECHAŁEM NA HAMOWNIE I OKAZAŁO SIE ,ŻE KONIKÓW MA 215 A POWNINEN MIEC 230. rabarbar76, powtórzę to, co napisali koledzy. Wyniki na hamowni mogą się różnić od referencyjnych - wpływ na to może mieć jakość paliwa, pogoda, itd. GDYBY TO BYŁO 4 LETNIE AUTO TO MA PRAWO MIEĆ GORSZE OSIĄGI, ALE NIE PRZY NOWYM SAMOCHODZIE! Byłem swego czasu 10-letnim wolnym ssakiem na hamowni i okazało się, że ma 113.5km (ze 115, które powinien mieć po wyjechaniu z fabryki), więc producent raczej nie kłamie. PYTANIE DO DYREKCJI JAK SERWIS SOBIE Z TYM FANTEM NIE PORADZI TO CO DALEJ? Auto wyjechało z fabryki, posiada homologację w EU, znaczy wszystko jest w porządku. Wyniki z hamowni (co to za hamownia?) to raczej nie powód do naprawy gwarancyjnej. Jeżeli faktycznie "nie jedzie" - nie wchodzi na obroty, itp., to wtedy można szukać przyczyny - ale chyba tak nie jest w Twoim przypadku. pumex1, jam nie dyrekcja, ale mam nadzieję jest na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabarbar76 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 troche aut przegrzebalem i na wyniki z hamowni nie mozna zapatrywac sie jak w świety obrazek.... Mozna np zweryfikowac skutki modyfikacji przed po, oszacowac przyblirzoną moc. Aby otrzymac miarodajny wynik przynajmniej 3 rozne hamownie i rozne paliwa i z tego średnia. CO do odczytu na wynik moze wplynąc rozmiar ciśnienie kól itp Jedyny znany sposób to hamownia silnikowa z ktorej podawane sa wyniki katalogowe. Ps nowe auta czestu zamulaja po dobrych kilku tys bedzie to działac jak powinno, przegoń je kilkakrotnie, a i powyzej 6 tys ma chyba juz prawo przymulac to auto z turbo nie szlifierka troche inaczej tym sie jezdzi ...i odczules roznice 15ps w tak dramatyczny sposób????..... miałem przed nowym forysiem 2 litrowego forestera turbo 177km i mam wrażenie że ten stary to rakieta do obecnego, teraz na prostej byle peugeot 607 daje mi rade ,to chyba coś nie tak! przy wyniku z hamowni mam jeszcze dopisane"WYNIK POMIARU AFR (STOSUNEK PALIWA DO POWIETRZA) NIESTABILNY OD 5500 DO 6500-ZA WYSOKA WARTOŚĆ POWINNA BYĆ UTRZYMANA NA POZIOMIE 12". pozatym linia na wykresie powyżej 4500 obrotów jest mocno poszarpana, morał z tego zamieniłem siekierke na kijek! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 rabarbar76, mozesz wkleic wykresy z hamowni? tutaj masz instrukcje jak to zrobic :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106383 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 rabarbar76, cosik mało profesjonalna ta hamownia - AFR to akurat odwrotna zależność, jest to bowiem stosunek POWIETRZA do PALIWA. I faktycznie, jego zbyt wysoka wartość przy dużych obciążeniach oznacza jazdę na ubogiej mieszance i...w konsekwencji przynajmniej wypalanie gniazd zaworów. Za niska wartość oznacza, iż jeżdzisz na zbyt bogatej mieszance i najprawdopodbniej po prostu silnik jest "zalewany" waszką i też nie będzie za mocno się kręcił. Forka masz fajnego i wcale nie zamieniłeś sikierki na kijek - trzeba się pofatygować do najbliższego ASO i skorzystać z uprawnień gwarancyjnych. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 rabarbar76, gdzie jest ta hamownia, gdzieś w Trójmieście? (z ciekawości pytam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabarbar76 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 rabarbar76, mozesz wkleic wykresy z hamowni? tutaj masz instrukcje jak to zrobic :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106383 [ Dodano: Nie Sie 10, 2008 1:51 pm ] rabarbar76, gdzie jest ta hamownia, gdzieś w Trójmieście? (z ciekawości pytam)hamownia jest w Kosakowie k. Gdyni V-TECH POMORZE,w internecie ma bardzo dobre opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 miałem przed nowym forysiem 2 litrowego forestera turbo 177km i mam wrażenie że ten stary to rakieta do obecnego, teraz na prostej byle peugeot 607 daje mi rade ,to chyba coś nie tak! przy wyniku z hamowni mam jeszcze dopisane"WYNIK POMIARU AFR (STOSUNEK PALIWA DO POWIETRZA) NIESTABILNY OD 5500 DO 6500-ZA WYSOKA WARTOŚĆ POWINNA BYĆ UTRZYMANA NA POZIOMIE 12". pozatym linia na wykresie powyżej 4500 obrotów jest mocno poszarpana, morał z tego zamieniłem siekierke na kijek! Po pierwsze - ja właśnie mam S-turbo i nadal uwżam go za nowe, pomimo wgniecionego błotnika, podrapanego lakieru, pekniętej szyby, popalonej tapicerki i walających się po nim petów, więc poproszę mamusi nie drażnić, że niby wyszły jakieś nowe modele. po drugie - peugeoty tak mają, bo im się zawsze śpieszy ... do serwisu. Po trzecie - hamownia to piwiarnia do której się zchodzą ....różni tacy po czwarte - nie naprawiaj klawiatury jak bezmyślnie radził Pumex, tylko się na nią .... odstresuj Po piąte - nie KRZYCZ na forum o stosunkach, bez względu na to kto kogo ... ryćka. po szóste - wysokie poziomy nie robią na mnie wrażenia odkąd wydziałam jak na Wiśle w Miedonii przbyło sześć, a zaraz potem pod mostem ubyło dwóch. Po siódme - nie wiem przez jakie "U" pisze się siódme. po ósme - zamiana siekiery na kijek jest zamianą pozytywną, ponieważ siekier używają tylko cieśle i kibole a kijków gentelmeni w BMW. Po siódme i pół (bom se zapomniała) - wszystkie linnie są poszarpane ... odkąd zgubiłam okulary. A tak apropos deklarowanej mocy, to wracają wiele lat tem z Jugosławii deklarowałam na granicy dwie butelki wina, które w trakcie rewizji w auta okazały się, dwudziestoma butelkami spirytusu. I tu można by wnosić pewne pretensję do .... producenta. mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 rabarbar wrzuc ten wykres troche wiekszy, tego praktycznie nie widac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Rabarbar: kulnij się raz do Borska przy jakiejś samochodowej okazji - niech ci zmierzą faktyczne osiągi - wtedy będzie nad czym debatować. A nowy (MY2009) Forek w porównaniu z poprzednim faktycznie trochę zwolnił, ale czy 7s do 100 zamiast 6s to powód do rozpaczy ? (....I w tym momencie ścinają się na czerwono białka większości turboposiadaczy... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Wyniki na hamowni są czasem mocno dziwne, kiedyś pojechałem na hamownie (chodzi o cinquecento) przed zrobieniem auta: wynik 59 KM, realny jak na enke, po zrobieniu głowicy w kałuża motorsport wynik na tej samej hamowni wyszedł 63 konie. Śmiac mi sie chciało bo różnica w osiągach auta była kolosalna, no i na zawodach było konkurencyjne z autami 90-100 konnymi. Wiec ja bym ten wynik sprawdzi w 2 hamowni. Jeśli auto faktycznie jest słabe można je reklamować, jest to taka sama usterka jak zepsuta skrzynia, nie wiem jakie sa dopuszczalne widełki procentowe mocy ale jeśli Twój forek sie nie mieści możesz domagać się od sprzedawcy naprawy auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Bo samochód ma jeździć na drodze nie na hamowni, jakie osiagi ma pojazd? 0 100km/h 100-200km/h co do róznych teorii , apropos AFR itd bez komentarza... w dobrej hamowni liczy sie w grubszej mierze nawiew . Bez parametrów ( cis doładowania i..................) nie wiedzać co ECU robi, taki pomiarem można defakto się ... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Trzeba bylo mu dac w dupe odrazu a nie obchodzic sie delikatnie na poczatku. Zamulies :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 PKocial, No dobra, to w jakich warunkach można sprawdzić moc, bądź inaczej osiągi samochodu?? Tak żeby z siebie nie zrobić głupka w ASO :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Pomiar na poważnej hamowni, a v-tech raczej taką jest, jest imho podstawą do reklamacji. nie wiem tylko czy różnica ok 7% zakładając jakiś błąd pomiaru jest wystarczająca, był kiedyś o tym jakiś artykuł w prasie motoryzacyjnej ale nie pamiętam ile % mocy mniej jest już wadą a nie odchyłką dopuszczalną. Generalnie brak KM to wada jak każda inna, masz wynik i teraz piłeczka po stronie subaru, niech udowodnią że auto jest ok. Pytanie tylko czy warto sie wdawać w spory o pare koni, moze warto wpierw potwierdzić ten wynik na innej hamowni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 sprawdzić organoleptycznie połączenia turbo intercooler czy wszystko szczelne... zmierzyć przyspiesznie urzadzeniem typu racelogic lub nawet stoperem lub Vmax mówi o mocy ... , ale nie radzę tego tak testować !!!!! np podejchać do mnie ,zrobię nagranie parametrów aby po pierwsze stwierdzić że wszystko chodzi jak powinno ... ( koszt) po ostatnie 215 kM to wynik bardzo przyzwoity , 15 kM gubi się przez brak odp nawiewu ( niższe napełnienie silnika), wysoka temperature na dolocie ... na drodze spokojnie ma 230kM , jak chłodniej pewnie 235 kM przebieg momentu prawidłowo wygląda... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 rabarbar76, morał jest taki, musisz powtórzyć pomiar na innej hamowni z zachowaniem optymalnych warunków tak jak to opisał PKocial, orazkrist, Jak będziesz miał drugi pomiar wklej go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 chamowni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się