Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

Golf 1,4 DSG dla przekapelusznika :mrgreen:

jak bede starym grzybem, to sie zastanowie :lol:

 

o ile wiem w VW silniki montowane są poprzecznie, i z tego względu układ skrzyni jest zupełnie inny niż w subaru.

IMO Subaru wprowadza CVT a nie DSG z tego powodu że przy boxerze nie było by tego gdzie upchnąć za silnikiem.

np w forku i tak odczuwalne jest mało miejsca na stopy z powodu szerokiego kanału w którym idzie skrzynia i wał.

gdyby tam było DSG to nogi musiał bym wystawić przez okno ;)

Jest to tylko moje zdanie ale jeśli ktoś zna dokładnie te konstrukcje od strony praktycznej to bardzo proszę o komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W tej dyskusji ni chodzi o DSG a o generalne zacofanie technologiczne subaru. 2 najlepsze silniki (ale tez zacofane !!) czyli 2.5T i 3.6 pewnie będą niedostępne w europie.

Inni maja DSG i jeszcze lepsze automaty. Samym napędem na 4 kola ciężko będzie konkurować.

Mnie interesuje legacy nawet z nie najnowszymi technologiami, ale albo 2.5T albo 3.6 i kombi a na razie się zanosi, ze nie będzie czegoś takiego w europie.

 

szybka lista rzeczy, których po prostu już zaczyna brakować:

1. turbo + bezpośredni wtrysk

2. DSG

3. Lepsze automaty

4. Inteligenty osprzęt silnika (taki co nie zabiera tyle mocy)

5. Przesuniecie przedniej osi do przodu !! To może nie aż tak super istotne, ale IMO konieczne jeżeli subaru dalej chce uchodzić za dobrze jeżdżące auto o zacięciu sportowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario, mało która firma oferuje tak "inteligentny osprzęt silnika" jak Subaru, czyli sprężarkę klimatyzacji, która wyłącza się automatycznie gdy depczesz gaz do deski. Dla mnie to jest kwintesencja esencji auta o sportowym zacięciu. Kto tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej dyskusji ni chodzi o DSG a o generalne zacofanie technologiczne subaru. 2 najlepsze silniki (ale tez zacofane !!) czyli 2.5T i 3.6 ...

Ciekawe jak szybko plynie czas w technice. Silnik, ktory w 2008 otrzymal nagrode International Engine of the Year, w 2009 jest juz przestarzaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 najlepsze silniki (ale tez zacofane !!) czyli 2.5T i 3.6 pewnie będą niedostępne w europie.

Przecież 2,5T jest w europie w Forku XT, Imprezie WRX i STI. W Legacu nie bo podobno wolnossący lepszy na szybkie autostrady. 3,6 jest w Tribece więc i pewnie do Legaca też wsadzą - o tyle to proste, że nie trzeba serwisu jakoś specjalnie z nowego silnika przeszkalać.

W ogóle to na podstawie czego wysnuwasz wnioski o tym jaki silnik będzie a jaki nie będzie na naszym kontynencie?

Inni maja DSG i jeszcze lepsze automaty.

Aleś się tego uczepił jak fetyszu jakiegoś, 5AT albo 6MT Ci nie wystarcza?

 

szybka lista rzeczy, których po prostu już zaczyna brakować

Komu ich brakuje? Coś mi się zdaje, że najbardziej Tobie :mrgreen:

Przecież jest tyle aut do wyboru, szczególnie, że 4x4 (nie ważne jakie) i drzwi z ramkami ma prawie każdy :) Można spokojnie iść i zagłosować swoimi pieniędzmi, nie ma sensu trzymać się na siłę marki, która oferuje (że zacytuję Ciebie): "zacofanie technologiczne" :mrgreen:

 

Przesuniecie przedniej osi do przodu !! To może nie aż tak super istotne, ale IMO konieczne jeżeli subaru dalej chce uchodzić za dobrze jeżdżące auto o zacięciu sportowym

Można przesunąć oś przednią do przodu - nawet to zrobiono - jest teraz dalej od osi tylnej, nowe legacy jest jeszcze większe :mrgreen: , ale nie mam pojęcia jak to wpływa na sportowy wizerunek marki - on istnieje chyba tylko u nas, bo większość reklam firmy raczej podąża innym tropem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario, mało która firma oferuje tak "inteligentny osprzęt silnika" jak Subaru, czyli sprężarkę klimatyzacji, która wyłącza się automatycznie gdy depczesz gaz do deski. Dla mnie to jest kwintesencja esencji auta o sportowym zacięciu. Kto tak ma?

 

Eee, przecież to chyba raczej norma jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inteligenty osprzęt, czyli napędzany elektrycznie a nie przez paski wielorowkowe, alternator, który potrafi odzyskiwać energie. Wyłączająca się klimatyzacje podczas przyspieszania ma prawie każde auto, akurat co do subaru to nie jestem pewien, była kiedyś dyskusja, i to nie było takie oczywiste, z tego co pamiętam to ustalenie chyba było takie, ze się nie wyłącza.

 

2.5T to już konstrukcja która ma sporo lat, do tego nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny. Myślę, ze subaru się trochę upiekło z tym silnikiem. Z jednej strony b. mało producentów stosuje aż tak mocno doładowane silniki, z drugiej, w tym segmencie akurat nie było konkurentów.

 

Jeździłem ostatnio saabem 93 aero X (2.8T) bardzo fajny silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario,

 

 

Wyłączająca się klimatyzacje podczas przyspieszania ma prawie każde auto, akurat co do subaru to nie jestem pewien, była kiedyś dyskusja, i to nie było takie oczywiste, z tego co pamiętam to ustalenie chyba było takie, ze się nie wyłącza

 

spójrz na mój post wyżej.

A co do Subaru i wyłączającej się klimy nie ma co ustalac. Wystarczy spojrzec do instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybka lista rzeczy, których po prostu już zaczyna brakować:

1. turbo + bezpośredni wtrysk

 

tego imo brakuje - przydalby sie jakis fajny silnik 2.0 z taka technologia, odpowiednik 2.0tsi od vw, bo teraz w benzynie jest albo za słabe wolnossace 2.0 albo potwory typu 2.5xt albo 3.6 a nie kazdy jest wlascicielem rafinerii :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę sprecyzuj co w nim fajnego...

 

Wiec tak:

1. Kultura pracy

2. Cicho

3. Gigantyczna elastyczność, zbiera się od każdych obrotów

4. Moc, wciska w fotel nawet na 6stym biegu nieważne, czy jedziesz 80, czy 220

 

Rożnica do 3.0 w subaru jest ogromna, tez przez to, ze 3.0 szaleje na wysokich obrotach żeby jechać, a tam ładnie ładuje od dołu i się odlatuje w ciszy i spokoju.

 

Niestety prowadzenie, to nie subaru, może to opony, ale pewnie nie tylko.

 

Po przesiadce z tego saaba do cayenne V8 (350KM) miałem wrażenie, ze jadę traktorem bez mocy, no ale lepiej prowadzącym się traktorem (chodzi o większe prędkości >150 km/h) :)

 

Żeby było na temat - takiego silnika brakuje w nowym subaru legacy :)

 

EDIT:

Po zrobieniu ~2000 tys km tym saabem doszedłem do wniosku, ze silniki wolnossące są BEZ SENSU :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony b. mało producentów stosuje aż tak mocno doładowane silniki, z drugiej, w tym segmencie akurat nie było konkurentów.

Mazda3 ma silnik doladowany z bezposrednim wtryskiem juz od kilku lat i jakos nie zostala doceniona.

Wiek konstrukcji silnika tez nie jest az tak istotny. Np nowa Corvette ma silnik zaprojektowany 50 lat temu a jest mocny, dynamiczny i oszczedny. Do tego wolnossacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda3 ma silnik doladowany z bezposrednim wtryskiem juz od kilku lat i jakos nie zostala doceniona.

 

bo moze nikt o tym nie wiedzial? :wink: niemniej jednak prawda jest taka ze w tej chwili cała europa przechodzi masowo na tą technologię i za pare lat benzynowe silniki wolnossace stana się niszą (podobnie jak zniknely z rynku diesle bez turbo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez. Osobiście wole subaru od saaba nawet ze znacznie słabszym silnikiem.

 

Do listy brakujących "nowinek" zapomniałem dodać, ze generalnie firmy zaczynają pozbywać się przepustnic z silników i zastępują je zmiennym skokiem zaworów żeby obniżyć opory w uk. dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę sprecyzuj co w nim fajnego...

 

Wiec tak:

1. Kultura pracy

2. Cicho

3. Gigantyczna elastyczność, zbiera się od każdych obrotów

4. Moc, wciska w fotel nawet na 6stym biegu nieważne, czy jedziesz 80, czy 220

...

 

Czy ty prowadziłeś kiedyś Subaru z 2.5T... po porównanie do wolnego saka to trochę ...

 

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 7:31 pm ]

Saab 2.8 V6 Turbo XWD

 

280 KM / 400 Nm

Skrzynia biegów: M6/A6

Prędkość maks., km/h 250/250

0-100 km/h, s 6,2/7,3

80-120 km/h, s* 7,9/-

l/100 km, miasto 15,9/18,0

l/100 km, autostrada 7,5/7,4 - optymiści więksi niż ci z Subaru !

l/100 km, cykl mieszany 10,6/11,3

CO2, g/km, cykl mieszany 254/269

 

 

 

Subaru 2.5T STI

 

300 KM / 407 Nm

Skrzynia biegów: M6

Prędkość maks., km/h 250

0-100 km/h, s 5,2

80-120 km/h, s* ???

l/100 km, miasto 13,8

l/100 km, autostrada 8,2 - posiadamy na to dowody że się da :) !

l/100 km, cykl mieszany 10,3

CO2, g/km, cykl mieszany 243 - Czy kogoś tu to obchodzi....

 

Hmmm na papierze to żadna rewelacja ten silnik Saaba... o ile jest to silnik Saaba...

 

Mam nadzieje że ten silnik Saaba to nie taki ciężki kloc jak 2,7 BiTurbo w Audi... bo przez to mimo 300 KM prowadził się jak podkuta świnia na terakocie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ty prowadziłeś kiedyś Subaru z 2.5T... po porównanie do wolnego saka to trochę ...

 

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 7:31 pm ]

Saab 2.8 V6 Turbo XWD

 

280 KM / 400 Nm

Skrzynia biegów: M6/A6

Prędkość maks., km/h 250/250

0-100 km/h, s 6,2/7,3

80-120 km/h, s* 7,9/-

l/100 km, miasto 15,9/18,0

l/100 km, autostrada 7,5/7,4 - optymiści więksi niż ci z Subaru !

l/100 km, cykl mieszany 10,6/11,3

CO2, g/km, cykl mieszany 254/269

 

 

 

Subaru 2.5T STI

 

300 KM / 407 Nm

Skrzynia biegów: M6

Prędkość maks., km/h 250

0-100 km/h, s 5,2

80-120 km/h, s* ???

l/100 km, miasto 13,8

l/100 km, autostrada 8,2 - posiadamy na to dowody że się da :) !

l/100 km, cykl mieszany 10,3

CO2, g/km, cykl mieszany 243 - Czy kogoś tu to obchodzi....

 

Hmmm na papierze to żadna rewelacja ten silnik Saaba... o ile jest to silnik Saaba...

 

Mam nadzieje że ten silnik Saaba to nie taki ciężki kloc jak 2,7 BiTurbo w Audi... bo przez to mimo 300 KM prowadził się jak podkuta świnia na terakocie !

 

Silnik to nie tylko przyspieszenie. Do 100 bardzo dużą role odrywają przełożenia. Saab jest ustawiony bardziej na autostrade i na moc od niskich obrotów. Jego moc jest wydaje mi się znacznie bardziej użyteczna w codziennej jeździe niż w STI:

1. Saab 280KM ale przy 5500 obrotów vs STI 300 KM przy 6000 obrotów

2. Saab 400Nm ale przy 2150 obrotów vs STI 407Nm przy 4000 obrotów

 

Nie mowie, ze silnik Saaba jest lepszy, ale wg mnie jest bardziej odpowiedni do codziennej jazdy, szczególnie do auta o takich charakterze jak legacy.

Przydało by się coś takiego w legacy. Przydało by się i nawet 2.5T, a będzie pewnie e 2.0i, 2.5i i 2.0D. Jechałem 2.0D - odpada dla mnie, jak auto będzie większe i trochę cięższe to już zupełnie. 2.0i bałbym się nawet próbować. Jeżdżę legacy III z 2.5i i wiem jak to jest mało... a nowe 2.5i są wyraźnie wolniejsze... SZKODA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...